Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Monegros 2008

4 Pp Vrouwtjes In Homebox Xs - Nieuwe Fotos 20/10 Harvest Day !!! :)))

Recommended Posts

Omdat ik al gemerkt heb dat veel mensen willen proberen waarmee ik net begonnen ben.. een verslagje :whistling

 

kweekhok homebox XS 60cm x 60cm x 120cm

cooltube

400 w lamp

koolstoffilter

 

Vorige week vrijdag mijn 4 babies in de tent gezet onder 24/24 licht (reeds meerdere malen gelezen dat 18/6 niet nodig is om voor te groeien)

Van zodra ze groot genoeg zijn gaan ze op 12/12

 

gallery_12243_2989_85203.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_12243_2989_135848.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

je kan duidelijk zien dat het tentje vol staat met 4 potten van 11 liter. Gieten doe ik met BN GROND van bio nova.

 

gallery_12243_2989_54325.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

temperatuur is denk ik iets te hoog maar daar valt nog weinig aan te doen (tent staat in kelder, warme lucht wordt naar buiten geblazen) hydro iets te laag ??

 

Kan iemand mij zeggen wat de beste waarden zijn ?

 

Sorry voor de wazige fotos, mijn fototoestel is in herstelling, de gsm moet het dus voorlopig fixen :(

 

TIPS ZIJN ALTIJD WELKOM :(

 

Volgend verslag volgend weekend :blink:

Edited by Monegros 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heya welcome on board dude !

 

succes met je kleine homebox :whistling probeer te zorgen dat je temperatuur niet boven de 30 graden gaat en dat je geen te grote verschillen hebt met dag / nacht in mijn homebox xl is dat +- 20 nacht en max 28.5 dag . lv in de homebox kan je makkelijk omhoog helpen tijdens de voorgroei naar een 65% tijdens dag / 85 - 90 % nacht , leg wat natte handoeken in je hok / af en toe sprayen kan ook helpen.

 

maybe je ventilatie aanvoer / afvoer iets beter regelen zodanig dat je temperatuur wat naar beneden zakt en je eventueel wat koelere / verse lucht binnen krijgt ( door invoer of ventilator )

 

volg deze :blink:

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen is het al iets langer dan een week geleden dat ik een reportje kon neerzetten en is er dus ook

het één en het ander verandert, 17 dagen in de tent onder 24/24 licht..

 

Eéntje groeit echt supersnel maar ziet er verder ook kerngezond uit, de andere 3 blijven ongeveer op dezelfde hoogte..

 

Ze hadden allemaal al 3 of 4 vertakkingen dus heb ik ze vandaag getopt.

 

Vanaf morgen zou ik ze op 12/12 zetten, kan iemand mij op basis van de fotos zeggen of het al het juiste moment is ?

 

gallery_12243_2989_700512.jpg

 

gallery_12243_2989_787726.jpg

 

gallery_12243_2989_839093.jpg

 

lange wapper

 

gallery_12243_2989_252652.jpg

 

gallery_12243_2989_1254457.jpg

 

de witte vlekjes die je op sommige blaadjes ziet zijn waterdruppels, verder zien ze er perfect uit :D

 

iemand tips ?

Edited by Oilsjters Wietjen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kerel,

 

 

je kan ze zo te zien wel op 12 / 12 zetten morgen. je bladeren groeien al mooi tegen mekaar dus dat moet wel vol komen! :D

 

 

succes!

 

hoi! :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok glazenwasser bedankt, heb ze net op de timer gezet.. morgen om 6u30 gaat het licht uit voor het éérst in 18 dagen :no

 

ben benieuwd of ze het even goed gaan blijven doen..

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie eerste keer tot nu toe mate :whistling

keep it green !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze 18 dagen achter elkaar zonder onderbrekingen licht gegeven ?

Welke verslagen heb je dan gelezen ?

