Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Aad

Jack Herer Zaadjes Grond Op Sannie's Bac-voeding

Recommended Posts

Thanks,Sannie!Wees gerust,ik ben een man van mijn woord :specool .De geur is intussen een stuk sterker en heerlijk :smoke en de toppen beginnen steeds meer poedersuiker aan te maken.Ze zeggen dat geduld een schone zaak is,ik heb er echter normaal maar een heel klein beetje van :wacko: .

Ik vermoed echter dat in dit geval het wachten zal worden beloond en de anticipatie is ook wel leuk.

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor dat worden knotsen.. :wacko:

als je van onderaf gaat wateren zullen die varenrouwmugjes zo weg zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tomas

Hoe knotseriger hoe beter.. :wacko: ,wat betreft het van onderaf watergeven zit dat er met deze opstelling helaas niet in,ik zit te denken om perliet of iets dergelijks(alles wat de vliegjes zou tegenhouden en verder geen effect heeft) te halen en hiermee de bodem af te dekken zodat ze er niet bij kunnen om zich voort te planten.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

looking good :wacko:

laagje prliet erop helpt zeker, alleen wat lastig om water te geven, want drijft overal heen..s

Een extra zwenkfan onderaan vinden ze ook niet leuk :smoke

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks @tijger,ik was al bang dat dat zou drijven(perliet) :wacko: .Hetzelfde geldt waarschijnlijk voor seramis(?).Ik heb nu nog de boxventilator met een vast rooster,gericht op de onderkant, op standje 2 staan.Ik ga die vanavond met een draaiend rooster op stand 1(minst hard) zetten,zodat er wat meer wind tussen de potten door ontstaat.Ik ben trouwens een Zen-meester in het met de blote hand vangen :smoke en er zijn nog geen rampzalige aantallen,dus ik maak me niet teveel zorgen.

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtige topjes! :wacko:

het lijkt wel of een plantjes dat besneeuwt zijn :smoke !

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er mooi uit aad ,en nog mooie witte haren ,ik heb weer gister water met beetje voeding gegeven ,gelijk weer last van gekrulde bladeren :wacko: ,zit iets niet goed in m,n bakken

 

 

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@demenne&@thunderbolt Thanks!

Ik hoop dat je eruit komt Thunder.

Maar weer eens een update(dag 5,wk 10!),alles gaat goed.Steeds meer haren beginnen bruin te worden en er komen minder nieuwe witte bij.De trichomen zijn grotendeels melkachtig en enkelen nog helder,maar ik begin ook wat vaker een troebele/amberkleurige te zien,dus we gaan de goede kant op :offtopic .Fotootjes :

Deze is een beetje onscherp(de verbranding van de bladpunten komt mede door de lamp en maak ik me niet druk over),maar meer voor de grootte.

med_gallery_12078_3004_941341.jpg

 

 

Deze is een stuk scherper(en minder groot :D )

med_gallery_12078_3004_81830.jpg

 

 

Close-up

med_gallery_12078_3004_732160.jpg

 

 

Hoewel de hoofdtoppen niet allemaal lekker groot zijn,denk ik dat ik van elke plant wel een goede hoeveelheid kwaliteitsweed zal halen.De "kleinere" toppen zijn flink aan de maat en heel compact.

med_gallery_12078_3004_958746.jpg

 

 

Duurt wel lang,maarja dat had ik kunnen weten.Word nu toch wel steeds spannender,I can't wait!!! :D

Laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er mooi uit man...

 

Die toppen die moeten nog gaan zwellen, dat worden heus wel dikke dames.... :offtopic

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank U Paffie!Die The One F1/Shack F2 zien er ook niet bepaald slecht uit :D .

Ik ga zowiezo deze week nog door met voeding meegeven en denk ook nog wel in week 11 en waarschijnlijk krijgen ze in week 12 alleen nog water.Heel,heel misschien pas in week 13.Als ik tel vanaf de eerste bloeiverschijnselen zit ik op dag 59 van de bloei(68 op 12/12) en volgens Sensi heeft deze plant een bloeitijd van 50-70 dagen en als ik uitga van het maximum van 70 dagen komt het einde nu toch wel dichterbij.Ik zou op dit moment al zeer tevreden zijn met de hoeveelheid,dus alles wat er nog bij komt is alleen maar lekker meegenomen.Alleen dat wachten :D ,zeker nu ik een minder weedje van de CS heb :offtopic .

