Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
defQon Soldier

Warmte

Recommended Posts

Hoi,

 

zoals (denk ik) veel mensen op dit forum,

heb ik erg veel last van de warmte in mijn hokkie.

Ik heb niet de kans koelere lucht naar binnen te blazen.

Vandaag wordt het buiten 30gr., ik zit m nu al te knijpen voor wat er vanacht gebeurd.

De temperatuur stijgt zo nu en dan naar ongekende hoogte's in me hok (denk aan 34 / 35 graden. :verrygood )

 

Wat voor nadelig effect heeft dit op de plant?

Groeien ze hier minder hard door?

Wat me wel opvat is dat er mega-grote bladeren aan zitten nu, de grootte van me hand bijna,

variërend van 3-vingerig, tot 7 vingerig... dus daar is ook geen pijlop te trekken :(

En wat kan ik hier aan doen om de "pijn" te verzachten voor de dames?

Daar bedoel ik dus mee, is het verstandig om bijvoorbeeld met dit weer me tensiometer op de 50 tot 70 m/bar te houden, zodat ze wel genoeg vochtigheid voor de dorst hebben. :whistling

 

Graag zou ik horen wat jullie bevindingen zijn en wat jullie tegen, de voor ons ó zo lekkere, maar voor onze dochters, zomerse kuttemperaturen doen.

 

Misschien komen hier tips naar boven waar we mekaar een beetje de zomer mee door kunnen helpen.

 

Vriendelijke groeten, defQon.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je meerdere lampen hebt kan je kijken of je deze los kan schakelen, zodat je ipv van 4 bv maar 2 lampen laat draaien, en je deze kan afwisselen

Denk dat het beter is iets minder licht te vangen dan 35+ graden in je hokje.

 

Met 1 lampie zal dat niet gaan.

 

Anders denken aan een mobiele airco. :verrygood

 

Allemaal veel warmte succes

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo!

 

hou je tensiometer maar op de gewone waarden, de grond TE nat houden is echt niet bevorderlijk. je moet wel in de gaten houden dat er door de warmte niet teveel verdamping plaatsvind, dus dat je misschien iets eerder water moet geven om niet boven de 120 te komen.

 

groetjes freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ SA => Apart schakelen heb ik ook aan zitten denken. Alleen ik krijg dan voor me gevoel geen voldoening.

Dan heb ik t gevoel dat ik op halve krachten aan t spelen ben. Maargoed, wel te overweg idd.

 

@ Freud => Tensio staat nu op 70 m/bar... Maar de bovenste laag aarde voelt wel erg droog aan moet ik zeggen (zo ziet ie er ook uit...). Verdamping maakt nu nog niet uit, ik zit nog niet in de bloei namelijk.

Maar dat strax wel een probleem gaan vormen idd. Even goed in de gaten houden dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meschien een slim iedee om een grotere afzugier te nemen Of je inlaat te verbeteren

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een klein klein waaiertje bij de blokker off action of weet ik veel waar,

die op stroom of batterijen werkt en laat die langzaam draaien.

en zorg er voor dat de grond lekker vochtig/nat blijft

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warmte is idd een prob.

Ik denk dat ik vandaag nog een ventilator er bij zet, in het hok, of erbuiten gericht op de inblaas.

Baat het niet dan schaad het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ken mensen die door defecte lampen een wereld oogst hebben gedraait, Rond week 3 en 4 de helfd van de lampen kapot 2 weken lang en echt de beste oogst ooit. meer dan 1gr/Watt!

En hoevaak komen zulke warme nachten nou eigenlijk voor? Bovendien zou ik me bij een temperatuur van 34 graden echt nog geen zorgen gaan maken bij PP bijvoorbeeld.

 

Denk om je EC waarde, niet te hoog, want de plant heeft het vooral druk met verdampen (= afkoelen).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ken mensen die door defecte lampen een wereld oogst hebben gedraait, Rond week 3 en 4 de helfd van de lampen kapot 2 weken lang en echt de beste oogst ooit. meer dan 1gr/Watt!

 

[offtopic]

Mikeh was laatst op huisbezoek bij $kweker die zich afvroeg waarom 1 vierkante meter fluffy was, hij kwam alleen in z'n ruimte als het licht uit was, totdat hij ging oogsten en z'n lampen aan waren, en tot z'n grote verbazing zag hij dat er geen bulb in zat :verrygood

Je kunt er flinke k*t oogsten door krijgen :whistling

[/offtopic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nu 1 lamp ff uitgezet.