Want dan had je daar ook kunnen lezen dat je per 24 uur licht een 1/2 uur donker had kunnen aanhouden .

En had je daar ook kunnen lezen dat als de bladeren elkaar raken van de verschillende planten dat je ze in bloei kan zetten zodat je hok lekker vol staat.

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe fotootjes, ze gaan nu niet zo heel snel meer maar ze zien er nog steeds prachtig uit :specool

 

ze staan nu 2 weken in bloei en ze geuren al super :P

 

gallery_12243_2989_371035.jpg

 

gallery_12243_2989_40871.jpg

 

 

gallery_12243_2989_178027.jpg

 

gallery_12243_2989_320458.jpg

 

 

gallery_12243_2989_90303.jpg

 

tips zijn altijd welkom :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou denk ik toch een beetje proberen te dieven.

Als het zo vol staat is het straks erg moeilijk om de luchtvochtigheid omlaag te krijgen als je toppen krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegens tijdsgebrek opnieuw 3 weken verder :blink:

 

5de week bloei

 

temp lamp uit 22, 8 C

Lv lamp uit 48 %

 

temp lamp aan 29,8 C

lv lamp aan 30 %

 

gieten : elke dag bio nova PK 13-14 en om de drie dagen nog extra met bio nova BN Grond

 

alles gaat nog steeds perfect :whistling

 

gallery_12243_2989_2105567.jpg

 

gallery_12243_2989_1623909.jpg

 

gallery_12243_2989_1753808.jpg

 

gallery_12243_2989_360265.jpg

 

gallery_12243_2989_2158020.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man

 

hoe hoog hangt je lamp? ik vind je plantjes hoog, niet breed. heb je getopt? en heb je 18 dagen 24 uur p/dag t licht aangehad? geen wonder dat ze zo hoog zijn. 24 uur voorgroei max. 2 dagen denk ik, dan op 12/12. beter aantal weken op 18/6 onder TL.

 

elke dag bloeivoeding? ik zou beginnen met om elke 2e dag een dosis en langzaam de

Ml. hoeveelheid opbouwen.ik zou maar 1 week (week 5/6) pk 13-14 meegeven trouwens. overvoed je gauw mee, stopt o.a. je bloei en voedingtransport.

 

succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CannaDanny, bedankt voor je reactie..

 

Aangezien ik kweek in een xs homebox hangt mijn lamp maar 80 cm boven mijn potten.

 

Het veel te laat in bloei zetten komt door dat ik een weekje afwezig geweest ben, ze zijn wel getopt op dag 11..

 

Op deze foto zie je mss beter hoe hoog en hoe vol het tentje staat

 

gallery_12243_2989_1070070.jpg

 

 

De stengels groeien naast de lamp tot tegen het plafond maar onder de lamp blijven ze op afstand, ik heb jammergenoeg een top of 3 die bovenaan verschroeid is, maar 2cm lager zien ze er nog perfect uit..

 

De groei is er trouwens al een dikke week uit dus dat komt wel goed :blink:

 

Raad je me dan aan om enkel nog met de grondmix te gieten ?

 

Voor mijn alleréérste kweekje ben ik relatief tevreden, benieuwd naar de opbrengst :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou nog prima die uitschieters kunnen knakken... Hersteld zich wel weer.

Ik vind die XS net iets te klein. Hoe zit het met de temp? Want de afzuiger die erin zit is ook nogal XS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zou nog prima die uitschieters kunnen knakken... Hersteld zich wel weer.

Ik vind die XS net iets te klein. Hoe zit het met de temp? Want de afzuiger die erin zit is ook nogal XS.

