Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Groene jodeledokus

24x Ak-47 In Een Kast Van +/- 2 M2

Recommended Posts

Hallo, heb nog nooit een verslag gemaakt dus eens moet de eerste keer zijn.

Een kameraad van mij (Groen Golf) doet nu hetzelfde, er zijn alleen een paar verschillen:

 

Hij heeft een grote homebox (1.20x2.40x2.00) en ik heb een zelfgemaakte kast en van spaanplaat en gips platen.

En nog een niet onbelangrijk verschil: hij gebruikt BAC en ik ga voor ECOLIZER.

 

Bij mij staan ze nu een week en dat ging niet helemaal lekker (komt omdat ik ze TE voorzichtig water gegeven heb en omdat mijn membraam vernevelaar ermee kapte)

Heb ze inmiddels een flinke plons water gegeven en nu staan ze er lekker bij.

 

Foto's volgen nog en Groene Golf en ik zullen ons best doen om er een mooi test verslag van te maken: BAC vs. ECOLIZER

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes.ik heb gelezen dat teveel water meer kwaad kan teweinig water[no mercy] :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha ik heb ze net even gezien,staan er nu mooi bij.

Ik mocht niet eerder weg van zijn vrouwtje totdat ik in de kast had gekeken :verrygood

 

Ik hoop dat die van mij er over een dag of zo ook zo mooi bij staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's komen nog, ben ook drik met andere dingen ;)

 

Ze staan er goed bij, ze zijn mooi groen en krijgen allemaal nieuwe bladeren.

Ze krijgen elke dag water met Root-up en Grow-up van Ecolizer.

2x in de week spuit ik ze, preventief met Bugs-away van Ecolizer (tegen spint en andere schadelijke dieren en hier zit ook bladvoeding in).

1x in de week spuit ik ze, prefentief met Buds-okay van Ecolizer (tegen o.a. meeldauw en andere schimmels en hier zit ook bladvoeding in).

 

Ze staan nu een week in de groei en vandaag heb ik ze getopt, nu nog en dag of 4 in de groei en daarna gaan ze in de bloei.

 

Wordt vervolgd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een aantal foto's (er staan nog een paar in de galerij)

Ik groei onder 1x 600 watt cooltube.

Ze zijn inmiddels goed gewortelt (dankzij Root-Up van Ecolizer)

 

med_gallery_10194_3050_211609.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_1118692.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_1082828.jpg

 

1e week groei beeindigd, staat er goed bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

2m2 en maar 600w? Ik zou er nog eentje bijhangen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beneden loopt een buizen systeem met daarachter een 125 mm ruck zuiger ( die nu blaast )

De grijze opening ongeveer in het midden van de muur is de opening voor de luchtbevochtiger (membraam vernevelaar) die staat in een waterbak naast de kast en de mist wordt er door middel van een computer fan ingeblazen.

 

Ik heb 3x 600 watt hangen maar voor het groeien gebruik ik er eentje, straks als ze in de bloei gaan gaat de middelste uit en doe ik de 2 buitenste aan.

Ik denk dat ik dat zo laat en terug ga naar 2 lampen i.p.v. 3, want ondanks dat het cooltubes zijn, is het toch erg warm in de kast.

Er zat een 125 mm ruck afzuiger (blazer) op, nu zit er een 160 mm x +/- 700 m³ ruck afzuiger (blazer) op en nu zijn de tubes een stuk kouder.

 

De buizen onderaan de kast is de lucht inlaat met daar achter een 125 mm ruck afzuiger (die nu blaast).

De grijze opening ongeveer in het midden van de kast is de inlaat voor de luchtbevochtiger (membraam vernevelaar) die staat in een bak, naast de kast en een computer fan blaast de mist de kast in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, vannacht de planten in de bloei gezet. met 2x 600 watt lampen.

Heb gisteren een nieuwe membraam vernevelaar geinstalleerd met 9 membramen (de vorige met 6 membramen heeft de geest gegeven).

Dit gaat als een speer, de kast is binnen 10 minuten op z'n luchtvochtigheidsgrens en het duurt ongeveer 25 minuten voordat ie eronder zakt. binnen een halve minuut is de kast helemaal gevuld met mist :D

 

De planten krijgen nu een week lang alleen maar Grow-up en Bloom-up van Ecolizer. vanaf volgende week begin ik met de voeding. Root-up krijgen ze nu niet meer.

