Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

midian

Amnesia Haze

Recommended Posts

@fotografe: alles is afhankelijk van de plant die je kweekt uiteraard, maar het principe dat je kalk wordt afgebroken als je afzuurt mag toch wel wetenschappelijk bewezen worden geacht. Dat je pH ook een loopje met je gaat nemen als de concentratie onder een bepaald niveau is gezakt heb ik je net laten zien in de grafiek.

 

Als je dus géén kalk toevoegd krijg je dus onherroepelijk tekorten. Het is overigens niet mogelijk om jouw voedingsgift met die van anderen te vergelijken in de groei en ik neem aan in het begin van de bloei door het gebruik van jouw spray. Ik denk dat dat een heel groot verschil uitmaakt.

 

Volgende keer neem ik mijn pH meter weer mee ;)

 

Ik geef tussendoor geen water zonder voeding. Ze krijgen altijd een aangepaste dosis voeding mee, net als bij het uit een voedingsvat bevloeien overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intressante..zeer intresante info... ;)

 

ik kon niet wachten met de grond PH meeting dus heb het gisternacht nog gedaan en wat denken

 

jullie... in elke pot meerdere meetingen gedaan en de ph was tussen de 6.3 en 6.7 ;)

 

dat is dus iets naar de hoge kant maar dat zal nog wel zakken in de verdere bloeiperiode.

 

ik heb jullie discusie aandachtig door gelezen en en kan wel zeggen dat ik in grote lijn

 

met de voeding wel iets aan de lage kant zit.

 

maar beter iets telaag dan te hoog, telaag is makkelijker bij te sturen.

 

ik heb de dosering vanavond al iets opgevoerd en weer bloeivoeding erbij gedaan.

 

als het goed is, en het was een N tekort moet dat met een paar dagen te zien zijn.

 

zou het misschien een idee zijn om de bac bladvoeding een keer te spuiten...?

 

ph uit de kraan is hier rond de 6.8 a 7.0

 

 

 

 

Het lichtere blad doet mij oook als eerste denken aan een N tekort, aangezien dit voldoende aanwezig is in je voeding denk ik net als fotografe dat het moeilijk op te nemen is, met name door een te hoge PH, dit is ook niet onmogelijk aangezien je in potten werkt, De volume is misschien te weinig om het zonder afzuren te doen.

 

 

 

 

dit bedoelde ik nu ook gisteren in mijn replays....

 

Paff verwoord het alleen beter. :no

 

 

ps kon niet eerder antwoorden...kerst he :wOOt

 

allemaal de beste wensen !

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas wrote: @fotografe waarom altijd zo geheimzinnig met je middeltjes en sprays? waarom niet het beestje bij de naam noemen? :D

 

* Omdat het beestje geen naam heeft! B)

 

@ Kees,bedoelde eigenlijk wat anders! ;) (denk bijv aan looi & andere zuren,welke oa door blad/plantenresten in de(top!) laag van de aarde belanden!) B)

 

(Puur!)Regenwater heeft wisselende ph & is (hierdoor!) ook niet geschikt om af te zuren,dit reageert helemaal op voeding ed(door ontbreken kalkbuffer!) & zou hierdoor nog minder geschikt zijn omtrent het kalkverhaal! ;)

 

Whazzup wrote:

@fotografe: alles is afhankelijk van de plant die je kweekt uiteraard, maar het principe dat je kalk wordt afgebroken als je afzuurt mag toch wel wetenschappelijk bewezen worden geacht. Dat je pH ook een loopje met je gaat nemen als de concentratie onder een bepaald niveau is gezakt heb ik je net laten zien in de grafiek.

 

*Hahaha,gaan we verder over de calcium! :wOOt Geloof best dat de kalk wordt afgebroken(wordt ook (lichtjes!) toegevoegd als er voor de 2e maal op de grond wordt gedraaid,maar is in beginsel voor meerdere planten niet nodig! B) (anders had ik toch tekorten moeten waarnemen?) ;)

 

Ben er trouwens nog steeds van overtuigd(weet het eigenwijs!) ;) dat door leidingwater te geven & nog eens kalk toe te voegen je volgens mij eerder stikstoftekort krijgt als met wel afzuren,dit ivm de opneembaarheidsrange van de stikstof! :no

 

Whazzup wrote: Als je dus géén kalk toevoegd krijg je dus onherroepelijk tekorten.

