Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sannie

Rookverslagen

Recommended Posts

Om een beetje een indruk te krijgen van wat voor lekkers er allemaal aan speciale plantjes te krijgen is,wordt het de hoogste tijd een apparte topic te openen en de ervaringen met elkaar te delen :whistling

 

Onderstaande soortjes heb ik gekregen van mede soortjes fannaat sativa believa:

Line Up

med_gallery_7203_424_64055.jpg

 

 

 

Bubba Kush:

med_gallery_7203_424_50069.jpg

 

 

Volle fruitige kush smaak

 

Purple Kush:

med_gallery_7203_424_39300.jpg

 

 

Stevige kush/earth smaak en geur

 

Strawberry Cough:

med_gallery_7203_424_7187.jpg

 

 

Stevige spijzige harde wiet

 

Trainwreck cough:

med_gallery_7203_424_5953.jpg

 

 

kruidige witte topjes

 

Sour Diesel:

med_gallery_7203_424_3123.jpg

 

 

De typische sour,kietelend in de neus en op de longen

 

Kushage:

med_gallery_7203_424_47687.jpg

 

 

lekkere kush

 

De sour diesel en de bubba kush heb ik nu gerookt en ga ze staps gewijs proeven,dan vul ik ook deze rook verslagen aan.Deze wietjes zijn zo sterk en penetrant dat er een aantal dagen/week nodig zullen zijn om een goed beeld van de verschillen te krijgen.

 

Dus kom maar op allemaal met de rook verslagen van al die lekkere soortjes welke momenteel hier gekweekt worden :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's niet eerlijk, Sannie... ik weet nu al welke je het lekkerst gaat vinden... Kushage!!!

 

Laat me weten als dat niet het geval is... Kushage is erg lekker... en de high is zo complex... als ik maar 1 soort zou kunnen houden, dan zou dit wel eens Kushage kunnen zijn... omdat deze toch 11 weken duurt en ik andere planten heb van 8 tot 10 weken heb ik deze toch laten gaan... deze pheno smaakt iets milder dan een vorige maar deze brengt meer op...

 

Daarbij, deze Kushage is een paar maanden eerder geoogst en heeft dus lekker kunnen curen... verder hebben alle plantjes last gehad van varenrouwmug en bladluis... en deze lijken het minst effect gehad te hebben op Kushage... ongedierte houd kennelijk niet van deze plant...

 

Ik ben benieuwd wat je van de andere soortjes vind... door omstandigheden heb ik niet het maximale uit de genetica kunnen halen... maar op basis van onderling vergelijk zal ik er maar 1 a 2 in mijn stal houden...

 

PS Correctie: je hebt Trainwreck Cough gekregen... een kruising... niet TW...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey gaaf topic...

 

Hierbij dan alvast wat topjes van mijn kweekje...

 

De JackBerrie (blauwe Pheno)

 

Prachtige kleuren, zeer compact en hard.. De geur is iets minder als in de bloeifase, maar zeker aanwezig.

De smaak vind ik iets uitblijven, wel erg zacht om te roken ondanks het nog erg vers is.. :verrygood De high die ze geeft is erg verassend, ze komt erg rustig binnen, en voordat je het weet is je joint al op, maar dan............. :whistling Als ze eenmaal binnen is, is ze ook niet mee weg te slaan. een echte mindfucker....

 

gallery_5711_2089_82094.jpg

 

 

gallery_5711_2089_27465.jpg

 

 

 

De JackBerrie (groene pheno)

 

Eigenlijk hetzelfde als de blauwe pheno, qua uiterlijk verschillen ze in kleur, en de geur en smaak gaat wat meer de jack kant op.. erg zacht om te roken, ze komt iets sneller binnen als haar blauwe zusje, en gaat iets sneller weg....

 

gallery_5711_2089_62292.jpg

 

 

gallery_5711_2089_71149.jpg

 

 

 

De KillingFields (groene Pheno)

 

Hiervan zijn de toppen vreselijk hard, In formaat lijken ze wat kleiner, maar qua gewicht gaan ze het winnen van de JB.. :bier Ik heb hier pas 1 jointje van op, maar kan wel zeggen dat het een zeer potent rokertje is geworden... Sommige pheno's ruiken naar jack, andere hebben ook het zoete geurtje bij zich..

 

gallery_5711_2089_6974.jpg

 

 

gallery_5711_2089_32255.jpg

 

 

 

De KillingFields (blauwe Pheno)

 

gallery_5711_2089_23665.jpg

 

 

gallery_5711_2089_29105.jpg

 

 

 

gallery_5711_2089_31357.jpg

 

 

gallery_5711_2089_22200.jpg

 

 

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yum, die blaauwe phenos zien er zo lekker uit... allebei... Jack Berry en Killing Fields... die soorten zouden ook dicht bij elkaar moeten liggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel leuk initatief :verrygood

Maare zou het niet leuker zijn om dit in een soort database-vorm te gieten?

