Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rolling Thunder

Last Van Geur.koolstoffilter Niet Goed?

Recommended Posts

Even een vraag hoe zit het met de geur? Ik zit in de laatste week en nu ruik ik buiten

waar mijn afvoer uitkomt een lichte ganja lucht,dit lijkt mij niet normaal

Het filter wat ik gebruik is is een can 250m3 met een ruck 365m3 buisventilator.

Nu heb ik wel gelezen dat het bereik van je ventilator nooit meer mag zijn dan je filter.

Is dit zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Even een vraag hoe zit het met de geur? Ik zit in de laatste week en nu ruik ik buiten

waar mijn afvoer uitkomt een lichte ganja lucht,dit lijkt mij niet normaal

Het filter wat ik gebruik is is een can 250m3 met een ruck 365m3 buisventilator.

Nu heb ik wel gelezen dat het bereik van je ventilator nooit meer mag zijn dan je filter.

Is dit zo?

 

Wat bedoel je hier mee? "Nu heb ik wel gelezen dat het bereik van je ventilator nooit meer mag zijn dan je filter". Het beste is natuurlijk een zo'n kort mogelijke weg naar buiten. En het beste is om de buis vent direct achter de filter aan te sluiten. Wat heb je onder die filter staan dan? Aantal lampen en wattages? De verhouding is als volgd: Per 600 watt lamp ongeveer 500 m3 afzuigcapaciteit en 250m3 "koolstofcapaciteit".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter gaat ook niet eeuwig mee he :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

Na mijn ide is dit Thunder zijn eerste kweekje (met filter). Volgens mij was het met deze filters, 3x een oogst halen en dan was het tijd om een nieuwe filter op te halen. Of hij moet 2e hands zijn en dan denk ik dat het einde oefening is met deze filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De verhouding is als volgd: Per 600 watt lamp ongeveer 500 m3 afzuigcapaciteit en 250m3 "koolstofcapaciteit".

:)

 

ahum. Filtercapaciteit altijd gelijk of hoger dan het werkelijke debiet. Je verliest geen 50% capaciteit door een filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 2x zo groot filter gaat ook weer langer mee moet je maar denken... Het is alleen zo dat een kleiner filter de hoeveelheid niet aan kan en dus geur gaat lekken. Een grotere zal langer geurvrij blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een 2x zo groot filter gaat ook weer langer mee moet je maar denken... Het is alleen zo dat een kleiner filter de hoeveelheid niet aan kan en dus geur gaat lekken. Een grotere zal langer geurvrij blijven.

 

 

Dit is inderdaad een eerste kweek met dit filter en de opstelling is als volgt:16 pps in eeen homebox

van 120 bij 120 met een 600 watt erin. ik heb er nu voor even een dimmer tussen gezet zodat de

ventilator iets minder hard staat en de stank is meteen stukken minder.Volgende ronde hang ik er een 500 m3 filter erin.Dan moet het goed zijn.

 

 

Groet Rolling Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...