Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

dat van vliegjes etc. aantrekken dat komt me bekend voor! En dat ze aan je bladeren lijken te peuzelen overigens ook...

 

Ze hebben mooi kleur al he. Ik ga nog heel even door met mijn extra bladvoeding want om nou te zeggen dat de groei- en bloeiomnstandigheden al optimaal zijn de hele dag... Gelukkig krijgen we weer een mooi weekend.

 

Zaterdag meerijden mad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of buiten word het een soort, Glij dansje.

 

En binnen MAD kan je gaan Lumpen>

Op internet staan 100000000000 van die Djingels met een hoog tegen de muur aan spring gehalte.

Alle nr,s zijn bijna het zelfde, maar als je genoeg ophebt, moet het zwaar kicken zijn :innocent:

 

Of je probeerd te hakken wat de gabbers deden, en dan ben je al een heeeeeeeeeeeeeeel eind.

 

Maar verder over ons, wij gaan liever voor de wat rustigere tatataaaaaaaatataaaaaaaaaaaaa.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een potje hakken draai ik m'n hand niet om. Genoeg geoefend vroegâh... B) Maar die zonnedans die valt nog niet mee, zoals je aan het weer van de afgelopen weken wel gemerkt hebt.

 

Datzelfde weer zorgt er ook voor dat er weinig spectaculairs te zien viel. Maar om niet achter te blijven hierbij toch maar wat plaatjes. Vooraan de vier TMB's waarvan nummer twee duidelijk de littekens vertoont van die problemen door zeikend natte aarde gedurende een aantal weken achter elkaar. Ook hebben ze tot nu toe nog vrijwel geen stikstof gehad omdat ik ze klein probeer te houden en dat begin je bij de rest ook enigszins te zien. Wel een berg sporenelementen en wat bloeivoeding als bladspray, dus vandaar de wat lichter kleurende bladeren onderin en de gele bladpuntjes aan de gezonde bovenin de planten. De bladeren hebben al die tijd een beetje als wortelstelsel gefungeerd of in elk geval haar taak waargenomen. De balans is dus nog immer niet zoals ik het graag zie, maar de planten gaan op zich stabiel.

 

Stabiel betekent dat ik ze hun gang kan laten gaan en ik er verder weinig aandacht aan besteed. Dat gaat later nog wel veranderen mochten de Ecuadors in bloei gaan, want in die kleine potjes zullen ze veel aandacht en zeer frequente bewatering nodig hebben. Ze laten trouwens nog weinig hinder van de opzettelijke uithongering zien, terwijl je toch zou zeggen dat een pure sativa nogal wat stikstof verbruikt tijdens haar soms explosieve groei. De Haze Special rechts achterin idem, nog altijd mooi groen. De TMB's zijn echter voorbestemd voor de grotere potten, dus binnen enige tijd is de redding nabij voor ze. Nu moeten ze nog even afzien.

 

med_gallery_4881_2531_128297.jpg

 

 

TMB groeischeuten.

 

med_gallery_4881_2531_62437.jpg

 

 

Eenen Haas Speciaal:

 

med_gallery_4881_2531_90098.jpg

 

 

De volgende update na wat zon!!! In de tussentijd wens ik u allen een prettig weekend toe. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je de haze echt niet toppen mad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik wil als het even kan een beeld krijgen van het groeipatroon. Nou valt dat na toppen ook nog wel aardig te beoordelen, maar ik ben nou eenmaal een beetje eigenwijs. Zul je zien dat ik het straks misschien alsnog besluit te doen, maar voorlopig blijft ze nog even onaangeraakt.

 

Lekker benauwd dagje vandaag. Ik heb van Whazzup een potje Calgel gekregen en ondanks m'n stikstof-arme dieet heb ik ze vandaag toch maar een beetje van dat spul gegeven. Eens kijken of hun algehele staat van gezondheid daardoor verder verbetert en ik wat nieuwe gele bladeren weet te voorkomen. Wat ik eigenlijk zoek is een vloeibare snel-opneembare vorm van organisch gebonden stikstof. Ik heb zo'n vermoeden dat deze Calgel eerder minerale stikstof bevat, maar goed, tijdens de groei maak ik nog niet zo'n strikt onderscheid. Ik wil de planten tenslotte graag in redelijke conditie de bloei laten ingaan.

