Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sweet Forrest

Stella Blue,30okt:kruisen Gelukt

Recommended Posts

Een plant begonnen uit zaad ,

 

Ik zal hieronder de kenmerken enzo verzamelen. .. stukje bij beetje :lol:

------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------

 

-Groeit erg hard , duidelijk sative invloed

-Groeit bijna tot einde bloei door., nog een duidelijke sativa invloed.

-Topvorming lijkt ook erg op sativa.

-Lange bloeitijd .. iets van 10-12 weken? misschien wel meer.

-Maar ze heeft toch een hoop aroma, kleur en blad van hoofdzakelijk indica.

-De geur is een sterke zoet-zure rode druif / berry , stinkend in de orde van de blue-cheese of oude skunk. maar dan fris-zuur.

-Echt veel van het "Blue" heb ik niet terug gevonden . de topjes kleuren wel mooi maar niet volledig ofzo. wel zijn alle bladstelen aan de bovenkant paars ( nee geen stress ;) )

-De plant voelt zich buiten helemaal in z'n element.. ja dat zie ik ;-) ( zie update onder)

-Smokereport > erg lekker stevige "head-stone" soort van SSH / Amnesia , maar met meer creatief en happy .. echt super .

En ondanks dat wat ik tot nu toe ervan gerookt heb ff snel gedroogd is , is het echt heerlijk geurend en smakelijk.,

Ik ben benieuwd naar de rest wat er af komt , ff netjes drogen en curen.. dat word smullen :nerd

 

------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------

Hier begon het verhaal :

 

Hier een paar foto's van mijn "Stella" ( ik vraag me trouwens nog steeds af wat het word.. het lijkt een mannetje ..)

gallery_11514_2771_382985.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_11514_2771_356497.jpg

gallery_11514_2771_102626.jpg

(is na deze foto nog overgepot in 80 liter pot met All-Mix.. :nerd )

Edited by Sweet Forrest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het een mannetje is zie ik nog niet maar wat ik wel zie is een plant die het enorm naar zijn zin heeft :nerd

mooi blad met een hele hoop vingers. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks !.. ja , zover was ik ook, ik doe ook mn best om het die plant naar de zin te maken ookal is dat moelijk met dit weer.. :nerd ..

Ik ben al veel planten gewend en best veel soorten gezien maar ik ben echt gek met die plant . ik vind ook die bladeren zo gaaf .. ze hebben nu 11 vingers.. :nerd

Edited by Sweet Forrest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sweet Forrest,

 

Laten we hopen dat het een vrouw is, ik help het je hopen in ieder geval.

 

Ze ziet er in ieder geval wel goed uit.

 

Je kunt in ieder geval zelf kijken wat de bloeitijd gaat worden van deze dame, door de trichomen in de gaten te houden. Kijk maar eens in de verschillende topics hierover. Naar mijn mening kun je beter naar de plant kijken om te bepalen wanneer ze rijp is, dan louter de verlopen tijdsspanne.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ paulezzz..ja, dat dacht ik dus ook .. volgens mij zie ik het vandaag nog duidelijker .. zal eens kijken of ik een betere pic. kan maken.

@ ASGrow.. thanks !

 

Hier wat nieuwe foto's .. nog lastig maar het lijkt wel een vent .

gallery_11514_2771_282730.jpg

 

 

gallery_11514_2771_89159.jpg

 

 

 

gallery_11514_2771_113682.jpg

 

 

 

Laatste lijkt toch op een man ofniet? ..

Misschien gewoon ff geduld.. maar ik wil het zo graag weten :nerd zoiezo als het een man is (en geen herma) wil ik hem ook nog wel laten bloeien voor het stuifmeel ..

Edited by Sweet Forrest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sweet Forrest,

 

Ik zou het nog even afwachten, het lijkt me nog een twijfel gevalletje.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die 2e foto lijken het calyxxen. En dat op die eerste foto wordt waarschijnlijk een misvormt blaadje. Zie je best wel vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay , thanks.. ja..misschien moet ik nog maar ff geduld hebben B) ,

Ik ben echt benieuwd.. het liefst maak ik even een stekje en verduister ik die ofzo... maar dan ben je ook zo weer weken verder .. hmmm..

