Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

_mephisto_61

Led Verlichting Vervangt Een 600 Hps!!!

Recommended Posts

Europa’s LED Grow-Master Global Authorized Dealer: LEDgroeilampen.nl introduceert met trots de nieuwe generatie verlichting voor de binnenteelt!

 

Met de uitstekende eigenschappen ideaal voor zowel de kleine “binnen-boer” als voor de grootschalige commerciële telers.

 

In samenwerking met de Amerikaanse dealer, LED Grow-Master, kunnen wij nu exclusief voor Europa deze verlichting aanbieden. Na jarenlang wetenschappelijk onderzoek in samenwerking met o.a NASA is de LED verlichting naar dit hoge niveau gebracht. Een compleet nieuwe en uiterst efficiënte manier van het verlichten van de planten. Gebouwd op de gepatenteerde LED groeitechniek en gebaseerd op de laatste universitaire onderzoeken welke effecten verlichting op de groei en bloei van de plant heeft. Deze professionele “grow-bar” zorgt voor de ultieme mogelijkheid de groeicyclus te beheersen.

 

Het GBP model is ontwikkeld met de behoeftes van de professionele/commerciële teler in het achterhoofd. Ons krachtigste product, het GBP model is de complete verlichtingsoplossing. De krachtige spectrale output stimuleert rijke en volle groei en weldadige bloei van alle planten.

 

* Laag voltage, veilig voor de omgeving

* Lage temperatuur, handwarm

* Energie besparend, 6W per grow-bar, maximaal 48W voor 1 rek

* Krachtig wijd Lichtspectrum stimuleert groei en bloei

* Makkelijk te koppelen tot “lichtvelden”

* Weinig zichtbaar licht

 

LMG unit

 

De toekomst van plant verlichting is hier…

 

Lagere kosten: Het groeien met LEDgroeilampen levert geld op! LEDgroeilampen verbruiken 33x minder energie dan conventionele HPS lampem (gebaseerd op 3 LED groeibalken versus 400Watt MH)

 

Langere levensduur: Gebaseerd op de gegevens van de fabrikant van de componenten hebben de LEDgroeilampen een verwachte levenduur van 60.000 tot 100.000 uur, wat betekend dat er de eerst komende 7jaar geen verlies in lichtintensiteit kan optreden! Het halfjaarlijks vervangen van lampen is nu dus verleden tijd, tel uit je winst..

 

Geen reflectoren: Conventionele groeilampen hebben een enorme reflector nodig om het licht dat zij naar alle kanten verspreiden zoveel mogelijk naar de planten te leiden. Bij LEDgroeilampen is dit niet nodig!, Door de ingebouwde reflector wordt al het licht direct naar de planten gericht, er is dus geen extra voorziening nodig.

 

Minder warmte: HPS lampen zijn zeer heet en kunnen wel enkele honderden graden warm worden, al deze warmte moet worden afgevoerd en kan overlast veroorzaken. Met LEDgroeilampen heb je dit probleem niet, ze blijven handwarm, ook na uren branden.

LMG unit Doelstelling: In tegenstelling tot conventionele verlichting dat een hoop licht uitstraalt dat de lamp toch niet efficiënt kan gebruiken produceert de LEDgroeilamp slecht het licht dat nodig is voor de gezonde groei en bloei. Hierdoor wordt dus ideaal verlicht tegen lage verbruikskosten.

 

Veilig: LEDgroeilampen zijn veilig in het gebruik thuis.

 

Lagere voltage: Conventionele groeilampen werken op 230V en een hoge spanning wat een gevaar kan zijn in een vochtige groeiomgeving, tevens nemen de gewikkelde transformatoren in efficiëntie af waardoor het stroomverbruik met de tijd toeneemt. LEDgroeilampen hebben dit probleem niet. Aangesloten op een elektronische transformator, werken de lampen op 24V en een lage spanning. Dit verkleint de kans op brand of verwonding aanzienlijk.

 

Verminderde kans op verwonding of brand: De enorme temperatuur die gegenereerd wordt door HPS of MH lampen blijft een gevaarlijk probleem. Objecten die per ongeluk dicht in de buurt van deze lampen worden achtergelaten kunnen soms spontaan ontbranden. Ook de menselijke huid is niet opgewassen tegen deze hitte bij aanraking en kunnen daardoor ernstige brandwonden veroorzaken. LEDgroeilampen worden nauwelijks warmer dan kamertemperatuur en kunnen veilig aangeraakt worden.

 

Licht in gewicht: LEDgroeilampen zijn licht in gewicht, er zijn geen zware contragewichten nodig om de lampen tot op de ideale hoogte te brengen.

