Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mister R

First Guerilla +/- 250m2

Recommended Posts

gecondoleerd jonge met je planten erg jammer, vond het 1 van de mooiste velden. ik wens je veel succes met knippen, hoop voor je dat de cannacutter nog wat van je toppen over houd.

 

GRT

 

het noorden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer balen van die rot! Het zit er bij mij nu ook in, niet heel veel, maar ik haal ze toch maar om. Zijn maar drie planten en baal als een stekker, kan me een beetje voorstellen hoe kut het daar bij jullie was....

Share this post


Link to post
Share on other sites
dubbelfun en rot, rot en nog eens rot :lol:, echt om in tranen uit te barsten.

 

Hey Mister R, jammer dat het nu zo loopt. Ik hoop dat het nog tot een goed einde komt. Ff een vraag, die DF is aan het rotten? Ik snap er echt helemaal niks meer van, is dit de DF van Alien (dacht ik) of een kruising waar al meer mensen problemen mee hebben gehad. Ik was namelijk alweer overtuigd dat ik komend jaar DF's wilde gaan kweken maar als ik dit zo zie heb ik daar ook al geen vertrouwen meer in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch jammer he, stonden er zo mooi bij volgende keer beter... jammerom dit verloren te zien gaan, toch een vroegbloeier kieze volgend jaar

 

succes later

Share this post


Link to post
Share on other sites
.....

en met een week goed weer op komst........ weet het echt nog niet... damn :lol:

 

Enne wat is de stand van zaken? Ik kijk nu voor de derde ochtend naar buiten naar een stralend nazomerzonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

moge allemaal,

 

die dubbelfun is inderdaad een buiten soort, aangeraden door één van neerlands bekendste growers..

dus denk ook niet dat het aan de soort ligt maar aan onze inhaligheid met te laat willen oogsten.

aan de één na laatste foto's is te zien dat ze toen al behoorlijke toppen hadden.

dit jaar is het weer ook al heel het jaar bagger dus ook vochtig.

maar de schimmel valt met de pp wel mee, die zijn ook nog niet afgebloeid, de df wel.

het is niet alleen maar drama, en door de hoeveelheid zal er altijd wel wat leuks afkomen

maar het is zeker lekker weer vandaag en de vooruitzichten zien er ook nog goed uit.

dus gaat er geknipt worden of niet?

dat antwoord gaat pas gegeven worden als alles om is :D, met foto's en het hoe en waarom.

 

 

grtz :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

alt + print scr

 

laat de mijne ook nog even staan.. heb 3 dagen terug wel mn ruderalis indica gekapt.. heerlijk compacte ronde kleine topjes.. hier en daar n rot topje, wat de pret niet mag drukken.. nu nog kijken of t te roken is, zo ja.. gaat ie volgende zomer ook de strijd aan het ongedierte, stropers, koeien en helikopters. deze winter zal ie geestelijk voorbereid worden, want lichamelijk staat ie helemaal het mannetje.. patje pooier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mijn kameraad heeft ook pp staan 5x buiten, en ben ook vast begonnen met knippen ivm toprot.

Toch bleef er van de 2 die klaar zijn nog 400 gr droog over.

En er is wel 50% bij de vuilnis gekomen normaal gesproken was het een mooie opbrengst geweest.

Ik heb ook nog k2 staan 12x deze vertonen nog geen tekenen van rot maar ik haal ze er wel af als de pp

geknipt is ik pak nu wel het zekere voor het onzekere.

Blijkbaar is de k2 toch beter bestand tegen weersomstandigheden.

Als ik jou was had ik eerst de hoofdopbrengst er af gehaald (toppen) dat heb je dan vast binnen.

Op zo een prachtig veld blijft nog genoeg over als je de kosten rekend tegenover de opbrengst.

Ps. die van mij staan ook nog eens een keer op speciekuipen en ik ga er van uit dat ik in de volle grond

toch nog wat meer opbrengst had gehad maar dat durfde ik niet.

Hier bij mij woond nog al wat kale kak, en ik wil ze graag onder schutting hoogte houden.