Dan kan je aan de hand van bv soort, smaak en geur iets kiezen wat je leuk vind...

mijn verslagje komt er alvast bij..in de toekomst :whistling

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

Na een interessante en gezellige ontmoeting met een langharige hippie met (zeer)groene vingers, waren we ineens trotse eigenaren van zakje groen goud. Of beter gezegd nog groen/paars goud was het. Na de enerverende verslagen en verlekkerende foto's wilden we hier in Eindhoven ook graag "the one" uitzetten. Maar iedereen is het verhaal inmiddels wel bekend en helaas zagen we onze dromen verdrongen door de plotsklaps verschijnende bananen. Volgens mij zijn wij niet de enige geweest die verlekkerd boven de foto's hebben gehangen, dus je kunt je wel voorstellen hoe we ons voelden met dit zakje groen/paars goud in ons trotse bezit.

 

med_gallery_8797_1979_357573.jpg

 

 

Natuurlijk is het grootste gedeelte in de kluis gegaan, voor speciale gelegenheden, en om nog te kunnen genieten van dit lange vrije weekend hebben we klein sampletje genomen. Lopend door Woensel west, in het meest pittoreske stukje van Eindhoven, dwalen de gedachten vlug af bij het roken van een MaryJane, maar deze bijzondere rookwaar trekt onze aandacht toch vlug weer terug naar de indringende werkelijkheid van het heden.

 

med_gallery_8797_1979_710072.jpg

 

 

Het verhaal van die hippie, is helaas maar vaag blijven hangen(volgende keer aantekeningen maken) maar bij het roken van deze Ene komt het allemaal langzaam terug. De voorstelling van de ideale combinatie van gewenste elementen in deze Ene komt daadwerkelijk zo naar boven en zoals te verwachten viel, kwamen alle elementen vol tot hun recht . De aparte smaak, naast de al bekende opmerkelijke opslag van de wiet, komen samen in de bijzondere high die je ervaart bij het roken. En als klapper op de vuurpijl behoud je ook nog eens een lekkere nasmaak die de herinnering van de Ene, zekers, voortaan met hoofdletters in mijn geheugen heeft gebrandmerkt. Dit zullen we nooit vergeten en helaas ook niet vlug weer tegenkomen.

 

med_gallery_8797_1979_112634.jpg

 

 

Ik ben niet die ervaren roker, die smaken, geuren en high, weet te koppelen aan de achterliggende soorten. Zo blijkt wel weer eens, het gaat niet om het aantal jaren ervaring, maar om de kwaliteit van de ervaringen. Maar ik weet wel wanneer iets bijzonder is, en dit was zoiets bijzonders. En wie weet, ooit…, gaan we ze zelf ook zetten.

 

med_gallery_8797_1979_148929.jpg

 

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

med_gallery_8797_1979_346285.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof dat the one je goed bevallen is :bier

Deze wiet is het helemaal.Ik kan je vertellen als je deze een keer hebt gegrowd dat je helemaal verliefd bent :verrygood

Thx for the smoke report

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg jammer dat ie uit het assortiment is !!!

 

 

 

 

had er erg graag 1 keer een pure joint van gerookt !!!

 

 

 

mooie planten , mooie grote toppen ,

 

erg mooie soort !!

 

 

 

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

Nu de rust is wedergekeerd in huize AS Grow, na enkele intensieve weken blokken, is het vandaag officieus gedoopt tot Greenday.

 

Dus, nadat de eerste joint is opgestoken en de dames hun slokje water hebben gehad, liggen nu de aantekeningen van een rookverslag voor mijn neus.

 

Terwijl het allemaal zo onschuldig begon met een prijsvraag, maar ja waar hebben we dat vaker gelezen. Maar voor ik aan het rookverslag begin, eerst nog de voorgeschiedenis.

 

Het begon toen onze Glazenwasser zijn inmiddels beruchte tweede kweek had ingezet, Glazenwasser, de tweede kweek en iedereen vervolgens kon raden naar het resultaat voor een sample van de oogst.

 

Niet lang daarna zat ik in de auto onderweg naar dezelfde Glazenwasser niet wetende wat me te wachten stond. Toen we echter na de eerste stortvloed van info en gevoel van herkenning waren bekomen, en we aan het eerste biertje, zaten te kijken naar de verschillende soorten wiet die Glazenwasser met grote zorg heeft weten neer te zetten, was het wel duidelijk. Deze avond zou niet snel vergeten worden.

