Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rookbommetje

8 X Shack Op 12/12

Recommended Posts

Weerom een kleine update van Crappy-Kweek 2007.

 

De Shacks die nog niet vol in bloei stonden, zijn blijven groeien en bebossen. Je ziet nu écht de muur niet meer. Overal groeien kleine bloemetjes, maar ik heb er geen idee van of ze nog gaan spekken tot lekkere (bruikbare) topjes. Volgens de eerder vermelde 100-dagen-bloei-prognose heb ik nog een maandje te gaan om te kijken wat er nog van wordt. Ik heb in ieder geval geen spijt meer dat ik ze niet heb omgegooid, want de 3 planten die eerder de bloei in gingen zullen zeker nog wel voor een paar grammetjes zorgen. Je ziet ze echter niet staan tussen de grotere laatkomers.

 

gallery_11775_3600_927943.jpg

 

 

 

Noem me Mr. Unlucky maar de grootste plant is tevens degene die tegen de filter staat: 1m ondertussen, maar volgens mij heeft hij nu toch wel bijna zijn toppunt bereikt. Zoals je kan zien is mijn afscherming al lang niet meer voldoende.

 

gallery_11775_3600_833446.jpg

 

 

Ondertussen zijn er ook al wat onderdelen gearriveerd voor het TL-hok dat ik nog op mijn laatste stukje vrije ruimte ga installeren, op aanraden van Anne. De mensen die mijn bouwtopic indertijd gevolgd hebben zullen wel weten dat ik bijzonder weinig plaats over heb, maar volgens mij moet het net lukken.

 

Hopelijk komt er nog wat wiet van deze kweek, en is de elektriciteit niet voor niets gebruikt. Ik leer in ieder geval met de dag bij. Wish me luck!

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heb je problemen gehad met je timer of lichtlekken.. Ze lijken maar half te bloeien, zie ook veel 3 vingerig blad.. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet er nu maar het beste van maken en kijken of deze shacks vergevings gezind is.waar het fanel vandaan komt dat de shack 100 dagen bloeiers zijn weet ik niet maar na omschakeling van de klok bloeit shackF2 gemiddeld 10-11 weken.

 

succes en laat de toppen maar komen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej luitjes

 

Voor wie het topic niet gevolgd heeft: door stevige waterproblemen zijn de shacks lange tijd achter gebleven en daarna niet gelijk ontwikkeld. Ze staan van oktober direct op 12/12, en vorige week heb ik het voorste plantje, het kleinste maar ook uitgebloeid, omgegooid en in de afgelopen dagen grotendeels opgerookt. De rest moet nog maximaal een week staan, behalve 1 plant die duidelijk geen zin meer heeft om dikke toepen aan te maken.

 

Zo ziet het er nu uit:

 

gallery_11775_3600_844894.jpg

 

 

 

Deze plant gaat niet meer aandikken vrees ik, midden achter, maar hem er nu nog uitgooien gaat me niks vooruithelpen aangezien de lamp toch nog een week moet branden:

 

gallery_11775_3600_732572.jpg

 

 

Deze doet het het best; redelijk veel redelijk grote toppen, links voor:

 

gallery_11775_3600_1268698.jpg

 

 

 

Bovenin zijn de haartjes nog vrij wit, onderin ziet het er echter al bijna volledig bronzé uit:

 

gallery_11775_3600_1357805.jpg

 

 

Uiteindelijk is het dus toch niet zo'n slecht idee gebleken om ze te laten staan. De yield kan natuurlijk veel beter maar ondanks mijn beginnnersfout(en) hebben de Shacks zich er toch nog netjes doorheengetrokken. Misschien kan ik nog een eindgewicht presenteren maar ik denk dat ik ze erg lang ga laten drogen, en dan wordt dat dus wat moeilijker. De nieuwe embryo's (Blue Tops) zijn al onderweg naar mijn brievenbus, en ik hoop binnen een week of twee mijn nieuwe 220W TL-groeihok klaar te hebben.

