Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kino

Damn Toprot ? In Laatste Weken

Recommended Posts

Yo de growers, shit happens, toprot aangetroffen in neville haze

 

Ze staat vol ma vol met thc en viel moeilijk op maar ik trof onderaan een bud een klein webje (tleek eerst thc web) diameter 0.5cm (klein dus) tegen de stam. Toen ik de top verder bekeek kwam er precies poeder af en de blaadjes vielen er gewoon mee af als ik erover wreef.

Heb wat gezocht op de forum volgens mij is dit toprot.

Kheb de bud en wat buds erond die vrij kort stonden weggeknipt, alles weer proper, niets meer te zien.

 

Toch enkele dagen later bleek dat er weer een bud dit had + 1 blaadje had echt witte schimmel op het groen.

Heb weer alles gesnoeid, bijna helft van hoofdbud is weg nu.

Heb voor zekerheid plant uit de tent gehaald( andere plante),

in daglicht afbloeien achter een ruit zal mss nog gn??

Denk dat ze nog 2 weken moet.

 

Hier zie je nog zo'n top, bovenaan ziet hij er goed uit , onderaan aangetast.

med_gallery_9940_1653_41503.jpg

 

 

En de Neville :verrygood

med_gallery_9940_1653_336441.jpg

 

Wat denken jullie ervan ?

Wat zou ik het beste doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bovenste foto ziet er behoorlijk rot uit, maar wat jij beschrijft lijkt wel op meeldauw, dat witte spul op die groene bladeren :verrygood Heb je daar geen fotootje van?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die schimmel zat maar op één enkel blaadje (kleintje),no pic (wss gn meeldauw ma echt schimmel ofzo))

Maar al de toppen die ik weggeknipt heb , hadden begin van bovenste pic,!! :verrygood

Check men plantjes alle dagen , pak de buds goed vast (proper gewassen hande!) draai ze om zodat ik alles goed zie, hoop da ik er vroeg genoeg bij ben om nog iets te redden

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is je luchtvochtigheid in je hokje ?

Kan je je afzuiging regelen? zo ja op zen hoogst zetten daar gaat je luchtvochtigheid van omlaag !

 

heb je een zwenkventilator in je hokje staan ?

 

 

tnt

Share this post


Link to post
Share on other sites

LV is bij licht 40%, bij donker 50%

Temp donker 24°C, bij licht 28-29°C

Geen ventilator in tentje enkel afzuiging 160m³, die staat 24/24 aan voldoende ventilatie in kamer

Tentje staat naast kantelraam die meestal op een kier staat,afzuigingtube nr buiten, verse lucht komt sowieso binne, als het snachts koud word laat ik het raam wel toe (lichtcycle is 22u/10u), anders ga ik in de zomer zeker niet onder de30°C kunne blijve

 

Heb ze toch uit de tent gehaald, ze eens een zeer grondig nagekeken, niets meer gevonden

Hoop da ik ze nog wa kan afbloeie in t 'zonlicht,

Denk dat er niets meer aan te doen valt he in die laatste weken, wat slecht word wegknippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kleine webje wat je hebt gezien zou ook weleens van Spint kunnen zijn. Ik weet niet of je daar al naar gekeken hebt, maar dat is dus misschien ook wel aan te raden. Ik had vorig jaar bij mijn buitenplanten spint aan het einde. Dat heb ik een paar keer weggehaald (met de stofzuiger) en zo onder controle kunnen houden. Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja waarom worde toppe dn rot , toch ni van spint?

Dit is toch toprot , niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het inderdaad wel toprot, dat onstaat in principe door vocht volgens mij en niet door spint. Maar als je ook spint hebt, moet je dat ook wel in de gaten houden. Die zitten onder je bladeren en maken kleine webjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het afbloeien achter de ruit lukt wel , ze is bijna klaar 50% bruine haartjes , nog enkele dagen en

kille die bitch,

 

med_gallery_9940_1653_619055.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

toprot blijft vervelend :)

 

hopelijk bloeit alles nog goed af voor je :(

 

grtz blowsterke :verrygood

 

ps hou de bladeren goed in de gaten :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer voor je maar dit is duidelijk top rot een aamtje van me had het vorig jaar ook met buitenplanten ( wie niet ??? kutt weer ) hij heeft de helft van zijn plantm oeten weg knippen en de top leek preices op de top zoals bij jou

 

50% lv met je toppen die rijpen lijkt me wat aan de hoge kant 30 % zou ik eerder zeggen duzz ff afstellen de boel

 

hoe dan ook succes en veel sterkte

 

greetzzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot, yep..wegknippen, en elke dag kijken of het niet uitbreidt.

Die toppen zien eruit alsof ze nog wel een week of drie kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja mss wel, de toppen zien er ook nog ni echt klaar uit, veel blad, is ook een haze dus kan wa meer tijd nodig hebbe.

Tis door de 50% bruin haartjes ik dacht ' nog enkele dagen'

Mss nog wat langer laten staan he

We zijn vandaag een week verder sinds ik het toprot aantrof, verder niks meer gevonden :verrygood

 

Thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb weer alles gesnoeid, bijna helft van hoofdbud is weg nu.

 

 

 

zonde maar als je er van af wilt moet je de hele top verwijderen

 

niet de helft :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hvh , denk dat je gelijk hebt man, heb vandaag gn toprot maar weer schimmel aaangetroffen in de bovenste hoofdbud, precies een web dat rond de hoofdstam zat, vol thc, is echt geen spint te vinden, dus zal wel schimmel zijn.(onmogeljk daar foto vn te trekken)

 

Heb de hoofdbud verwijderd, laat ons hopen dat de rest er door komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...