Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

STM

Grond Vinden In België

Recommended Posts

ik ben al in vele winkels gaan zoeken naar cocos en perlite, maar ik vind het nergens.

dus dacht ik: ik doe een oproep aan de belgen op dit forum om te vertellen waar zij hun grond halen.

(-->welke winkel?)

 

het wordt nu echt dringend, want mijn plantjes zijn enorm aan het lijden onder de slechte grond (te veel compost, het is gewone potgrond)

 

thanx, STM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plantje echte lijden heeft kan je beter even snel gewone potgrond halen en die bijmesten, werkt ook perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede potgrond heir in België kan je vinden in tuincentra zoals "Van Gastel" daar heb ik toch de duurste potgrond gekocht van asef, zelf gooi ik er nog wat kippemestkorrels bij en men planten doen het goed zo.

 

succes

rook ze :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de goedkoopste uit de brico, en de goedkoopste uit de aveve, maarin volle grond ook wel kippenmest doorgemengd. In mijn potten gewoon hydrokorrels om het luchtiger te krijgen want perliet vind ik hier ook nergens. De planten groeien er echt goed op.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb inderdaad al enkele keren hydrokorrels gezien, maar ik wist niet dat die daarvoor gebruikt kunnen worden.

ik ga het vragen aan Dame Blanche, de kenner van dienst...

al zeker bedankt voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

ik heb gewone potgrond gemengd met bosgrond 70/30 pot is 70

werkt bij ook goed hoor

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al vaak gelezen dat tuin- of bosgrond niet aan te raden is, omdat er allerlei slechte stoffen in zouden zitten.

maar er zijn er inderdaad die het gebruiken en geen last mee hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had potgrond van de brico...veeeeeeeeel te zuur met alle gevolgen vandien, nu gebruik ik gewoon grond met ph6.5 van de growshop :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik haal normaal alles in NL, maar ik las afgelopen week...growshop.be in Turnhout :nerd

 

 

turnhout ?

 

dat vind ik nergens terug op de site hoor.... waar haal je dit vandaan ?

Zou dan wel effe dicht bij mij zijn....

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Medeburgers,

 

Zelf ook al HEEL veel achter perliet gezocht in Belgie maar dat is gewoon niet los te krijgen bij eender welk tuincentra ik heb bezocht (Brico/Van gastel/Asterix-Devrieze etc etc).

 

Maar uit ervaring kanik u alvast vertellen dat Hydrokorrels misschien zelfs nog beter werken dan perliet. Ik zie wortels die zelfs in de hydrokorrel ingroeien.

 

Het mengsel is vrij eenvoudig, ik heb heel goede ervaringen met Asef producten, heel goed spul. De potgrond is superkwaliteit en ze hebben ook biologische meststoffen met bacterien in het assortiment die ik momenteel gebruik met success.

 

Heb onlangs, bij gebrek aan genoeg potgrond de volgende mix gemaakt om een plantje te planten bij de 'mama' in de tuin. Ze vond het een hele mooie plant :nerd Wij hebben (hadden) al meer dan 30 jaar kippen en die hebben altijd in hetzelfde hok gelopen. Dit is gewoon een goudmijn, elk jaar staat daar wel een supergrote 'onkruid'boom in (15/20 cm doorsnee) die we neerhalen. Alles lijkt daar gewoon supergoed in te groeien..... ik heb dan gebruikt:

 

Voor een gat van 1m3 (had 14 grote engerlingen gevonden, aangezien deze beschermd zijn heb ik ze gereloceerd, zijn echt wel mooie diertjes zo wit maar je wilt ze niet aan de wortels, vandaar dat ik een enorm gat had geschept, mijn originele gedacht (naast het kippenhok) viel in het water omdat de moeder gespoten had om netels neer te krijgen, daar wil je je plant dus ook niet in de buurt.

 

- 40/50 liter Asef potgrond

- veel hydrokorrels

- bloedmeel

- beendermeel

- asef universele biologische mest (traagwerkend)

- aangevuld grond van het kippenhok (met enorm veel regenwormen erin) en een beetje gemengd met wat ik weggegraven had, na degelijke controle tegen engerlingen.

 

Dus ga gewoon hydrokorrels halen, ze zijn heel goedkoop en ideaal voor buitenkweekplantages.

 

/// Een Belg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook perliet of vermucilite (zelfste doel) gewoon online bestellen.

Sommige isolateurs verkopen vermu in het groot.

Share this post


Link to post
Share on other sites
turnhout ?

 

dat vind ik nergens terug op de site hoor.... waar haal je dit vandaan ?

Zou dan wel effe dicht bij mij zijn....

ZeMeC

 

Growshop@be

Ze hebben een afhaaldepot in turnhout.

Niet de goedkoopste btw

Edited by kalisto

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu gewoon wat hydrokorrels gekocht, ik hoop dat het wat werkt. ik ga er op aanraden van dame blanche nog wat vers gemaaid gras door draaien (zou goed zijn voor de doorlaatbaarheid).

volgende kweek ga ik wel eens langs voor grond en perlite bij een growshop in nederland...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet natuurlijk niet waar je woont in België maar hier in Gent is er een die goeie potgrond verkoopt.

En ze hebben ook seramis(6 eur voor 10 liter).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem ook de grote zakken universele potgrond voor terrasplanten en potten. Vorige week ook nog een zakje gekocht met lava erin, om het luchtiger te maken.

 

Wat voor groeivoeding gebruiken jullie? Ik gebruik momenteel gewone 'roze korrel' en die plantjes doen het daar heel goed mee (1x/week).

 

Wat geven jullie voor de bloeifase? (heb van de mama bloeivoeding voor rozen, geraniums, universele ... staan, zal daar wel mixke van maken, overdaad schaadt, dus als ge weinig geeft van alles moeten die planten wel goed groeien :innocent:).

Edited by Mandela

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mandela: ik gebruik kippenmest voor groei- en bloeifase.

 

@weedventje: gent is niet in de buurt, toch bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben vollop bezig met de planten hun grond te vervangen, maar het is wel heel moeilijk om de aardenkluit rond de wortels een beetje uiteen te doen zonder de wortels te beschadigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer je die kluit los te maken? Ik pot da in zen geheel over, die wortels vinden wel hun weg denk ik, want als ze een tijdje in de pot zitn is da echt een nest van wortels en erg moeilijk los te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, en dan blijft de plant min of meer nog in zijn vertrouwde omgeving (bodem dan toch),

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P hoi,ga gewoon naar thc-shop in elsene (brussel) www.thc.fr

 

heb er onlangs nog plagron grond gekocht (compleet-mix) :nerd goede grond

en de prijzen zijn hetzelfde als in nederland ;)

je kan er alles verkrijgen voor de kweek behalve zaad en stekken!

 

:smoke gewoon is kijken kan geen kwaad

en met de trein of auto is het niet ver :rofl

 

peace jamco ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jamco: met undercover flikken voor de deur die alle nummerplaten opschrijven :smoke dan toch liever naar nederland...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...