Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

one_eye

1x Jack Horror Tl

Recommended Posts

Ik heb een tijdje terug wat zaadjes gekocht om te experimenteren of ik goedkoop op mijn kamertje een paar plantjes kan kweken.

 

ik heb mijn informatie etc van deze website af dus ik dacht maak ik ook maar even een verslagje van mijn plantjes.

 

Ik ben begonnen met 2 plantjes maar heb er nu nog maar eentje onder mijn lamp staan omdat 2 te veel was voor de lamp die ik erboven heb hangen. heb de andere maar op de vensterbank gezet.

 

ik doe het allemaal erg primitief dus geef alleen kraanwater heb geen folie oid in mn kast gedaan geen ventilator etc. de lamp die ik er boven heb is een of andere spaarlamp wat lijkt op tl en is 58W. er komt wel redelijk wat warmte van af en zo te zien doet het plantje het goed onder deze lamp.

 

Ik heb de lamp vanaf 02-08-2007 tot en met 19-08-2007 op 18/6 gehad. en staat nu dus op 12/12

 

* 02-08-2007

 

de ontkiemde zaadjes gepoot in pot en onder een lamp (58W tl-spaarlamp oid weet niet precies wat voor lamp) gezet in mijn kast.

 

02082007033.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

03082007037.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

* 12-08-2007

 

na 10 dagen zijn ze al aardig gegroeid en begint het een beetje een wietplantje te worden :whistling

 

12082007047.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

13082007050.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

15082007057.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

* 23-08-2007

 

na 21 dagen ziet ze er zo uit en het ruikt al heerlijk als ik de kastdeur open doe.

 

23082007076.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

23082007077.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

23082007078.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk plantje maar hoe komt je plant aan frisse lucht want een plant moet net als ons toch ook ademen ?

enne hoeveel cm hangt de lamp van je plant als het niet veel meer is zal ik je timer op 12 /12 zette n

Share this post


Link to post
Share on other sites
leuk plantje maar hoe komt je plant aan frisse lucht want een plant moet net als ons toch ook ademen ?

enne hoeveel cm hangt de lamp van je plant als het niet veel meer is zal ik je timer op 12 /12 zette n

 

lamp hangt zon 5 cm boven de plant en ik heb de timer al op 12/12 wil hem niet al te groot hebben omdat ik nu nog een tamelijk kleine lamp heb. na dit project bouw ik mijn kast helemaal om en ga ik met 4 tl balkjes werken denk ik maar dat zie ik nog wel even.

 

frisse lucht ik heb als de lamp aan staat de kastdeur open en de ramen open woon op het platteland dus frisse lucht genoeg in mijn kamer zeg maar.

 

maar we zien wel of het wat word.

 

greetz

 

-edit

 

oja ze krijgt nu 9 vingerige bladeren had gelezen dat dat een goed teken is ?

Edited by one_eye

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even een paar foto's

 

* 28-08-2007

 

Komen nu mooie 9-vingerige bladeren aan en ze groeit als gek,

 

28082007089.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

28082007090.jpg-for-web-LARGE.jpg

 

28082007091.jpg-for-web-LARGE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, zal wel ff fotootje posten vanavond weet niet wat voor lamp het is weet wel dat het een spaarlamp is wat erg lijkt op tl maar stuk warmer word. maarja post wel eem een foto.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil geen spelbrekerzijn hoor,maar ze staan echt iets te warm denk ik :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou best eens een 2p spaalamp kunnen zijn (2p refererend aan 2pins) dat zijn hele krachtige spaarlampjes die in verhouding de meeste lumen geven per watt, ze zijn ook nog eens niet zo duur alleen tot nu toe heb ik er geen fittingen voor kunnen vinden behalve bij conrad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wil geen spelbrekerzijn hoor,maar ze staan echt iets te warm denk ik :specool

 

hoe bedoel je te warm, omdat de bladeren wat naar beneden hangen ? of is dit niet erg ik vond het al beetje raar dat ze wat slapjes hingen. of kan dit een andere oorzaak hebben.

 

misschien toch maar even een kleine fan erin hangen dan?

 

groeten jasper

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps wou net even kijken wat voor lamp het precies was en ik tikte em net ff wat te hard aan per ongeluk en toen was het poef doorgebrand in de fitting :S dit is zwaar balen want heb nu dus geen verlichting meer,

 

kan ik als alternatief even een andere lamp (gloeilamp) er boven hangen zodat ik morgen weer een andere fitting kan plaatsen ? is dit erg voor het plantje ?

 

mvgr jasper

Share this post


Link to post
Share on other sites

de kartels het blad krullen naar boven, te warm dus.

 

draai er zolang een gloei lamp in, erg zal het niet zijn maar die gloei lamp heeft weer een ander spectrum dan dat andere pl lampje dat je had, dus dat zal wel ff ''wennen'' zijn.. + gloeilamp word ergg warm houd daar rekening mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er toch lekker uit met een simpel lampje!!

ben benieuwd of er goeie toppies aan komen!!

Edited by Wossy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat zal ik zeggen..ze hebben het veel te warm gehad. Bladranden krullen bijna om.

Maar da was al gezegd.