Buddha give me strenght! :wOOt

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie buds Aad!

laat ze maar rustig uitharden op een waterdieet :offtopic

Hoe ga je ze knippen en te drogen leggen?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Tijger!Mocht je nog eens in de buurt van Rotterdam komen moet je zeker contact opnemen.Dan kan je de mijne proeven,jammer van het vervelende herma-drama bij jou.

Ik ga ze te drogen hangen op hun kop,ik knip alle zijtakken eraf en verwijder alleen de beschadigde fanleaves.Ik hang ze in de kweekruimte(compleet in het donker natuurlijk) en ik denk dat alleen de automatisch,ingebouwde afzuiging van mijn huisje genoeg is.Mocht dit niet voldoende zijn zet ik de Ruck-ufo op het laagste standje en laat die elk uur of 2uur 5 minuutjes afzuigen.Ik ga de luchtvochtigheid goed in de gaten houden en als het te snel gaat zet ik zelfs gewoon mijn luchtbevochtiger erbij,maar dat is denk ik niet nodig.

Wat denk jij @Tijger,zou ik over 2 dagen(begin week 11 van 12/12) al over gaan op water of nog even voeding en dan in week 12 over op alleen water?Mocht iemand anders dit nog lezen(Sannie bv. :offtopic ),alle advies is welkom!

Grtz.

 

edit ps

Waarschijnlijk ga ik niet alles in een keer knippen,maar kijk ik elke dag of het droog genoeg is.Dus eerst de kleinere toppen enz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx for the invitation :D

het aantal weken water geven kies je zelf, het hangt een beetje af van waaruit je grond bestaat en hoeveel voeding je geeft, bevat je grond nog heel wat voeding/zouten dan neem je best 2 weken..is je grond eerder aan de arme kant dan zal een week voldoende zijn, dat is hoe ik het doe..natuurlijk kiest ieder wat ie het liefst heeft :D

Zorg dat je de LV goed in de gaten houd met het drogen, met te weinig circulatie heb je schimmel :offtopic

Een lichte luchtverplaatsing is ideaal

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,Tijger.

Ik ga ze vanavond voor het laatst voeding meegeven,ik heb vanaf wk 4,5 de maximale dosissen meegegeven,dus er zit denk ik nog wel genoeg in de grond!Vanaf nu laat ik het een beetje van de trichomen afhangen,wanneer ze omgaan.Ik ga de 6-voudige fan-koeling bij het drogen erbij hangen,maar dan niet direct op de toppen gericht,om inderdaad schimmel te vermijden.

Vroeger op steenwol liet ik de dames altijd ook nog 2,3 dagen zonder water onder het licht staan voor ik ze omhakte,hoe doen de grondkwekers dat?

Grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aad

Tussen de 3-7 dagen plane water geven is voldoende,spoelen gaat niet op aarde.

veel van de organische komponenten zitten ingsloten en zullen ook niet in water oplossen,wanneer deze aarde nog een rondje gebruikt wordt kan dit weer aangesproken worden.Dit is een groot voordeel van organisch voeden.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks @Sannie!

Ik denk dat ik inderdaad de aarde opnieuw ga gebruiken,ik dacht dat ik varenrouwmugjes had,maar daar ben ik intussen niet zo zeker meer van en ik ga gewoon voor de zekerheid nematoden toevoegen bij de herstart.Mag ik vragen hoe jij de laatste dagen doet @Sannie,watergeven tot de laatste dag of 2,3 dagen droog laten staan?Alvast bedankt.

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze een dag of 5 alleen water,maar laat de potten nooit helemaal droogtrekken!

Hierna de planten oogsten en de potten bedekken met iets zodat ze niet uitdrogen.

Hierna haal je haal je ongeveer 25% van de toplaag af en vervang je deze door verse aarde met wat extra kalk en ik gebruik daarnaast nog veel wormenmest door de toplaag en meng elke keer extra schimmels erdoorheen.Roer absoluut NIET door de aarde en laat dus ook de resterende wortelresten gewoon zitten,deze worden weeer omgezet naar beschikbare elementen voor je plant.Een handje wormen helpt ook altijd een extra handje.