 

*Ben ik het dus niet mee eens! :P

 

 

Het is overigens niet mogelijk om jouw voedingsgift met die van anderen te vergelijken in de groei en ik neem aan in het begin van de bloei door het gebruik van jouw spray. Ik denk dat dat een heel groot verschil uitmaakt

 

* Je kan zowieso geen ruimte/voedingsgift vergelijken bij verschillende hokjes,maar met zelfde phenoos kun je wel globaal met elkaar vergelijken! :P De spray voegt iig geen extra kalk toe,als je dat soms bedoelt,maar zeker voeding wat ook zal meewerken aan de verminderde voedingsgave in het begin,maar wanneer de dames echt(normaalgesproken!) voeding gaan vragen valt de spray weg en blijft de ec gewoon hetzelfde & dit geeft zeker bij de langbloeiers op div plaatsen verassende/verbeterende resultaten! ;)

 

Whazzup wrote: Ik geef tussendoor geen water zonder voeding. Ze krijgen altijd een aangepaste dosis voeding mee, net als bij het uit een voedingsvat bevloeien overigens

 

* Mja,met bep soorten zouden ze vervetten als je ze altijd voeding geeft,maar in jouw geval werkt het ph verbeterend zullen we maar zeggen! :P

 

@ Midian(zie dat je er ook weer bent!) ;) : weet niet wat er precies in bac bladvoeding zit lijkt mij ook dosis N,wij gebruiken bij tekort meest visemulsie! :P

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe leuk he.. ;)

 

we bespreken nou zoveel punten tegelijkertijd dat ze gewoon door elkaar gaan lopen en ze hebben natuurlijk ook allemaal met elkaar te maken. Over cacium: Ik denk dat er in BAC voeding overigens ook calcium zit (steenmeel beval een redelijke hoeveelheid calcium, magnesium en silicium!), maar bij de BN voeding kon ik het heel duidelijk merken. BAC adviseert overigens ook kalk toe te voegen als je afzuurt. Maar als je niet af hoeft te zuren dan doe je het in mijn ogen dus gewoon niet. en 6,3 - 6,7 is een prima pH midian! Water van 6,8 - 7 is een zegen. Het is hier een stuk hoger!

 

Over een tekort krijgen als je geen kalk zou toevoegen: Dat doe je dus wel (calcium toevoegen..). BAC voeding bevat calcium (steenmeel bevat calcium). De voorbeelden ert en riesje waren er twee die andere voeding gebruikten, zonder kalk. Ook BAC waarschuwt er voor (kalk gebruiken bij hergebruik). En zelf voeg je overigens ook (een beetje) kalk toe. Als je dan ook nog redelijk water hebt en weinig hoeft af te zuren dan kom je er wel. Bij andere kweekjes heb ik het best fout zien gaan.

 

Het enige wat echt slechter wordt opgenomen bij een hogere pH is ijzer overigens. Fosfor en Kalium zitten bij hum optimum rond de 7, stikstof neemt iets beter op bij een wat lagere pH maar geenszins slecht bij pH7.

 

Overigens zijn Magnesium, Calcium, Kalium, Fosfor en Molybdeen veel slechter bij pH 6 opneembaar dan bij pH 7, nu we het toch over opname en pH hebben.

 

Kalium en Magnesium zijn vertonen antogonisme met Calcium (werken de opname tegen), en calcium vertoont antagonisme met veel elementen, maar niet stikstof volgens mij.

 

Net grond pH's gemeten. Warlocks: 6,45 (6,5) gemiddeld (10 metingen per pot tussen 6,05 en 6,7).

Amnesia Haze: 6,15 (6,2) gemiddeld (14 metingen tussen 5,55 en 6,45) - de lage pH in de centrum van de wortels.

 

Kortom, we zijn het waarschijnlijk meer eens met elkaar dan we denken - BAC voeding bevat steenmeel, dus Calcium. De samenstelling van groei- en bloei is (volgens de fles) hetzelfde, alleen in andere verhoudingen en mogelijk dat er andere sporenelementen zijn toegevoegd. De vitrasol die ik geef bevat óók calcium overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de foto bekijk hieronder welke je problemen weergeven lijkt het wel of je je plantje een keer goed hebt verzopen,of deze een paar keer erg droog laten staan?