 

Het resultaat van vijf planten onder 1 lamp blijft verbluffend, maar het verslag maakt wel duidelijk dat enige inzet vereist is. Ssh, NYCD en Kali Myst. Allemaal hun eigen karakteristieken en zeker uiteenlopende highs. Nou gaat het verslag niet zover terug dat ik ook daarvan nog de exacte herinneringen van kan terughalen, maar ik weet wel dat het volgens mij die Ssh was die behoorlijk heftig was. Aan de andere kant heeft de zelfgemaakt waterpijp(goedgekeurd door het leger!) de zaken behoorlijk in een waas gehuld.

 

En dus zat ik aan het eind van de avond, of was het eerder het begin van de nacht, met op het randje aan alcohol niveau, en ongetwijfeld over de cannabis limiet, hopend op een eventuele controle, te genieten van een vage band, moustache, die een nummer van ongeveer 30 min speelden, met in mijn zak Kali Mist en op de bijreiders stoel een enorm stuk spacecake.

 

De spacecake wordt een heel ander verhaal. Daarmee heb ik ooit Whazzup mee proberen te verleiden voor het installeren van een controlepanel, dus, gezien zijn klaarblijkelijke voorliefde voor cullinaire cannabis hoogstandjes, zullen we dit met hem delen. Maar nu gaat het om de Kali Myst.

Eindelijk zullen sommigen ongetwijfeld denken.

 

Eerst een Fotootje dan om iedereen bij de les te houden.

Nog steeds geen statief, dus behelpen met close-ups:

 

med_gallery_8797_1979_253528.jpg

 

 

En de avond na de minimeeting voor cannabis-cupwinnaars, was het tijd voor de keuring met S erbij. Na een dag hard werken is ze natuurlijk wel toe aan ontspanning dus het schieten van foto's vond ze maar een onnodige vertraging, gelukkig maakten de vooruitzichten van deze "heerlijk geurende wiet" toch veel goed. En terwijl ik de belevenissen van de vorige avond vertelde keken we naar de verkruimelde wiet voor ons op tafel. "Ziet er mooi uit" "En ruikt goed zeg"

 

med_gallery_8797_1979_419245.jpg

 

 

De vragen natuurlijk over de kweekmethoden kon ik vlekkenloos beantwoorden, want de Glazenwasser beschikt over een indrukwekkende opzet die gekenmerkt wordt door een grote preciezie(?) van de kweekunit tot en met de droogboxen is alles weloverwogen en vergeet je dus niet snel.

 

Maar ondertussen kon de joint nog niet aan want ik moest zonodig nog meer foto's maken.

 

med_gallery_8797_1979_437588.jpg

 

 

En zelfs het dichtdraaien moest even op zich laten wachten

 

med_gallery_8797_1979_119445.jpg

 

 

med_gallery_8797_1979_125818.jpg

 

 

Maar toen de joint eindelijk aan was gestoken was de serene kalmte die de naam doet vermoeden ook in huize AS Grow neergestreken.

 

Terwijl S van "gewoon lekker wietje" naar "gewoon erg lekker wietje" de ene hijs na de andere nam, voelde ik ook al dat deze mist veel zwaarder was dan zijn zachte smaak deed vermoeden. Inmiddels niet onbekend met de ramenklappende resultaten van onze Glazenwasser, voelde ik me langzaam wegzakken in de bank.

 

med_gallery_8797_1979_234455.jpg

 

 

En we waren het beiden roerend eens, deze wiet was niet voor de poes. Ik wilde die avond nog gaan basketballen, daar kwam niets meer van terecht. Ik weet niet eens of we die avond wel gekookt hebben. Mijn aantekeningen zeggen ook niet veel meer dan "groen" en "zacht" en tenslotte "heftig". Wat zoveel wil zeggen als herkenbaar kruidig, goed te roken en je wordt er knetterd stoned van. Wat ik wel weet is dat we nog lang in elkaars armen op de bank hebben gezeten. Terwijl S natuurlijk zei "jammer dat je niet nog meer hebt"

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

med_gallery_8797_1979_208842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou zo van rookverslagen :smoke

 

Hieronder een voorbeeld... het gaat me hier om het formulier... niet zozeer over de wiet die beschreven wordt... dit is zo uitgebreid dat het snel onoverzichtelijk wordt... veel leeswerk... en al helemaal veel schrijfwerk... en dan nog mis ik info... voornamelijk grow info... maar daar zijn dan weer de grow reports goed voor... een groot voordeel als je standaard rapporten gebruikt is dat je de scores inderdaad makkelijk in een database kan gieten en daarop selecteren...