 

De kringloop van de natuur in je eigen hokje :offtopic

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,daar had ik dus nog niet aan gedacht! :offtopic .Ik moet het hergebruiken.Niet laten opdrogen dus!

Muchos gracias @Sannie!Ik ben trouwens zeer benieuwd hoe het met mijn inwonende wormpjes gaat.

Ga even voor een rondje met het hondje,laters!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 5,wk 11 bijna oogsttijd :D !!!

Vrijdag of zaterdag gaat de schaar erin,ze zijn echt aan het eind.Ze drinken wat minder en er zijn wat grote fanleaves aan het vergelen.De trichomen zijn nu nog vnl. melkachtig en er zijn er wat meer troebel aan het worden.Maar het lange wachten is haast voorbij!De geur is geweldig en de toppen schitteren van de kristallen.Ik verwacht een droogtijd van 7 tot 10 dagen nodig te hebben en dan kan ik eindelijk mijn eerste jointje bouwen :offtopic .Hierbij nog wat updatefoto's,waarschijnlijk de laatste terwijl ze nog rechtop staan.

med_gallery_12078_3004_145642.jpg

 

med_gallery_12078_3004_650956.jpg

 

med_gallery_12078_3004_647220.jpg

 

Deze is wat minder omdat de lamp aansprong(f'*^ing zomertijd :D ),maar geeft wel een goede indruk van het knuppelgehalte :

med_gallery_12078_3004_311932.jpg

 

Laters.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes gedaan hoor aad :offtopic

Toch een hele rit waar veel in fout kan gaan,succes met je elite rokertje :D

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tada,tada(JAWS-muziek..)..

med_gallery_12078_3004_2768.jpg

 

 

Uurtje later en het is eindelijk zover,de dames hangen ondersteboven,onderaanzicht:

med_gallery_12078_3004_447554.jpg

 

 

De ruck staat een standje lager en slaat elke 4 uur een kwartiertje aan edit,staat uit LV is laag en ik wil niet dat het te snel gaat .Deze draait continu (wat lager gehangen) :

med_gallery_12078_3004_436032.jpg

 

 

De toppen zijn keihard en loodzwaar(hihi) B)

med_gallery_12078_3004_526430.jpg

 

 

med_gallery_12078_3004_171917.jpg

 

 

Ik stink heerlijk en dat kleine beetje vingerhash hakt erin :no

Nu wachten tot het droog is.De onvermijdelijke twee kleine topjes die zijn gesneuveld in de slachting liggen buiten mijn hokkie en zullen wat sneller droog zijn voor een klein voorproefje.

Diepe zucht. :rolleyes2:

 

Ik heb al nieuwe zaadjes besteld bij Sannie en ik ga zsm verder met de volgende ronde.

Volgt alleen nog een rookverslag,maar dat duurt nog ff :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Aad, proficiat. Dit ziet er een waanzinnig lekker wietje uit B) En ik kan alleen maar dromen van het heerlijk geurtje dat er huizen Aad moet hangen nu :rolleyes2:

 

Mogen de Weegschaal Goden ook aan jouw kant staan, die van de trichomes heb je zeker kunnen bekoren :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed gedaan Aad B)

Jij hebt die jack goed laten zien hoe dat moet :rolleyes2:

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muchos Gracias,Senores!

@Dr.Livingstoned

Het is inderdaad een heerlijk aroma,maar het hangt gelukkig niet in heel Huize Aad en alleen in mijn hokkie.

De buren kennende zouden die gelijk in de rij staan om te bietsen :rolleyes2: .

Ik denk dat ik meer dan tevreden over het eindgewicht zal zijn.

Hoewel mijn eerste berekeningen over hoelang ik ermee moet doen op een wat kortere bloeitijd waren gebaseerd B) ,gaat het me zeker lukken om een nieuwe ronde door te komen.

Ik had zelfs nog plannen om een overschot door te sluizen naar een medicinale gebruiker,maar dat komt er evt. pas van als mijn volgende kweekje goed gaat en ik nog over heb(karma even on hold).

Ik heb net een financiele plicht op me genomen en niet meer naar de CS voor mijn THC-fix komt dan erg goed uit :no .

 

@Sannie

Nu hopen dat het me met die van jou weer lukt!

 

@Tijger

Ik ga het elfde gebod veelvuldig opvolgen :no .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...