Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tommey

Schoon Blowen

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik ben niet geheel nieuw op dit forum, ik heb 2 zomers 2 plantjes gekweekt en heb de informatie van dit forum gehaald.

 

Ook heb ik een watercure voor op een deel van m'n oogst toegepast en daardoor kwam ik op dit idee:

 

Ik rook zelf niet en ik vind tabak smerig maar elke keer een pure joint rollen is ook zo duur. Een vaporizer is zo lastig mee nemen vooral bij festival bezoek en ze gaan zo snel stuk. Dus ik dacht ik gooi m'n tabak eens in t water, ik had al een keer gezien dat als er regenwater in een asbak buiten staat en er liggen peuken in, dat het water dan helemaal bruin wordt. Nicotine is in elke hoeveelheid oplosbaar in water (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicotine). Ik heb m'n tabak op dezelfde manier een watercure gegeven als dat deel van m'n wiet: gewoon in een bak water zetten en elke dag (kan de eerste paar keer zelfs al na een uurtje) het water verversen. Dit vol houden tot het water niet meer bruin wordt. Daarna het tabak verspeiden op een stuk keukenrol (dan wordt t grootste deel van t water al opgenomen en dan drogen met een ventilator er op, dat gaat lekker snel. Het tabak moet nu wel vrij droog zijn op goed te kunnen verbranden en je jointje zal iets sneller op zijn, ook zal als je gewend bent met gewone tabak te roken, de rook wat scherp aan voelen maar dat went snel en een beginnende blower uit mijn omgeving heeft helemaal geen last van hoesten of een scherp gevoel in de keel. Ook valt het as sneller van de joint dus uitkijken met brandplekken in je kleren! Er zijn nog een aantal voordelen:

- Je wordt niet meer stoned en suf van je joint. Wiet is een upper, tabak een downer, het werkt elkaar tegen dit is zonde van de wiet. Na het smoken van een 'schone' joint kun je het effect van de wiet goed voelen en ben je echt heel prettig high. Je gedachten gaan helemaal de vrije loop en de wereld ziet er nog mooier uit dan als je met tabak rookt!

- Je krijgt geen nicotine meer binnen het 'verslavings' element is van je jointje af, geen 'drang' meer om er 1 op te steken omdat het 'moet' maar gewoon als bewuste keuze.

- Je hebt minder wiet in je joint nodig. Doordat de werking van de wiet niet meer tegen gegaan wordt door de tabak die normaal in je joint zit werkt de wiet beter en langer! ik heb zelf minder snel trek in een volgende joint en geniet veel meer en langer van mn roes.

- Je joint krijgt een hele andere smaak, de vieze smaak van het tabak is er af.

 

Ik noem dit schoon blowen maar t is natuurlijk op z'n best minder slecht voor je dan een gewone joint en zelfs dat weet ik niet zeker maar het rookt wel lekker en t effect is beter, dus de echte cannabis liefhebber zal het op z'n minst een kans moeten geven en het gewoon een keer proberen!

 

Groet Tommey

Edited by tommey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bedacht enzo... leuk verkooppraatje er omheen ook... maar ik vindt dit stiekem toch best een kneuzen-actie...

 

Als je blowt kun je het je toch niet verooloven roken vies te vinden?

schijt aan wat tabak als je geen zin hebt in een pure...

Ik vindt het gewoon heerlijk om met maten op de bank te hangen en een heerlijke joint (incl. tabak) te roken, net zoals de meesten hier denk ik.

 

Ik snap best dat mensen bang zijn voor verslaving of het verpesten van je longen...

maar als je daar zo bang voor bent... DAN BLOW JE TOCH NIET?! :verrygood

Ik vindt iedereen die (sorry dat ik het zeg) zeurt over dit soort dingen vreselijk hypocriet :)

Misschien klinkt dit een beetje lomp ofzo, maar ik snap dat gedoe gewoon niet?!

 

Bang voor geasfalteerde longen?

- Niet roken\blowen!

Bang voor verslaving?

- Niet roken\blowen!

 

Verder wel stoer dat je je er in hebt verdiept enzo... maar daar blijft het wat mij betreft ook wel bij :wOOt

heb liever een veggie-stick zoals ik ze gewent ben, en zoals ze nu na enkele jaren nog steeds niet vervelen...

 

Gr. Applegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe is goed joh kerel,

vind het ook niet echt erg ofzo... snap alleen je standpunten (die nog veel meer mensen hanteren) niet...