Ben benieuwd wat het gaat uithalen.

Even grafiekje bijhouden vannacht.

Kijken of er schommelingen en/of verbetering in zit.

 

Airco'tje zit ik niet op te wachten.

Reden? Stroomverbruik.

Ik doe gewoon netjes betalen,

en heb geen zin in minimaal 3 maanden nog eens min. 800W erbij.

Dan had ik er ook net zo goed een lampje bij kunnen hangen,

en ik heb voor mezelf een pijl getrokken --> dit mag t kosten, en meer niet.

 

Ik probeer het strax gewoon onder controle te krijgen,

zonder dat ik de laatste 3 weken halsbrekende toeren uit hoef te halen om me oogst niet te verneuken.

 

Jullie ook suc6, ben benieuwd hoe jullie het er vanaf brengen momenteel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker hier, hoef er geen vent. bij te zetten met al die regen op m'n dak, 25-26 grdn int hokkie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je ook kan doen is een rail bouwen waar je lampen aanhangen.

Deze rail van links naar rechts laten bewegen.

Zodanig dat de lampen nooit te lang op dezelfde plaats blijven hangen.

dit om hotspots te vermijden.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zult toch een oplossing moeten zoeken, nu zijn de nachten nog relatief koel invergelijking

met de "echte" zomer dan kun je echt je lol op.

 

Misschien toch een grotere afzuiger of active inblaas?

 

Succes

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hotspots ja....maar als het 35 grdn is in je hok, blijft het toch 35 grdn ?

Of praat ik nu dom. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dom niet, beetje onnozel :verrygood maar als de temparatuur buiten 25 graden is en je dat ik je hok krijgt zal

je temparatuur dus zakken.

 

Als het buiten idd 35 graden is zul je het met buitenlucht alleen niet redden.

 

gr

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey onnozel is m'n 2de naam :verrygood

Maar ik ben niet echt overtuigd Blauwe, en we gaan hier geen berekeningen neer gooien, is het te warm voor :whistling

Oké,.. stel buiten het hok is het 25 grdn, en in het hok is het gemiddeld 35 grdn, je veranderd dus niks alleen je lampen gaan heen en weer, de heen en weer gaande beweging is maar beperkt neem ik aan, dus het zal.... pak em beet...een graad of 5 zijn ???

Als je hier ervaring mee hebt leg ik me er bij neer, anders moeten we toch gaan rekenen... :) :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey gasten ik lees net over een kleine fan kopen, ik heb er laatst 1 gekocht bij de Hornbach 5 euries perfect ding op stroom en 2 standen met een grote knijper die je aan een buis of iets anders kan bevestigen.

Dit was ong. een maand geleden maar ze kwamen met pallets te gelijk aan.miss hebben ze ze nog kun je altijd ff kijken.

 

greetz Saen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je zult toch een oplossing moeten zoeken, nu zijn de nachten nog relatief koel invergelijking

 

Nou als het 's nachts 20 graden is is dat wel een extreme hier in nederland hoor. Veel warmer wordt het hier niet 's nachts. 23 tot 11 is een mooie tijd om je lampen aan te hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok. effe een paar dingen:

 

Bewegende lampen maakt niks uit voor de totale warmteontwikkeling in je hok, een fan ook niet, het verspreid de warmte alleen wat beter waardoor je wellicht een graadje kunt pakken.

 

De lucht koelen door hem langs natte doeken te voeren in een bak heb ik wel eens beschreven scheelt ongeveer een graad of 2 bij niet te grote capaciteit maar het wordt ook vochtiger.

 

Tja, het is gewoon een probleem 's zomers.

 

's nachts draaien is de enige optie. Goedkoper qua stroom ook en je bent er bij (slapend welliswaar maar met een goede rookdetector :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thnx Whazzup.... ff een twijfel uit de wereld geholpen...

Dus de beste (en goedkoopste) oplossing is s'nachts draaien.

Ik draai nu 1ste week 12/12 overdag... kan ik dit nog veranderen naar 12/12 s'nachts, welliswaar gelijdelijk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij hadden wij vorig jaar al een heel mooi en uitgebreid topic i.v.m de warme/hete zomer.

 

Weet niet meer waar het precies staat maar weet nog wel dat temperaturen tot zo'n 35 graden weinig tot geen negatieve invloed had bij de meeste collega-kwekers.

Uiteraard wel rekening houden met meer verdamping.

Weet iemand de link nog?

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...