Ik hoop voor jou dat het nog mee zal vallen met de opbrengst, ik weet hoe teleurstellend zoiets kan zijn.

Toch alles met alles neem ik mijn petje voor je af echt helemaal toppie.

Veel succes nog met de opbrengst.

 

Gr jinxs :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het rot kapot gekregen door te spuiten,het rot wat erin zat is nu gewoon droog bruin geworden,als je het onder een lens/loep bekijkt zie je dat de schimmel draden kapot zijn het verschil tussen het rot in een ongespoten plant en een gespoten plant is zo duidelijk te zien als dag en nacht,ik heb 2 dagen terug gespoten en net voor het spuiten alles nagelopen en eruit geknipt en toen gespoten en nu heb ik al 2 dagen geen topje rot meer gevonden,een paar topjes die ik over het hoofd heb gezien zitten er nog gewoon en breiden zich niet uit het staat stil en de plant ontwikkelt een residentie tegen rot spuiten moet wel preventief om de 7-10 dagen herhaalt worden.

 

(het spul wat ik spuit is ook toegelaten in de tabaksteelt en denk maar niet fabrikanten van tabak niks spuiten dus dat gezeur over dit en dat is slecht dan stop ook maar met roken als je zo vies bent van chemicalien of ga je eigen tabak kweken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mister r wat ook misschien beter is voor de volgende keer is dat je wat minder planten zet op de ruimte die je daar heb zo kunnen takken en toppen van andere planten niet met elkaar in aanraking komen en niet rotten of had je geen last van rot die is over geslagen op andere planten.

 

 

en eerder oogsten dit vat ik neit helemaal ???? je oogst altijd tog als de wiet rijp is en is die rijp knip je is die dat niet laat je haar staan of zie ik dat verkeerd een uitgebloeide plant doet daarna tog niets meer!!!???? help je maakt me in de war gheghe

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

huisrot,

oke :D

 

jinx,

die dames zijn zeker bij gevoed?

 

Bernie,

klinkt idd wel beter dat spul.

je hoefd het niet vaak te spuiten en de rot slaat niet meer over..

wel een idee voor volgend jaar.

 

masteryero,

volgende keer krijgen ze 1,5 m :) , ze hebben nu tussen de 0,70/1 m.

we hadden toen al ruimte gebrek..

 

en oogsten in meerdere keren?

das niet echt lekker te plannen.

ik kan er niet elke dag met een rugtasje naar toe en een paar toppen knippen en mee nemen.

het moet in 1 a 2 keer gebeuren.. en denk dat het met 1 keer wel gaat lukken.

alleen de vraag is hoe erg de rot toeslaat, wanneer het te erg word hakken we alles nu al om, de scharen zijn al geslepen :j. mocht het droge weer langer aan blijven is er de mogelijkheid dat het langer blijft staan tot de toppen dikker en rijper zijn.

 

zo begrijpelijker :smoke ?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mister R,

 

Als ik je vertel hoe ik mijn planten voed geloof je het mischien niet.

Ik gebruik met het poten gewone potgrond van de bouwmarkt, daar zit genoeg voeding in voor 6 weken.

Daarnaast geef ik gewoon kraanwater en dat is hier nogal hard, bijna 8 :D .

Zolang de bladeren mooi groen zijn geef ik ze verder niets, worden ze een beetje licht van kleur dan geef

ik ze pokon voor groene planten.

3 tot 4 dagen later heb ik dan alles weer mooi groen dit doe ik afwisselend

1 x pokon 1 x kraanwater.

Dit doe ik hetzelfde als ze in de bloei gaan maar dan met pokon voor bloeiende planten is bij mij altijd goed gegaan zowel binnen als buiten.

Op de 5 pp heb ik 1 ltr voor groene en een ltr voor bloeiende planten gebruikt over de gehele periode.

Dus echt bijzonder kan ik het niet noemen maar het werkt perfect :) .

