Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Saen

Met Me Handen In Het Haar

Recommended Posts

Hey Gasten,

 

Ik hoop dat jullie mij even willen helpen met het volgende:

Ik heb op een zolder 2 homeboxen staan die zijn aangesloten op een 1000kb afzuiger en een 1000kb filter

Ik zit met de ene tent nu net 2 weken bloei en die ander een gaat de eerste week in.

Nu had ik eerst volgens mij alles op orde temp goed(dacht ik) voeding goed(bio bizz)

maar ze bleven vrij klein en ze zagen (nu weet ik het) er slecht leek wel verbrand uit.

Ik mijn temp. meter verplaatst nou daar kwam 't het is veel te heet bijna 33gr :verrygood en die 2e tent is iets lager ik de afzuiger vol open gezet maar niks hielp als ik daar ff ging kijken leek 't wel een sauna bovenin.

afzuiger staat vol open maar hij trekt nu ook nog eens alle vocht weg LV is 57% :whistling ,en het is nog maar 1 dag mooi weer.

HOE MOET IK DIT NOU OPLOSSEN???????? of kan ik ze meteen weggooien hoop het niet heb al eens een kweek na 3 weken zo weg kunnen gooien(andere reden )

Ik kan daar s'nachts geen raam open knallen.

 

Ik zit echt met me handen in het haar, hoop echt dat jullie mij tips kunnen geven anders ben ik straks te laat(of ben ik 't al)

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt zowel de verse lucht als de uitblaas van de afzuiger in dezelfde ruimte, of word de warmte die afgezogen word ook afgevoerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het filter hangt in een klein kanmertje ernaast maar de deur staat wel open dit heb ik juist gedaan om zo in iedergeval wat warme lucht uit die zolder vandaan te halen.

Op die zolder is het juist kokend heet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In t verleden heb ik ook vaak met 32 33 geen problemen gehad. Kon beter, maar ze hadden er niet echt last van.

Ze lijken wel verbrand zeg je, heb je je lamp er niet te dicht op.

Heb je ook Biobizz allmix aarde.

En heb je al voeding meegegeven (misschien de verbranding daardoor).

Heb je misschien een foto

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze lijken wel verbrand zeg je, heb je je lamp er niet te dicht op.

Nee de lamp hing op 60 cm onder een 600 W heb hem juist gister nog eens wat ophoog gedaan

 

Heb je ook Biobizz allmix aarde.

Ik heb aarde van Plagron light met perlite

 

En heb je al voeding meegegeven (misschien de verbranding daardoor).

De voeding licht onderin de kuip van de tent dus die moeten ze gewoon van onder pakken.De Gs zei tegen mij de eerst volgende keer moet ik ff alleen water geven en geen voeding toevoegen.

 

Heb je misschien een foto

Nee heb ik niet....de planten zijn ook niet echt groot hooguit een cm of 30 en dat zijn de grootste de rest is nog kleiner ze moeten nou toch wel groter zijn ofniet?

Je ziet gewoon dat het niet goed gaat de lampen zijn nu uit en branden s'nachts.Kan 't nog wat worden of moet ik nu al weer alles eruit halen??????

 

Bij mijn afzuiger zit wel een buis naar buiten(125) maar alleen de buis geen fan ofzo die lucht aanzuigt maar ik kan mij niet voorstellen dat dit het is, het is gewoon veel te heet ook in die zolderkamer.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee je kan qouten goed hoor ...

 

 

 

koop cooltubes

maak een goede uitlaat voro ieder hok

maak een goede inlaat voor ieder hok

isoleer je zolder tot the MAX ( 10 cm isolatie afpurren van alle randen en hoeken.)

 

wedden dat AL je problemen opgelost zijn.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee je kan qouten goed hoor ...

?????

isoleer je zolder tot the MAX ( 10 cm isolatie afpurren van alle randen en hoeken.)

 

wedden dat AL je problemen opgelost zijn.

kan ik net zo goed op zoek gaan naar een knappe leegstaande bunker:blink:

 

kan niet geloven dat dit het is er zijn meer gasten die zo'n tent hebben sommige zelfs naast hun bed nou daar is die kamer ook niet helemaal tot de max geisoleerd,toch? en dat werkt ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer is qouten ....

