Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sSin

Greenhouse Arjan's Ultra Haze #2

Recommended Posts

Ben dan ook maar alvast begonnen hoewel ik mn Tent nog niet binnen heb.. Wegens problemen met Alien Growshop gaat de bestelling nu niet meer door, en bestellen we pas opnieuw op 15 Aug.... Tot die tijd.. Gaan we voorgroeien onder TL, en lekker buiten zetten. :smoke

 

Mijn voorgroei bakje is super simpel.. Ik vond in de schuur nog een 8 watt TL lamp.. Ik weet niet of deze genoeg is om 4 plantjes voor te groeien.. Waarschijnlijk niet, maar we hebben niet meer.. Morgen naar de praxis om wat TL lampen erbij te halen.. :rofl

 

Voeding is nog niet zeker.. Waarschijnlijk Terra Flores, Pk 13-14, en B'cuzz wortelstimulator. Ik groei ze nu voor op stekaarde. In hun uiteindelijke potten zullen ze het moeten doen met Plagron Royalty mix. Verder komen ze uiteindelijk in 20L bakken. :nerd

 

Edit: De kast met planten:

 

De tent:

med_gallery_11600_2550_1209347.jpg

 

Filter en afzuig:

med_gallery_11600_2550_506505.jpg

 

 

 

Afzuig:

med_gallery_11600_2550_306812.jpg

 

 

 

Lamp:

med_gallery_11600_2550_477886.jpg

 

 

 

De reden van dat potje op de lamp is omdat anders de lamp weer omhoog word getrokken door de easyroller. Iemand een beter iedee?

 

De plantjes:

med_gallery_11600_2550_74641.jpg

 

Greetz,

sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga ik zeker volgen men volgende kweek wordt greenhouse arjan's ultra haze#1 met enkele black jack domina'z

Volgens mij kun je beter je geld besparen voor een 400w of een 600w dan ben je zeker van weed in welke mate dan ook (kost volgens mij minder dan 4 tl's).

 

Anywaze gooooooooood luck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wegens problemen met Alien Growshop gaat de bestelling nu niet meer door, en bestellen we pas opnieuw op 15 Aug

Wat ik ga bestellen is een 400w lamp.. :smoke met een homebox L tent van 1m bij 1m bij 2m. Ik heb net een bouwlamp gevonden.. Heb er een 100w lamp erin gedaan en die gebruikt in plaats van mn 8 watt TL. Zie dit topic

 

Greetz,

sSin :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

De miezerige TL is vervangen door 2x 18 watt coolwhite TL. :(

 

Een groote verbetering niet? :whistling

 

(dit was voordat ik de tent had)

 

Foto's: :blink:

 

med_gallery_11600_2550_572297.jpg

 

 

 

 

med_gallery_11600_2550_196756.jpg

 

 

 

 

med_gallery_11600_2550_668743.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harstikke netjes sSin. :whistling :blink:

Nu kun je zaken doen...ik zou alleen de tl eventueel dichter bij elkaar zetten.

En de plantjes er recht onder zetten.

 

groetjeszz zzzz zz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Ja dat zal ik wel ff doen.. :blink:

 

Thnx voor tha tip,

sSin :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer eens een updatje. FF een lijst aan veranderingen: :(

 

TL's meer naast elkaar gedaan

TL's een kettinkje omhoog

Plakstrip gehangen tegen die ***** vliegen :(

PC fan op het plafon gehangen tegen de hitte van de TL

 

Verder staan ze nu 18/6 onder TL. 's avonds als ik ga slapen, rond 01.30 doe ik de TL'tjes uit, en zet ik de plantjes buiten. Dan 's ochtens word het rond half 6 weer licht. Als ik dan opsta rond 11.30 doe ik de planten weer onder TL. Ze staan dus ook gedeeltelijk buiten. Maarja.. Genoeg gelul: :whistling

 

(dit is nog voor ik de tent had)

 

med_gallery_11600_2550_46376.jpg

 

 

 

 

med_gallery_11600_2550_770109.jpg

 

 

 

 

 

And..? :blink:

 

P.s Is het nou eigenlijk gevaarlijk om deze filmpjes op youtube te zetten? Kan de politie langskomen om alles in beslag te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uppie:

 

(dit is nog voordat ik de tent had)

 

med_gallery_11600_2550_188870.jpg

 

 

med_gallery_11600_2550_530805.jpg

 

 

 

 

Niet veel op aan toe te voegen... :whistling

Greetzzzz,

sSin.. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze wat minder nat houdt, heb je ook geen last van vliegjes.

Die vliegjes leggen eitjes in je vochtige grond.

De larven eten graag jonge worteltjes.

 

Zoektip: Varenrouwmug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan eerder te droog dan te nat.. Ik geef ze om de 2 dagen wat water..