 

med_gallery_1273_4018_164339.jpg

 

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whazzup wrote: hehe leuk he.. :D

 

* ja lachen! :P

 

Whazzup wrote:

Over cacium: Ik denk dat er in BAC voeding overigens ook calcium zit (steenmeel beval een redelijke hoeveelheid calcium, magnesium en silicium!), maar bij de BN voeding kon ik het heel duidelijk merken. BAC adviseert overigens ook kalk toe te voegen als je afzuurt. Maar als je niet af hoeft te zuren dan doe je het in mijn ogen dus gewoon niet. en 6,3 - 6,7 is een prima pH midian! Water van 6,8 - 7 is een zegen. Het is hier een stuk hoger!

 

* De hoeveelheid bac-voeding die we geven is zo minimaal dat ik het(evt!) NIET tekort hier niet aan kan wijten! B) Een ph van 6,3/6,7 is op t einde ok,maar zal zeker de stikstofopname (in t begin!) remmen! :P (zie schema opneembaarheid voedingsstoffen grond!) ;)

Tevens zal dit ook geen ideale beginstand zijn bij het meerdere malen gebruiken van de aarde? ;) (daar(het niet afzurenverhaal!) zet ik dus(oa!) mijn vraagtekens neer!) B)

 

Whazzup wrote: En zelf voeg je overigens ook (een beetje) kalk toe.

 

* Alleen als de aarde(evt!) voor 2e keer gebruikt wordt! ;)

 

Whazzup wrote: Fosfor en Kalium zitten bij hum optimum rond de 7, stikstof neemt iets beter op bij een wat lagere pH maar geenszins slecht bij pH7. Overigens zijn Magnesium, Calcium, Kalium, Fosfor en Molybdeen veel slechter bij pH 6 opneembaar dan bij pH 7, nu we het toch over opname en pH hebben.

 

 

*Heb je wel het aarde schema? ;) (computer hier geknalt,daardoor kwijt,maar weet zeker dat (richting!)7 te hoog is voor stikstofopname!) :wOOt (andere voedingsstoffen andere ph-range weet ik!) ;)

 

Mijns inziens verloopt de ph van het voedingswater(net als in het vat!)toch op in de bodem,waarbij het afzuren helpt om dit(zeker in het begin!) niet te snel te laten gebeuren! B)

 

(neem anders proef op de som & zet 2(identieke!) stekken in klein potje de een geef je ph 6.0(afgezuurd!) & de ander gewoon kraanwater! :P (wedden dat je me na 10 dagen toch gelijk moet geven!) ;) (heb t over t N tekort want daar begon deze discussie over!) ;)

 

Whazzup wrote: Kortom, we zijn het waarschijnlijk meer eens met elkaar dan we denken

 

* Wie weet,maar volgens mij toch niet helemaal! :P

 

& met Sannie ben ik het ook niet(helemaal!) eens want volgens mij beginnen vormen van over/onderbewatering onderin de plant! :P (zou ook nog varenrouwmug(zeker met cocos!) kunnen zijn!) :no

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 dagen 12/12

 

het lichter worden van het blad zet gelukkig niet door ;)

 

heb verder vanalles geprobeerd zelfs 1 uit haar pot getrokken om tekijken

 

of het toch niet te nat of te droog was...geen van beide.

 

tevens heb ik gelijk in het midden en onderin de kluit de ph gemeten en deze was 6.4....

 

dus wie het weet mag het zeggen :wOOt

 

wel heb ik de voeding opgeschroeft tot de aanbevolen hoeveelheid met nog iets groeivoeding erbij. [kwart]

 

ze dikken lekker aan en beginnen overheerlijk penetrant/sterk/scherp te ruiken

 

 

gallery_1273_4018_90276.jpg

 

 

gallery_1273_4018_15576.jpg

 

 

gallery_1273_4018_20116.jpg

 

 

gallery_1273_4018_37288.jpg

 

 

gallery_1273_4018_25382.jpg

 

 

gallery_1273_4018_110942.jpg

 

 

gallery_1273_4018_129817.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_68427.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_54173.jpg

 

 

ook is er al een enkel buin haartje gespot ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

begint goed op gang te komen midian!

 

hoeist met de vergeling.. wordt niet erger of wel??

 

beste wensen nog he

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zien er heerlijk uit... tijd voor meer foto's ;)

 

cheers :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 37 bloei

 

jaja jullie hebben gelijk :rofl drukdrukdruk :verrygood

 

ik had deze foto's gister al gemaakt maar vond ze niet echt mooi

 

omdat ik net 1 foto maakte en toen sprong het licht aan... [witbalans natuurlijk verkeerd :P ]

 

zal morgen betere foto's droppen.

