Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kobuz

Wf Super White Onder 70 Watt

Recommended Posts

Toch zonde dat je niet even tussendoor een nieuwe pot kan halen :verrygood !!!!

Ziet er namelijk erg lekker uit, en hoe ruikt die?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Speedway! Tnx! Die lekkere toppen behoren tot een plant die in een grotere pot zit. De andere plant met meer fluffy topjes (is ook wat later in de bloei gegaan) zit in een kleinere pot. Daar ga ik zo ff ergens een andere voor halen.

 

Ze ruiken lekker, vooral als ik de trap op loop waar ze onder staan (geen koolstoffilter). De welgevormde toppen plakken ook als een gek en ze voelen al goed stevig aan. En die zit pas op dag 28 bloei, uitgaande van dit als dag 1. Nog ff te gaan dus, ben benieuwd hoe dat in de topvorming te zien gaat worden, het lijkt nu in ieder geval nog alsof ze blijven groeien. :D

 

De paarse stengels trekken langzaam weer weg heb ik het idee, nadat ik ff flink water heb gegeven (van onderen). Nu doe ik het weer rustig aan, gisteravond hadden ze bijvoorbeeld niks nodig, wat te voelen was aan de zwaardere potten.

 

De varenrouwmug heb ik trouwens ook niet meer gezien sinds de nematoden erbij zijn gegeven en dan heb ik nog maar een klein deel van de verpakking gebruikt (10 liter water is veuuuul voor deze plantjes). :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu overpotten zou geen nut meer hebben hoor.. lekkere topjes :verrygood

 

ik zou trouwens wel overwegen een koolstoffiltertje aan te schaffen.. zou kut zijn als je uit je studentenflat wordt gekickt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx :verrygood

 

Zal vanmiddag bijn het overpotten wat fotos maken. Gister viel mijn bek weer open bij de avondcheck. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom ga je ze zo laat in de bloei nog overpotten? Kan alleen maar stress opleveren..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Das nog eens een goed idee, tnx!

Wat ook goed werkt voor ontkiemen is een beetje wormhumus theelepeltje opeen halve liter water en daar het zaadje een nacht in voorweken maar ook als je hem al onder de grond hebt zitten druppel een beetje van de wormen humes oplossing over de plek waar hert zaadje ongeveer zit ik wil wel eens zien hoe dat gaat met een 70w lamp had je niet beter een 250w kunnen kopen en daar een 70 w bulb indraaien als je dan een man krijgt kan je de volgende ronde met meer potten (zaden) proberen . Begrijp je wat ik bedoel een 250w of 400w trafo kan ook een 70w verlichten ! advies nodig mail maar sux6 :verrygood

 

Kijk het zit zo:

Toppen houd de plant laag, waardoor de kans dat die tegen de lamp aangroeit kleiner is.

Als uiteindelijk blijkt dat toppen niet had gehoeven, heb je alsnog niets verloren met toppen, alleen een betere lichtverdeling.

 

Gewoon laten gaan tja dat snap je wel ;)

Ik zou hem toppen, en een paar dagen later, onder de plek waar je hebt getopt, pletten.

Pletten:

Met duim en wijsvinger het stammetje wrijven dat die beetje verzwakt, na twee dagen komt hier dan een dikke bult te zitten, dit zorgt dat de plant sterker wordt en de zijtakken wat sneller groeien :nerd

Je kan de plant ook ombuigen met een stok of iets rond van ongeveer 1cm je legt de stok haaks op de bodem waar de plant omhoog komt en dan buig je voorzichtig de stengel over de ronde kant vande stok en dan zet je het vast met een of 2 haakjes dit doe je elke 3 dagen dan gaan de zijtakken goed groeien en blijft de plant laag en breed en hoef je niet te toppen ?! :D adv nodig rabby63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je advies rabby63. Waarom zou ik een 70 watt bulb in een 250 watter stoppen? Ik heb juist een 70 watt lamp, omdat ik de energie kosten van de rest van mijn hnuisgenoten niet omhoog wil jagen en het toch alleen maar voor eigen gebruik/voor de fun is.

