Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nerz

Nerz's Buitenkweek 2007

Recommended Posts

Ik ga dit jaar weer proberen een paar plantjes groot te brengen. Hiervoor heb ik zaad gekocht.

10x Lowryder van Sannie, met 5 gratis Shack#3/smm zaden. Ik heb ook 11 Outsider zaden (waarvan 5 uitgekomen), hier had ik al een topic over maar het gaat hier verder. Verder heb ik ook 8 Double Fun zaden.

Ik heb 3 verschillende soorten grond en veel potten. Ik heb voor de lowryders grond van Plagron en ze zitten allemaal los in 5 liter potten. Ik heb ze in Jiffy's gedaan en die heb ik 1 dag in een afgedekt bakje laten staan en daarna heb ik ze in de grond gedaan. De Shack#3/smm heb ik op natte doekjes laten ontkiemen, en daarna 4 daarvan in de grond gedaan, 1 van de 5 was nog niet ontkiemt. Deze zitten samen met de Outsiders in c.a. 100 liter potten (4 planten per pot). Hiervoor gebruik ik Canna Terra pro grond in 1 pot, en in de andere pot All mix van Biobizz. Ik heb ook 1 Outsider in een losse pot van ongeveer 15 liter. En tot slot de Double fun's, Daar heb ik er 3 in losse potten (2 van c.a. 10 liter en 1 van 15 liter). En 3 in 1 pot van c.a. 40 liter. (2 van de Double Fun zaden liggen nog op natte doeken). Ik ga een paar vrouwtje van de Lowryders gebruiken voor een zaadkweek, dit gaat in een andere tuin plaats vinden. Maar tot ik de mannetjes van de vrouwtjes kan onderschijden blijven ze allemaal hier. De rest van de planten is allemaal voor de bloemetjes :lol: . Verder heb ik Gekleurde rietjes naast de plantjes in de grond gestoken zodat je kan zien welke plant het is. Hier onder de kleur bij de planten.

 

Groen rietje = Lowryder

Rose Rietje = Double Fun

Geel rietje = Outsider

Oranje rietje = Shack#3/smm

 

med_gallery_10582_1984_1366756.jpg

 

Deze potten stonden in de tuin zelf, nu staan alleen de lowryders nog in de tuin.

med_gallery_10582_1984_1850882.jpg

 

Deze staan op het dak en er staan nu intotaal 7 potten.

med_gallery_10582_1984_1457637.jpg

 

10 potten met lowryders

med_gallery_10582_1984_2531769.jpg

 

Close up in de 100 liter pot, het plantje wat je ziet is een beetje een zielig Outsider plantje.

med_gallery_10582_1984_2210141.jpg

 

Double fun, als je goed kijkt zie je naast de rietjes dat ze omhoogkomen, deze fotos zijn van gister middag, inmiddels zijn alle double fun plantjes al boven de grond en open.

 

Reacties zijn erg welkom, en tips helemaal!

En nu maar hopen op het beste. :P

 

Dit zijn de planten van vorig jaar:

 

med_gallery_10582_2035_420215.jpg

 

2 (ik dacht) k2 planten in een 100 liter pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man hoe is het leven daar in XXXXXXXX? ik woon niet ver van jouw af:P

succes man

 

//edit whazzup: het is aan de gebruiker zelf om te beslissen of ze bekend willen maken waar ze zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine Update!

 

5 van de 10 Lowryders zijn boven de grond!

Ik denk dat de rest ook binnen 2 dagen boven komen.

 

med_gallery_10582_1984_1366885.jpg

 

 

Reacties en tips zijn welkom! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P kickuh die planten van je van vorig jaar, mooie toppen, netjes langs de openbare weg :lol:

succes met de kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Vandaag staan alle Double fun mooi overeind, ik had er eerst 8, waarvan 2 niet ontkiemd. Dus er staan er nu 6 in de pot. Hier een foto van 3 van de 6 plantjes ( de andere 3 zien er ook zo uit nu )

 

med_gallery_10582_1984_1017921.jpg

 

 

 

Verder staan 5 van de 10 lowryders ook boven de grond, en er zijn er ook nog 2 die ook iets van zich lieten zien. De andere doen nog niks.

 

med_gallery_10582_1984_1557399.jpg

 

:lol:

 

 

Van de 5 Shack#3/ssm zaden waren er 4 ontkiemt en de laatste die had vanochtend ook een worteltje dus die staat nu ook in de grond. De andere 4 stonden al in de grond en daarvan waren er 3 boven gekomen.

Van de Outsider planten staan er nu 5 en die zien er een beetje vreemd uit, vooral deze:

 

med_gallery_10582_1984_1315595.jpg

 

De bladeren zijn wel gewoon mooi groen, maar wel misvormd. Wat is hiermee aan de hand? Wat moet ik eraan doen?

 

 

Reacties en tips zijn erg welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dat plantje op de laatste foto zo zie, dan ziet dat er bekent uit, zo zagen d emijne er ook uit, en toen vond ik luizen, dus ff goed kijken of er luizen onder de blaadjes zitten, dit lijkt mij namelijk het meest waarschijnlijk als ik ze zo zie, anders zou ik het niet weten, succes met je kweek verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Double Fun is erg populair dit jaar, ik ga dit topic met aandacht lezen, k heb nu ook een goeie vergelijking tegenover de mijne.