 

Gr jinx :smoke

 

P.s.Ik heb al meerdere soorten voeding uitgeprobeerd, speciaal voor deze planten, maar ik kom toch weer terug op gewone pokon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je toch niet voor de gek houden door dingen als Canna voeding enz deze dingen zijn niks meer als gewone kunstmest in een bepaalde verhouding gemixt het is dus gewone kunstmest die je bij de boerenbond kunt halen en als iemand gaat beweren dat dit weer "speciaal" spul is wil ik graag de werkzame stoffen weten die horen in NL op de kunstmest voeding te staan in % uitgedrukt het gaat om de werkzame stoffen niet om het etiket en de mooie praatje achterop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bernie zo te horen hebben we een echte kenner :smoke in huis wbt die voedingen van canna plagron weet ik het allemaal dat is zeker geen onzin hoor !!! daar is namelijk voor miljoenen aan research gedaan dat doen ze neit voor de katse violen !!!! ok als je het nou ben over die mediums van ze dan snap ik het nog een beetje ze werken wel dat wel maar kijk wat voorn prijs je er voor betaald :D

maar met voedingen ben ik het absoluut neit met je eens zo lijkt het net alsof de halve kweekscene maar wat gebruikt wat niet eens veel beter zou zijn als pokon !!!

 

en over pokon gesproken maat van me had een heel mooie white widow plant ( zaad uit zijn wiet ) ik zeg had omdat nadat we is een paar keer pokon gebruikte de plant naar de donder ging !!!! en nee niet overvoed eerder slechte voeding denk ik de verhoudingen zijn gewoon neit goed van pokon voor cannabis

 

 

gewoon een flesje groei, bloei en evt enzymen kost een beetje maar houd je planten zeker goed IS GETEST EN OOK BEWEZEN van welke firma tsjaa dat moet ieder voor zich weten

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil het topic van mister R niet vervuilen met een discussie over wel of niet pokon :smoke

Hoewel ik het een heel intressant onderwerp vind :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masteryero zou je me de werkzame stoffen van die voeding eens willen geven die je gebruikt aan de hand daarvan kun je na gaan wat de werking effect is van de stoffen?

 

En welk bedrijf/bank gaat een miloenen onderzoek doen naar planten die je niet mag hebben?

 

Voor die paar hobby kwekers in Nl en BE indoor of outdoor zo,n middel maken is niet lonend als je al kijkt naar wat fatsoenlijke spuitmiddelen kosten voor bv groente schrik je je al kapot en dan hebben we het over groentes die over de hele wereld voorkomen in de vorm van 10.000zende hectares en dan ga je mij wijs maken dat een bedrijf een miljoenen onderzoeken gaat doen naar een plant waarvan in Europa misschien in totaal 100 hectaren van volstaan dat geloof ik niet zo gelijk.

 

Maar nogmaal zonder werkzame stoffen kun je je alles laten wijsmaken en elke spuitmiddel/kunstmest in de agrarische sector heeft de werkzame stoffen op de verpakking vermeld dus als je die niet weet weet je niet veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En welk bedrijf/bank gaat een miloenen onderzoek doen naar planten die je niet mag hebben?

 

Voor die paar hobby kwekers in Nl en BE indoor of outdoor zo,n middel maken is niet lonend

 

kwekers met 200+ lampen gebruiken geen pokon hoor.. Daar gaan heel wat litertjes Canna door heen.. Reken maar dat dat lonend is.. Investeringen van miljoenen zijn waarschijnlijk overdreven maar de canna branche op zichzelf is een miljoenenbusiness.. Hoe denk je dat dergelijke bedrijven aan het geld komen om advertenties te plaatsen en zelfs evenementen (kickboxing anyone?) te sponseren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vooropgesteld dat er maar weinig echte research gedaan hoeft te worden om er achter te komen welke voeding cannabis nodig heeft. Kwestie van afkijken.

 

Bovendien heeft elke kweker voeding nodig en zijn het relatief simpele grondstoffen. Voor gewasbeschermende middelen ligt het verhaal veel comlexer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil het topic van mister R niet vervuilen met een discussie over wel of niet pokon :nerd

...

 

:smoke

 

Nou mister R, weer een stralend ochtendzonnetje hier!