 

Hieronder nog een plaatje van de sprinkhaan die een paar dagen terug vermoedelijk toch de Haze Special heeft aangevallen, al deed hij hier nog nét alsof hij het alleen op een paar vliegjes gemunt had:

 

med_gallery_4881_2531_86957.jpg

 

 

Een andere incidentele bezoeker:

 

med_gallery_4881_2531_70787.jpg

 

 

En nog een overzichtje:

 

med_gallery_4881_2531_56465.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je stikstof zegt heb ik 1 tip voor jou:

 

Bloedmeel. Bij de minste vochtigheid gaat het stinken vanwege stikstofverlies. Bloedmeel bevat erg veel stikstof ( 13%) en maar weinig andere voedingsstoffen. Het effekt merk je al na ongeveer zeven dagen; omdat de organische stikstof van de bloedwitten zeer snel afbreekt en ter beschikking van de planten komt. Het is mogelijk dat de plant de opgenomen stikstof niet kan verwerken, waardoor nitraatvergifting ontstaat. Om deze eigenschappen gebruik je het zeer voorzichtig en alleen als bijbemesting voor zeer gulzige groenten die aan stikstofgebrek lijden.

 

Zelf heb ik superveel success met (gezonde) plantjes door bloed/beendermeel/zeewierkalk combinaties. Ik ben gestart met een mix met bloedmeel en het resultaat is er zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mad

Ik vind die afgeknepen voetjes wel een beetje zielig. Je hoort ze bijna schreeuwen.

Als de zon weer gaat scheinen(en dan niet vandaag denk ik :smoke ) . Gaan ze miss weer zingen.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je stikstof zegt heb ik 1 tip voor jou:

 

Bloedmeel.

Zal ik je verklappen dat ik dat al reeds voor de laatste vorst door m'n grondje gemengd heb in de grotere potten? Beendermeel en zeewierkalk ook zelfs, maar ik was inmiddels helegaar vergeten dat ik van die bloedmeel ook gewoon een thee kan maken. ;)

 

Welbedankt voor je tip dus, want vloeibare mest hoeft natuurlijk helemaal niet uit een flesje te komen! :smoke Ik ga morgenavond nog snel even langs het tuincentrum, m'n slakkenkorrels zijn ook op namelijk.

 

@Ert: Het viel hier vandaag 100% mee wat weersomstandigheden betreft. Een kort buitje gehad vanmiddag, maar ook de nodige zonneschijn en verder is dit vochtige klamme weer ideaal voor de dames wanneer ze in de groei staan. Ik heb wel wat verschil gezien met gisteren bij de planten hoor, dus mij hoor je niet klagen. En tsja, het zijn net kleine kinderen he. Ze zetten het al snel op een brullen, maar als ik ze dan 's avonds even een aai over de bol geef zijn ze weer helemaal happy. :P

 

Ik heb hier en daar wat voorbloei ontdekt trouwens, dus binnen niet al te lange tijd zullen een paar planten nieuwe en tevens hun definitieve grotere potten krijgen.

 

Voor zover zichtbaar heb ik bij de TMB's de volgende voorlopige conclusie getrokken:

 

TMB#1 - vrouw

TMB#2 - man

TMB#3 - vrouw

TMB#4 - vrouw

 

Kijk maar of je het er mee eens bent. Hier komen ze in chronologische volgorde...

 

med_gallery_4881_2531_992.jpg

 

 

 

med_gallery_4881_2531_42471.jpg

 

 

 

med_gallery_4881_2531_64421.jpg

 

 

 

med_gallery_4881_2531_63267.jpg

 

 

 

Van de Haze Special is de voorbloei nog zo pril dat ik nog niet goed kan zien of er nou twee pistils uit het 'bolletje' zullen groeien of dat het toch een enkel echt bolletje blijkt te zijn.

 

med_gallery_4881_2531_50873.jpg

 

 

 

Ook over de twee resterende Ecuadors durf ik nog weinig kwijt. Ik sprak onlangs iemand die outdoor in Venezuela kweekt en zijn Colombiaantje staat al ruim vier maanden onder 12 uur daglicht in een klein potje te groeien. Jawel, u leest het goed, te groeien... Als dat soort genetica dus ook in de Ecuadors aanwezig blijkt te zijn gaat het hier niet helemaal goed komen. ;) Maar goed, iets in mij zegt dat deze planten wat eerder van zich gaan laten spreken. En anders zorg ik daar zelf wel voor door ze nóg masochistischer te behandelen hehehe... Duimschroeven om die vingers zeg ik je! :rofl

 

med_gallery_4881_2531_69744.jpg

 

 

 

med_gallery_4881_2531_60746.jpg

 

 

 

Ben benieuwd wat er vanavond met het weer gaat gebeuren. Op de buienradar zag ik het episch centrum van het onweer langs trekken, maar er komt nog een dikke staart achteraan vanuit Frankrijk straks. Hopelijk valt het mee... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier vies weer... maar je heb wel mooie plaatjes van mooie soortjes... hopelijk zullen enkele het tot het einde redden...