 

Een voorbeeld formulier:

 

Variety/Cultivar name: Peak 19

 

Breeder: N/A

Lineage if known: N/A

Vendor: Harborside, Oakland, California

Price: $55 1/8th oz

 

==================================================

PHYSICAL EXAMINATION

==================================================

 

1. Visual Appeal: 7

Rate the visual appeal of the buds from 1-10 unappealing-excellent.

comment: Medium density nugs, have a good amount of trich coverage on them, especially on the inside, doesnt look to be skuffed as the trichs and hairs are all attached.

 

2. Visible Trichomes: 8

Rate the visible trichome content from 1-10 none-totally covered.

comment: Frosty inside and out, little bit more trich coverage on the inside of the nugglets. very frosty, and has a lot of non glandular trichomes like the white- strains.

 

3. Use an X to indicate the colors that are present in the trichome

heads under magnification or list the percentages of each color for

a more precise report.

 

Clear: 50%

Cloudy: 50%

Amber: 0%

Dark: 0%

 

4. Mark with X the colors that are present in the buds or for a more

detailed color analysis rate presence on a scale 1-9 light-dark.

Brown:

Green: 5

Gold:

Blue:

Grey: 4

White:

Red:

Rust:

Orange: 2 a few orange pistils

Purple:

Black:

 

5. Bud density: 6

Rate the bud density from 1-10 airy-dense. For samples that are

not in their natural state leave this field blank.

comment: Near perfect on the density level imo, not too dense and not overly fluffy, can break up in one hand enough for a joint in a few seconds.

 

6. Use numbers 1-9 on descriptors that apply to the aroma of freshly broken bud where a one indicates a

subtle presence and 9 indicates a pronounced presence.

 

Ammonia [ ] Earthy [ ] Licorice [ ] Peach [ ]

Berry [ ] Floral [ ] Mango [ ] Pepper [ ]

Blueberry [ ] Fruit [5] Meat [ ] Petroleum/Fuel [ ]

Bubblegum [ ] Grape [ ] Melon [ ] Pine-sol [ ]

Cedar [ ] Grapefruit[ ] Menthol [ ] Pineapple [4]

Cherry [ ] Grass/Hay [ ] Mint [ ] Rotten [ ]

Chocolate [ ] Hash [ ] Mold [ ] Skunk [2]

Citrus [ ] Iron/Rust [ ] Musk [2] Spice [ ]

Coconut [ ] Leather [ ] Nutmeg [ ] Strawberry[ ]

Coffee [ ] Lemon [ ] Orange [ ] Vanilla [ ]

 

7. Aroma: 7.5

 

Rate the aroma from 1-10 repulsive-delightful. Use freshly crumbled

bud for best results.

comment: Smells pretty tropical and fruity, not overpoweringly strong, more of a faint smell to it, smells very refreshing - pre-smoke im guessing/hoping this will be a nice daytime sativa.

 

8. Seed content: 0

 

Rate seed content from 0-10 none-fully seeded.

 

==================================================

THE SMOKE TEST

==================================================

 

Address these questions while smoking.

 

1. Please use a clean instrument for the evaluation. Enter information

below that will identify the instrument as follows:

 

Water pipe (enter bong, hooka, bubbler etc): PHX bong

Vaporizer (enter the brand name):

Pipe (size-type, ie medium-glass):

Joint (enter brand of papers):

Other (specify):

 

2. Use numbers 1-9 on descriptors that apply to the taste where a one indicates a subtle presence and a

nine indicates a very pronounced presence.

 

Ammonia [ ] Earthy [2] Licorice [ ]

Berry [] Floral [ ] Mango [ ] Pepper [ ]

Blueberry [ ] Fruit [4] Meat [ ] Petroleum [ ]

Bubblegum [ ] Grape [ ] Melon [ ] Pine [ ]

Cedar [ ] Grapefruit[ ] Menthol [ ] Pineapple [ ]

Cherry [ ] Grass/Hay [ ] Mint [ ] Rotten [ ]

Chocolate [ ] Hash [2] Mold [ ] Skunk [ ]

Citrus [ ] Iron/Rust [ ] Musk [ ] Spice [ ]

Coconut [ ] Leather [ ] Nutmeg [ ] Strawberry[ ]

Coffee [ ] Lemon [ ] Orange [ ] Vanilla [ ]

 

3. Taste: 7

 

Rate your impression of the taste from 1-10 unpleasant-delicious.

 

Comment: very smooth tasting smoke, almost tastes like a fruity cream soda, nice and light and refreshing. little bit of earthy undertones in there, enjoyable flavor thought it doesnt really stand out that much.

 

4. State of dryness: 6

 

Rate the dryness of the bud from 1-10 wet-dry where 5 is ideal.

 

5. smoke ability: 7

 

Rate the smoke ability of the sample from 1-10 harsh-smooth.

