Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gossep

Growtent Van Apekop

Recommended Posts

Hello allemaal...ik ben vers hierzo....ik wou ff een een paar fotootjes laten zien aan jullie kenners , ik ben helemaal zelfstandig begonnen en kweek in een growtent 1.20 x 1.20 x 2.00...

 

A.s. zondag(2 sept-07) ben ik precies 2 weken geleden begonnen met voorgroei.Dus volgens mijn 'advisor' na zondag nog 1 week voorgroeien en dan kijken wat mijn pupillen doen!

 

Kan iemand een mening geven over mijn opstelling en de vordering van de groei?

 

Er hangt een 600watt apekop in en een klein koelvinnetje om de lucht fris te houden.Ik gebruik nog geen voeding(Wordt mij geadviseerd dit te gaan doen NA de voorgroei).

 

Het lijkt mij leuk om is te horen wat een ander van mijn nieuwe hobby vindt!

Dus alle suggesties welkom,kvind dit een zeer leuk en lagguh forum! ;-)

********************************************************************************

*********

 

De recent toegevoegde foto is genomen met 2,5 week voorgroei.... Er zitten bij de wijffies hier en daar wat gele blaadjes aan behalve bij die rechtsachteraan staat.Die heeft ook het droogste grond in de pot en de rest is duidelijk (TE)? vochtig.

 

Voor de rest wel aardig tevreden....

 

Greetz,

 

Kluk Kluk

 

********************************************************************************

*********

30 oct 2007

 

Na het advies van Sannie(PH omlaag gebracht en voeding opgevoerd) is het binnen een week redelijk opgekrabbeld,het is naar mijn mening nog steeds niet JE van HEt maar het trekt bij(denk ik) haha

 

iemand comments??

 

gReeettz,

 

Kluuk kluuk

 

Hoeveel gram zal dit gaan worden denken jullie ;-)

 

med_gallery_12971_3279_2239507.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3279_1404720.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3279_67527.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3351_1094897.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3421_596169.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3421_2293975.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3745_1051211.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3745_1766545.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3819_609834.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_12971_3819_1634645.jpg

Edited by Gossep

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom :specool

 

Goed begonnen, volgende keer je potten wat voller.. aarde klinkt in na het inwateren :wOOt

Heb je ze wel getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom staat de doorvoer voor de electra wijd open? Als je in de donkerperiode licht in je hok krijgt kunnen ze gaan regenereren of helemaal niet in de bloei gaan. Verder ziet het er goed uit, hopelijk wordt die Bokito een krachtpatser :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die al op 12/12 zetten

 

heb m'n grapefruits niet late nvoorgroeien, wilde es zien wat effect was van direct op 12/12 ondertssn 45dagen op 12/12

 

grootste plant is bijna 1m :specool

 

 

grtz n happy growing

 

schaf uw een ph en ec meter aan als je begint met de voeding

indien je die nog niet heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Gossep,

 

Ik heb zelf ook een keer gekweekt in zo'n tent en dat ging prima.

Wat ik had was het volgende:

- 600 watter

- 23 liter bakken (5 *)

- Edelweiss plantjes (5)

- Wortelstimulator

- Groeivoeding

- Bloeivoeding

- PK 13/14

 

Ik had 14 dagen voorgegroeid en 8 weken bloei gedaan.

Bloei kon nog langer, maar moesten om vanwege aankomende vakantie. Ik heb gewoon voeding gegeven al van dag 1. Je moet goed naar je plant kijken, hoe gezond staat hij er bij. In week 5 PK13/14 meegegeven. Ik had ze niet getopt, al had ik dat wel kunnen doen. Maar de zijtoppen logen er evengoed niet om.

 

Ik trok er 370 gram gedroogt van, echter als ik ff langer door was gegaan (want ze stonden er nog gezond bij) had ik wel 430 tot 450 vanaf kunnen halen.

 

Succes!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom staat de doorvoer voor de electra wijd open? Als je in de donkerperiode licht in je hok krijgt kunnen ze gaan regenereren of helemaal niet in de bloei gaan. Verder ziet het er goed uit, hopelijk wordt die Bokito een krachtpatser :icecool

 

Ja klopt.Zit nu een slang in met een bocht(labyrint) beginnersfoutje,vandaar dat ze iets achter liepen,moet geen probleem zijn.....

 

BOkito komt goed!

 

gr,

 

Kluuk

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou die al op 12/12 zetten

 

heb m'n grapefruits niet late nvoorgroeien, wilde es zien wat effect was van direct op 12/12 ondertssn 45dagen op 12/12

 

grootste plant is bijna 1m :icecool

grtz n happy growing

 

schaf uw een ph en ec meter aan als je begint met de voeding

indien je die nog niet heb

 

Haha..ja dat kan he...gelijk knallen,beetje experimenteren is lagguh man!

