Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott

Magnesiumtekort

Recommended Posts

yo mense ik heb vandaag met zekerheid gezien dat 1 van mijn planten een magnesiumtekort heeft ik zie het aan de licht groen tot geel wordende fanleaves( dacht eerst dat dit door de bloei kwam) maar nu beginnen er zich chlorosevlekken te vormen (geel) in de kleinere blaadjes en ze krijgen bruinen vlekjes. Nu ik moet nog ongeveer 14 dage wachte voor ik met rendement kan oogsten zou ik nog speciaal voor deze 2 weken naar de apotheker gaan en MgO2 oplossing halen of zal men plant het wel halen zonder veel schade.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles voor je planten, zoveel zal het toch niet kosten? Als het nou de laatste week was geweest had het geen zin meer gehad, maar nu kun je het nog wel doen. Het is net dat laatste zetje in de rug...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben mgso4 gaan halen bij apotheker op wacht ;-) heb dacht voor 250g 5.80euro betaald heb hier van 2gram in 1liter lauw water gedaan en heb het voor 3 4de zonet over mijn planten gespoten (mss had ik tot morgen moeten wachten maarja kon ni wachten .

 

Maar is het genoeg of moet er meer gespoten worden......

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik betwijfel of het magnesiumtekort is als het alleen bij je fanleafs optreedt overigens. foto's?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn de fotosss lijken toch sterk op die van sticky onderwerp.....

 

 

 

gallery_12518_3572_1246467.jpg

 

 

 

gallery_12518_3572_157682.jpg

 

 

 

gallery_12518_3572_1088005.jpg

 

 

 

gallery_12518_3572_614350.jpg

 

 

 

gallery_12518_3572_112977.jpg

 

 

 

 

aja en dat was een potje van 50g mgso4 da kwam 5.80 euro allé ciaociao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie wel heel erg veel tabaks mozaik virus maar magnesiumtekort nog niet kunnen vinden

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo tnt die chlorose (als het da is) komt da door da virus kweet welk je bedoelt staat ook bij sticky.

Maar die blaadjes hadden niets dat is gekomen en ik het bgin van de groei zag ik de rare bladeren er tussen zitten (vorm en chlorosevlekken dus met het virus) maar die waren niet geel zoals die nu in mijn kleine blaadjes . Zit ik nu met een zwaarprobleem???

 

allé kdacht dat het virus niet zo erg was .......

maar lijkt toch echt veel op mgtekort omdat ik het perfect kan vergelijk met de foto op stikys onderwerp er staat onder de foto symtomen bladeren onder de top.....

 

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

van de post hierboven snap ik niks...

maar zover ik er iets van ken is dat het TMV virus :lol:

 

 

edit: ok, na 7 keer herlezen had ik begrepen dat je dit al wist. Ik denk als je én dat virus hebt, wat toch al ver geëvolueerd lijkt te zijn, én voedingstekort, dat je misschien beter kan herbeginnen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijt ge zot :) seh de toppen zijn toch vies goed aant vormen zie ni echt dat mijn planten er onderlijden zolang er maar gewicht aankomt hé :lol: .......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...