 

geloof je me toch niet, het is jou saunaatje niet de mijne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een zolder moet je met zo min mogelijk bochten en met minimaal slang 20 doorsnee ,met zo kort mogenlijke slang naar buiten.als je zolder groot genoeg is voor 2 tenten kan je ook een mooi hok maken,dan draai je zomer en winter lekker door.cooltubes werken ook :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

600 watt en 250 kuub ??? echt een goede aanzuiging en een goede afvoer ....

 

 

en genoeg capaciteit ...

 

 

 

succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

*hint*

 

Buiten is het nu 24C :whistling

 

Mikeh vind het niks raars dat je het dan niet koeler krijgt als 24C als je pitjes branden :verrygood

 

U wel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger lijkt me zwaar zat... toch ff je inlaat vergroten of kijken of je slangdiameter groeter kan zodat er minder weerstand is. 33 graden is extreem,maar ik weet uit ervaring dat het de opbrengst wel drukt.

En wat ze zeggen, cooltubes moet ook goed werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindeer je raam, zet je tenten open en plaats op +/- een meter een ventilator ( voor elke tent een) en laat deze richting je lamp blazen.

Je temp zal zeker een aantal graden zakken. :verrygood

 

Groeten,

 

Big L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede circulatie, buitenlucht onder de lampen laten binnen komen.

afzuiging zo hoog mogelijk plaatsen.

 

ruimte tussen de lampen en de plant iets vergroten, hielp hier ook goed.

met een fan ertussen door ventileren.

ventileren!! geen orkaan erdoor laten gaan!!

 

Let ook op de stand van je fans, als die bijvoorbeeld omlaag blazen, blaas je dus de warme lucht constant naar onder.

 

Suc6

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties :verrygood

 

Heb vandaag het een en ander weten te maken om me raam heen, nu heb ik hem open staan op een kier was alleen bang dat je de afzuiger buiten kon horen maar ben net gaan luisteren je hoort niks en ik ging daar ff kijken maar de temp is gelukkig onder de 30gr nu en het was toch redelijk warm vandaag.

hoop dat dat het was dat de warmte gewoon geen kant op kon, moet ik het maar zo proberen.

 

nou ff aankijken dus alleen me lv blijf wel wat laag rond 54/56% hij zuigt ook meteen al me vocht eruit.

 

 

Greetz :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal het toch niet veel koeler krijgen als je niet direct naar buiten gaat afvoeren (onder de pannen?) en je je zolder blijft opwarmen.

 

Een cooltube heeft dan ook geen zin, je warmte moet gewoon weg en je aanvoertemperatuur naar beneden. Anders kun je blazen wat je wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het je eigen huis is kan je een kachelpijp op je dak zetten geen kleintje gewoon 20 cm doorsnee.of je blaast af in je schoorsteen.hierdoor gaat je warme afbeblazen lucht gelijk naar buiten.maar afblazen door een raam kan natuurlijk ook.wel eerst folie op je ruit plakken want die gaat natuurlijk beslaan door de warme lucht.succes ermee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de hitte moet nog komen hoor, dit was maar voorspel, foreplay je weet wel.

 

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zolder is in 2 delen grote "slaapkamer" en daarnaast een washok in de slaapkamer zit een raam die ik kan kantellen,dat heb ik vanacht geprobeert en de temp was weer goed.

de slang van me afzuiger gaat door een muurtje naar me washok en daar blaast ie door me filter heen, daar zit ook een pijp 125 door het dak.

Moet ik hier anders een kleine fan inplaatsen (zo 1 zoals in je keuken,ronde) dan haalt ie mischien de warme lucht daar weg naar buiten??????

 

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was behoorlijk koud vannacht! Dat belooft niet veel goeds voor de zomer dus.

 

Een tent is veel kritischer wat betreft omgevingstemperatuur dan een gewoon geïsoleerd hok, je bent immers afhankelijk van de temperatuur van de lucht in de kamer waar je tent staat, je kunt niet zo makkelijk met een actieve inlaat ergens koele lucht direct vandaan halen, je moet je kamer koel houden.