 

Alleen bij TMB#1 zie ik een haartje op de foto... hopelijk is dit een goed voorteken... van een snelle dame...

 

Veel geluk!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx SB! Leuk om te weten dat je meeleest. ;)

 

Mocht het nou met de planten niet meezitten, misschien bloeien de tomaatjes nog op tijd af. ;)

 

med_gallery_4881_2531_47324.jpg

 

 

De zwaluwen vlogen al laag zojuist en het werd even windstil...

 

gallery_4881_2531_25584.jpg

 

 

De stilte voor de storm, zo bleek. Omdat ik stond te koken stonden de plantjes nog buiten tegen de keukendeur aan te bonken, met hun bladeren wild gebarend dat ze naar binnen wilden. M'n maag gaat echter vóór en m'n keuken is te krap voor zoveel volk, dus met de mondhoeken in een sadistisch glimlachje getrokken zwaaide ik even naar ze en nam vervolgens een foto. :rofl :smoke

 

med_gallery_4881_2531_16387.jpg

 

 

Morgen schijnt de zon weer oh groene godinnen. Even volhouden. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

worden ze hard van mad

Idd even volhouden en dan kunnen we weer rustig verder hoop ik

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

die afgeknepen voetjes zijn inderdaad een beetje zielig,

en dan ook nog wat :smoke door de natuur

 

show a little love mad :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Mad,

 

Dit maakt die buitenverslagen zo interessant, op een gegeven moment weet je bijna niet meer waar het om ging en geniet je gewoon van de natuur om je heen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Beendermeel, zeewierkalk, bloedmeel, compost, potgrond en wat bacterien en wat pieren (vlaamse regenwormen ) kom je al heel ver... Zelf ben ik versteld van de resultaten, der zijn planten van 1m70/80 ondertussen onder mijn buitensoortjes, moeten dringen foto's nemen. Maar over bloedmeel, het is lekker snel opneembaar, dat maakt het interessanter om bij te strooien ipv een vorst erover heen te laten gaan. (ik sta wel achter het meerderjarenprincipe maar denk dat dit voor bloedmeel toch veel wegsmijten is).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
De zwaluwen vlogen al laag zojuist en het werd even windstil...

Dus ik ben niet de enige die naar de zwaluwen kijkt...... eindelijk iemand die me niet staat aan te kijken alsof ik voorgoed in lala-land ben blijven hangen.

 

Je bent streng, maar de dames worden ook wel weer vertroeteld. Ze mogen niet klagen en doen dat volgens mij ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha Miss_J! We zijn niet gek we zijn een vliegtuig! :smoke

 

Ik heb me laten vertellen dat er bij vochtig, warm weer (zoals bij naderend onweer) weinig thermiek is waardoor de insecten lager in de lucht blijven. De zwaluwen volgens slechts hun voedsel en vliegen dan dus ook lager.

 

Bedankt voor de replies weer allemaal. Ik weet dat dit niet het meest voorbeeldige kweekje is en de kans op slagen ook niet bijster groot, dus des te meer respect voor jullie trouwe reacties. bow.gif

 

Vanochtend zijn de plantjes weer terug verhuisd naar hun vertrouwde hoekje in de zon. Stonden ze gisteren nog te drammen om naar binnen te mogen, vandaag waren ze alle gebeurtenissen alweer compleet vergeten en zagen eruit alsof ze nog nooit een druppel gezien hadden. :nerd

 

De Haze begint nu echt in vorm te komen en torent inmiddels boven alle anderen uit. Ik hoop dit weekend het geslacht van de TMB's en de HS definitief te kunnen bepalen zodat er tenminste drie gelukkigen naar een grotere pot mogen. Maar omdat de Haze nu toch wel behoorlijk de hoogte ingaat twijfel ik sterk of ik die wel in een grotere pot zal zetten... Vanaf de rand van de pot gemeten is ze nu zo'n 80 cm hoog, dus ik vrees dat ik een nieuw slachtoffer heb gevonden voor m'n martelpraktijken. Mhuahahaha...