Mijn ideeën zijn anders, en maar goed ook, anders zou het een saaie boel zijn hier :wOOt

 

En vindt het echt wel heel vet dat je dit helemaal uit hebt zitten pluizen hoor :)

dus wat dat betreft alleen maar lof :verrygood

 

Ik las nu alleen voor de zoveelste keer dit soort argumenten dus ik dacht ik reageer en laat mijn visie hierop weten, niet om je aan te vallen verder ofzo, maar een klein debat op zn tijd is nooit verkeerd toch?

 

respect!

 

gr. Applegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het gek om te willen blowen maar niet veslaafd te willen raken?

t is m niet eens om die verslaving te doen, ik heb een jaar elke dag geblowd met gewone tabak en ik ben zonder problemen in een keer geminderd naar een blowtje in t weekend maar t fijnste van het blowen met dit tabak is dat de wiet veel beter tot z'n recht komt, je zou t voor de grap een keer moeten proberen.

je bent trouwens ook de enige die reageert :nerd de rest zal ook geen interesse hebben of is dit zo'n dood forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil het wel proberen, maar lijkt mij alleen een beetje veel werk.

En aangezien ik buiten blowen ook rook maakt het me eigenlijk geen flikker uit dat er tabak in zit,

ma ik wil gewoon ff'n checken of het zo is als je zegt dat je wiet beter tot zijn recht komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is het gek om te willen blowen maar niet veslaafd te willen raken?

t is m niet eens om die verslaving te doen, ik heb een jaar elke dag geblowd met gewone tabak en ik ben zonder problemen in een keer geminderd naar een blowtje in t weekend maar t fijnste van het blowen met dit tabak is dat de wiet veel beter tot z'n recht komt, je zou t voor de grap een keer moeten proberen.

je bent trouwens ook de enige die reageert :o de rest zal ook geen interesse hebben of is dit zo'n dood forum?

 

Hmm een beetje :nerd

maar ik zal je idee eens een keer een kans geven ;)

en ja soms is het forum een beetje dood :)

 

gr. Applegreen

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de smartshop zijn diverse kruiden te koop, die tabak kunnen vervangen. Daar zit dus geen nicotine in. Ik hoorde dat er een manier was om de grote hennep bladeren te gebruiken als vloei. maar hoe weet ik niet, ben al een tijdje op zoek op internet. Je zou dan net als een sigaar een jointje kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat jullie t nou toch willen proberen!

er zijn inderdaad kruiden om tabak te vervangen, die heten dutch spirit http://www.dutchspirit.info/html/zen_en_de_kunst.html

jammer dat ze alleen in het westen te koop zijn of je moet meteen meer dan 10 pakjes op de site bestellen. Ik krijg dit weekend waarschijnlijk een paar pakjes van iemand die ze voor mij mee neemt! zal jullie ook nog laten weten hoe dat rookt.

En wat het vele werk betreft, dat valt reuze mee. Je wil natuurlijk de eerste keer een klein beetje proberen omdat je niet meteen een heel pakje sjag wil verneuken, dat heb ik ook gedaan maar toen ik t eerste gerookt had heb ik gewoon een heel pakje in het water gegooid en was een week lang 2 minuten per dag bezig om t water te verversen en daarna het tabak ff goed verspreiden op een stuk keukenrol, dat duurt wel ff, ventilatortje er op en t is in 2 uurtjes klaar. als je t goed verspreid hebt iig. daarna heb je gewoon een pakje gewatercurde sjag waar ik een hele tijd mee vooruit kan, ligt er natuurlijk aan hoeveel je blowd maar dan kun je altijd gewoon nog meer sjag tegelijk behandelen.

 

grt Tommey!

 

ps. Wel zorgen dat t goed droog is, droger dan gewone sjag want ik rookte t de eerste keer te nat en dan brand t voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaaa :o

Ik had net dezelfde ingeving gekregen als jij.. om de tabak te watercuren :nerd

Heb het geprobeert, en volg je volledig. Alle punten die jij opnoemt, had ik ook. Van die scherpe prikkel in 't begin.. maar je proeft wel meteen hoe 'zuiver' het is.

 

Respect 4 us :rofl

 

Mensen, ik kan het echt aanraden om het toch eens te proberen... "wie niet waagt niet wint" zullen we maar zeggen. :smoke

 

Ik ben nu trouwens bezig met wat experimenten om de tabak nog schoner te krijgen (ook apolaire oplosmiddleen erover jagen enzoo..) en er dan THC aan toe te voegen (eigenlijk gewoon wietolie erbij, zodat je 'gewone' tabak krijgt.. waar je stoned van wordt ;) )

 

Hahaaaa.. Beste ;) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nadelen zijn me toch te groot.

zoals dat ie te snel opbrand, en de scherpe smaak. dat probeer ik juist te vermijden, misschien kun je m aanstampen?

