Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cartman

Opgepast Rippers Omg Schiedam

Recommended Posts

gisteren gebeurd bij een man uit delft 5.30 in de morgen

hij zag 2 jongens in indentieke traingspakkies lopen te zoeken in de tuinen onder hem

hij loopt daarna de keuken in ziet die in een keer een kop voor ze raam

stonden 2 gasten op zijn balkon op het raam te bonken ze zeiden heel beleefd openmaken

recherche we weten dat je hier een wietplantage heb dus hij schrok

toen zag die dat het 2 forse maroken waren beetje kickboks types

toen zei die man ik ga de politie bellen hebben ze nog zeker een uur rondgelopen daar in de buurt

met een tasje in der hand zeer waarschijnlijk zaten daar de vuilniszakken en een knipschaar in

daarna werden ze door een derde persoon in een blauwe renault clio ofzo opgehaald

het leek net zo'n arrestatie team

iemand anders haalt altijd spullen voor hem daar kan het niet aan liggen

maar die eikel is naar schiedam gegaan om stekken gaan vragen

bij een gs van een marokaan maarja zeker weet je het nooit

dus bij deze iedereen opgelet in omg schiedam rotterdam delft

 

gr cart

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak dan een foto sukkel ....

 

 

:verrygood

 

 

uploaden die koppen naar geenstijl .....

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer het is wel legaal om het te doen ....

 

je mag de inbreker wel fotograferen en aan de digitale schandpaal hangen maar niet neerknuppelen en inleveren op het bureau.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

let op: volgend verhaal gaat niet op als je twee grote mannen in trainingspakken in je keuken hebt staan. :verrygood Dit is het officiële verhaal voor winkeldiefstal maar dergelijke regels wat betreft aanhouding gelden ook algemeen.

 

Wanneer mag u aanhouden?

Iedereen die een ander een strafbaar feit ziet plegen, mag die ander aanhouden met als doel deze over te dragen aan de politie. Aanhouden is een vorm van vrijheidsberoving. Degene die aangehouden wordt, schuldig of niet, zal daar in de regel niet blij mee zijn. Daarom is het van groot belang dat u weet waar u aan begint als u iemand aanhoudt en dat u zich strikt aan uw eigen plan houdt. Zorg dat uw personeel, grondig is voorbereid en weet wat wel en niet mag bij aanhouding.

 

Wat zijn de regels omtrent aanhouden?

Als u iemand aanhoudt, berooft u iemand tijdelijk van zijn vrijheid. Dat kunt u natuurlijk alleen doen als u ook de vervolgstappen zet: de politie waarschuwen en aangifte doen. U mag iemand aanhouden als u hem of haar op heterdaad betrapt op een strafbaar feit, zoals winkeldiefstal. Heterdaad betekent dat u de betrokkene het strafbaar feit hebt zien plegen.

 

En als het niet op heterdaad is?

Aanhouden mag ook als de omstandigheden zo zijn dat u (vrijwel) zeker weet dat de betrokkene een winkeldiefstal heeft gepleegd: er lag bijvoorbeeld iets op de toonbank dat alleen de verdachte gepakt kan hebben.

 

Moet je iemand meteen aanhouden?

U mag degene die u op heterdaad betrapt alleen direct aanhouden. Dus niet: de volgende dag of als de betrokkene al ruimschoots de winkel heeft verlaten. Ook in dit geval kunt u natuurlijk wel gewoon aangifte doen tegen de betreffende persoon.

Let op: in alle andere gevallen dan heterdaad kunt u wel aangifte doen op basis van uw waarnemingen of vermoedens, maar mag u geen aanhouding verrichten.

 

Het hele proces van aanhouden en mogelijkheden om aangifte te doen is overzichtelijk op een rij gezet in het schema Winkeldieven aanhouden. U kunt dit schema gratis downloaden via www.hbd.nl, klik op criminaliteit.

 

en daar vind je onder de toe te passen dwang:

 

Gepaste dwang

Om een onwillige, aangehouden verdachte niet te laten weglopen of de zaak op stelten te laten zetten, mag u ‘gepaste dwang’ toepassen om hem af te voeren naar bijvoorbeeld het kantoor of de kantine. Een lastig begrip, maar het komt er op neer dat u de ander hoe dan ook geen letsel mag toebrengen. Stevig vasthouden aan de jas kan wel, tegen de muur drukken kan niet, want daarbij is de kans op letsel te groot.

 

Zelfverdediging

U heeft het recht zichzelf te verdedigen als een verdachte u rechtstreeks pijn of letsel wil toebrengen. Desnoods met gebruik van geweld, als afwerings- of ontwijkingsmanoeuvres niet helpen. U mag echter niet meer geweld gebruiken dan strik noodzakelijk is voor uw verdediging en u moet stoppen als de aanvaller er mee stopt. Ook als u vindt dat de aanvaller wel een lesje verdiend heeft. De kans is dan groot dat u zelf voor de rechter komt te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met onze gedacht naar de 2 marokaantjes die hun bloedsporen achterlieten in Overloon.

 

neergeknuppelt en nooit meer terug gevonden ....

