Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Gpal

Tuinkweek 2 Hawaiixskunk (hope Op Bomen) Gpal

Recommended Posts

het voordeel van verduisteren is vooral dat je het slechte weer een slag voor bent en je minder kans op op schimmel hebt,dit is iets waar elke buitenkweker mee te maken krijgt en zich zorgen om maakt als hij of zij de planten op de natuurlijke manier laat afbloeien

 

 

Dat is natuurlijk niet het einge voordeel, als je einde deze maand begint met verduisteren heb je kans op veel zon, die een veel groter aantal lumen afgeeft dat wat voor lamp dan ook. Daarnaast stop je na een aantal weken met verduisteren en hebben je planten weer 14-15 uur licht, i.pv. 12-13 in Sept+Okt

 

de bodem er uit gesneden, de kuip verlengt met vuilniszakken er om heen

en in me gat gestopt,

 

 

Paste dat?? :lol: ;) :bier :huh:

 

Waarom zette je ze dan niet gelijk in de volle grond? De zijwortels die een palnt aanmaakt net iets onder de toplaag van de grond zijn belangrijk voor de stevigheid.

 

 

een vraagje, kan je plante 2 keer toppen? is het voordelig in mijn situatie ?

 

 

Ik topte vorig jaar een plant een aantal keer voordeel daaruit was dat je wel een stuk of 8 hoofdtoppen hebt die helaas niet al teveel meer opleveren per stuk, maar bovenin de plant groeien de toppen het beste altijd, dus als je ze laag wilt houden dan kun je 2x toppen zeker wel overwegen.

 

Verder veel succes met je kweek, het ziet er echt toppie uit voor je :specool :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hansworst: als je gaat verduisteren dan kun je dat het beste gewoon doorzetten en niet halverwege gaan stoppen hiermee,hier raakt je plant gestresst van en loop je de kans dat deze een poosje stil gaat staan of in het ergste geval niet meer afbloeid..

daar komt bij dat als je je planten daarna weer buiten gaat zetten met halve toppen die een tijdje moeten wachten voor ze weer doorbloeien loop je extra risico om schimmel te kweken,dit ontstaat namelijk tussen de toppen en hoe langer je planten toppen dragen hoe groter de kans op schimmel..eenmaal in de bloei moet je je plant zoveel mogelijk met rust laten en lekker zijn gang laten gaan..

 

GPAL: wat dat toppen betreft,ik had vorig jaar 11 hoofdtoppen en die brachten toch zeker het nodige op..gewoon doen dus..het gevaar zit niet zozeer in het aantal keren dat je je plant topt,maar meer in het tijdstip dat je ze meerdere malen topt..niet eerder dan wanneer je plantje 3 of 4 series takken draagt en zeker niet meer toppen wanneer deze zich in de bloeifase bevind,hiermee zorg je dat er voldoende ruimte tussen de toppen blijft omdat je plant halverwege de bloei niet meer groeit in de meeste gevallen..wel is het aan te raden dat als je je planten meerdere keren wil gaan toppen dit vanaf het begin al te doen,hiermee kun je je plant zijn gewicht een beetje verdelen en voorkom je dat je plant te zwaar word in het bovenste gedeelte..plus dat de doorstroming van je plantje beter is omdat zij niet alles door één stammetje naar boven hoeft te trekken,deze word gelijkmatiger verdeeld bij vroeg en vaker toppen..waar je wel op moet letten is dat je zeker weet dat je plant genoeg wortels heeft want het aantal wortels heeft zeker invloed op hoe vaak je hem kan toppen..het houd natuurlijk wel een keer op..nu kan je moeilijk je wortels gaan tellen natuurlijk maar het valt bij het overpotten vaak wel op welke planten goed wortelen en welke niet..maar goed,dit is mijn theorie en ervaring hiermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt..

succes ermee :specool

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej

 

Bedankt voor je reactie !

ik heb 1 plant net nog een keer getopt, ben benieuwd!

de andere komt later

Goed advies :lol:

 

ik hou jullie op de hoogte!

 

 

Gpal :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice trees dude :specool

Vraag het eens aan de plant , beetje bijgeloof kan geen kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej Bolio !