Hopelijk was nog niet alles om :j

 

EDIT- :D nou dat is dan snel omgeslagen, inmiddels grauw en grijs maar iig nog droog :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en oogsten in meerdere keren?

das niet echt lekker te plannen.

ik kan er niet elke dag met een rugtasje naar toe en een paar toppen knippen en mee nemen.

het moet in 1 a 2 keer gebeuren.. en denk dat het met 1 keer wel gaat lukken.

alleen de vraag is hoe erg de rot toeslaat, wanneer het te erg word hakken we alles nu al om, de scharen zijn al geslepen :D. mocht het droge weer langer aan blijven is er de mogelijkheid dat het langer blijft staan tot de toppen dikker en rijper zijn.

 

zo begrijpelijker :smoke ?

grtz

 

Ik oogst vaak in 2 beurten met toprot, ongeveer in een 90%/10% verhouding.

 

Ik volg deze kweek al een tijdje, ik lees dit net, echt jammer van de rot, als Botrytis eenmaal op de plant zit verspreidt de rot zich veelal sneller dan je toppen ontwikkelen. Ik ga er zelf niet van uit dat de planten rotvrij zijn als ik bladeren eruit heb getrokken of de rot heb weggeknipt, aantasting met Botrytis ontstaat vaak van binnenuit bij tegen elkaar gedrukte toppen en/of stam bij een hoge luchtvochtigheid en de juiste temperaturen, vaak in combinatie met een zwakker afweersysteem van de plant omdat zij in de bloei staat. Ik vermoed ook dat de verspreiding zelfs via de sapstroom plaatsvindt, van de takken met rot krijg ik bij het drogen vaak opnieuw rot. Botrytis zal door de grote concentratie planten die je daar hebt staan zichzelf zeer snel en effectief kunnen verspreiden, helemaal in combinatie met te verwachten ochtenddauw of mist om deze tijd van het jaar. Ik heb zelf net 2 planten geoogst (PP), waarin 2 weken geleden de eerste 2 plekjes toprot verschenen, ik heb besloten om ze te laten staan na de rot uiteraard weggeknipt te hebben, maar 5 dagen later waren dat er al meer dan 20 plekken, daarna heb ik meteen bijna alles geoogst. Alle grote takken eraf gehaald, maar ik laat meestal +/- 10% staan om nog 1 week langer af te laten bloeien, die heb ik vandaag geoogst (geheel rotvrij).

 

Ik was zo snel mogelijk gaan oogsten bij het aanschouwen van zoveel rot. Een tip voor het drogen en vervoeren, ik scheid de goede takken van de slechte, ik houd er altijd rekening mee dat de verspreiding van de rot doorgaat, ook na de oogst. Misschien is de methode van watercuring ook nog een optie, daarvoor knip ik wel eerst de rot weg, de sporen blijven nl. intact (ze overleven juist goed in water), maar de voortplanting stopt en een groot gedeelte van de schimmel verdwijnt met het water wat ik elke dag weggooit. Kortstondig en sterk UV-C licht schijnt ook iets te kunnen doen voor de bestrijding van Botrytis, maar geen langdurig UV-B licht, dat schijnt de sporenvorming juist weer te bevorderen en THC af te breken.

 

Succes ermee

Edited by hefrodiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt allemaal precies wat je zegt, daar hebben de pp dames ook last van.

 

maar even een vraagje :D , zou je de wiet nog kunnen behandelen met een schimmelwerend middel.. na het knippen??

want het zou wel een beetje lullig zijn als het verkocht word en daarna de helft nog weg rot.. zijn ze niet echt blij met je :smoke

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me raar dat schimmels nog doorwerken als alles goed gedroogd is, schimmels hebben vochtigheid nodig om te kunnen overleven. Ik ben maar een leek maar het lijkt me logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@robdh; Ze willen het nat verkopen.

drogen................ NAT VERKOPEN

 

knippen.............. canna cutter- knipploeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, nat verkopen kan maar dan zet die rot door en als afnemer zou ik dan geen 2e keer zakendoen. Maar goed, ieder voor zich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...