De wortels zijn erg goed aangeslagen, ze groeien onder uit de potten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Mijn eerste kweek waren ook AK47's. Wel een zeer sterk geurtje hoor !!! Had ruim 400 gr met 600 W.

 

 

Succes !!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Harrbarry het zal wel goed gaan denk ik :no

 

Het is nu rond de 27.5 graden met 2 cooltubes aan, lv zit nog steeds tussen de 73 en 75% (met een vernevelaar natuurlijk)

 

Even wat foto's van week 2

 

med_gallery_10194_3050_818522.jpg

 

 

 

De 2e week groei hebben ze goed doorstaan :D

 

med_gallery_10194_3050_912400.jpg

 

 

 

 

med_gallery_10194_3050_90325.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste week bloei is achter de rug, vorige week maandag heb ik de water gegeven van de onderkant (in de bak) dit heeft tot zondag morgen geduurd voordat het weg was.

Heb het gevoel dat ze in de afgelopen week een paar cm per dag groeiden.

Ze staan er erg goed bij en er zijn er bij die hebben nu al dikkere stengels dan mijn vorige planten aan het eind van hun periode.

 

De lv zit rond de 60%.

De temp. zat met 2 lampen aan rond de 28 graden maar omdat het nu wat warmer is buiten zit de temp. op het moment rond de 30 graden met 2 lampen aan.

 

med_gallery_10194_3050_486777.jpg

 

De waas op de foto's komt door de vernevelaar die via een buizen stelsel nu van onderen de mist de kast inblaast.

 

med_gallery_10194_3050_86755.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_513524.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_31571.jpg

 

 

Deze week krijgen ze voor het eerst bloei voeding (Compo 1), verder gaan we door met Grow-up en Bloom-up (allemaal van Ecolizer)

2x in de week spuit ik met Bugs-away en 1x in de week met Buds-okay (volgens ecolizer is dit tegen spint e.d. en tegen schimmels en er zit bladvoeding in)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tweede week bloei is achter de rug, ze staan er erg goed bij, de langste is nu ongeveer 1 mtr.

Lv zit rond de 60%, +/- 29 - 30 graden met 2 lampen van 600 watt in cooltubes.

 

Ik had 3 lampen van 600 watt in 125mm cooltubes en een 125mm ruck afzuiger van 355 m3 maar dat werd toch te warm (+/- 35 graden of hoger).

Nu het ik 2 lampen van 600 watt in 150mm cooltubes met een 160 mm ruck afzuiger van 705 m3 en nu is het een stuk koeler.

De zuiger blaast i.p.v. zuigen want anders komt de warme lucht door de zuiger heen en dat is niet erg bevorderlijk voor de zuiger.

 

Voeding zit nu op 1.5 EC met een Ph van 6.0.

Alle voeding en supplementen zijn van Ecolizer.

 

Wat mij wel opvalt is dat ze niet veel drinken. Als de lampen aanstaan dan staat de vernevelaar bijna constant aan om de 60% lv te halen, hierdoor is het redelijk vochtig in de kast en ik denk dat ze daardoor niet zoveel drinken. Zou het anders ook niet weten.

 

Een paar foto's:

 

med_gallery_10194_3050_506143.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_260228.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_345815.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ook een moment zijn ,, dat ze nu omschakelen om vol in de bloei te gaan .

Ziet er goed uit man :specool

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit.. :specool :wOOt

 

maar maak eens wat foto's als de lamp uit is...

 

dan krijgen we een mooier beeld van de kleur van de planten

 

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De derde week bloei is voorbij, ze zien er fantastisch uit.

Ze kregen in de afgelopen week, voeding tot 1.6 Ec, afgezuurd tot 6.0 Ph en ze kregen Bloom-up (dit alles van Ecolizer) en ook nog eens een scheut enzymen (van de thuiskweker)

 

De temp. bleef hangen tussen de 28.2 en 29.8 graden. De lv zat tussen de 40 en 50%.

 

med_gallery_10194_3050_1046656.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_183130.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_691913.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_583719.jpg

 

 

med_gallery_10194_3050_893039.jpg

 

 

 

De foto's zijn gemaakt met een Nikon D70S met standaard groothoek lens, dit voor de liefhebbers :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bueno!!

 

mijn eerste buitenkweek hier was ak47 :blink: :whistling

 

gaat zekers goed! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...