Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
unwanted

Kan Ik Wat Wegknippen???

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb nu m'n pptjes 3 weken in de bloei staan en de haartjes binnen te komen

Ik heb de planten niet getopped of gescrogged dus helemaal onaangeraakt… dus ze zijn aardig vol en breed

Maar nu is mijn vraag

Een hoop toppjes worden bedekt door grote bladeren en krijgen dus niet de maximale lichtval.

Kan ik gewoon een paar grote bladeren wegknippen om de toppjes meer ruimte en licht te geven

Of is dat heel slecht voor de plant??

 

 

Graag jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al zover in de kweek zit kan je het beter laten aangezien het blad zorgt voor fotosynthese

en daardoor de bloemen groeien , minder blad zorgt voor minder toppen.

Dieven had je al veel eerder moeten doen dan had het voor de onderste toppen niet veel uitgemaakt maar voor de hoofdtop en zijtoppen wel. dus ik zou het niet doen. je lampen moeten het blad belichten en niet de bloemen.

Succes

 

Dogg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Oke, op het gevaar af dat ik allerlei commentaar ga krijgen :P :

Eenmalig een aantal bladeren weghalen om toppen meer licht te gunnen is niet schadelijk. Natuurlijk met mate want een plant heeft zijn bladeren nodig voor vele belangrijke processen in de plant.

In jouw geval is de groei er waarschijnlijk bijna uit en is het misschien goed om eens te kijken of er hier en daar wat blad weg moet. Het is dan aan te raden om het gewoon in 1 keer te doen, dit geeft de minste stress voor de plant.

 

Ik heb het deze ronde zelf ook gedaan om een aantal toppen goed licht te geven en ik zie geen nadelige gevolgen tot nu toe. Gisteravond heb ik een aantal planten zelfs een stokje moeten geven omdat de toppen zo zwaar worden, dus ze gaan gewoon lekker door :lol:

 

Ik lees nu net G-dogg's antwoord en ben het niet geheel met hem eens. De vorige kweek had ik te veel blad waardoor de toppen alleen op het bovenste deel goed licht kregen. Het resultaat was fluffy toppen aan de onderkant waar het te veel tussen het groen had gezeten. Licht op de toppen zorgt dus wel voor harde toppen is dan mijn conclusie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Miss_J

 

kan dat niet komen doordat de bladeren rond die toppen bijna geen licht krijgen?

Ben er niet zeker van want ik ben geen bioloog of iets in die richting t is maar veronderstelling!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ik het met Al Capone eens moet zijn. Volgens mij bouwen toppen zelf niet, die worden gebouwd en daar heb je fotosynthese voor nodig. Wat ik me kan herinneren van een topic van atmo is dat hij daarin uitlegt dat toppen bladeren nodig hebben om te bouwen. Dat die dan wel weer licht moeten hebben lijkt me logisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal eens met whazzup,toppen kunnen zich enkel ontwikkelen via de fotosynthese via het blad,het blad is echt wel zeer belangrijk,hoe meer blad je verwijdert,hoe minder uitbundig de bloemvorming zal zijn.

Een jaar of twee geleden heeft een forumlid in de 5e week bloei de helft van al het aanwezige blad weggeknipt,dit resulteerde in een oogst die vergelijkbaar was met diezelfde toestand van topvorming voor het gebeuren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik heb er ff overgedacht maar ik ga het gewoon z'n natuurlijke beloop laten..

de volgende keer gaan we wel scroggen en buigen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren bij je top weghalen zou ik nooit doen. Ze zitten er natuurlijk met een reden, zonder blad groeit er niks. Ik heb bij een plant in de bloei het grootste gedeeltelijk van de topbladeren afgeknipt.. Resultaat was een zeer potente, maar (mega)weinig wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb gzien heb je 5 meiden staan.

Dan zou ik ze lekker laten gaan, zoals die gaat. Nu ga je ze lopen stresen als je gaat knippen.

 

 

Ik zelf dief de planten normaal, maar haal geen bladeren weg. Alleen als er problemen zijn met ventilatie, dan wil ik het wel eens doen.

Maar met die 5 van jou,nee dat moet wel goed komen. Ze hebben de bladeren nodig in mijn ogen.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

 

ik zou nog geeneens per sé bladeren weghalen, alleen wel de fluffie topjes aan de onderkant. das alleen maar knipafval, je kan beter een kleiner aantal hardere toppen hebben. moet ook echt nog makkelijk kunnen met 3 weken bloei, ik dief zelf wel tot in de 5e week; alles wat me niet bevalt gaat er af.

 

 

 

hoi,

 

sjon :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...