 

Een 125mm pijp om je lucht af te voeren in je washok is niet zo ontzettend veel hoor, en 1000 kuub kun je ook niet door een 125mm pijp persen. Dat is net alsof je met een doos neemt met een klein gaatje aan de ene kant en een groot gat aan de andere kant. Probeer maar eens door dat grote gat te blazen. Lukt je niet

 

Hoe groot is je afvoerslang? 125mm is net voldoende voor pak hem beet 350 kuub. Niet voor 1000.

 

Dus:

 

1. Wat is de temperatuur in je slaapkamer met raam waar je tenten staan als het warm is?

2. hoe heb je die 1000 kuub aangesloten? Met een broekstuk of een T-stuk (dat geeft veel verlies, wat voor pijp diameters?)

 

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden, je situatie begint nu net pas een beetje duidelijk te worden. Je kunt pas ventilatiie krijgen als de lucht ook daadwerkelijk ongestoord kan doorstromen door voldoende grote pijpen zonder tegendruk. Lees dit topic ook eens even, kun je een beetje uitrekenen wat er gebeurt: http://www.wietforum.nl/Relatie-Debiet-Luc...eid-t25859.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_9126_2328_44298.jpg

 

gallery_9126_2328_977.jpg

 

gallery_9126_2328_23897.jpg

 

med_gallery_9126_2328_13828.jpg

 

 

 

- zwart is de deur

- grijs de boxen

- groen 125mm

- donker blauw afzuiger

- licht blauw raam

- rood is electra

- geel is filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, voornaamste probleem: je hebt een fout broekstuk!! dar zit een vernauwing in van heb ik jou daar. je jaat twee buizen van 125 (??) aansluiten op één buis van 125 en daarna ga je groot. Dart kan zomaar de helft of meer schelen, afhankelijk van je afzuigcapaciteit instelling.

 

Oplossing: een verlopend broekstuk (kijk eens hier: https://www.leafman.nl/ventilatiehulpstukke...71_642_43.html

 

Ander belangrijk probleem: bochten! Met name bij je filter. Scherpe bochten voorkomen.

 

Goed dat je brandblussertjes hebt, maar die zou ik in de tent ophangen. Dit heeft denk ik niet zoveel effect. Nu gaan ze pas blussen als de brand bij wijze van spreke je tent uislaat.

 

tnx for the pics

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok thanks maar ik klik net op je url maar die doet 't niet,zelf ff gezocht kolere wat zijn die dingen duur zeg,geen ander goedkoop adressie....iemand?????

 

en ja die brandblussers :whistling die gedachte had ik ook maar ik dacht gewoon ophangen, volgens mij gaat dat nooit zijn best zwaar voor in een tent( 3kg). had ik beter een 1kg kunnen nemen,die heb ik boven me electra hangen.(ik verzin wel ff wat of iemand anders :bier )

 

tnx for the pics...

Thanks 4 the help :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat een haakje te veel in: https://www.leafman.nl/ventilatiehulpstukke..._71_642_43.html

 

Wat zij de diameters van je buizen?

 

Verder: zorg er voor dat je in de kleine ruimte je lucht wel kwijt kan. Als je bijvoorbeeld met 200 je filer in gaat moet je ook wel zorgen voor minimaal 200mm ontluchting van je kleine kamer. Anders krijg je daar weer tegendruk en kan je ventilator zijn lucht niet kwijt. 125mm is echt te weinig! voor 125 mm kun je niet meer dan een 325 kuub ventilatortje krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit de tent is het 125mm, uitgang afzuiger is 250mm op het filter, het filter hangt in een washok en dat is gewoon open daar zit de trap naar beneden.(dus geen deur en dat pijpje door 't dak)dus de warmte zit niet opgesloten zeg maar.

 

@ Whazzup: kan ik niet op de voorkant van de afzuiger een plaat hout zetten en daar een kleiner gat in zagen dan kan ik gewoon dit broekstuk gebruiken wat ik nu heb,want nu was 't gat te groot of kom ik dan weer andere problemen tegen????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...