Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wiet van piet

Ben Ik Op De Goeie Weg

Recommended Posts

hallo,

 

ik ben van het jaar voor het eerst begonnen met 3 planten in de tuin.

Maar nu weet ik niet of ze op de goede weg zijn om rijp te worden.

Als er iemand is die mij kan helpen en eens wil kijken of ik al aan het einde ben van de bloei fasen.

ik heb het gevoel dat als het nog lang duurt, ik bijna heel mijn planten moet klein knippen om al de top rot tegen te gaan.

hier een foto

 

en al vast bedankt

gallery_12921_3245_453567.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Piet,

 

Ziet er goed uit, nog een weekje of 2 denk ik.

 

Om alles goed af te laten rijpen elke dag even controleren of er ergens rot zit en dat er even uitknippen..

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haartjes moeten ongeveer 70% bruin zijn staat ook in heel veel andere forums :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet ik wel van die bruine haartjes heb ik meerdere malen gelezen maar er zijn zo weinig foto's te vinden van hoe bruin

misschien een idee voor starters vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wiet van piet

 

wel goed idee ja :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
haartjes moeten ongeveer 70% bruin zijn

 

hoeft niet, de trichomen moeten troebel/melkachtig zijn. of amber kleurig. de 1e geeft een high, de 2e stoned. je kan ze zien met een loupe/microscoop (x30 minimaal).

 

staat ook t 1 en ander over op t forum....

 

succes, top zag er goed uit!

 

mvg, CD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt heel veel rot hebt kan je oogsten en er hash of wietboter van maken of gewoon onrijpe wiet roken, maar daar zijn je toppen nu nog wel heel klein voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
staat ook t 1 en ander over op t forum....

 

ik ga opzoek naar t1 van cd

 

Haha, cd bedoelde "het een en ander" in die zin?

 

Onrijpe wiet rookt soms best goed, ligt eraan, maar als het echt te jong is zoals bij jou nu, is het niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb precies het zelfde 'wiet van piet' ! ook begonnen met me eerste kweekje. maar bij mij zijn de haartjes al veel bruiner, maar volgens mij wel dunnere toppen.. ik plaatst wel een paar foto's en dan hoor ik graag hoe het zit, want ze lijken wel zo klein te blijven. en hoe lang schatten jullie? ik denk zelf nog 5 weken.

 

 

med_gallery_12948_3268_889582.jpg

 

med_gallery_12948_3268_415736.jpg

 

 

Frenkk :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die meeldraden (die witte) worden bruin van de regen. Dus buiten kan je geen schattig maken van wanneer ze klaar zijn. Wel via de trichomes wat is uitgelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja oke, maar ik heb m nu altijdje binnen staan, vanwege het weer enzo liet ik m liever binnen verder groeien, en was toen over gestapt naar indoor,, toen ik ging verduisteren. (geen problemen gehad ofzo daarmee.)

Ze is nu zo'n 3 weken aan het bloeien (vanaf de eerste paar witte haartjes reken ik) maar van de week kwamen er steeds meer bruine haren. Ik heb liever dat me toppen wat dikker worden.. Maar ik hou nu inderdaad die trichomes in de gaten!

 

:smoke frenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij een update:

Ik wist niet waar ik een loep van 30x vandaan moest toveren.

Dus ben ik met een kamera lens op z'n kop bezig geweest het is me nog gelukt ook.

de foto moest ik een beetje vroeg in de ochtend maken dus ik had voor de foto een beetje weinig licht maar ik heb mijn toppen goed kunnen bekijken.

 

hier een fototje kan iemand mij zeggen aan de hand van deze foto hoe lang ik nog moet?

gallery_12921_3699_111972.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oordeel zelf.

 

Heldere Trichome: niet genoeg THC, nu oogsten betekend opbrengstverlies.

Troebele Trichome:als de meeste trichomen melkachtig/trobel zijn en je oogst nu, zal je wiet een heldere en energieke high geven.

Amber Trichome: Als je oogst wanner de Trichomen amberkleurig zijn, zal je wiet je knetterstoned maken.

 

Quote uit dit Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oordeel zelf.

 

Heldere Trichome: niet genoeg THC, nu oogsten betekend opbrengstverlies.

Troebele Trichome:als de meeste trichomen melkachtig/trobel zijn en je oogst nu, zal je wiet een heldere en energieke high geven.

Amber Trichome: Als je oogst wanner de Trichomen amberkleurig zijn, zal je wiet je knetterstoned maken.

 

Quote uit dit Topic

zijn mijn Trichome te helder of geven ze al een high

en wat wil je high of stoned???

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry ik zal een beetje meer vertellen over mijn kweek.

het eene jaar plant je sla en het ander tomaten.

dit jaar had ik door het warme voorjaar zin om wiet te kweken maar ik ben geen roker van wiet. maar ik vind het wel leuk mijn eigen oogst met mijn vrienden op te roken.

ik wil niet 3 dagen last hebben van een leuk weekeind wiet roken. maar mijn ervaring met wiet is ook niet zo van nu voel ik mij knetter stoned.

ik hou er van om een avond met vrienden een wijntje te drinken en misschien in de toekomst een avond gezellig wiet roken en met een gelukkig gevoel naar bed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mjah, het is jouw keuze natuurlijk. Maar de foto die je laat zien valt duidelijk onder de 2e categorie.

Als ze er allemaal zo uitzien, en je wilt je wietje niet al te sterk, dan zou ik nog een of twee daagjes wachten, indien mogelijk, en dan omhakken.

Grootste fanleaves eraf knippen, en de rest in z'n geheel te drogen hangen.

Als het droog is knip je de rest eraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je soca

dit is een handige tip.

Ik ben stiekem in de nacht gekropen om een top er af te halen en dan zie ik wel wat er over 2 weken van komt.

als hij droog is.

ik ben een beetje bang dat ik te stoned wordt van mijn wiet en dat ik er eigelijk zelf niet veel plezier aan heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je trichomen zijn troebel/melkwit, dat betekend dat als je nu knipt, je al een prima high wietje krijgt. Alleen zal je niet zoveel oogsten, en het zal misschien een beetje "groen" smaken.

Ik lees dat ze pas een week of 4 in bloei staat, dus als je nog even geduld hebt, gaan de buds nog wel een flink stuk groeien. Op je laatste foto zie ik alleen een paar witte haren, maak eens een foto waar de hele plant opstaat :smoke

Weet je wat voor soortje het is ? Of weet je wat de bloeitijd in theorie zou zijn van dit soortje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze staan nu z'n 6 weken in bloei.

het soort weet ik niet ik heb een paar stekken gehaald (net op tijd een week later waren zij opgerold)

in het begin hadden mijn planten een beetje moeite om zich aan het buiten staan te wennen. en verder kwam ik er te laat achter dat ik ze moest verduisteren.

nu heb ik er plastiek boven gespannen om ze te beschermen tegen de regen.

en schut ik ze iedere dag een beetje droog maar toch kan ik top rot niet tegen gaan.

ik zal morgen eens kijken of ik een foto kan maken van het geheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...