 

Coment: Burns great, very clean and smooth, dark and light ash in the bowl.

 

6. Smoke expansion: 3

 

Rate how the smoke expands in the lungs from 1-10 stable-explodes.

comment: Very light on the lungs, can hold it in all day long.

 

1. __[4 hits / .5g max ]__ Dosage

 

Enter the number of hits taken to reach desired effects.

comment: Nothing really that impressive here, the duration of the high was what I liked most, it lasted a good two to three hours for me, thought it wasnt anything to write home about, it would be great herb to smoke before a movie or something where you have to be seated for a while and cant smoke.

 

2. __[7]__ Effect onset

 

Rate how quickly the effect hit from 1-10 immediate-major creeper.

 

 

3. __[6]__ Sativa influence

 

Rate the sativa influence detected from 0-10 none-extreme. Sativa

influence is best described as a clear and energetic mental effect.

 

4. __[3]__ Indica influence

 

Rate the indica influence detected from 0-10 none-extreme. Indica

influence is best described as a sedative, lethargic or numbing

effect that affects the body.

 

5. __[7]__ Potency

 

Rate the potency of the sample from 0-10 none-devastating.

 

6. __[2 1/2 - 3 hours]__ Duration

 

Indicate the duration of time that the effects lasted.

 

7. __[5]__ Tolerance build up

 

Rate how quickly tolerance builds from 0-10 none-rapid. Leave this

field blank if you have not used this sample repeatedly.

 

8. Usability

 

Rate on a scale of 1-9 where a one indicates the worst time of day

to consume this strain and a nine represents the ideal time of day.

Leave field(s) blank if you have not yet formed an opinion.

 

Morning - wake up [3]

Day - work [6]

Evening - relax [3]

Night - sleep

 

9. __[7]__ Overall satisfaction

 

Rate your overall satisfaction from 1-10 poor-Holy Grail.

 

10. __[9]__ Ability and conditions

comment: Was purchased from a dispensary, no guarantee on the genetics.

 

11.Judging from the sample alone do you personally consider this

strain a keeper for long term use?

 

Yes []

No [X]

comment: I would grow it though, and possibly if it was grown well I could see it being a keeper as a daytime smoke for some.

 

12.Rate the noticable effects on a scale of 1-9 mild-severe. Take

care to use the appropriate column for your response. Delete the

existing space when recording your entry to maintain the columns

in alignment. In all cases these casual observations should not

be construed as medical advice.

 

Negative Positive

Effect Effect

 

__[ ]__ __[ ]__ Appetite

__[ ]__ __[ ]__ Anxiety relief

__[ ]__ __[ ]__ Paranoia relief

__[ ]__ __[ ]__ Sex drive

__[ ]__ __[ ]__ Sleep

__[ ]__ __[ ]__ Pain relief

__[ ]__ __[6]__ Ability to rest or sit still

__[ ]__ __[ ]__ Thought process

__[ ]__ __[ ]__ Speech process

__[ ]__ __[ ]__ Imagination/creativity

__[ ]__ __[ ]__ Humor perception

__[ ]__ __[ ]__ Visual perception

__[ ]__ __[6]__ Audio perception

__[ ]__ __[ ]__ Taste perception

 

FINAL COMMENTS:

Good daytime smoke with a light sweet tropical smell to it. This herb was grown fairly well and had most of the characteristics the strain would have, but I could expect it to smell or taste a bit stronger. I liked how the high from it was well balances with sativa and indica, I had originally read that the peak was very sativa and a racy overpowering high, which I didnt see here. It lasted me a good while the times i sampled it this last week, most would last about an hour max on me and this still had the peak feeling an hour after, and the effects dying down as it went on over the next hour or so.

 

I would call it a keeper if it had a little something more to it, in its current form it doesnt stand out as that spectacular to me, it looks nice and frosty and has a friendly texture and is very inviting. Even if you didnt feel like you needed a bowl and saw it packed there you might catch yourself smokin it just for a lil taster. If i smoked blunts or joints all day this would be the choice filler.

 

Smell of pineapples and tropical fruit is there, but it is fairly faint. I would like to see it grown in soil under some heavy wattage to see how she comes out. THe taste didnt carry much of the smell, I enjoyed the flavor though, very smooth and almost had a cream aftertaste to it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een idee om het grafisch weer te geven... ik heb snel 5 hele goeie soortjes ingevuld... de scores zullen nog wat aanpassing behoeven... maar gaat nu ff om het rapport... welke effecten zouden toegevoegd kunnen worden?