 

Groetjes

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO Bom,

 

ai ai , slecht nieuws! Ik denk dat als je zo snel mogelijk je eige rookwaar wilt hebben ( mooie afgerijpt :rofl ) je naar de shop moet of nog wel een tijdje moet wachten. De toppen zien er niet slecht uit maar moeten nog beginnen uitharden en gewicht winnen... en als ik ze zo zie zou ik zeggen nog zeker 3 weken bloeien...minimum :punk: en nog drogen enz. :punk:

 

Er moet iets mis zijn met je lamp/timer of je hok is niet licht dicht, je planten tonen veel stres, zeker de rechter kant!!! Aan je telling van het aantal bloeidagen kan ik ook niet uit maar ze zouden al iets van een 12 weken op 12/12 staan ofzo, dan kan dit niet hé, waren ze van vanaf zaailing op 12/12 gezet ? bizar hoor, er valt niet veel aan vast te knopen in dit topic :nerd

 

Ook denk ik dat je luchtinlaat aan de rechterkant te koude lucht op ja dames blaast, of iets anders waardoor ze daar niet mee gelijk omhoog gaan.

 

succes nog, laaten we het je leerronde noemen en hopen dat je stukke wijzer bent na deze :verrygood

bereid je goed voor op de beutop's , ook je hok :P dat ze beter zullen gaan als de shack's nu

ps; de aanhouder wint, en wordt stond beloond ;)

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker nog een week of 3...

 

ze zijn nog volop aan het bouwen!!

geef ze gerust een weekje langer.. dat scheelt echt hoor!!

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabouter, BK

 

Bedankt voor de reacties: ik zal ze dan nog maar wat langer laten staan :punk: . Volgens mij klopt het idee niet dat er iets mis zou zijn met de luchttoevoer/lichtdichtheid. De foto's geven misschien een verkeerd beeld, maar de verschillen in ontwikkeling zijn niet terug te brengen op de plaats in het hok. De planten links- en rechtsachter zien er bijvoorbeeld quasi hetzelfde uit. Enkel de plant in het midden maakt bijna geen toppen aan, bij de rest varieert het van matig naar weinig.

 

Daarom denk ik nog steeds dat de reden terug te brengen is op de waterproblemen in het begin. Omdat ik met vrij kleine potjes werkte en de planten op gevoel wou watergeven (wat ik dus nog niet had :verrygood ), hebben de planten met grote tekorten/overschotten te maken gehad. Eerst voornamelijk te veel (ontwikkeling valt stil), daarna soms veel te weinig (blaadjes gaan hangen). Omdat dit niet bij alle planten gelijk verliep zijn er volgens mij grote verschillen in de hormonenhuishouding ontstaan, die gedurende de hele oogst te zien zijn geweest. Vier van de planten zijn klein gebleven maar zijn nu al bijna klaar, twee zijn redelijk aan het volkomen, een maakt geen serieuze toppen en eentje had nog geen geslacht getoond en bleek een vent te zijn.

 

Volgens mij kan ik dit voorkomen door volgende keer de jonkies water te geven dmv een deense bodem, en 1 pot te voorzien van een tensiometer. Als het dan nog niet beter gaat probeer ik gewoon nóg een keer, opgeven zal ik pas doen als ik in coma lig ofzo :punk: .

 

Smoke ze

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik heb het nog zo lang mogelijk gerokken, net een buitenkweek... :rofl

 

Zondag vertrek ik op vakantie, dus ga ik er morgenavond het mes moeten in zetten... ;)

 

gallery_11775_3600_119288.jpg

 

 

 

 

Behalve die hoge achterste hebben ze allemaal vrij volle toppen aangemaakt. Vooral die linkse is echt wel een dikke koe geworden!

 

gallery_11775_3600_1118705.jpg

 

 

 

Zoals jullie kunnen zien hadden ze best nog wel een weekje kunnen staan.

 

Dit is nog eens de achterste, de laatste twee weken is die nog vrij goed bijgetrokken, maar dus niet genoeg om op te brengen.

 

gallery_11775_3600_1109709.jpg

 

 

 

 

Ik zal zien of ik morgen nog iets kan posten, dan kunnen jullie misschien een iets beter beeld krijgen van de opbrengst. Hierna ga ik rustig aan mijn growhokje werken, en dan de Blue Top laten schieten. Vier weken voorgroei, scroggen en ondertussen terug beginnen met de RebelShack freebees voor in de tweede bak.

 

Hopelijk verknoei ik het geen tweede keer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondaks alles toch nog nette planten geworden! Succes ermee! ;)

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja! Ziet er helemaal niet zo slecht uit hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn nog mooie groene planten gebleven; Ik ben benieuwt naar meer foto's en het gewicht ;)

 

Veel plezier op vakantie!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere dikke toppen zijn het,ja!

Veel plezier met knippen vanavond en fijne vakantie!

 

Grtz! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie je kweekje nou pas :lol:

alle spullen ok aangekomen/geplaatst? :lol:

 

 

succes m8

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...