 

@Tomas, het potje waar het nu staat is duidelijk te klein, vandaar dat ik nog over wilde potten. De stress ben ik ook wel bang voor, maar dat ze niet lekker kan afbloeien nog meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje snel weer, maar wel met wat meer foto's. De achterlopende dame verdient natuurlijk ook aandacht :D

 

Nog niet zo dik, maar ze beginnen te zwellen :verrygood

gallery_6496_2178_256416.jpg

 

 

Aan thc geen gebrek bij de voorloper:

gallery_6496_2178_1467818.jpg

 

 

Net zoals de lamp: klein maar fijn!

gallery_6496_2178_1436343.jpg

 

Groei maar lekker dicht mooi dame!

gallery_6496_2178_1644150.jpg

 

Zoals jullie kunnen zien is het meeste paars al weer weg ;)

gallery_6496_2178_2077016.jpg

 

Ik zie op sommige foto's dat het blad bovenin een beetje gekruld is, de lamp maar wat hoger hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rabby: Dat was van 1 en 2 maanden geleden :verrygood

 

Kobuz:

Ziet er lekker uit man dit, krijg helemaal zin om zelf in nieuw kastje te gaan beginnen (60x60x120/140) met 150watt.

 

En misschien een fan aan de kap die de warme lucht weg blaast, niet te groot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Speedway, tnx! De temperatuur is volgens mij wel in orde, maar ik denk dat het wel handig is om een extra fan te plaasten voor de lv. Zal het er eens met mijn huisgenoot over hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fuck he, dat was ff spannend! Kwam de huisbaas langs voor contract van een nieuw meisje. Gaat ie op zolder kijken! Hokje staat onder die trap en zie je dan zo staan, ben ik ff blij dat ie daar niet op heeft gelet! Dat was ff zweten man, pfffffffffffffff :nerd

 

Morgen weer een update denk ik, stokjes zijn nodig voor ondersteuning :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe geluk gehad :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja inderdaad, want zoveel moeite om het in stealth mode te houden hebben we niet genomen...

 

Anyway, de toppen groeien lekker door, morgen even stokjes halen om erbij te zetten, want ze hangen nu allebei een beetje door :nerd . De foto's met de lamp aan gemaakt helaas, omdat de planten niet zo stabiel staan wil ik er dus ff niet mee slepen.

 

Klein topje:

gallery_6496_2178_1914090.jpg

 

De toppen van de achterlopende plant beginnen ook aan te spekken :nerd

gallery_6496_2178_2068713.jpg

 

De hoofdtop van de best lopende plant, bestaande uit 4 toppen:

gallery_6496_2178_1601193.jpg

 

 

 

Ze zijn knoeperhard :lol:

gallery_6496_2178_913255.jpg

 

 

 

Lekker zonnen:

gallery_6496_2178_2182844.jpg

 

 

gallery_6496_2178_2077016.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke toppen zien er ook goed compact uit :nerd

 

wel heb je geluk hoor met je huisbaas, zou daar tog op zeer korte termijn verandering in gaan aanbrengen :nerd je weet maar nooit ook al zijn het 4 plantjes

 

 

hoeveel staan ze nu al in de bloeie ??

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Masteryero, bedankt voor je reply.

 

De eerste bloei verschijnselen van de grote zag ik op 29 mei en van de kleine op 1 juni. Ik weet niet zo goed wat ik nu als dag 1 van de bloei moet nemen, aangezien ze vanaf het zaadje op 12-12 staan.

 

Je zou kunnen zeggen:

Grote plant vanaf 29-5 = 39 dagen bloei, maar denk dat hier wel een aantal dagen bij kan

Kleine plant vanaf 01-6 = 37 dagen bloei. Dit kan wel kloppen, deze is ook minder ver dan de grote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat fatsoenlijke foto's deze keer, want het hokje blijft mij verbazen iedere keer als ik hem open doe B) . Ik heb nu twee keer fosfor plus van hesi bij de bloeivoeding van hesi gedaan. De bladeren zijn nog mooi donkergroen, maar volgens mij hebben ze nu even genoeg voeding. Bij sommige bladeren zie ik kleine gele puntjes en een blad heeft een wat groter geel puntje. Verder groeien de toppen goed dicht nu, ook bij de achterlopende plant. Een lineaal die ik tijdelijk als "stut" had gebruikt was vochtig over de hele lengte waar die in de pot zat behalve het stukje waar de bovenaarde zit. De aarde is dus lekker vochtig, maar niet nat. Dat van onderen water geven bevalt me wel.

 

Opmerkingen over het nu gaat zijn welkom ;)

 

Eerst de achterlopende plant, het lijkt wel van plastic :smoke , dat is goed toch?

gallery_6496_2178_187405.jpg

 

 

Wat kleinere topjes

gallery_6496_2178_19930.jpg

 

 

De twee hoofdtoppen

gallery_6496_2178_22159.jpg

 

 

Een van de twee hoofdtoppen van deze plant. Zijn nog wat luchtiger dan de toppen van de voorloper, maar ik heb het idee dat ze nog wel dicht groeien

gallery_6496_2178_60487.jpg

 

 

De andere plant is bovenin bezig om een flinke bonk stevige wiet voor ons te bouwen:

gallery_6496_2178_152368.jpg

 

 

