Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hori

Stekken Dr In, Lamp Aan , Laten Ze Hun Kopjes Hangen !

Recommended Posts

Van de week slecht gewortelde stekken(40) gekregen , heb ze in de pluggen gelaten en ze 2/3 dagen op mn aquarium gezet met een plastic lichtdoorlatende zak er over heb ze gister ochtend in mn hok gezet en de heledag met een tl boven hun hoofd op 18uur gezet nu dacht ik 4uur geleden doe 1 van mn 2x600watt aan (1,5meter dr boven) nu gaan ze slap worden :offtopic .....ik heb boterham zakjes erover gedaan (en ze ondersteund met een sate prikker), is dat voldoende of moet ik weer die tl buizen aandoen ?

 

iemand een goeie tip? alvast bedankt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

plugje extra water geven, lv hoog houden, afzuiging uit en niet alle lampen aan.

 

Gr Rem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet idd de pluggen vochtig houden en in wat voor medium heb je ze gezet?? En je hebt het plastic er nou wel om de pluggen weggehaald?? Als je de stek pakt bij het steeltje en de plug valt er niet af dan heeft de stek wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ze op een aarde mix van de growshop staan ik heb de afzuiging uit en weer de 2 tl-buizen aangezet , ik denk gewoon dat t hele probleem van de stekken is dat ze gewoon niet goed geworteld zijn ....

 

gr.

 

(mooi je nieuwe pics misterxl)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks hori maar staan de dames nu weer rechtop?? En is de aarde vochtig genoeg?? Succes deze ronde en komen er nog pics??En wat voor soortje heb je deze ronde??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet ze nou maar lekker in de aarde :offtopic

 

1 lampie = :D

 

vaak sproeien :D

 

suc6 tokkie

 

 

 

heej tokkie ik had ze die volgende ochtend gelijk dr in gegooid hoor ! :wOOt (had ik toch beloofd ? he,he)

maar t gezeik begon eigenlijk toen ik die ene 600watter aanzette , daarvoor op die tls was dr eigenlijk weinig loos.... zijn kut stekken, zijn hier moielijk op dit moment

 

mvgr

 

Thanks hori maar staan de dames nu weer rechtop?? En is de aarde vochtig genoeg?? Succes deze ronde en komen er nog pics??En wat voor soortje heb je deze ronde??

 

nou , klinkt misschien raar maar ik zou t niet weten .... ik kreeg ze van een gozer waar ik eigenlijk nooit stekken haal , aangezien dat ik al een weekje of 2 bezig was met regelen had ik ze genomen , ik had er al een raar gevoel bij aangezien er heel lichte haartjes tezien waren (soort van top vorming ofzo...) en toen keek ik op die plug waren dr ook al geen wortels tezien..... kijk zo maak je natuurlijk een super start ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed geluisterd dus :offtopic :D

 

lv hoog houden(vaak sproeien) en dan maar ff afwachten.

 

Stekken( en zeker met weinig wortels) nemen in het begin meer vocht op via de blaadjes dan via de wortels dus de enige remedie is: VAAK SPROEIEN :D

 

Hou mij/ons op de hoogte

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zult zien dat ze na de 6 uur (donker) wel terug rechtop zullen staan.

geen paniekvoetbal.

effe afwachten :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed geluisterd dus :offtopic :D

 

lv hoog houden(vaak sproeien) en dan maar ff afwachten.

 

Stekken( en zeker met weinig wortels) nemen in het begin meer vocht op via de blaadjes dan via de wortels dus de enige remedie is: VAAK SPROEIEN :D

 

Hou mij/ons op de hoogte

 

suc6 Tokkie

 

heej tokkie dat sproeien doe je toch gewoon met kraanwater aangezien die ph hoger is..... tja nou krijg je dit soort vragen :wOOt...... of?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je voorbereiding is gewoon kut,......Heb mijn stekken onder 3x600watt gezet, niks geen probleem. Als je de LV maar hoog houd, en ze meerdere keren per dag besproeid (zoals tokkie al 2x gezegd heeft).