 

Minder fragiel: LEDgroeilampen zijn nagenoeg onbreekbaar en kunnen dus tegen een stootje.

 

Koeler: Doordat de LEDgroeilampen bijna geen warmte produceren blijven de planten koeler waardoor de kans op uitdroging doordat de wortels minder water kunnen brengen dan er via de bladeren weer wordt verdampt wordt gereduceerd.

 

Betere wortelvorming: Bij stekjes worden de blaadjes vaak bijgeknipt en gehalveerd zodat deze niet teveel vocht verliezen. Bij het gebruik van de LEDgroeilampen kunnen de blaadjes heel blijven waardoor de plant meer energie kan opnemen zodat de wortelgroei meer wordt gestimuleerd.

 

Minder kans op wortelrot: Planten houden niet van hitte. Planten in potten hebben al snel last van een te warm medium, zeker bij onvoldoende ventilatie. Bij het gebruik van LEDgroeilampen is de kans op wortelrot veel kleiner omdat de LEDgroeilampen minder warmte produceren.

 

Minder water, minder voeding: Bij het gebruik van LEDgroeilampen transpireren je planten minder waardoor de water cycli verruimd kunnen worden. Zo zijn je planten minder afhankelijk van een vol reservoir.

 

Voor binnenteelt adviseren wij als vervanging van één 600W HPS, 6-8 LGM3 lampen op een frame.

 

 

 

 

http://www.ledgroeilampen.nl/nl/introductie

 

 

 

wie heeft er ervaring mee?

 

zou het graag willen proberen voor boven de moeders te hangen en stekken te laten wortelen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor moeders zou dit ideaal zijn. Ben benieuwd wat het grapje gaat kosten.

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi heb ze direkt al een mailtje gestuurd

als dat zo is ben ik bereid er als eerste een run op te doen ,nietgeschoten is altijd mis

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst zien dan geloven. Als ze zo overtuigd waren van het resultaat dan hadden ze wel een gallerij met foto's op de site gezet o.i.d. "Kijk eens wat een mooie planten en vette toppen". Zie ik niet dus zal wel weer bs zijn. Zou leuk zijn als het wel goed werkt. Ben wel benieuwd naar de prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe erg taalvaardig zijn ze in ieder geval niet :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me hier een topic van een medeforummer herinneren die ook LED's getest heeft (of nog aan t doen is)

Met alle respect voor die gast, hij probeert het iig, maar de plantjes zagen er niet uit.

 

Ik denk persoonlijk dat het nog te vroeg is en dat deze techniek nog te ver in de kinderschoenen staat. Neemt niet weg dat het wel een potentieel product is waar misschien de kwekers over 6 tot 10 jaar over op gaan stappen. Al is het alleen al om de blauwe mannen te slim af te zijn (maar ach..... zullen zij ook hier niet iets op verzinnen???)

 

groeten defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja eerst zien dan geloven... maar je kan nergens behalen resultaten vinden.

Dit is nog het begin stadium van de ledgroeilampen

Ik zou het graag ook uit testen als de moeders willen groeien onder de led s

en dat de stekken ook beter wortelen?

Ik ga ook maar is mail sturen voor de prijzen

 

en valt het mee dan start ik een ledgroeikweek!

zullen we het is uittesten anders stuur ik ze terug

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi heb ze direkt al een mailtje gestuurd

als dat zo is ben ik bereid er als eerste een run op te doen ,nietgeschoten is altijd mis

:D

 

hey blowfish heb je al een mail terug gehad?

leuk dat je het wil testen ben er erg benieuwd naar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

hoi mephisto,nee heb nog geen mailtje trg gehad

zogauw ik een mailtje krijg laat ik iets weten

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook erg benieuwd. Het zou eigenlijk te mooi voor worrden zijn als dit werkt

 

Maar ik meen toch nog vaag te herinneren uit mijn schooltijd uit de electronicalessen dat een led in een hele nauwe golflengte licht uitzend en zou je dus meerdere leds moeten hebben om in een bredere golflengte licht uit te zenden.

 

In de topics over tl lees je dus ook dat voor bloeien en groeien je een andere kleur lamp moet hebben (dus een andere golflenge)

 

Als het inderdaad goed zou werken zouden naar mijn idee de growshops al volmoeten liggen hiermee lijkt mij. Aan de andere kant is de ontwikkeling in de lED al aardig ver gevorderd

 

Zo is onderstaande foto ook uit leds opgebouwd, dus er zouden mogelijkheden moeten kunnen liggen. Ik ben wel heel benieuwd hoe goed het werkt en wat zon lampje kost.