 

Maar ik vindt het wel een heel erg leuk verhaal, en ga t binnenkort ook zeker een keer proberen, je kan ook proberen je tabak te roosteren, cannakid had hier een topic over dacht ik.

 

:nerd

 

 

NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man

 

ik vind het wel dope idee. ik ga cker proberen want als je het blowen iets gezonder kan maken meot je dat cker proberen vind ik. :nerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt me niet echt handig.... als ik een avondje blow met me maten gaan er toch wel 6 of 7 joint doorheen

als ik voor al die joint peuken moet gaan drogen dan ben ik wel even bezig....

ook vraag ik me af of het wel echt lekkerder is... ik heb welis een peuk gerookt die een dag eerder in het water gevallen was en daarna dus weer opgedroogt... en dat vond ik ontzettend ranzig...

maja toch vind ik je verhaal wel leuk klinken dus miss dat ik het eens ga proberen met een peuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou ook eens kunnen proberen,tabak in een theezeefje, en daar kokend water op. dat zeefje kan je dan op de verwarming leggen, of de tabak dan op een bord uitspreiden, en even in de magnetron. maar niet te lang, anders verbrand ie. ( de nicotine verdampt dan), je zou ook de blaadjes kunnen fermenteren.

 

maar het grappigste wat ik gedaan heb is de blaadjes van de plant in reepjes knippen ,laten weken in pepermuntthee( die kan je dan gewoon drinken) en als ze een beetje glazig worden in de zon laten drogen, dan krijg je net van die slierten die je ook in de tabak hebt zitten, en als je er mee rolt, heb je een extra smaakje eraan

Share this post


Link to post
Share on other sites
het lijkt me niet echt handig.... als ik een avondje blow met me maten gaan er toch wel 6 of 7 joint doorheen

als ik voor al die joint peuken moet gaan drogen dan ben ik wel even bezig....

ook vraag ik me af of het wel echt lekkerder is... ik heb welis een peuk gerookt die een dag eerder in het water gevallen was en daarna dus weer opgedroogt... en dat vond ik ontzettend ranzig...

maja toch vind ik je verhaal wel leuk klinken dus miss dat ik het eens ga proberen met een peuk...

 

Je zult merken als je met gewatercured tabak rookt dat je veel minder snel zin hebt in een nieuwe joint (dat heb ik ten minste) en ik heb gewoon een heel pakje sjag in het water gemieterd en heb nu een pakje gewatercurde sjag.

 

Je zou ook eens kunnen proberen,tabak in een theezeefje, en daar kokend water op. dat zeefje kan je dan op de verwarming leggen, of de tabak dan op een bord uitspreiden, en even in de magnetron. maar niet te lang, anders verbrand ie. ( de nicotine verdampt dan), je zou ook de blaadjes kunnen fermenteren.

 

maar het grappigste wat ik gedaan heb is de blaadjes van de plant in reepjes knippen ,laten weken in pepermuntthee( die kan je dan gewoon drinken) en als ze een beetje glazig worden in de zon laten drogen, dan krijg je net van die slierten die je ook in de tabak hebt zitten, en als je er mee rolt, heb je een extra smaakje eraan

 

Dat zal k ook eens proberen met kokend water. ik heb trouwens ook dutch spirit gekocht, is super duur 7,50 per pakje maar dit is om te proberen, als het bevalt bestel k t voor 4 euro per pakje via de mail.

 

grt Tommey

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

als "cannabisconeseur" en niet roker volg ik je perfect in wat je doel/plan is!!!

Dit klinkt bij mij ook als een super idee in de oren :) vet om het eff ete delen op het forum!!!

 

tabak is gortich, van die jointen met een massa rolsjach erin en wat weed, daar wordt je lam van!! :lol:

goede weed, beetje tabak, niet te diekke joint das nog ok, maar die tabak werkt verslavend, niet dat dat zo een ramp is maar hoe lang blijf je die gort nog roken als er mischien betere manieren zijn om die lekkere weed te kunnen roken, maar dan niet puur want dat is net iets te knetter , ja en ook wat decadent om enkel nog puur te rollen, zullen je maten nog een kijken , enkel nog puur, van waar die weed, zelf kweek kost me niets, kan je niet overal doen....