 

Greetzzz,

sSin. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nu maar ff wat foto's van de tent die ik 2 augustus heb ontvangen. Alles staat en werkt, behalve de relais. Heb geen iedee hoe deze moet worden aangesloten. Heb al het hele topic van john doe gelezen, alleen begrijp ik er nog steeds niet veel van.. Ik groei nu voor onder een 400 watt phillips SON T PIA lamp. Dit is toch beter als de 36 watt TL? Anyways.. Picca's:

 

De tent:

med_gallery_11600_2550_1209347.jpg

 

Filter en afzuig:

med_gallery_11600_2550_506505.jpg

 

 

Afzuig:

med_gallery_11600_2550_306812.jpg

 

 

Lamp:

med_gallery_11600_2550_477886.jpg

 

 

De reden van dat potje op de lamp is omdat anders de lamp weer omhoog word getrokken door de easyroller. Iemand een beter iedee?

 

De plantjes:

med_gallery_11600_2550_74641.jpg

 

 

Ik geef ze nu afgezuurd kraanwater van 5.8. Het kraanwater zuur ik af via m'n groeivoeding van excellent. Kan toch? Verder geef ik ze canna rhizotonic. Voor als ze gaan bloeien geef ik ze Canna terra flores en Bio nova PK 13-14.

 

Greetz,

sSin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee sSin

Ze zien er goed uit, maar ze groeien niet echt snel.

Dat samen oogsten gaat niet helemaal lukken denk ik. ;)

 

Veel succes :verrygood

 

Groetjeszzz zzzz zz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,mijn rollers gaan ook omhoog,ik heb gewoon wat ducktape net onder de roller geplakt en hij bijft perfect hangen...

 

grtzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pukkel:

 

Jij hebt ze zeker ook 24 uur onder de lamp.. Ik maar 18 :verrygood

 

@ Destroiker

 

Waar heb je precies tape geplakt.. Kan je mischien een foto laten zien? ;)

 

Thnx,

sSin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Ssin, heb je nog last van die vliegjes? Je kan de bovenlaag van je grond ook goed droog krijgen door van onder water te geven. Bij mij heeft dat in combinatie met nematoden gewerkt. Heb nadien geen vliegje meer gezien. Zowieso is het aan te raden om van onderen water te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm.. Ja dat zou wel handig zijn, maar mn grond is niet waterpas... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Ben benieuwd, ik had zelf een Homebox xl, maar van dat kk ding was de rits na een week al stuk!

Ga je met potten werken of met een grondbak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga waarschijnlijk werken met 30l potten ofzo.. Moet nog ff kijken.. :verrygood

 

Greettzzz,,

sSin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, zal wel aan mij legge maar waarom let niemand op de meter???????? :verrygood

 

LV 36 voor in de eerste weken, is wel erg laag vind je niet. Deze kan / moet ook omhoog hoor naar de 70 / 80.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo smooty,.. je zou op zich gelijk hebben mits het om stekken ging.

 

Zaadplanten zijn veel sterkere planten waarbij het minder noodzakelijk is om een in het begin-stadium een hoge lv te creëeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee, maar met deze temperaturen in en om het huis, kas, tuin, loods en wat al niet meer is 36 LV toch wel laag dacht ik en je zei al MINDER noodzakelijk, dus wel iets omhoog dan mmm ;) :) . Maar als ze er tegen kunnen geen probleem. Ik ga toch eens ook wat vanuit zaad op laten komen . Voor mij ook leerzaam want ik doe altijd stek. Thank voor tip en verbeteren :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 4 plantjes heb je geen waterpas bodem nodig hoor. 4 plantschotels is voldoende. Onderaf heeft zeker de voorkeur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Oke.. maar ik had gelezen dat je ookde planten eens in de zoveel tijd van boven water moet geven vanwege uitdroging.. niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee inprincipe hoef je neit van boven af te wateren als je van onderaf water geeft.

 

ik heb momenteel een aantal planten buiten staan een paar in de volle grond en 1 in een diep pot denk dat die een liter of 60 wel haalt ( pot is 40x40x60 ) in de pot geef ik water van onder het enigste voordeel hier van wat ik kan zien is dat er minder insecten opafkomen, nadeel die ik zie is dat de planten die in ede volle grond staan veel sneller groeien dan die in de pot staat wat ik neit begrijp overgens want de planten in de volle grond krijgen vanaf boven af water.

 

 

en die pot die ik heb zal de plant nooit vol kunnen wortelen daar is die veels te groot voor na mij idee.

 

 

 

greetzzz masteryero

 

 

ps: ssin je plantjes staan en mooi bij, hoe ver heb je de lamp van de planten staan ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mn lamp hangt nu ong 40cm van de plantjes... Houden toch? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...