Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenMean&Unseen

Eerste Keer: 6x Lowryder

Recommended Posts

Zullen wel blaadjes zijn denk je niet.

Dat kan je nog niet zien als ze zo jong zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ook eerst zo'n haartjes, die zijn sinds vanmorgen aan het veranderen in blaadjes... nog even wachten op het geslacht dus..

 

@kino: Wat zijn jouw ervaringen/resultaten met die spaarlamp? Blijven de internodes effectief korter? Ik zit ook een beetje met het idee te spelen als het iets of wat resultaat heeft. Hoe lang laat je ze branden per dag? Maakt de kleur van de lamp op zich nog uit bij lowryders omdat ze autoflower zijn? Ik weet het: veel vragen, maar een mens kan er maar van leren :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej man gaat best snel dat kweekje

ben ook van plan om binnenkort een lowrider #1 kweekje op te zetten

dus ik volg je kweekje ff

 

suc6 met je kweek

 

greetz jaapie

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat een 150 watt lamp of een equivalent van 150 watt?

 

als ze effectief 150 watt verbruikt vind ik het precies wat overdreven, info op de site van leafman vind ik niet meteen, maar misschien staat het op de lamp zelf op?

 

Groeten en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bamboe :

Ik ben nu zelfgekweekt zaad @testen van de Low#2 :offtopic

Daarom heb ik een klein hokje apart gemaakt en die ene spaarlamp gehaald.

Spaarlamp is nuttig omdat je de lamp kan hangen waar je wil en ze kort boven je planten kan hangen, de internodes blijven effectief korter.Hoe meer internodes hoe meer opbrengst. Juist opletten dat je de planten niet verbrand met die spaarlampen, Tl word niet warm , spaarlampen wel.

 

Ik denk het te houden op 20/4 of 18/6 qua lichturen, zodat ze toch een rustperiode hebben.(Pikdonker)

De kleur van de lamp? Ja dat is belangrijk. Wit licht bevordert de groei Geel licht bevordert de bloeifase.

Het zou goed zijn om vb 2x warm white & 1x cool white te hangen 'zo heb ik al "een uit zen hok gegroeide plant goed zien afbloeien' : 2xgeel en 1x wit of 4 x geel en 2x wit , probeer de plant zo goed mogelijk te belichten, verluchten, T° te houden naargelang je mogelijkheden

Ik ga de spaarlamp gebruiken om men zaailingen hun eerste week te laten voorgroeien, daarna vliegen ze onder een 250w hps als er plaats is zoniet blijven ze in het hok met de spaarlamp

 

Als ik er resultaten van heb maak ik wel es e verslagje.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
is dat een 150 watt lamp of een equivalent van 150 watt?

 

als ze effectief 150 watt verbruikt vind ik het precies wat overdreven, info op de site van leafman vind ik niet meteen, maar misschien staat het op de lamp zelf op?

 

Groeten en succes!

 

op de lamp staat "philips 150 watt" en op een sticker eronder "max 100 watt."

 

planten doen het gelijk een stuk beter trouwens. Ze zijn rond de 5 cm gegroeid in 2 dagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groepsfoto :D

med_gallery_13487_3565_117926.jpg

med_gallery_13487_3565_88405.jpg

 

 

 

med_gallery_13487_3565_418136.jpg

 

 

 

med_gallery_13487_3565_241012.jpg

 

 

 

ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze er uit zouden als ik vanaf het begin een lamp er op had gezet maar ja, volgende keer beter

 

:offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets zoals mijne eruit zagen:

med_gallery_10039_3074_456678.jpg

 

 

grtz & succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF snelle update van twee planten is het geslacht bekend, zijn beide mannetjes :offtopic. Derde plant is nog even afwachten. Volgende week post ik wel foto's als het allemaal wat duidelijker te zien is

 

Trouwens, kreeg dit pakketje kado van iemand die in de groothandel zit:

 

1L HY-PRO Wortelstimulator

200 mL PK 13-14 (Atami)

200 mL Root juice (bioqueen)

200 mL drip-clein 1 (House&Garden)

setje Buzz Off (Bio Bizz)

 

welke hiervan zijn geschikt voor lowryder en hoe vaak moet ik het per week geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is onmogelijk nu al het geslacht te kunnen zien lees zelf maar na waarom in de growguide of gebruik de zoek functie, hetzelfde geld voor de voeding kijk anders op de sites van de producenten daar staat bijna altijd een dosering (waar je iets onder moet gaan zitten) ,verwacht geen hulp van anderen als niet bereid bent dit te doen

Met dat lampje moet het trouwens wel lukken maar zet hem wat meer in het midden van de plantjes zodat beide evenveel licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groeit die ene nou van je lamp af ? Of heb je ze net omgedraaid ofzo.

Je moet proberen echt wat aan dat licht te doen, want ze zien er best zielig uit.

Lamp moet er recht boven, en haal er even eentje met een hoger wattage. Gewoon spaarlampje, warm white zou het best zijn.

Plantjes niet draaien, daar gaan ze van stressen. Als de lamp er recht boven hangt, groeien je plantjes sowieso recht. Zo dicht mogelijk erop. Dit is afhankelijk van de temperatuur.

 

Ik ken de ontwikkeling van Lowrider niet, maar het lijkt me inderdaad wat vroeg om nu al te kunnen bepalen welk geslacht ze hebben. Zolang ze niet in bloei staan kan het toch weinig kwaad, dus ik had ze nog maar even laten staan.