 

misschien is dat wel het beste advies dat ik heb gekregen xD

 

ik zal het eeens proberen wie weet ! :lol:

 

Gpal :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogste Tijd voor een UPDATE

 

Het gaat allemaal volgens plan, slakkenkorrels liggen.

 

alleen afgelopen week eeen grote tegenslag ondervonden!

iemand van we woningbouw, kwam ons nieuwe aanrecht maken, ik zat op school en mijn ma boodschappen doen. die Knaap hoorde gekke geluiden boven en dacht dat het de wasmachine was. dus hij ging kijken en zag me mooi kweekkast : / OMYGOT dus hij heeft het doorgegeven aan de woningbouw.

 

woensdag komt iemand kijken of het brandveilig is en niet te proffesioneel. ik heb dus al 4 van me planten weg gegeven zodat ik er nog 5 overhoud. ook haal ik al me voeding weg , en me natriumlamp vervang ik voor een simpele spaarlamp. dan lijkt het niet meer zo proffessioneel!

nou wens me geluk! ik vertel jullie hoe het woensdag is gegaaan!

 

zoals ik al zei doen de plante het buiten goed!

alleen de laatste tijd worde ze een beetje gestraft door het weer, met name de wind.

ik hoop ook dat het snel beter weer word.

 

nou hier eerst wat nachtkiekjes xD

 

med_gallery_9610_2175_216858.jpgmed_gallery_9610_2175_214117.jpg

 

Plant #1

med_gallery_9610_2175_333709.jpgmed_gallery_9610_2175_684146.jpg

 

Plant #2

med_gallery_9610_2175_560646.jpgmed_gallery_9610_2175_593551.jpg

 

Ik heb een vraagje, hoeveel is de opbrengst gemiddeld voor 2 buiten planten ? en is dit ook lekkere wiet ?

hoeveel schatten jullie dat ik er af zal halen ?

 

nou kom maar opmet die reacties!

 

Gpal :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat zo doorzet? Met een beetje goeie nazomer wel 150-350 gram per plant, of het lekker is dat hangt ook een beetje van jezelf af. Maar als je in het najaar afbloeit zal het niet zomaar shopwiet kunnen overtreffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou 300 gram per plant vind ik een mooi streven :specool

shopwiet overtreffen is idd hoog gegrepen maar voor me zelf enzo gaat dat wel goed komen

geef ze gewoon wat extra LIEFDE :lol:

 

Gpal

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-paaaal

 

Inderdaad, liefde is de boodschap. Ik heb trouwens nog een gouden tip: Leer de tekst van Nederwiet van Doe maar uit je hoofd, dat is een complete growguide in 3 minuten!xD

 

Maarre, ze staan er lekker bij, en check mijn verslagje ook eens:)

 

Vrede,

Sweet sensemilla

Burnin in the night.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whahaha xD ken ik al :cry

 

NEDEEEERWIEEEDEWIIEEHIET

 

maar zijn er nog schattinge naar de opbrengst van me oogst ? :)

 

Gpal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik

 

als het gemiddeld 26,73 graden blijft en zeer matige-matige bewolking en windkracht 3.48 is de opbrengst 289,96 gram per plant, maar als het gemiddeld 16 graden is met veel bewolking en zeer weinig wind, is de opbrengst 31,934 gram per plant

 

zoals je natuurlijk ziet is schatten totaal nutteloos en niks meer dan een voorspelling van het weer over een grote periode (en eigen skills ook natuurlijk). Reken op niks totdat je het daadwerkelijk gedroogd in een zak hebt. dr zijn zoveel factoren waarbij het mis kan gaan!

 

sorry to distroy your dream maarja zo gaat dat gewoon hier

 

anyway succes nog man! maar er wat van

 

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha nice one , aaaaaight!

Ik denk ook dat de manier waarop u plant smaakt ook een beetje mentaal is , ge weet dat het u plant is en ge weet wat er allemaal mee gebeurd is , dus gaat de plant voor jezelf zowiezo beter smaken omdat het eigen maak is .

Veel succes en fak die 31 gram dit worden 100den grammen,JAH zal er wel voor zorgen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SNELLE update!

 

met dit mooie weer kon ik het niet laten om wat mooie kiekjes te maken!

 

ze stonden er erg strak en mooi bij in de zon!

 

bedankt voor de reacties en moge er nog vele komen!

