Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Just4Fun

Mixed Emotion

Recommended Posts

De dames voor de volgende ronde zijn vandaag gearriveerd. Volgens de leverancier zouden het NLX en Shiva's zijn. EDIT Citral x Afghaan is het dus

 

Ze staan nu samen onder 5 x 36 watt kunstzon te wachten tot er plaats vrijkomt in het grote hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit, hopelijk kunnen ze zo snel mogelijk in hun nieuwe woonst, veel succes he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya just4fun,

 

Ik wens u bereveel succes. :smoke

De stekken zien er goed uit,

bloeien maar.

 

groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bent weer lekker bezig geweest voor de fun zo te zien :blink: :wOOt

 

succes met je stekken :smoke :wave:

 

ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt dus 2 soorten gekregen en weet niet welke wat is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere stekkies j4f :smoke

s6 deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 dagen groei.

 

Het soort blijkt na navraag te zijn: Citral x Afghaan

 

De stekjes lijken geen last te hebben van het verwisselen van eigenaar. Ze zien zeer netjes uit, groeien ook duidelijk en kan ook (nog) geen rare dingen ontdekken.

 

Complimenten voor de "stekkenboer" :smoke , waren ze allemaal maar zo.

 

Hun plaatsje in het nieuwe hok is gepland over een goeie 2 weken. Ze hebben dus ruim de tijd om fatsoendelijk te wortelen en ik mag ze proberen op een goede hoogte te houden.

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames zijn nu 6 dagen oud.

 

Groeien netjes, geen problemen geconstateerd.

 

Voeding is water met rhizotonic afgezuurd op 6,5

 

Ze staan te popelen om het grote hok in te mogen, maar ze moeten nog ff geduld hebben.

 

groepsfoto:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd mooi die kippetjes op een rij

 

wanneer gaan ze de bloeiruimte in? ze snakken ernaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 dagen voorgroei,

 

@ pitt: De dames zullen maandag of dinsdag hun nieuwe woonplaats betreden.De worteltjes zijn de potten al aan het ontsnappen, dus het word wel langzaam tijd ja.

 

Zijn stevig nodes aan het maken en toch een nette hoogte aan het behouden

 

Nog steeds geen problemen of beestjes gezien tot nu toe.

 

 

Uiteraard worden ze wel weer even in de V gedompeld voordat ze het bloeihok gaan betreden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

allemaal in de v dompelen

wa is v maar voor de rest weer iets bijgeleerd

over voorgroeien :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 13 dagen te mogen groeien, Verder heb ik 3 x shack erbij gezet in de 7 liter potten en wil morgen nog 3 x rebel shack erbij zetten.

 

Deze zullen toch altijd minder opbrengen.

 

Wortel stelsel van de kruisingen waren zeer netjes. De wortels van de zaadjes wat minder, maar die zijn dan ook een stukkie jonger, maar waren ook zeer netjes.

 

Ze hebben tevens allemaal een dompelbadje gehad in anti-beestjes spul.

 

Morgen komt de nieuwe voedingslijn binnen !! We gaan nu verder op Bac voeding icm sannie's bacto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

De dames staan nu 3 dagen in de bloei.

 

Ze hebben het reuze naar hun zin blijkbaar.

De grootte is tot nu toe schijnbaar redelijk in de hand te houden. De lampen zitter er nu zo'n 30 cm boven.

 

De TMV lijers ga ik met zijn 5en in 1 grote pot zetten, zien we wel wat daar af gaat komen.

 

We zijn nu overgestapt op een andere voedingslijn. Heb ze helaas alleen geen schimmels in de grond kunnen doen, aangezien de dames al in de potten zaten.

 

Merk zelf wel dat afzuren bijna niet meer nodig is met de BAC voeding, alleen indien dit door de rhizo omhoog geschoten word.

 

Ik zorg in ieder geval dat dit rond de 6,5 - 7.0 blijft zitten.

 

Sinds vandaag heb ik ze water via de bak gegeven en zal nu even de eerste 2 dagen ze goed in de gaten houden dat de worteltjes ook tot aan de voeding komen. Anders krijgen we hangende plantjes......

 

Hopenlijk dat we het deze ronde een keer zonder de probleempjes kunnen gaan doen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar he :offtopic

kijk je uit met die mozaiek lijers naast die mooie shacks :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Just4fun, Ik zie dat jij je lampen ook anders hebt hangen, dan wat mensen gebruikelijk doen. (zie het trouwens steeds vaker). Wat is jou reden??