 

Sucses.

 

 

edit; GEEN voeding geven. Is nog veel te vroeg. Ze hebben het al moeilijk, en overvoeding overleven ze niet denk ik.

 

edit2; Oh..het is een 150W groeilampje ? Hmmm...dan vind ik ze er helemaal zielig uitzien. Onder 3x 18w TL kan het al beter.

Misschien is er iets anders mis ? Staan ze niet te nat ? Als je ze flink laat opdrogen tussen de waterbeurten door, groeien ze een stuk sneller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken idd veel te nat,

ff geen water geven, (was ook men eerste fout B) )

 

 

 

gr sedus

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is onmogelijk nu al het geslacht te kunnen zien lees zelf maar na waarom in de growguide of gebruik de zoek functie, hetzelfde geld voor de voeding kijk anders op de sites van de producenten daar staat bijna altijd een dosering (waar je iets onder moet gaan zitten) ,verwacht geen hulp van anderen als niet bereid bent dit te doen

Met dat lampje moet het trouwens wel lukken maar zet hem wat meer in het midden van de plantjes zodat beide evenveel licht krijgen.

 

Sorry maar ik zie toch echt twee planten die toppen aanmaken die uit bolletjes bestaan ipv haren. Er komt ook al stuifmeel uit. Bovendien groeien die bolletjes ook in de bladoksels (mocht je het niet geloven, morgen post ik een foto)

 

Ik heb de dosering al te pakken, maar mijn vraag was hoe vaak moet ik per week voeden

thnx voor je reactie

 

 

Groeit die ene nou van je lamp af ? Of heb je ze net omgedraaid ofzo.

Je moet proberen echt wat aan dat licht te doen, want ze zien er best zielig uit.

Lamp moet er recht boven, en haal er even eentje met een hoger wattage. Gewoon spaarlampje, warm white zou het best zijn.

Plantjes niet draaien, daar gaan ze van stressen. Als de lamp er recht boven hangt, groeien je plantjes sowieso recht. Zo dicht mogelijk erop. Dit is afhankelijk van de temperatuur.

 

Ik ken de ontwikkeling van Lowrider niet, maar het lijkt me inderdaad wat vroeg om nu al te kunnen bepalen welk geslacht ze hebben. Zolang ze niet in bloei staan kan het toch weinig kwaad, dus ik had ze nog maar even laten staan.

 

Sucses.

edit; GEEN voeding geven. Is nog veel te vroeg. Ze hebben het al moeilijk, en overvoeding overleven ze niet denk ik.

 

edit2; Oh..het is een 150W groeilampje ? Hmmm...dan vind ik ze er helemaal zielig uitzien. Onder 3x 18w TL kan het al beter.

Misschien is er iets anders mis ? Staan ze niet te nat ? Als je ze flink laat opdrogen tussen de waterbeurten door, groeien ze een stuk sneller.

 

De tip van de lamp erboven had ik al ontvangen en heb dat de afgelopen week ook gedaan. Het plantje met geslacht onbekend staat er nu pal onder. Ze is nu 4 weken oud, is dat nog niet lang genoeg voor om voeding te geven?

 

Foto plant (4 weken oud):

med_gallery_13487_3565_22329.jpg

 

 

 

 

benieuwd naar jullie reacties !

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat nou die geslachtskenmerken zien, geloof ook echt niet dat je het al kan zien.

heb ook 2 LR , die zijn al 3 weken en ik zie nog helemaal niks

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij lr 1 kan je mits er meer als voldoende licht is de eerste dames rond de 18de dag vinden

 

Zodra ze minder of te weinig licht krijgen duurt dit gewoon langer

Dan kan je er vanuit gaan dat ergens aan het einde van de 3de internode de eerste verschijnselen op komen

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat nou die geslachtskenmerken zien, geloof ook echt niet dat je het al kan zien.

heb ook 2 LR , die zijn al 3 weken en ik zie nog helemaal niks

B)

 

med_gallery_13487_3565_218854.jpg

med_gallery_13487_3565_292385.jpg

 

geen scherpe foto maar wel duidelijk te zien dat het een mannetje is. Jammer dat je ongelijk hebt :rolleyes2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mannetjes laten zich altijd sneller zien als dames

Om op tijd stuivmeel te hebben als de dames beginnen met bloeien

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest moonflower343

Ligt er nou aluminiumfolie onder de pot?

 

Kan je dit ook doen bij een 600 watt lamp? Ik dacht dat het dan te warm zou worden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt er nou aluminiumfolie onder de pot?

 

Kan je dit ook doen bij een 600 watt lamp? Ik dacht dat het dan te warm zou worden...

 

Ja het is een kastje met alluminium folie over de zijkanten gespannen. Geen idee of dat kan met 600 watt, mijn lampje is 150 watt maar het wordt niet heel warm ofzo.

 

Bij het de laatste plant zijn nu duidelijk een aantal witte haren te onderscheiden. wie weet zit er toch nog een vrouwtje bij B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest moonflower343

Weet iemand anders dat van het folie?

 

Ik ben benieuwd naar je foto van dat vrouwtje; die vorige foto zijn idd mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien volgende keer ipv alumnium folie te gerbuiken gewoon it te schilderen

dit geeft meer en algemenere lichtweerkaatsing B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...