 

gallery_6144_2861_524.png

gallery_6144_2861_713.png

gallery_6144_2861_778.png

gallery_6144_2861_1141.png

gallery_6144_2861_104.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sativa,

 

Wel een mooi schema zeg. Alleen zegt het voornamelijk iets over de effecten van het roken. Ik zou ook graag bijvoorbeeld iets zien over de smaak, opbrengst, omgeving gevoeligheid, uiterlijk.

 

Omdat je zoveel van rookverslagen houdt, zorg ik vannacht nog wel voor een paar toevoegingen. Heb namelijk nog een paar aantrekkelijke samples liggen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

he da's een leuk idee sativa, het karakter van een wietje in één oogopslag zichtbaar te maken. Ik denk dat je heel goed moet gaan kijken op welke criteria je hem dan beoordeelt. Waarbij "headache" wel wat dicht tegen stoned aan zit hoor :smoke

 

Je zou naast dit "belevingsprofiel" naar een uiterlijk-, smaak- en geurprofiel toe kunnen. Zou wel leuk zijn om te standaardiseren :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo rookverslagliefhebbers,

 

Belofte maakt schuld, dus hier komt weer een rookverslag.

 

Het verslag gaat vandaag over een bekende soort, de Kc36 van Tijger, lees de topic hier

 

Het leuke van de sample is het feit dat deze toppen per post zijn bezorgd. Geen regen, of wind of vrouwe justitiae heeft deze bezorging tegen kunnen houden. En toen we eenmaal te horen kregen dat de post onderweg was, hebben we elke dag als een hond zo trouw onder aan de brievenbus gestationeerd.

 

Het duurde even, en we maakte ons bijna zorgen. Maar toch binnen een week was het zover, de Kc36 was Eindhoven binnen gekomen. De toppen waren natuurlijk behoorlijk geperst, maar dat kon de pret niet drukken.

 

med_gallery_8797_2853_474206.jpg

 

 

S. is net zo verrast door de binnengekomen zending, maar gaat er rustig bij zitten, nu weer de foto's moesten worden gemaakt.

 

med_gallery_8797_2853_536811.jpg

 

 

Ooh ja en het verslag van deze plant moet je zeker een keer nalezen als je geinteresseerd bent in 1 plant die mooi op een scroggnet is gebonden.

 

Eigenlijk krijg je meestal al bij het kruimelen een goede indruk van de wiet die je in je vingers hebt. De geur komt vrij, je ziet de compactheid van de toppen. En soms krijg je al een goede indruk van de high/stoned die gaat volgen.

 

Zo is het bij de Kc36 niet anders.

 

med_gallery_8797_2853_632386.jpg

 

 

De toppen waren wel geplet door de post, maar je merkte dat ook zonder TNT deze toppen goed compact en hard moeten zijn geweest. Weinig blaadjes en takjes, zo zien we het graag. En de geur die vrijkomt is een zachte zoete geur. De bekende "bos"geur die laat weten dat we hier te maken hebben met een biowietje. Maar zo mild als de voortekenen zijn...

 

Eerst maar eens draaien.

 

med_gallery_8797_2853_260168.jpg

 

 

med_gallery_8797_2853_311091.jpg

 

 

Ook bij het aansteken van de joint heb je nog niet in de gaten dat het echt wel een stevige wiet is. De smaak is behoorlijk zacht, maar jammer genoeg verhindert de hooikoorts een diepgravend onderzoek naar de smaak. De smaak is wel bekend maar niet echt te plaatsen.

 

med_gallery_8797_2853_373772.jpg

 

 

Vooralsnog staat de smaak van de joint in combinatie met de high behoorlijk op zichzelf. Het gevoel van de wiet doet denken aan een sativa, maar de aanvankelijke geur eigenlijk juist niet.

 

med_gallery_8797_2853_28164.jpg

 

 

In ieder geval is de joint sterk genoeg om je totaal van je "track of thought" te krijgen. En als je even doorrookt krijg je ook een behoorlijke droge bek. Mijn gok een dominante sativa, een lekkere.

S. is ondertussen verwent door enkele kruidige Hazes, maar het zegt genoeg als we zeggen dat die avond niet meer verder is gerookt. Terwijl dat zeer ongebruikelijk is, gezien het vroege tijdstip(toen red.). Het is een hele langzaam ingetreden high geworden die zich toch flink heeft weten te nestelen. Net als wij op de bank de rest van avond.

 

med_gallery_8797_2853_96090.jpg

 

 

Kortom, de Kc36 heeft een plekje gevonden in de lijst Memorabelen van AS Grow. En het ongelooflijke van toppen.... je kan er echt veel joints van draaien.