 

Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5 bloei.

 

@biggbuttbram: Beschijningsoppervlakte. De lamp heeft zijwaarts van de lamp meer oppervlakte te beschijnen dat in de lengte richting.

Icm de adjust-a-wings kom ik per lamp makkelijk op een oppervlakte van 90 x 120 per lamp.

 

De dames hebben nu een licht groeispurtje gehad, maar het blijkt dat ik ze nog steeds flink afgeremd krijg door mijn lampen dicht boven op hun te zetten.

 

De zaadjes hebben naar mijn idee hun geslacht laten zien en zijn volgens mij allemaal vrouwtjes :offtopic

 

Hebben vandaag weer 40 litertjes gehad met 60 ml BAC bloeivoeding en 30 ml yucca extract. Niet hoeven af te zuren, had een ph van 6,8.

Heb er nu geen wortelstim bijgedaan omdat anders mijn Ec veel te hoog ging worden, die krijgen ze wel de volgende ronde erbij wanneer er alleen maar bloeivoeding in komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er netjes bij, maar het geslacht is nog niet te zien hoor...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

8 daagjes bloei.

 

De dames dijen lekker uit in de breedte, de hoogte gaat (gelukkig) heel rustig aan maar.

Ze zullen nu rond de 30 cm zijn schat ik.

 

De zaailingen zijn nu de rambo's in het oerwoud. Jeetje wat een verschil met de rest.

De stammen zijn 2 a 3 x zo dik als die van de stekken B)

 

verder is het een mooi groen veldje.

 

Klein beetje hitte verschijnselen omdat ik met de lampen de dames flink aan het drukken ben, maar die lampen gaan over 2 weken wel een stukje omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor B)

Had je door dat de plant hieronder een mannetje is?

 

med_gallery_8828_3719_837550.jpg

 

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als ik goed zie ,denk ik de linkse een dame B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sannie: Ja, dat zei mike ook al gisteren, heb nog zo'n exemplaar in het hok.... dus 2 man 1 vrouw.

 

@blowfish:Dat mag ik hopen blowfish, de linkse is namelijk een stek..... :rolleyes2:

 

Maar wat ik tot zo kan zien heb ik 2 heren en 1 dame erin, de dame is trouwens de rechtse op jouw foto.

 

 

Thanx voor jullie reactie B)

 

 

Just4FUn

Share this post


Link to post
Share on other sites

13 dagen bloei.

 

De dames willen flink groeien nu, alleen lukt het ze niet omdat iemand die lamp zo dicht op hun hoofdje heeft gehangen B)

Ze zijn nu zo'n 35 cm groot en zullen naar mijn idee binnen nu en 1 week stoppen met groeien.

 

Topvorming is al duidelijk aanwezig, geen rare kleur bladeren of andere vreemde verschijnselen. kortom, het gaat lekker tot nu toe.

 

De 2 weken wat zij achter lopen kunnen ze straks rustig inhalen. Drogen doe ik straks in het groeihokje.

Qua grote laat ik ze iets verder van de lamp af, zodat ze hun groeiachterstand binnen die 3 weken hebben overbrugd.

Ze staan trouwens wel op een verhoging momenteel en krijgen dus ook gewoon van boven af water. Zodra ze even groot zijn als de rest, gaan ze gewoon met het normale voedings ritueel mee.

 

Gisteren hebben ze nog 40 liter voeding gehad. (Bac bloei, 30ml yucca en 1 gr bacto's).

Het geheel had een Ph van 6,9 en een Ec van 1,2. Hier heb ik verder ook niks meer aan veranderd.

 

Nu komend weekend, worden de dames even uit het hok gehaald om gecontroleerd te worden op beesies, ze worden dan ook tevens gediefd en krijgen een wandelstok ter ondersteuning.

 

Wantsen ga ik zekerheidshalve ook bestellen volgende week, liever een keertje teveel dan een keer te weinig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo

 

lekkere plantjes heb je daar zijn er vree goe uit. zo zaadplantjes zien er toch altijd beter uit dan ledematen van planten

hopelijk komen er zware tjoepen op zodat ze die wandelstokken nog nodig gaan hebben

 

ben ook es benieuwd wat da ga geven plantjes volledig afbloeien onder tl

 

veel succes dermee

 

tot de volgende

 

green grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...