Naja.. ik zie wel even .. in ieder geval alvast bedankt. en wie weet krijgt dit verhaal nog een leuk staartje :innocent:

Edited by Sweet Forrest

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent:

 

Doe ik ..

Ondertussen is ie weer aardig gegroeid maar het is nog lastig te zien hoor.. het lijkt wel een vent maar het is absoluut (nog) niet duidelijk te zien.

(stom.. usb kabel van mn camera niet hier .. anders kon ik ff nieuwe pics posten .. naja.. komt nog wel .)

 

 

Maar niemand info over de soort ?? Stella Blue .. hoeveel sativa/indica en wat voor kruising enz. enz. . niemand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat Stella Blue een soort blueberry zal zijn

 

kan natuurlijk altijd mis zijn,maar heb ooit stella blue geblowd uit amsterdam en die proefde naar blueberry,dus het zou goed kunnen

 

succes verder nog :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah ik heb dit soortje bij anytime in adam gerookt,en hij rook een beetje sativa maar ook berry achtig een mixje .Bij mij zaten er ook zaadjes bij in zeer mooie zaden ga ze volgend jaar planten succes :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stella... vandaag.

gallery_11514_2771_110947.jpg

 

gallery_11514_2771_55032.jpg

 

 

Iemand nog info over de genetica van deze prachtplant ? want ik ben verliefd.. maar wil wel eens weten wie d'r ouders zijn , hahahaha..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooo... nu eindelijk maar eens een update...

Ik weet inmiddels meer over de soort .. maarnog leuker ...

Het is een dame !!!!!.. yeeeha.. ze bloeit prachtig en ze ruikt heerlijk zoet / zuur.. heerlijk fris..

 

1 van mn favoriete soortjes.. deze mooie blauwe ( van wat ik nu weet ) Sativa.

Net voor dat ze buiten in de bloei ging heb ik nog wat stekken kunnen snijden en die doen het super ..

( uiteraard met de goede organische spullen verzorgd )

 

genoeg geluld.. hier de foto's :

( overzichtfoto van de plant volgt nog .. )

gallery_11514_2771_173485.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

en hieronder een foto van internet af van een topje Stella Blue en zo te zien is het idd dezelfde en staat me nog veel meer kleur te wachten .. lekkah...

gallery_11514_2771_29137.jpg

 

 

gallery_11514_2771_229588.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_11514_2771_216486.jpg

gallery_11514_2771_144951.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_11514_2771_108576.jpg

 

gallery_11514_2771_48641.jpg

gallery_11514_2771_208000.jpg

en nog even uit het licht.. dan zie je mooi hoe donker ze is..

gallery_11514_2771_181586.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Dus jullie begrijpen het al ... .er zit hier een hele blije Sweet Forrest .. Nu nog een mooi onderkomen maken / vinden voor de kleintjes en zorgen dat de grote dame mooi afbloeit buiten..

 

( Ps. Alles word verzorgd met

organische spullen verzorgd )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje zo te zien ,schitterende kleuren.

Succes,

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof man.. hopen dat ze aan je verwachtingen gaat voldoen.. en ook slim om stekken te nemen.. alleen hou je die wel op 18 uur licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep,thanx ! :icecool had ik gelezen , maar tot nu toe dus alleen maar vrouwelijke bloempies te zien..

Hopenlijk blijft ie compleet vrouwelijk..

 

* edit.. was toch ergers anders waar ik wat gelezen had .. link naar icmag bekeken maar doet niks..

> het was op marihemp..

 

De Stella Blue X Sour die je nu kan kopen (shopwiet) heeft ook banaantjes , maar deze komt van een andere shop en ook grower lijkt me. weet niet hoe hoog de kans is op herma.. ( zou idd wel hoog kunnen zijn) Ik check uiteraard dagelijks...