4 toppen in een aan het groeien:

gallery_6496_2178_73047.jpg

 

Ik voel duidelijk verschil in hardheid van de toppen met mijn buitenkweek vorig jaar

gallery_6496_2178_124366.jpg

 

 

De kleintjes zijn nog harder dan de "grotere" vorig jaar :innocent:

gallery_6496_2178_60349.jpg

 

Aansteker erop laat goed zien: klein maar fijn!

gallery_6496_2178_44000.jpg

 

Super white ;)

gallery_6496_2178_102809.jpg

 

Gaat lekker toch onder zo'n 70 watt lampje? We kunnen niet wachten om straks te gaan scroggen en te kijken of we het maximale uit deze lamp kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat lijkt me inderdaad ideaal, mooi plantje scroggen tot je netje helemaal vol zit kobuz B)

 

Mooi kleurtje overigens :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx for the compliment :innocent:

 

Laten we eerst dit maar tot een goed einde zien te brengen, maar de radartjes draaien al wel over het scroggen. Ik hou bestaande scrogg topics in ieder geval goed in de gaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kobuz omdat ik zelf op dit moment helemaal in to de micr/fluo ben volg ik jou dus ook op de voet B)

 

ik vin dat het mooi planten zijn en dat er leuke top beginnen te onstaan, aan je bloei indicatie die je de voirge keer gaf mogen ze nog een paar weken dat is gunstig kunnen ze nog meer uitzetten en compacter worden.

 

ik had trouwens een vraag je over je hesi voeding, ik heb zelf de bloei stimulator en ik dacht dat jij die ook gebruikt maar als het goed is is de dosering echt SICK 1 druppel voor 5 liter dacht ik

hoe doe jij dat dan met het geven van deze voeding ik neem aan dat je voor die paar plantjes geen 5 liter aanmaakt??? ik had zelf elke keer last van overvoeding en ben er eigenlijk maar mee gestopt omdat ze bij mij veels te snel geel werden :innocent:

 

ik hoop hier meer van te horen

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je me op de voet volgt B)

 

Mijn plantjes hebben inderdaad niet zoveel water nodig en ik maak de voeding aan per literfles.

 

Hesi bloeicomplex: 50ml/10 liter water = 5ml/liter water. Ik pak een dopje per literfles.

Fosfor plus: 25ml/10 liter water = 2,5ml/liter water. Ik pak een half dopje per (dezelfde) literfles.

 

Het kan allemaal nauwkeuriger natuurlijk, maar vooralsnog gaat het prima. Ik heb ook vaak genoeg gelezen dat de hoeveelheden van de fabrikanten niet altijd de hoeveelheden zijn die je moet gebruiken. Daarom heb ik voor mezelf deze dosering gekozen (is nogal makkelijk met de dopjes) en kijk ik nu goed naar wat de planten doen. Met zo'n literfles geef ik gemiddeld 3 keer water aan de planten. Nu dus even zonder extra voeding erbij, omdat ik denk dat ik op de max zit. Ik voel aan de potten of ik water moet geven, zo hebben ze gister bijvoorbeeld niks gekregen en stonden ze vannocht nog steeds mooi rechtop.

 

Het is voor mij allemaal nieuw dit, behalve een buitenkweekje vorig jaar, daarom hebben we nu bijna niks aan de planten gedaan en kijken we eerst eens even wat het precies doet. Het was ook afwachten hoe goed zo'n 70 watter het eigenlijk doet. Vooralsnog gaat het prima :innocent: (nok nok)

 

edit: een druppel per 5 liter? Dat zou betekenen dat ik echt veeeeeels te veel geef of begrijp ik jou verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er overheerlijk uit die toppen van je Kobuz :innocent:

 

Die zullen je straks lekker smaken B)

 

Groetjes Blowsterke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nee je begrijpt me neit verkeerd of wat zal ik zeggen deels

 

 

ik weet neit zeker welk bloei middel jij gebruikt van hesi en ken die dosering niet maar ik vroeg me af of jou voeding ook al zo achterlijk geconcentreed is. maar jij antwoorde dat je 5 ml per liter kon gebruiken

 

ik heb duidelijk iets anders dan van hesi . wat je wel goed begrijpt

is dat ik 1 druppel op 5 liter mag geven staat er op de gebruiksaanwijzing er staat op de gebruiksaanwijzing ook dat 14 druppel 1 ml is :innocent: check maar na hoe sterk dat zooitje is

 

het is de hesi bloei stimulator die ik gebruik een heel klein flesje is het maar.

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

He masteryero, ik heb een andere, ik heb de grote fles. Volgens mij de "basisvoeding" voor de bloei zeg maar.

bloei-complex-achter.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...