 

Overigens verbruikt een led heel veel minder dan een gemiddelde growlamp dus je zal er ongelofelijk veel energie mee uitsparen

 

800px-09-02-06-RRS-PigScreen.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De processen in de plant, met name fotosynthese gebruiken een exacte golflengte licht, dat is bij iedere plant hetzelfde, in de bloei gebruiken wietplanten blijkbaar andere golflengten.

 

Het is jammer dat mijn oude PC gecrashed is, daar stonden heel veel boeken op over plantcultivatie.

 

Ik ga wel eens kijken wat ik kan vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wat ge zoek ben ik op Amerikaanse site s gekomen die al heel wat testresultaten hebben

en planten hebben laten groeien met ledverlichting weet niet echt wat voor planten het zijn

wordt benieuwd hoe de wietplant er op reageert!

heb ook de prijs gevonden in dollars voor de vervanging van een 600w hps betaal

 

of 8 LED-PlantBars with Power Supply & 7 Connector Cables

LED-PLANTBAR-008

$1087.66ea

 

nou de vraag wat ze hier vragen voor hun systeem

 

links van solaroasis systemen

 

http://www.solaroasis.com/

 

http://www.ledtronics.com/ds/plantled/default.asp

 

 

in deze link zie je de experimenten

http://www.globalecotechnics.com/biosphere...experiments.htm

 

nog een paar foto s

gallery_8836_3120_18401.jpg

med_gallery_8836_3120_72699.jpg

med_gallery_8836_3120_79948.jpg

 

 

med_gallery_8836_3120_3619.jpg

 

 

 

dit zag ik op een Amerikaans forum

gallery_8836_3120_55558.jpg

gallery_8836_3120_163997.jpg

 

 

 

gallery_8836_3120_234637.jpg

 

 

 

we zullen zien wat de toekomst ons brengt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu alweer spijt dat ik werktuigbouwkunde ga studeren aankomend jaar en geen biologie, maar goed je kan niet alles en ik heb veel te veel interesses.

 

Dit kan ik er alsnog bij doen natuurlijk, plus dat mijn ouders het stimuleren om te experimenteren, ook als dat met wietplanten is :whistling .

 

Nou goed, ik heb het een en ander gevonden en ik ga morgen eens verder kijken in de auto (dik uur rijden), want ik moet morgen naar delft.

 

Groeten, Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste foto's met die extra leds van de zijkant zeggen eigenlijk we genoeg he... en het gebrek aan 7 vingerige bladeren ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bang om te experimenteren met volledig onbekende technieken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

_mephisto_61,

 

Als je achter je product staat en je wilt via dit forum reclame maken, stel dan een frame van 8 Bars ter beschikking aan een ervaren kweker van dit forum. :whistling

 

Mensen willen eerst resultaten zien en dan geloven. In wietland kom je bijna elke maand zgn. nieuwe uitvindingen tegen en ze sterven daarna vaak weer een zachte dood. Ik denk dat niemand je op je woord geloofd dat een frame van 8 Bars een HPS lamp kan vervangen (met dezelfde resultaten).

 

Verder vind ik jullie site een slechte (uitgeklede) vertaling van het Amerikaanse verhaal. Mensen willen test met foto's zien en bewijzen voor het commerciele verhaal. Bovendien vind ik als je een eerlijk produkt wilt verkopen dat je de prijzen netjes op de site vermeld. Nu hebben mensen je al gebeld en gemailt, maar nog niets vernomen. Als je iets wilt verkopen moet je dus goed bereikbaar zijn.

 

Als ik naar het Amerikaanse verhaal kijk en zo'n frame van 8 Bars kost rond de 1000 dollar, dan moet het nog verscheeps worden naar NL en jij wilt ook nog wat verdienen. Dan gaat dat hier minimaal 1000 tot 1500 euro kosten. Dus in plaats van een HPS setje compleet van 75 euro per m2, kom je op minimaal 1000 euro per m2. Dat lijkt me niet echt verkoopbaar. :rofl

 

Stappenplan voor een eerlijk produkt:

 

1. Beschikbaar stellen van een frame van 8 Bars aan een onafhankelijk kweker

2. Resultaten eerlijk ter beschikking stellen, zodat men weet of het produkt ook echt werkt

3. Actuele prijzen, kweekschema's en andere info eerlijk beschikbaar stellen op je site

 

Dan pas verkopen. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,begin er ook stil aan te twijfelen over de echtheid.

zijn nu vrijdagmiddag ,heb nog steeds geen antwoord gehad :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

at TheRealDopey

 

IK probeer geen reclame te maken mijn eerste vraag was of iemand op dit forum hier ervaring mee had?

Omdat ik gewoon benieuwd ben hoe de resultaten zijn!!

En met die site heb ik ook helemaal niks te maken.