 

een nachtmerrie voor de nabestaanden dat meen ik maar een gepaste straf voor een ripper.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is toch niet te geloven het wordt met de hasjlepel ingegoten wiet kweken

 

maar toch zijn ze te lui om zelf een paar plantjes neer te zetten

 

gaan ze andere der handel maar pikken en de hokken verzieken

 

voor het zelfde geld hadden de buren wat gehoord

 

is die ze huis en ze hokkie kwijt alles kwijt en die ratten hebben

 

een paar duizend is toch niet normaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Als je van plan bent om maatregelen te nemen tegen ongewenste gasten, welke dan ook, dan moet je zorgen dat je als eerste aangifte doet, dus voor de indringer het kan doen. Als je dan daarbij verklaart dat je misschien wel excessief geweld hebt gebruikt, maar dat je in een vlaag van verstandsverbijstering je bedreigd voelde door de indringer en vermoedde dat hij gewapend was, dan kunnen ze je weinig maken.

 

Zoals wel vaker bij vraagstukken omtrent rechtvaardigheid, gaat het niet om de feitelijke toedracht, maar om de verklaringen omtrent hetgeen is gebeurd.

 

Ik ben geen voorstander van eigen rechter spelen, maar ik moet ook toegeven, na een inbraak van vorig jaar terwijl we gewoon thuis waren, kom je tot de ontdekking dat bescherming een eigen verantwoordelijkheid is.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dat je maar met een raar verhaal kom.

En ik vind het ook helemaal niet passend dat je nu een hele bevolkingsgroep zit te generaliseren in je topic.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

En over welke bevolkingsgroep zouden we het dan hebben in dit topic? De dieven, rovers en indringers? Of heb ik iets gemist?

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar die eikel is naar schiedam gegaan om stekken gaan vragen

bij een gs van een marokaan maarja zeker weet je het nooit

 

 

ja het is toch niet te geloven het wordt met de hasjlepel ingegoten wiet kweken

maar toch zijn ze te lui om zelf een paar plantjes neer te zetten

gaan ze andere der handel maar pikken en de hokken verzieken

voor het zelfde geld hadden de buren wat gehoord

is die ze huis en ze hokkie kwijt alles kwijt en die ratten hebben

een paar duizend is toch niet normaal

 

 

Daar toch wel 2 keer he.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, je hebt gelijk Mono,

 

Ik las hier meer frustratie dan racisme in, maar je hebt gelijk. Misschien wordt ik inmiddels immuun voor deze referenties gedaan op rassenonderscheid, voornamelijk als je bedenkt waaruit dit soort gedachten ontstaan. Maar dan mijn eigen afstomping natuurlijk niet weer zelf gaan projecteren op anderen.

 

Je m'excuse.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Mono we gaan toch niet de politiek correcte burger uithangen hier hé. Voor hetzelfde geld waar het 2 Nederlanders, Engelsen of Zimbabwaanse stamhoofden het doet er weinig toe. Feit is dat het 2 marokkanen waren en dat heeft niks te maken met generaliseren of iets.

 

Jongens alstjeblieft pas op met wapens gebruiken tegenover een ander. Mocht je (bijvoorbeeld) je knuppeltje willen gebruiken zorg dan dat je een verklaring heb waarom je die knuppel "toevallig" in je slaapkamer ligt. Zorg dat je een verhaal klaar hebt liggen tegenover de politie waarom jij het nodig vond om excessief geweld te gebruiken zoals ASgrow al zei. Mocht je geen verhaal hebben en als verklaring aangeven dat je geen indringers in je huis wilt hebben sta je alsnog zwak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik erger me gewoon er aan dat hij meteen loopt te generaliseren.

Terwijl er hier zelfs marokaanse kwekers op het forum zitten.

Of mag ik me er niet aan ergeren omdat ik een paar planten in me tuin heb staan en ik dus verkeerd bezig ben?

Ik vind heel dat verhaal van die hashlepel en te lui om zelf te kweken echt zielig hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een keer op tv gezien dat er een man was overvallen in zijn winkel hij gaf toen de overvaller een ros met een knuppel die achter de toonbank lag,je raad het al je mag geen knuppel hebben liggen in de zaak.

Maar nu komt 't als je aan het handvat een oogje maakt en daar hang je een paar sleutels aan heb je een hele grote sleutelhanger en dat mocht weer wel zei de politie toen.

 

Dus..... :verrygood beuken met je sleutelhanger whahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas maar op ik ken iemand die werd beroofd met een zwitsers zak mes alleen de beste man weegt zo`n 150 KG dus zegt ie prik me als je kan ....

 

 

heeft de beste jongen uitgekleed als z`n kleingeld en z`n mesje in de put geooid en is naar huis gegaan. Werd aangeklaagd door de kleine jongen en heeft 3 maanden gekregen.

 

 

justitie is een raar en onwillekeurig ongeleid projektiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn echt zaken die ik niet vind kunnen. Als je word bedreigd heb je ook het recht om je verdedigen en deze persoon aan te pakken. Maarja die rovers hebben natuurlijk ook rechten. En waar leg je de grens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Happydude: als iemand van plan is om mij te beroven mag die toch echt wel zorgen dat die met wat beters komt dan een zwitsers zakmesje :bier

 

@Saen: ook met een "sleutelhangen" moet je oppassen want zodra jij iemand onnodig letsel aanbrengt ben je simpelweg de lul. Het doel bij defensief geweld is om alleen die persoon uit te schakelen. Dus geef hem geen ram op ze schedel maar breeg z'n pols waar (mogelijk) een wapen zit. Breek een been zodat hij op de grond valt en je de politie kan bellen. Zorg dat je het hele verhaal vertelt en laat duidelijk zien dat je niet de intentie had om diegene aan te vallen maar je simpelweg wel moest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...