 

Dus eerst even meer lezen, zoals "het sneller laten aanslaan van stekken" bijv. in plaats van meteen naar de stekkenboer te racen.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

sproeien mag je gewoon met kraanwater doen (22 graden is :offtopic )

 

Evenueel wat bladvoeding erbij (niet echt noodzakelijk) :D

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je hebt gedaan wat er hier gezegd wordt moeten ze nu rechtop staan...

Ik had hetzelfde prob. 1x600w. op 1.50m hoogte, alles ging slap hangen..

Afzuiger uit, sproeimix over de planten heen, wanden met gewoon water besproeid en zorgen dat de lv boven de 80% bleef... en voilla... ze gingen weer staan..

 

Succes ermee.. :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hou ze goed in de gaten ze zijn redelijk opgeknapt zitten een paar tussen die het waarschijnlijk niet gaan redden maar ik ben al blij als ik er zon 25 over houd , pak ik gewoon een potje groter straks ....

Wanneer zal ik weer eens en 600watter proberen morgen ofzo ? Oja kep wel moeite om mn tempteratuur een beetje hoog tehouden zit nu net iets aan de lage kant 18/19gr. dat heeft natuurlijk ook wel invloed voor de vooruitgang van mn stekken , kan wel een kacheltje plaatsen maar zal moeilijk worden omdat ik mn afzuiger uit heb.... een kachel in mn hok gaat ook niet met LV van 85% :D

 

veel dank voor de reacties ! :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad zoals gezegd....door de 600 watter is je lv verschrikkelijk naar beneden geschoten en waarschijnlijk was dat de oorzaak.

Bij net gewortelde stekken moet je altijd sproeien en lv zeer hoog houden als je ze onder 600 watters zet. Een zeiltje spannen wil ook wel eens helpen. Of zakjes zoals jij gedaan hebt. Wel een paar gaatjes erin maken voor de frisse lucht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja ff voor de geinterreseerde ik heb wat fotoos in mn gallerij geplaatst van de stekken ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had laatst ook het probleem van hangende stekken die nochtans wél goed geworteld waren.

Ze stonden in aarde, 1 meter onder een 600W.

 

Na 2 dagen sproeien en begieten met wortelstimulator stonden ze er weer gezond bij!

 

Komt zeker goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee dan super ! heej zal ik mn vennetje nog maar uitlaten ? of ......?

 

mvgr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee :D laat die stekken maar rustig wat bewegen(geen storm natuurlijk :D )

 

Wel je afzuiger uit (i.v.m. de luchtvochtigheid) :offtopic

 

hou wel je temp. in de gaten.

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit ..... gaat echt klote zeg ! :offtopic LV is niet onder de 90 geweest in de tussentijd , ze groeien bijna niet en ze blijven heel zwak en ik heb het idee dat die top vorming ook wat meer is geworden, ga morgen gewoon maar ff 1x600 aan zetten en kijken wat er gebeurd ....

Kweet t , moet toch maar opzoek naar goede stekken ....

 

mazzl :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
:offtopic wat voor lamp heb je dan aan ?? die 1,5 week dat ze al staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis een stuk van het verhaal stekken die al topvorming hebben?? Als dat het geval is dan word het een vervelende kwestie de kans is dan groot dat je stekken hebt gekregen die al een week in de 12/12 cyclus gestaan hebben. Heb het ook es gehad de man had alles op voorraad maar de stekken hadden de hele week in een doos dicht gestaan. Het resultaat de stek was al in de bloei. Helaas kom je er altijd pas achter als je ze inderdaad in je hokje zet. Heb het vermoeden dat dit het geval is en leef met je mee. Maar wacht nog een weekje en anders een paar pics mischien zijn er meer mensen die een mening erover hebben. Succces.

 

Groeten van misterxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt rem. Mischien misverstand maar ik zie geen topvorming en als ik de grond zie is het zeikenat. Maar ik ben ook eigenwies dus medekwekers jullie mening?? En die stekken heb nog wel es minder gezien maar geweldig is het ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...