 

 

de temperatuur valt heel goed mee hoor, 22 à 23 graden met lamp uit, 27 à 29 met lamp aan.. en aangezien de groei er nu al een hele tijd uit is ga ik ook niks meer knakken, nog enkele weken en ze zijn klaar :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er goed uit, maar probeer niet te hard van stapel te lopen. Je planten zijn op 15 augustus op 12/12 gegaan en hebben nadien nog ongeveer elf dagen nodig voor ze geslacht laten zien, en de effectieve bloeiperiode begint, dus ze zullen waarschijnlijk nog een tijd langer moeten staan dan je denkt...... je planten staan nu ongeveer 26 dagen bloei. succes ! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plantjes zien er goed uit, maar probeer niet te hard van stapel te lopen. Je planten zijn op 15 augustus op 12/12 gegaan en hebben nadien nog ongeveer elf dagen nodig voor ze geslacht laten zien, en de effectieve bloeiperiode begint, dus ze zullen waarschijnlijk nog een tijd langer moeten staan dan je denkt...... je planten staan nu ongeveer 26 dagen bloei. succes ! :smoke

 

ik "hoop" op 4 weken :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

nieuwe fotootjes 7 weken bloei, deze week hebben ze enkel water gehad zonder voeding (5 daagjes costa blanca :))

 

vandaag heb ik er een pak dode bladen afgehaald, zo krijgen ook de ondertse takken meer licht :)

 

volgens mij staan ze er prachtig bij.. oordeel vooral zelf :lol:

 

(trouwens iemand een idee hoe lang ze nog moeten ?)

 

temp dag 23 gr

temp nacht 27 gr

 

lv dag 55 % max

lv nacht 38 %

 

gallery_12243_2989_1875583.jpg

 

gallery_12243_2989_1057349.jpg

 

gallery_12243_2989_162715.jpg

 

gallery_12243_2989_24285.jpg

 

gallery_12243_2989_1286561.jpg

 

gallery_12243_2989_405234.jpg

 

gallery_12243_2989_2599732.jpg

 

 

reacties en tips zijn altijd welkom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er niet slecht uit voor 1ste x :-)

ben benieuwd naar je eindresultaat :)

 

btw : jeff mills & shinedoe rocked the place :smoke

 

fuse is :) allé allé fusé :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ziet er niet slecht uit voor 1ste x :-)

ben benieuwd naar je eindresultaat :smoke

 

btw : jeff mills & shinedoe rocked the place :rofl

 

fuse is :) allé allé fusé :lol:

 

fuseke zal voor volgend weekend zijn, Luciano in da house :smoke :smoke

 

en ja k'ben ook benieuwd naar het resultaat (op de weegschaal :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
(trouwens iemand een idee hoe lang ze nog moeten ?)

 

25 oktober = oogstdag ....... ik zou niet vroeger oogsten ( dan staan ze 8 weken in bloei )

greetz, Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey je planten zien er niet goed uit als je keek hoe ze er in het begin uitzagen in vergelijking met nu

je planten zijn veel te lang toppen zitten niet lekker dicht op elkaar

je hebt 4 planten onder 400 w staan

dus je moet er minimaalm toch 250 a 300 g droog afhalen als je het voor de eerste keer doet

maar nu te zien ga je er denk ik mischien net 100 g van af halen

 

tip voor volgende keer niet zo lang laten voorgroeien en lamp er iets dichter boven op

je zal zien dat je dan mooiere dikkere compacte toppen krijgt en niet lange stengels met hier en daar een top

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Lullerd das idd gelul.

 

Dus 300gr is een makkie onder 400w met 4planten. Das 0,7gr de watt. knap hoor als dat makkelijk is.

 

Zijn tent is 120cm hoog, hoe kan die nou langer groeien. :lol:

 

 

Zien er netjes uit hoor.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ziet er goed uit hoor. Beetje krap in de ruimte, maar zolang niet alles verbrand..

Je LV is wel wat aan de hoge kant nu. Misschien kun je daar nog iets aan doen ?

 

Vooral niet te vroeg gaan knippen, de laatste week kunnen ze nog flink aandikken.

Geef je nog steeds pk 13/14 ? Dat hoef je maar een week mee te geven heh....3 weken voor de oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...