PH meter is niet nodig zeiden de mannen ivm All-mix heb 2 verschillende voedingen gehad ...gaan we bij de bloei toevoegen....;-)

 

Kluuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph heeft meer met de zuurtegraad van je water te maken dan met je voeding.

 

 

is toch wel handig

 

 

en das niet zo erg dat aarde nie helemaal tot boven is, in geval die nog zouden strekken kunde wat aarde bijkiepen en aanduwen

 

 

grtz n good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites
ph heeft meer met de zuurtegraad van je water te maken dan met je voeding.

is toch wel handig

en das niet zo erg dat aarde nie helemaal tot boven is, in geval die nog zouden strekken kunde wat aarde bijkiepen en aanduwen

grtz n good luck

 

Thanks Tom,

 

kluuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit lijkt idd op een ph blokade waardoor er tekorten kunnen ontstaan van bepaalde elementen.

De truuk is nu om niet de losse elementen te gaan toeveoegen maar om de ph weer op orde te krijgen zodat de bokade opgeheven is en de losse elementen weer gewoon opgenomen kunnen worden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit lijkt idd op een ph blokade waardoor er tekorten kunnen ontstaan van bepaalde elementen.

De truuk is nu om niet de losse elementen te gaan toeveoegen maar om de ph weer op orde te krijgen zodat de bokade opgeheven is en de losse elementen weer gewoon opgenomen kunnen worden.

 

greetz sannie

 

Sannie,

 

ik heb PH mtr gekocht,en ja hoor,het kraanwater was 8.6 PH!!!

Cannas P- gekocht(voor in de bloei) en af gaan zuren gaat goed.

Kplaats volgende week weer even een foto!

 

greetz,

 

Kluuk Kluuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn de potten waarin je kweekt? Het ziet er allemaal wel mooi uit, maar is dat net niet wat te groot?

Share this post


Link to post
Share on other sites
De truuk is nu om niet de losse elementen te gaan toeveoegen maar om de ph weer op orde te krijgen zodat de bokade opgeheven is en de losse elementen weer gewoon opgenomen kunnen worden.

 

Want?? De ph op orde krijgen doe je niet zomaar. Zeker niet door alleen je voedingswater wat meer af te zuren. Misschien op slabs..maar op aarde zker niet. Dan is het toch beter om juist de losse elementen toe te voegen die je planten dan tekort komen?

Lijkt mij tenminste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft het toevoegen van die elementen voor zin als de planten ze toch niet kunnen opnemen door de hoge PH?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden minder goed opgenomen.. het is niet zo dat ze helemaal niet meer kunnen worden opgenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze worden minder goed opgenomen.. het is niet zo dat ze helemaal niet meer kunnen worden opgenomen.

 

zie nieuwe fotos dan....en comment daaronder:

 

Na het advies van Sannie(PH omlaag gebracht en voeding opgevoerd) is het binnen een week redelijk opgekrabbeld,het is naar mijn mening nog steeds niet JE van HEt maar het trekt bij(denk ik) haha

 

iemand comments??

 

gReeettz,

 

Kluuk kluuk

 

Hoeveel gram zal dit gaan worden denken jullie ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter voeg je nieuwe foto's niet toe aan het eerste bericht. Bij een edit komt de topic niet omhoog in de lijst en krijg je dus weinig replies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey, heb je ze getopt? Een kennis van me had 400 gr gehaald met 5 dames in 30 liter potten. 80 gr per plant dus. Hij had ze 1x getopt na een weekje voorgroei en daarna nog een weekje laten voorgroeien

 

Als alles heel goed zou gaan, zou je het ook misschien moeten kunnen halen...

Ik zelf ben nu ook aan het testen met dezelfde tent alleen heb ik er 16 in staan in 11 liter potten.

 

ben benieuwd wat we gaan halen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ey, heb je ze getopt? Een kennis van me had 400 gr gehaald met 5 dames in 30 liter potten. 80 gr per plant dus. Hij had ze 1x getopt na een weekje voorgroei en daarna nog een weekje laten voorgroeien

 

Als alles heel goed zou gaan, zou je het ook misschien moeten kunnen halen...

Ik zelf ben nu ook aan het testen met dezelfde tent alleen heb ik er 16 in staan in 11 liter potten.

 

ben benieuwd wat we gaan halen!

 

Veggie,je moet even naar ROLLING THUNDER kijken die heb precies hetzelfde als jou!

ook 16x in 11ltr potjes!

 

ik heb een beetje getopt,dus de 3 ons moet wel haalbaar zijn!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...