 

k zit ook nog een een mail te wachten en heb ook in de mail gezet of ze een bar terbeschikking willen stellen omdat er geen resultaten zijn! maar ook nog niks gehoord

 

maar blijkbaar denk jij dat ik hier een product wil verkopen?

 

vind dat je nog al snel conclusies trekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
* Laag voltage, veilig voor de omgeving

* Lage temperatuur, handwarm

* Energie besparend, 6W per grow-bar, maximaal 48W voor 1 rek

* Krachtig wijd Lichtspectrum stimuleert groei en bloei

* Makkelijk te koppelen tot “lichtvelden”

* Weinig zichtbaar licht

 

noem ook de nadelen op :whistling

  • geen diepte straling
  • weinig warmte, nadelig in de winter
  • de prijs!

de led is er nog lang niet..

 

 

''make the most of now'' zullen we maar zeggen..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites
at TheRealDopey

 

IK probeer geen reclame te maken mijn eerste vraag was of iemand op dit forum hier ervaring mee had?

Omdat ik gewoon benieuwd ben hoe de resultaten zijn!!

En met die site heb ik ook helemaal niks te maken.

 

k zit ook nog een een mail te wachten en heb ook in de mail gezet of ze een bar terbeschikking willen stellen omdat er geen resultaten zijn! maar ook nog niks gehoord

 

maar blijkbaar denk jij dat ik hier een product wil verkopen?

 

vind dat je nog al snel conclusies trekt...

 

@_mephisto_61,

 

Sorry vriend een vergissing van mijn kant. Ik dacht dat jij achter die LEDS verkoopsite zat. :whistling

 

Ben overigens wel overtuigd dat LEDS de toekomst hebben. Prijzen zijn echter nog steeds te duur en het juiste kleurenspectrum voor de wietkweek is kennelijk nog niet gevonden. Ik verwacht dat de prijzen van LEDS binnen 5 jaar laag genoeg zijn om over te stappen op LEDkweek. Als ik 2 a 3 keer zoveel per m2 als met HPS moet betalen, vind ik de voordelen van LEDS al goed om over te stappen. Mits nagenoeg dezelfde resultaten kunnen worden behaald. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

deze led lamp verkoper stond ook op de beurs in amsterdam .hij had er 1 led bar aan staan kwam niet echt veel licht van af vond ik .heb heb toen gesproken ik kon toen van die led bars kopen/lenen want er kwam een nieuwe versie met 5 lampjes in 1 bar ipv 3 die toen op de markt was deze bars zijn gemaakt met 5 of 10 millimeter leds wat nu eigenlijk alweer achterhaald is. je hebt nu al highpower leds chip die zijn der al in het complete spetrum deze hebben ook een betere diepte straling 1w en 3w leds de 5/10/20/30w leds zijn er allen nog maar in het wit . deze wordt voor straatverlichting gebruikt der zijn all led lampen met meerdere 1w leds met verschillende wavelengths .geloof mij led verlichting is er niet over 6 of 10 jaar dat is er volgend jaar al !!!! en nog krachtig ook en betaalbaar als je het over de jaren uitrekend elk half jaar je hps vervangen 15/20 euro of 10tot 15 jaar 1led lamp :whistling .en inderdaad het zou wel goed voor deze verkoper zijn geweest als hij hier een test had laten doen

 

succes verder allemaal gegroet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
kwam niet echt veel licht van af vond ik

 

Wij kunnen ook niet het hele spectrum zien, wat de plant wel kan zien :whistling

 

Kan dus best genoeg afkomen, mits de kleurspectrum goed afgesteld is.

 

Meten is weten !

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik opvallend vond in a'dam :

de led bar hing op geen meter van een witte achterwand.

De halogeenlampjes die op 3 meter afstand van deze wand hingen,

drukte met gemak het ledlicht van de wand.

De led-lampen als module spot zijn in alle kleuren te krijgen.

Een experiment onder 12 x 1 watt (luxeon 1) met 5000 K licht was een geslaagd experiment,

in die zin dat de plant heel blij was onder het licht.

 

Dieptestraling is tot nu toe het probleem waarom wij nog niet in een volgend stadium beland zijn.

De luxeon 3 series zijn al veel krachtiger, dus het gaat de goede kant op.

 

Nog geen 1 geslaagde kweek gezien onder een led hemel,

heren fabrikant maak uw woorden maar is waar!!!!!

 

groetels van weetje en wistje van het minilab

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag bij de growshop in leeuwarden ook led verlichting, die man vertelde dat er iemand was die hem had geprobeert en dat t goed was bevallen.. de prijs weet ik niet precies, maar hij was redelijk groot en had de vorm van een recht op staande joint, Iemand ervaring met die lamp??

 

Gr. Xtase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...