 

maar oke... de vergeling zet langzaam door, het was 1 a 2 minder en toen ging het verder

 

ik zie wel waar het strand want ik weet het niet meer....ik zeg zelf dat het een tekort is, dus de voeding !

 

ph is oke, niet teveel water/niet te weinig water en het zelfde geld voor de voeding....fuck itt !

 

volgende ronde weer lekker op chemie ;)

 

de [slechte] foto's...

 

lichte verkleuring....

gallery_1273_4018_115238.jpg

 

 

TAK.... en toen knalde de switch om :rofl

gallery_1273_4018_70543.jpg

 

 

ze groeien nog wel....tis niet allemaal negatief

gallery_1273_4018_116615.jpg

 

 

ghehehe.....opvulling... The One f1 [1 oude moeder gescrogt + 10 kleintjes] en 1 Shack f2

gallery_1273_4018_126258.jpg

 

 

morgen betere foto's ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 39 bloei

 

de betere foto's ;)

 

 

de potten...

gallery_1273_4018_67184.jpg

 

 

gallery_1273_4018_92356.jpg

 

 

gallery_1273_4018_3431.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_25730.jpg

 

 

in de grote bak

gallery_1273_4018_69103.jpg

 

 

gallery_1273_4018_76488.jpg

 

 

macroshot

med_gallery_1273_4018_112225.jpg

 

 

close-up van het gele blad

gallery_1273_4018_68176.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_15929.jpg

 

 

ik ga denk ik het voedingswater weer afzuren tot 5.8..... eens kijken :verrygood

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind die toppen er toch al lekker wit uitzien.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. vreemd. Er zal toch echt iets niet in orde zijn. Lijkt wel of de plant onvoldoende voeding bij de toppen kan krijgen en daardoor zijn eigen voorraad gebruikt. Het zijn over het algemeen de grotere fanleafs toch he? Wellicht een resultaat van het strenge dieven? De mijne (tja, wel andere soort) zijn met dezelfde pH diep donker groen dus daar ligt het in mijn ogen niet aan. Stikstof wordt welliswaar ietsje minder opgenomen bij een hogere pH maar dat scheelt echt niet zoveel hoor.

 

Maarreh.. ondanks alles komt je netje zo toch nog aardig vol he! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja ...ik weet zelf ook ook ff niet meer waar ik het moet zoeken,

 

heb gisteren nog maar eens een keer de grond ph gemeten die was

 

voor het watergeven [droog] rond de 6.4 en na het wateren rond de 6.8... mooi dacht ik toch ?

 

als vooreerst ga ik eerst watergeven met een lagere ph.

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

He midian,hallo weer :P

 

Vorig jaar had ik ook helemooie stekken Amnesia, na week 4-5 begon het ook net als op de foto's gele bladeren paarse stammetjes,en na week 6-7-8stopde hij helemaal met bloeien,ze gingen daarna alleen van kleur veranderen,en natuurlijk een vieze smaak ;) ,Maar toch deze dames zien er wel 20 keer beter uit dan de mijne van vorig jaar en daar voor.

Dus ik niet dat deze net als de mijne gaat worden,en dat hoop ik ook echt :verrygood

 

Maar die gele bladeren, ;) dat kan ook iets standaart zijn(misschien!hoort hij wel op deze weken geel te zijn)want ik heb 2 keer amnesia gekweekt allebei dezelfde(maar dat denk ik niet in ieder geval een idee), en het kan zijn dat we iets overslaan.maar ook al zijn het er een paar gele bladeren,toch hoop ik dat je het kunt verhelpen,

 

veel succes

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor het watergeven [droog] rond de 6.4 en na het wateren rond de 6.8... mooi dacht ik toch ?

hmm.. wel een beetje aan de hoge kant, maar niet zorgwekkend. Wat is de pH van de voedingsoplossing of het water dat je geeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie plantjes. ben op dit moment ook bezig met 2 verschillende amnesia's. benieuwd wat dit gaat worden.

 

ook heb ik met mijn andere kast dezelfde probs gehad als jij nu.

 

de planten onder de lamp waren licht van kleur en rode bladstengels, kheb ze dan maar naar de zijkant verplaatst, ph gemeten van het voedingswater en dat was dus een van de boosdoeners...ze hadden dan ook wel geen groeivoeding gekregen, bij wijze van een test...