 

k ga het zeker eens proberen,

dit is wel een goede manier voor als je wat wil minderen met blowen en niet wil roken, wat toch voor geen meter smaakt :specool

 

en het feit dat tabak een downer is en weed je anders een zalige high geeft is hier nog een pluspunt B) :)

 

mazzels

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik heb nu ook een joint met dutch spirit gerookt! ik had het over dat met gewatercurede tabak de wiet beter tot z'n recht komt maar als je met dtch spirit rookt wordt je echt knetter high nog higher dan met gewatercured tabak! ik vind t beide chill maar dutch spirit is helaas wat duurder dan tabak hoewel t niet veel scheelt.

 

grt Tommey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan je geen "tabak" maken van je knipafval en dat ( het liefst met de wiet van dezelfde plant waar het knipafval vanaf kom ) oproken. Kost haast niks en is puur natuur, weet alleen niet of het dan ook lekker brand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure alcohol doet dit klusje beter, maar water is ook prima.. Mischien helt het als je de sjag in een pannetje kokend water doet.

 

Ik ga dit eens proberen want p de een of andere manier rook ik een pure joint zo op en een joint met tabak er bij heb ik moeite mee. Ik zat zelf te denken om die super lichte sigaretten te halen en daar jonko's mee te draaien. Die Barclay smooth and light ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat jullie t nou toch willen proberen!

er zijn inderdaad kruiden om tabak te vervangen, die heten dutch spirit http://www.dutchspirit.info/html/zen_en_de_kunst.html

jammer dat ze alleen in het westen te koop zijn of je moet meteen meer dan 10 pakjes op de site bestellen. Ik krijg dit weekend waarschijnlijk een paar pakjes van iemand die ze voor mij mee neemt! zal jullie ook nog laten weten hoe dat rookt.

...

 

Naar aanleiding van deze draad - en dan vooral jouw post tommey - heb ik me ff verdiept in de kruiden die in Dutch Spirit zitten, om te kijken of het echt de eigenschappen bevat die worden aangeprezen op de site. :cry

Ik ben 2 a 3 maanden geleden definitief gestopt met roken, maar blowen doe ik nog wel, maar dan dus tog met tabak erdoorheen. Graag wilde ik af van de tabak in mijn joints, want ik wist al dat nicotine en thc elkaar aardig tegenwerken. Ook wilde ik af van dat gevoel wat de nicotine in mijn bloed veroorzaakt telkens als ik een joint rookte.

 

Ik wilde dat spul wel eens proberen dus gister heb ik een pakje bij de Lachende Paus á 6 € gekocht.

 

Eerst ff met een klein vloeitje een "shagje" B) met het nieuw verkregen kruidenmengel gebouwd en deze gerookt. Hierbij merkte ik al dat het goed spul is, en natuurlijk veel beter dan tabak.

 

Daarna een blow gedraaid met Haze1 van de LP en meteen i.p.v. tabak Dutch Spirit erdoorheen gedaan.

 

Ik kan je vertellen dat het echt meesterlijk spul is. Je proeft de puurheid van de kruiden, en je voelt lichamelijk en geestelijk dat de cannabis en de kruiden in Dutch Spirit elkaar goed aanvullen. :smoke

 

Je kunt van Dutch spirit ook thee trekken, dit heb ik net gedaan het is erg lekker en je voelt ook dat je longen frisser zijn

 

Naast thee trekken, in je joint doen i.p.v. tabak of apart roken kun je het ook als wierook gebruiken, en in de vaporiser roken.

 

med_gallery_11596_2580_382610.jpg

 

med_gallery_11596_2580_123709.jpg

 

 

Ik raad het iedereen aan om een keer te proberen!! :)

 

 

-EDIT: plaatjes bijgevoegd

Share this post


Link to post
Share on other sites

geloof me er zitten nog genoeg stoffen in je jointje die je net zo snel long----EDIT---- geven als dat je dat allemaal niet doet

 

en er is geen drang om een jointje op te steken

 

er is een drang om stoned te worden, en nuchter zijn niet meer chill vinden

 

daarom raken mensen verslaafd aan blowen, niet door de tabak in joints, rofl

 

edit: als je door bijv het eten van een snoepje ook stoned zou worden, zou ik dat ook doen, maar blowen heeft wel een chill ritueeltje, met maten samen komen jointje draaien door paasen en praten over wiet en hoe je je jointjes draait

 

maar als joints verboden zouden worden maar je nog steeds stoned kon worden door het eten van een fruittella zou ik dat niet super erg vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ontwijk de tabak niet omdat het ----EDIT----verwekkend is, wiet is vele malen zo ----EDIT----verwekkend.

 

Ik vind de combinatie Dutch Spirit + wiet of hasj gewoon zo goed omdat ze elkaar goed aanvullen, en nicotine werkt sommige effecten van wiet eigenlijk gewoon tegen.

 

Wat bedoel je precies qua drang?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...