 

med_gallery_8797_2853_382841.jpg

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

med_gallery_8797_2853_274644.jpg

 

 

Noot

Sori, blowsterkte een tweede verslag krijg ik na de reprise van Kc36 er niet meer uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk... free format rookverslagen zoals die van AS Grow moeten er altijd blijven!!! :smoke

 

Toch is het leuk om er ook een goede database te bouwen... voor erbij... die database zou via een standaard web formulier gevuld kunnen worden... het engelstalige formulier welke ik hiervoor poostte lijkt me inhoudelijk zeer een bruikbaar... maar het invullen kan simpeler... en dit moet aan een database gelinkt zijn... dan kan je daarna selecties maken... op basis van een aantal criteria van het formulier... die je zelf kiest... dit zou dan vervolgens grafisch weergegeven kunnen worden... en hoe meer users het formulier invullen hoe interessanter de database wordt... hoe meer soorten... maar ook hoe meer stemmen op dezelfde soort... dat maakt het betrouwbaarder... statistisch gezien...

 

Ideeen heb ik wel... maar de technische realisatie :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
he da's een leuk idee sativa, het karakter van een wietje in één oogopslag zichtbaar te maken. Ik denk dat je heel goed moet gaan kijken op welke criteria je hem dan beoordeelt. Waarbij "headache" wel wat dicht tegen stoned aan zit hoor :nerd

 

Je zou naast dit "belevingsprofiel" naar een uiterlijk-, smaak- en geurprofiel toe kunnen. Zou wel leuk zijn om te standaardiseren :rofl

 

Juist... voor mij is headache a step beyond stoned... wat ik associeer met witte soortjes... of nog een stap verder... ongespoelde hydro... teveel N... te vroeg geoogste... te natte... teveel blad... en te veel chlorofiel... niet gecured... en allerergst... bespoten en behandelde wiet... maar dat is allemaal meer voor beoordeling van verkeerde coffeeshops of de achterliggende kwekers...

 

Ideaal dus als je zelf je criteria kan kiezen waarop je selecteerd... en op bron... eigen kweek of coffeeshop... bio of hydro... zaad of stek... en users... de scores die een ervaren grower met hart voor zijn zaak vind ik belangrijker dan iemand die net voor het eerst inlogd... of zijn net zijn eerste joint heeft gerookt... als je al een jaar die soort rookt weet je ook meer dan als je die een of enkele keer tussen allerlei andere wietjes door geproefd hebt... zo wordt het weer erg complex... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hard feelings As Grow :rofl

 

Mooi verslag :smoke

 

Keep up the good work ;)

 

Groetjes uit Tilburg :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Via een kennis van een zwager en daar weer een buurman van (je weet toch) heb ik een tweetal sampletjes gekregen van Train Wreck.

 

Aangezien er aan deze soort goede medicinale eigenschappen worden toegeschreven wilde ik dit wel eens proberen. Ik heb n.l. de aandoening HMS, dit is een gewrichts aandoening wat heel simpel en kort inhoudt dat mijn gewrichten te ruim zijn waardoor mijn ledematen niet op hun plaats gehouden worden door de gewrichten maar hangen aan de pezen en spieren met alle nadelen van dien.

 

Nu had ik een rookverslag gelezen van iemand die zei dat het effect van TW zelfs merkbaar was in zijn gewrichten dus dit wilde ik wel eens proberen.

 

Netjes thuisbezorgd door de postboodste (vrouwlijke versie van postbode) werd:

TW, min 7 week bloei en een curing van een maand

TW, ongeveer 10 week bloei en vers van de pers net droog dus.

 

Voor het verschil van beide heb ik ook beide in een pure joint verwerkt gekregen. Al met al eens op onderzoek uit.

 

Hoe het er uit ziet. Topjes mooi dicht en wat me opviel is dat het er zo zacht uitziet. Bijna aaibaar. Direct door naar de geur, appart. De geur kwam me bekend voor maar kon het niet thuis brengen waarna. Sterk geurend, beetje grond achtig (altijd moeilijk een geur te omschrijven). Wel dermate sterk dat ik na het sluiten van het zakje nog het idee had het overal te ruiken.

 

Begonnen met de TW van min. 7 week bloei. Dit traditioneel gerookt met een beetje shag erbij. Het is niet een inklapper. Het is niet zo dat je na een trekje direct het wolkje in je hoofd hebt. Komt langzaam opzetten, licht stonend. Een beetje tussen stoned en high in. Geen directe bankverklever dus.

Smaak was erg lekker. Absoluut niet scherp maar wel met een beetje een turvige nasmaak zoals de geur mij ook al deed vermoeden.

Genot’s technisch erg prettig.

Medicinaal gezien. Helaas heb ik niet de tinteling in mijn gewrichten mogen ervaren.