 

ik sluit me dus bbij fotografe aan..

 

 

als planten hard groeien komen er op de stengel rode strepen. dit gaat weg als de plant minder hard gaat groeien.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 49 bloei

 

 

nou de boel is gelukkig weer onder controle :rofl

 

de vergeling zette eerst in een rap tempo door... toen kwam er hulp uit een onverwachte hoek voor mij,

ik kreeg geestelijke bijstand van Whazzup [Thnx :rofl ] en na wat pm's uit gewisselt te

hebben constateerde Whazzup een Magnesium tekort.

gelukkig had ik nog een flesje mgo8 staan en heb dit gelijk, maar heel minimaal toegevoegt en

na 4 dagen werd de vergeling van het blad niet erger.

het lichte/gele blad word natuurlijk ook niet beter maar het valt allemaal reuze mee nu dat

het tot een halt is geroepen .

Whazzup was ook gelijk zo sportief om gelijk een aantal flesjes op te sturen nm.

 

Kelp en Vitrasol:Ter bevordering van de opname van de aanwezige voedingsstoffen in de grond.

Fe :ijzergelaat [zelfde als mgo8 maar dan vele malen sterker]

huminezuur

 

en als extra een zakje Anesthesia zaad!

 

nu heb ik er gelijk maar ff een kleine vergelijkings test van gemaakt...

alle planten op 3 na hebben Kelp en Vitrasol meegekregen met de normale voeding

2 planten hebben een dosis Fe meegekregen met de normale voeding

en 1 krijgt alleen de normale voeding

de huminezuur heb ik nog niet ingezet......

en nou maar afwachten ;)

 

de toppen bouwen lekker door en trekken zich nergens wat van aan :D

 

de foto's...

 

med_gallery_1273_4018_124922.jpg

 

 

gallery_1273_4018_76414.jpg

 

 

gallery_1273_4018_98115.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_21065.jpg

 

 

gallery_1273_4018_44542.jpg

 

 

gallery_1273_4018_19574.jpg

 

 

gallery_1273_4018_120188.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_8578.jpg

 

 

gallery_1273_4018_148786.jpg

 

 

gallery_1273_4018_98579.jpg

 

 

pica van The One [clone only]

 

med_gallery_1273_4018_59309.jpg

 

 

med_gallery_1273_4018_34816.jpg

 

 

Shack f2...deze ziet er niet best uit [blad] na een behandeling tegen meeldauw [sinal..bio :D ]

 

med_gallery_1273_4018_106365.jpg

 

 

ik had ook wel voor de foto's het wat gele blad kunnen weghalen maar ik laat het zitten totdat het echt verdord.... als ze nog wat uit het toch al beschadigde blad nodig hebben dan gaan ze hun gang maar...

liever dat blad als het groene blad.

 

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaan super man!

 

Ijzertekorten denk ik niet dat je hebt, maar goed. Ik verwacht zelf nog wel het een en ander van dat humuszuur. Zeker in combinatie met de vitrasol. Ik heb het nu bij drie verschillende grows (die van mij en twee probleemtuintjes) nu toegepast en overal heb ik verbetering gezien, die zich uitte in herstel, snellere groei, mooier blad en verminderde voedingnsbehoefte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe toppen zien er toch wel goed uit man.. ;)

 

Ik ben ook zo wijs geweest om vorige week wat bitterzout mee te geven aan de dames, en het vergelen word idd niet erger :D Ik was er nog niet van overtuigd dat dit het euvel was, maar nu jij hetzelfde constateerd kan het idd goed zijn dat het probleem hier ook is verholpen... :rofl

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup... zou het verstandig zijn om de humuszuur [of is het nu huminezuur?] toe te dienen ?

 

@Paff...kijk het gaat me er helemaal niet om om bac af te zeiken ofzo maar dit zijn

me eerste plantjes ook niet... ik kijk [ook bij anderen] en constateer.

 

nou ik hoop idd dat het bij jou ook verholpen is.

 

[wat las ik... wil je de LC misschien ook de oldway afbloeien voor de juiste moeder ?]

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey midian,

 

Ik denk niet dat je te klagen hebt zo hoor, je plantjes zien er héél netjes uit!!!

 

Toevoegen van humuszuur/fulvinezuur kun je best doen, maar ik denk dat je wel heel erg op je dosis moet letten, je hebt gezien bij whazzup dat je planten een stuk effectiever groeien dus veel sneller overvoed zijn!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...