 

Achterin de Haze Special...

 

med_gallery_4881_2531_33436.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist de planten weer even 'tussen de benen' gekeken en ik geloof dat ik aardig in de goede richting zat met de geslachtsbepaling van de TMB's. De Haze Special laat al wel wat zien, maar voor m'n gevoel kan het nog beide kanten op dus fingers crossed. Dit weekend gaan er een paar verhuizen...

 

Gisteren was ik een dagje vrij en voordat ik richting golven vertrok met een boardje onder de arm heb ik nog even een een plaatje geschoten bij het ochtendgloren. :smoke

 

med_gallery_4881_2531_91629.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de morgenstond heeft wiet in de mond. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl lekker soortje en schone groene planten!

 

 

succes verder :smoke

 

peace jamco :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zow high as een Kite, die Mad... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

I say tometo, you say tomato......... :nerd

 

Kan je ze niet kruisen? Kom ik een lekkere tomaten salade bij je eten terwijl we naar de zwaluwen turen :smoke

 

Mooie pics. Zit wel enig gevoel voor dramatiek in onze Gekke Wetenschapper/Silver Surfer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms iets teveel Miss_J, maar het is gelukkig dramatiek met een dikke knipoog hoor... :rofl

 

De Haze trekt op één of andere manier hele horden kleine groene vliegjes aan. Maar nu het wat vaker droog weer is komt ook de natuurlijke bestrijding vaker kijken. Mooi werk m'n achtpotige vriendjes! :smoke

 

med_gallery_4881_2531_27668.jpg

 

 

Hieronder een overzichtje van het arsenaal aan voeding wat de planten ter beschikking staat...

 

med_gallery_4881_2531_157192.jpg

 

 

Behalve de Calgel heb ik vandaag toch ook maar wat bloedmeel-thee gegeven om de inmiddels snel vergelende bladeren een beetje tegen te gaan. Het rotte is dat je met name de Haze en de Ecuadoriaantjes na zo'n voedingsbeurtje gewoon ziet groeien. Sativa's reageren erg heftig op een lading stikstof terwijl ik nou juist de planten in hoogte probeer te beperken. Even afwachten dus of ik precies genoeg heb gegeven of nét iets teveel met als gevolg wat groeispurten.

 

Morgen na het overpotten meer foto's! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje gaan knijpen mad, werkt prima! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mad Scientist , Ten eerste succes met je kweekje , maar zo te zien gaat dat helemaal goed komen :smoke

 

Maar ik heb ook nog een vraagje aan jou wat betreft dat Bloedmeel..

Ik heb ook zon pak gekocht , alleen heb ik nu al een aardig bemest grondje geloof ik ..

ZOu het bij mij kwaad kunnen om ook zon Stikstof theetje te maken voor mn planten ?

 

En wat eigenlijk het belangrijkste aan mn vraag is , is in welke dosering jij die thee maakt? :nerd

 

Bvd.

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn ben ik over de dosering zelf ook nog niet helemaal uit. Bij het mengen door de aarde heb ik destijds gewoon ongeveer de dosering op het pak aangehouden, op zo'n 100 liter aarde rond de 150 gram dacht ik. Voor m'n thee heb ik nu ongeveer 10 gram in 2,5 liter water gedaan en dit nog eens aangevuld met 8 ml bloeivoeding en dit vervolgens afgezuurd. Eerder op gevoel dan dat ik het nou compleet berekend heb, dus het is nog even afwachten hoe de planten erop gaan reageren.

 

Omdat ik nogal bang ben voor overdosering met die stikstof denk ik dat dit een redelijk veilige hoeveelheid is. Misschien is het handig om bij benadering het totale aardeoppervlak te berekenen en de hoeveelheid aanbevolen bloedmeel door het gietwater te mengen. Het punt is natuurlijk wel dat die hoeveelheid in principe bedoeld is voor een heel seizoen, dus als je vaker van plan bent bij te mesten kun je die hoeveelheid misschien beter wat verkleinen. Beter een paar keer te weinig geven dan één keer teveel, zo is mijn beredenering.

 

Nog even mijn planten in de gaten houden dus, dan kun je zien hoe de 7 planten gereageerd hebben op in totaal 2,5 liter voedingswater met daarin 10 gram bloedmeel. De thee is voor mij ook nieuw, dus ik durf je nog geen éénduidig antwoord te geven op deze vraag... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...