Als je er morgen een nieuwe lamp inschroeft, hang 'm dan meteen een cm of 10 hoger ofzo.

Of een ventilatortje onder de lamp door laten blazen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu weer een goede lamp er boven net zoeen als degene die stuk was gegaan, het is volgens mij een inductie lamp had wat info erover opgezocht en inductie leek het meeste op die van mij.

 

heb de lamp nu wat hoger hangen en zal nog even een fan installeren vandaag of morgen.

 

verdere tips zijn van herte welkom,

 

alvast bedankt groeten jasper

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey, zal wel ff fotootje posten vanavond weet niet wat voor lamp het is weet wel dat het een spaarlamp is wat erg lijkt op tl maar stuk warmer word. maarja post wel eem een foto.

 

groeten

 

 

nou kom op dan :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo nu dan even de foto's van mijn lampje zodat jullie misschien weten wat voor lamp het is. en nog even een fotootje van hoe het plantje er nu bij staat.

 

* lamp

 

med_gallery_12836_3299_269124.jpg

 

 

med_gallery_12836_3299_107638.jpg

 

 

 

* zo staat het plantje er nu dan bij, ze is 2 dagen onder de lamp vandaan geweest en voor de vensterbank gestaan ze ziet er nog goed gezond uit en groeit nog best hard.

 

med_gallery_12836_3299_448219.jpg

 

 

med_gallery_12836_3299_199410.jpg

 

greetz jasper

Edited by one_eye

Share this post


Link to post
Share on other sites

tl lamp in ronde vorm.

 

ideaal als je weinig ruimte hebt/wilt besteden.

 

ik kan ze nergens vinden, althans de fitting en de warme kleur tl (bouwmarkten)

 

ciao en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo'n proefje. Ze is wel een beetje aan het sprieten.(grote ruimte tussen de internodes)

Dat wijst er meestal op dat het licht nioet intens genoeg is. Je kan je TL wel zo'n 2 a 3 cm.

boven je plantje hangen...

Gr en succes :icecool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

t is geen tl dat weet ik wel cker want toen k m kocht paar jaar geleden bleek het wel een speciale spaarlamp te zijn die heel zuinig moet zijn lamp is wel duur stond toen in boekje dat een nieuwe lamp ongeveer 75 eu was oid. maarja. en tl word niet echt warm maar deze word wel redelijk warm als plantje er tegen aan groeit verbranden de bladeren wel.

 

hier ff weer fototjes blijft leuk zon plantje zo hard te zien groeien :execute

 

med_gallery_12836_3299_435499.jpg

 

med_gallery_12836_3299_35713.jpg

 

 

med_gallery_12836_3299_233670.jpg

 

 

Leuk zo'n proefje. Ze is wel een beetje aan het sprieten.(grote ruimte tussen de internodes)

Dat wijst er meestal op dat het licht nioet intens genoeg is. Je kan je TL wel zo'n 2 a 3 cm.

boven je plantje hangen...

Gr en succes :icecool

 

ja klopt vond ook al dat ze wel erg de hoogte in ging en erg veel ruimte zit tussen de internodes maar ik kan de lamp niet lager hangen want dan verbranden de bladeren. lamp hangt nu zon 15/20 cm boven de plant.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat het toch een soort tl lamp is hoor, spaarlampen zijn in principe ook tl lampen, dat de lamp warmer wordt dan een normale tl buis zal wel komen doordat het een 58w lamp is, je hebt namelijk ook kleine buisvormige tl's van 60w die ook warmer worden dan de langere buizen (vandaar dat bijvoorbeeld de meeste 36w buizen 1.50 zijn en niet korter, minder warmte ontwikkeling=meer licht per watt, dacht ik) en die 4 pinnetjes zijn ook vrij typerend voor tl lijkt me.

 

Heb je die fitting trouwens gewoon uit een bouwmarkt oid ? kon er zelf namelijk geen vinden toen ik overwoog een paar ronde tl's op te hangen.

Edited by Circusaap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ziet er netjes uit man!

 

Hoe doe jij dat met je verse lucht ? Ik heb onderin mijn kast gaten gemaakt zo komt er geen licht door maar wel lucht.

 

Keep um Growing :blink:

 

Greetz Pauluz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

@circusaap: ik had toevallig 2 van deze lampen, was gewoon een staanlamp voor in de woonkamer dus weet niet waar je de fittingen haalt.

 

verder gaat de plant erg goed alleen word ie wel erg groot,l zit beetje te twijfelen of t geen mannetje is, de kast is al bijna te klein plant is nu zon 1,5 meter :S maarja er beginnen nu volgens mij wel toppen te groeien t lijkt wel wat op balletje maarkanhet erg slecht zien nog maar afwachetn dus.

 

greetz japz0r

 

ps. zal ff nieuwe fotos maken hoe groot ie nu is :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het leek mij nou wel een leuk idee om deze lampjes boven elkaar te hangen in verschillende diameter en daarmee de kerstboomvorm van de plant te volgen. Vervolgens kan je omdat het TL is de planten er doorheen laten groeien en worden ze van alle kanten belicht, dan kun je met 3-4 van die lampen een computerkast helemaal vol laten groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...