Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr.Newbie

Geen Onderdruk!

Recommended Posts

Hey luitjes,

 

 

Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een 3250 afzuiging en een 2500 afzuiging die ik gebruik als inblaas ,bij het testen bleek dat ik geen onderdruk had.

 

Nu,vroeg ik me af,als ik een afzuiging gebruik als inblaas kan ik dan toch gewoon uitgaan van die 2500 kub,of blaast de afzuiging meer uit dan hij aanzuigt?

 

Ik ben aan het denken om 2 dempers erop te zetten om zo de aanzuiging wat te dempen,of kan ik beter een kleinere softbox kopen?

 

Graag jullie mening

 

Vriendelijke Groet,Mr.newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mr. newbie

 

ik zou die 25 kuub inblaas gewoon dimmen tot er onderdruk is.

 

mzzls CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

een filter verlaagt de flow van een fan al flink. Daarna komen er nog pijpen, dempers en met name bochten, allemaal meer weerstand. Je inlaat heeft dat niet dus die is gewoon te groot, of je afzuiger te klein. Maak je afzuiger minimaal effectief 1,5 keer zo zwaar, maar met flinke temperatuurverschillen en veel weerstand zeker 2 keer zo zwaar als je inlaat. Ik zou een andere afzuiger kopen dus, meer 4500 - 5000, kun je hem nog rustig laten draaien ook eventueel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannadanny,de fancontroller die ik gebruik kan de fans niet afzondelijk afstellen.En 2 aparte fancontrollers is naar een wijze raad van whazzup al helemaal geen optie,of begrijp ik je verkeerd?

 

 

@Whazzup,ik ga draaien met 6*600w,dus een 5000k lijkt me wat overtrokken.Ik heb de berekening aangehouden van 500k op 600w en in de koudere maanden zou 250k per 600w al voldoende moeten zijn,volgens leafman.

Ik heb indd een foutje gemaakt met het bestellen van de ventilatoren,waardoor ik nu te klein verschil heb in capaciteit,maar ik dacht het te kunnen oplossen door op de inblaas aan beide kanten een demper te zetten.Ik weet tot het niet de beste oplossing is,maar nu wel even de goedkoopste,of niet?

 

 

 

@Silver,dank je voor je reply.

 

 

Greetz,Mr.newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet op je een inlaat box een kleinere slang (qua diameter). Dan knijp je hem al een stuk. Bijvoorbeeld als het nu 30cm is zet je er een 25 op. Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. wellicht toch gewoon beter sizen. Je filter zorgt al voor zo'n 180 pa drukval, daar nog je buizen bij...

Wat voor fancontroller heb je?

 

Overigens is die 5000 kuub capaciteit wel wat hoog voor de winter maar in de zomer zal je dat hard nodig hebben! Bovendien kun je met een hogere capaciteit je fans een tandje lager zetten in de winter - minder geluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clio,dank je voor de tip :no

 

 

@whazzup,Ik heb gister nog eens getest en heb toch genoeg onderdruk B) .

ik kreeg de deur moeilijk dicht gedrukt en de folie ging bol staan,genoeg onderdruk lijkt me,maar ik ga me er toch een demper opzetten,kan nooit kwaad ook wat geluid betreft.

 

Ik heb nu een electronische'spccom',maar daar ben ik niet over te spreken.

Je hoort gewoon de verschillende pieken van stroom uit die controller komen,maar toch ben er niet zeker van of het gebrom nou door de fancontroller komt of de ventilator zelf,want als ik de fan aanzet op volle toeren,zonder de fancontroller dan hoor ik nog steeds een brommend geluid.

 

IK ben nu aan het twijfelen om een trafo gestuurde,5 stappen controller te halen(op raad van jouw :no ).

Daarom lijkt het me niet verstandig om teveel capaciteit te hebben in verband met het schakelen van deze fancontroller,tenminste dit heeft eens iemand geschreven in een ander topic :rolleyes2:

 

Maar of het nu de,spc word of de,sea+t15 daar ben ik nog niet uit.

 

Volgens mij was het 'nieuwe vraag/onderwerp,nieuw topic' :no

 

Greetz,Mr.newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kreeg de deur moeilijk dicht gedrukt en de folie ging bol staan,genoeg onderdruk lijkt me,

 

 

 

 

hij moet toch je deur een beetje aanzuigen juist

 

toch niet je deur open blazen?

 

hang een barometerje op

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irezumi1, Is nog wel even een klusje om er een ander deurkozijn in te zetten, om de deur de andere kant op te laten sluiten, en als de ruimte dat toe laat. Maar dicht zuigen is natuurljk het mooiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das waar niet over na gedacht B)

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irezumi en@bbb,ik heb indd de deur andersom,maar ik heb nog een extra deurtje gebouwd dat wel zorgt voor aanzuiging en tevens voor een sluisje.greetz,mr.newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer geen onderdruk. :)

 

IK heb de de slang van de afzuiger nu aangesloten(uitblaas) en natuurlijk wordt het verschil nu nog kleiner met mijn inblaas.

Een demper op mijn inblaas helpt ook niet.Ik dacht tot het de lucht wel zou remmen,maar ja toen ik de demper zag staan dacht ik al tot dit niks zou uithalen,maar alleen al voor het geluid kan ik hem toch gebruiken.

 

Het enigste is indd sizen of een nieuwe kopen,dan maar de laatste optie,want hij bromt me ook nog wat teveel.

 

 

Greetz, mr newbie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of tien meter slang van een diameter van 10cm in een zo complex mogelijk parcours leggen (veel scherpe hoeken). Een straffe slak die daar nog veel door krijgt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey smokeybom,

 

dat zou indd ook een optie zijn,maar die fan is me een en al ellende ook wat betreft dat brommen en wat betreft onderdruk ga ik liever voor zeker.

 

 

Greetz.mr newbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...