 

Veel succes en laat ze groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nozem: Ik heb geen luizen kunnen vinden, ik vind het zelf ook vreemd want hij heeft een gezonde kleur en geen beestjes.. misschien door de hitte van de zon ofzo.

 

@ Exhile: Double Fun is idd populair dit jaar samen met lowryder. Ik verwacht zelf ook veel van de double fun nu ik zie hoe snel ze kiemde en opkwamen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij waren de eerste ontkiemt na een kleine dag, en allemaal na 1.5 dagen.

 

Ze zitten nu allemaal in de grond dus is het afwachten tot ze opkomen, hoelang heeft het opkomen bij jou geduurt?

 

Groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze eerst op een natte doek gelegt en na 24 uur waren 6 van de 8 zaden open met wortel. ( 2 hadden een wortel van 1 cm+ :verrygood ) Die andere 2 die kwamen helemaal niet meer uit dus die heb ik weggegooit, Toen ik de zaadjes in de grond deed kwamen ze na 24 uur alweer boven de grond. Echt top zaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad erg rap! gisterenavond zijn ze gezaaid geweest maar nu zijn ze nog niet boven gekomen.

Ik wacht geduldig af en moet me inhouden om niet te graven naar de zaadjes om een kijkje te nemen.

 

Vanwaar heb je het DF zaad besteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Exhile Ik heb mijn DF zaden van een vriend gekregen die het vorig jaar had gekweekt. Hij had zijn zaden van Growshop alien dacht ik.

 

Ik heb de 10 lowryders en 3 Double Fun's binnen gezet nu. Ik heb gehoord dat er vorst komt. De overige planten heb ik overdekt met lege potten en dergelijken. Morgen zet ik ze om 8 uur 's ochten's weer buiten.

Ze staan nu onder een schuin dakraam dus ze krijgen nog wel licht vóór 8 uur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dat het niet kan zijn, en hij staat onder de zelfde omstandigheden als de rest, zal het wel aan de genen liggen, gewoon hopen dat 't goed komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben mogenlijk wel een keer vorst meegemaakt, misschien kan dit het zijn? Anders zijn het inderdaad de genen, want het zaad van deze plant ontkiemde heel slecht. Gelukkig heb ik ook nog mijn Double Fun, Lowryders en Shack#3/ssm dus ik heb dit jaar een prive coffeshop. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video Update:

 

 

Blijkbaar werkt het niet, hoe kan ik mijn youtube video hier inplaatsten? [ youtube]URL[/youtube ] ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer het eens op deze manier:

 

Kopieer de url van youtube, klik op link invoegen en plak daar de link.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee das een filmpje van Snsie.. die naam moet je wel wat zeggen Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo moet het dus:

 

[youtube ]-0ADAaW8rlY[/ youtube]

 

alles achter de v= moet je hebben

 

dan krijg je

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee das een filmpje van Snsie.. die naam moet je wel wat zeggen Richie :verrygood

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Bedankt speedway!

 

Nu staan er intotaal, na een aantal zaden die niet opkwamen, en 1 Shack#3/ssm die dood ging. 4x Shack#3/ssm, 8 x Lowryder, 6x Double fun en 4x Outsider.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 13 mei

 

Ik heb vandaag alle 8 lowryders binnen bij het dakraam gezet, eerst even snel een plankje getimmert waar ze op konden staan. Ondaks het weer (Regen, Wind en hagel) zijn de planten allemaal wel een beetje gegroeit, maar de lowryders begonnen een beetje te misvormen dus ik heb ze binnen staan nu.

 

Deze is een beetje misvormt, ik denk dat hij binnen wel weer normaal gaat groeien.

med_gallery_10582_1984_1089202.jpg

 

 

De grootste lowryder, ook misvormt.

med_gallery_10582_1984_650122.jpg

 

 

Het dakraam.

med_gallery_10582_1984_821977.jpg

 

 

Foto vanuit het dakraam, je ziet dat de Double fun planten links in beeld goed gegroeit zijn. En ook de Outsiders in de groote groene bak zijn ook flink gegroeit. En de outsider achterin in de kleine pot die is ook flink geworden.

med_gallery_10582_1984_2368830.jpg

 

 

 

 

Reacties en/of tips zijn erg welkom :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag bladluis aangetroffen op 1 van de lowryders, allemaal handmatig verwijderd, maar wat kan ik hier normaal gesproken tegen doen? Lieveheerstbeestjes misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, heb precies hetzelfde probleem gehad met m'n plantjes veel bladluis het beste wat je kan kopen is spruzit van (ecostyle) voor groente en gewassen. Heb het zelf ook en werkt perfect koop bijv. 100 ml en je kunt er zeker 4 kweken mee doen het is gebaseerd op 1 ml/1 liter dus daar kan je heel lang mee doen en het werkt echt super, het is overigens niet alleen voor bladluizen het is voor alle soorten insecten die de planten lastigvallen. Zien er verder goed uit de plantjes veel succes ermee. Hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd.

 

Met Vriendelijke Groet Lloyd Banks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...