Het is de bedoeling dat als ie dus stabiel is om met dit soortje door te gaan.. ik zou dan ook heel graag wat stuifmeel vinden van een mooie hiermee te kruisen soort , iets van b.v. een andere blue sativa , blue haze of blue of blackberry..

De wiet van Stella en de Stella X Sour is zo lekker zoet , lijkt op blauwe druif met beetje bosbes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas : yes die stekken hou ik onder 18uur met 2 lampen met ieder 2x 55w pll.. soort duo fluor. (?)

LKNEONSlowdef.jpg

 

Het stuk op Marihemp.

Hi!

 

I was lucky enough to come across a single seed among my bag of Stella Blue. To cut a story short she has turned into a lovely lady. I know that you can't buy Stella Blue seeds for love nor money and was wondering if anyone had any experience of growing Stella Blue? She showed her pistilles very early but has eally taken her time to mature. The pic was taken a few weeks ago so she has grown a wee bit bigger since. I have some clones arranged for next season and have let my Mexcian Sativa's set the Stella Blue to seed. I decided what the hell, let's try something different. Anyway, she is bulging with Stella Blue X Mexican Sativa seeds, so I'm hoping someone can offer some info on the strain before I germinate the babies next season.

 

Will keep you posted on how the Stella Blue X Mexi comes along

 

Love & Peace

http://boards.marihemp.com/boards/thd12x20998.shtml

I have no idea what the final count is gonna be with the stella, she has some big fat buds on her, usually my buds grow up over, this babe is growing up and outover, we took a little bud that was getting left behind in the scramble. Smoked it after 5 days of drying, the leaves are totally amassed with crystals and it really was a nice, tasty toke.

 

You can't get Stella Blue seeds for love nor money, none of the seed banks breed em yet, I found mine in a nag I bought in Amsterdam, so I'm gonna try to hang on to her as a mother. See how my cuttings go first, I may have to bring her in for the winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog een keer icmag

 

Als ie het nog niet doet; gevonden door op icmag.com bij "advanced search" stella blue in te tikken en dan "search titles only".

Dan krijg je deze threads:

1

2

3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool :execute

Daar staat idd wel een hoop leuks.. ik ga het eens even goed lezen.. iedereen is wel positief als ik dat zo lees .. :rofl

Op het hermi verhaal na dan..

Duimen dat die van mij geen herma word.. maargoed.. een paar banaantjes of zaadjes maakt mij niet uit als de wiet helemaal toppie is.. ;)

 

 

Ik ben in ieder geval niet de enige die een zaadje in z'n Stella Blue gevonden heeft .. :icecool :kill: :j idd wel een probleem geweest .. nouja.. ook iemand die ze netjes af heeft kunnen bloeien .. gaaf ..

9626stellablue.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat lekker met Stella.. het is toch tot nu toe wel de meest aparte en mooie plant die ik ooit gehad heb, qua groei en bloei-patroon, geur , en kleur en nu komt er ook een mooie laag thc op.. I'm soo in love.. :whistling :smoke ..

Hier wat naaktfoto's van mn blauwe dame ..

She's a tall one...

gallery_11514_2771_262548.jpg

gallery_11514_2771_78514.jpg

 

Hopenlijk loop ik geen blauwtje met haar , hahaha... of juist wel ? :wOOt

gallery_11514_2771_4394.jpg

 

 

gallery_11514_2771_303734.jpg

Jummie.. sticky grape/berry covered boobies...

gallery_11514_2771_298678.jpg

Ze is nu wel dorstig hoor.. en ze lust alleen maar dure organische drankjes .. naja gelukkig leg ik vrouwen graag in de watten , hahaha ;) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

quote: yes die stekken hou ik onder 18uur met 2 lampen met ieder 2x 55w pll.. soort duo fluor. (?)

 

Mooie planten hoor !

Mag ik vragen waar je deze lamp(en) gekocht hebt ?

Of heb je deze zelf gemaakt ?

 

growze en blowze :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...