Wat ik wel erg grappig vond en eigenlijk nog niet eerder had ervaren was dat met name mijn armen zwaarder aanvoelden. Even om je voor te stellen: zie iemand op de bank zitten met een brede glimlach die langzaam zijn armen omhoog en naar beneden beweegt. Hey wat voelt dat geinig :no

 

Volgende dag.

De TW met een bloeitijd van ongeveer 10 week. Wederom als eerste in een joint met tabak. Wederom die geur, waar ken ik dat nou van. Kan er niet op komen. Qua kleur trouwens niet echt heel donker. Beetje lichter dan b.v. een Afghaan. Misschien ziet het er daarom wel aaibaarder uit.

Voor mijn gevoel maakte de mate van stoned heid niet zo veel verschil met die van 7 week bloei. Misschien omdat die van 7 week een maandje heeft gelegen en die van 10 week net droog was.

Wat ik erg aangenaam vond was dat het een tussen weg was van hangen op de bank met je ogen op half zeven en een high gevoel.

Wel weer het zwaardere gevoel in mijn armen.

 

Dan puur.

Klapt uiteraard iets harder in. Maar zou ik dit doen met een Afghaan o.i.d. zou ik wegzakken in de kussens van de bank. TW maakt lekker stoned, met een heldere boventoon. We werden er beide erg vrolijk van wat natuurlijk positief is. En dan bedoel ik niet de “ik wordt hier volijk van” als in de uitspraak van Rob Geus (Smaakpolitie) maar sneller lachen en om minder grappige zaken :D

Het roken puur was door de zachtheid ook erg aangenaam. Na het nemen van een trekje absoluut niet scherp op de keel. Diep inhaleren, even wachten en dan voel je het als een balletje draaien/kriebelen in je longen.

 

Waar het om begon (en let wel dit is persoonlijk en aan mijn situatie gelinkt).

Medicinaal gezien heb ik zelf iets meer aan een stoner wietje. Waar het bij mij voornamelijk om gaat is het laten ontspannen van mijn spieren waardoor ik nog iets minder pijn heb. Qua pijn reducerend vermogen werkt het op zich goed en de toevoeging van de zwaarder wordende ledematen maakt het een aparte ervaring. De smaak is lekker en ze was erg zacht om te roken waar ik ook wel van hou.

 

Natuurlijk is bovenstaande persoonlijk maar ik hoop een beetje een voorstelling te hebben gemaakt hoe dit aparte soortje bij werkte.

Als extra wilde ik nog even vermelden dat de plant op zich er erg mooi uitziet. Er staan een paar foto’s hier op het forum. Ik had e.e.a. met een paar foto's kunnen opleuken, echter heb ik er helemaal niet aan gedacht fototjes te knippen. Volgende keer beter.

 

Dan ben ik nog dank verschuldigd aan de kennis van mijn zwager zijn buurman (of zoiets) die deze ervaring mogelijk maakte.

 

Groet,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verslag, GA... interessant om jouw ervaring te lezen... trainwreck zit inderdaad tussen high en stoned in... maar jammer dat het niet de medicinale kwaliteiten heeft die jij zoekt... als ik er een pure joint van rook voel ik echt tintelingen overal...

 

Die geur... is het te omschrijven als dooie walvis met menthol? De smaak... deze wiet verdoofd je mondholtes... en geeft zo een zacht effect... wellicht was deze op aarde geteeld, vanwege de zachte smaak en aarde/turf tinten... Het uiterlijk is zacht en aaibaar?... de calyxes zijn mini... er zitten er wel heel veel dicht op elkaar, dit geeft toch een compacte top...

 

Apart dat je samples van 7 weken en 10 weken bloeitijd naast elkaar hebt kunnen vergelijken... typisch, dat je geen verschil merkte... ik heb in ieder geval nog nooit een plant gekend die zo'n ruime oogstperiode heeft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht dat de tintelingen door verschillende mensen elk op hun eigen manier wordt ervaren hoor. Ik had n.l. verder nog nooit de ervaring gehad dat mijn ledematen zwaar aanvoelen.

Het geen jou tintelingen brengt geeft mij misschien de zware ledematen.

 

:whistling :smoke Een dode walvis met Menthol

De geur kwam me al bekend voor en nu weet ik het. Gelijk aan de walvis in me vriezer

Zonder gein. Nu is de geur van ons geliefde plantje natuurlijk al markant en zeer aanwezig maar van de TW was ze erg appart.

 

Wat ik bedoel met aaibaar is dat wiet die goed droog is (en dat was deze ook) meestal dan hard aanvoelt. Alsof het ieder moment door de geingste aanraking tot stof uiteen valt. De topjes van de TW waren goed compact maar lag erg zacht in mijn hand. Het voelde een beetje fluweel achtig aan.

 

Al met al een erg leuke ervaring.

Gr,

Ace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...