 

hier zijn wat foto's

 

Samen

 

med_gallery_9610_2175_841599.jpg

med_gallery_9610_2175_896920.jpg

 

 

Plant #1

 

med_gallery_9610_2175_182637.jpgmed_gallery_9610_2175_200147.jpg

 

 

Plant #2

 

med_gallery_9610_2175_422681.jpgmed_gallery_9610_2175_321338.jpg

 

 

Nou we gaan er weer tegen aan en tot de volgende update!

 

Gpal :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoopt op bomen en bomen zul je krijgen zo te zien :)

doe zo verder!

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo he, bomen zullen het zeker worden! Dan zijn 2 planten genoeg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heel netjes uit :cry

schatten over wat er geoogst gaat worden is idd onmogelijk totdat je geoogst hebt..en ik denk ook dat je je daar niet blind op moet gaan staren..ik heb zelf ooit een plant mogen oogsten die 400+ gram droog opleverde maar of de kwaliteit er beter van word dat kan ik niet beamen..meestal zijn de toppen zo dik dat het bijna onmogelijk is om te oogsten zonder schimmel..ben je de schimmel wel voor dan is de kans groot dat zij nog een weekje of twee had mogen staan..ga dus voor kwaliteit met je planten en niet voor kwantiteit..wil je meer wiet oogsten dan moet je gewoon meer planten nemen..ik heb er een hele zooi in de tuin staan dit jaar maar ik verwacht er niets van,mocht het een hele mooie zomer worden dan is dat mooi meegenomen en mocht het allemaal niets worden dan lig ik er ook niet wakker van..als buffer heb ik een paar plantjes in potten staan die ik uiteindelijk ga verduisteren,op deze manier ben ik bijna zeker van een paar lekkere rokertjes..maar zelfs dit garandeerd me niets omdat er nog van alles kan misgaan..check het topic van ria maar eens.. :smoke

 

ik wens je in ieder geval een hele mooie nazomer en hoop dat je een leuke oogst binnenhaalt :)

 

gr: kezus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Kweekeers

 

vorige week is het onwaarschijnlijke waarschijnlijk geworden!

 

me beide planten zijn met kuip en al de grond uitgetild en mee genomen!

 

het verdachte van dit alles is dat de planten van mijn vriend de nacht daar voor op de zelfde soort manier zijn gestolen!

 

en ze hebben ook nog een 2 kratten bier megenomen

 

ik zou de daders graag te pakken krijgen maar k zou niet weten waar te beginne!

 

 

Wat een vervelende manier op dit topic te beeindingen :nerd

 

Nou veel succes met jullie kweekjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotzakken die niet eens een paar planten zelf kunnen LATEN groeien.

Stop weer een paar zaadjes in de grond, het is nog niet te laat.

Al is het waarschijnlijk dweilen met de kraan open in jouw geval.

Sterkte !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jammer!! Je zou nog opnieuw kunnen beginnen, het moet dan wel snel. En de kans lijkt me groot dat dan weer hetzelfde gebeurt :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie medeleven!

 

ik denk dat ik gewoon weer opnieuw begin,

en zodra ze groot zijn, valkuilen rond me plante graf xD

want de kans dat het weer word gejat is er wel!

zodra me nieuwe plante hoogte hebben update ik deze topic weer!

 

 

Gpal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn man das smerig, kzou toch nog eens opnieuw proberen en misschien enkele mijnen ingraven in de tuin + enkele snipers in de bomen :nerd

 

Good luck verder

Greatz tjeute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou ook kunnen proberen om een camera te installeren..zo weet je in ieder geval wie het gedaan heeft...

nog simpeler is het om een tas alarm aan te passen en zo je planten te beveiligen doormiddel van een paar touwtjes..ik noem het een tas alarm omdat ik niet precies weet hoe zo'n ding heet..het is een alarm die die bestaat uit twee losse delen die een ontiegelijke herrie maakt wanneer je deze twee delen van elkaar verwijderd en word vaak gebruikt als middel tegen tasjedieven..doe er in ieder geval wel iets aan want je kan er donder op zeggen dat ze terug komen..erg zuur voor je en weet precies hoe je je moet voelen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we dan toch donderop zeggen:

 

bespuit je planten met een gif, dat zodra je de toppen gerookt je paars uitslaat :nerd zo weet je wie de dader is en :nerd je hem neer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...