Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peeweetje

Woordvindingsproblemen

Recommended Posts

Beste allemaal,

 

Na 3 jaar intensief blowen (gemiddeld 4 op een dag, weekend drie dubbele) krijg ik nu ineens last van woordvindingsproblemen.

Ikzelf heb dit nog nooit eerder gehad, en ben daarom ook naar mijn huisarts geweest en die heeft mij door verwezen naar een logopedist.

Nu was mijn vraag of hier er ook iemand last van heeft, aangezien hier ook wel wat blowers zitten :-).

 

Ikzelf ben direct geminderd met blowen en blow nu nog maar 1 keer in de maand of 2 keer in de maand 1 jointje. (ben nu 1 1/2 maand geminderd) Ook heb ik a.s. vrijdag de afspraak met de logopedist.

Ik houd jullie wel op de hoogte :-)

 

Ohja moderators, als ik dit bericht verkeerd heb geplaatst hoop ik dat jullie deze goed kunnen zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is iets wat ik zelf ook ondervonde heb en 1 van de redenen voor mij om te stoppen.

Bij mij was dit echter al naar een paar maanden intesief blowen, ook dingen als logisch denken en spelling in teksten ging verschrikkelijk snel achteruit. Ben eerst heel erg gemindert en 3 weken volledig gestopt en merk zeker wel een groot verschil. Voor mij is het blowen denk over aleen me eigen oogsten testen zal ik nooit kunne laten :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier al jaren last van , alleen blowde ik toen nog niet ...

 

 

 

heb 't nu niet erger !!!

 

 

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Peeweetje,

 

Ik ondervind geen enkel probleem in mijn gebruikte vocabulaire. Maar daarentegen probeer ik ook bewust met mate cannabis te consumeren. Teveel is immers nooit goed, alleen is het soms zoeken naar de persoonlijke maat.

 

Zelf moet ik wel zeggen dat het wel of niet lezen van boeken een duidelijke invloed heeft op mijn woordenschat. Dit is heel goed merkbaar bij vreemde talen zoals engels en duits.

 

Misschien een noot bij deze aantekening, ik voel me ook niet vergeetachtiger worden. Een wel vaker geopperde mentale aandoening die aan cannabis wordt toegeschreven.

 

Wel moet ik toegeven dat het gebruik van cannabis niet altijd even stimulerend werkt. Of beter gezegd, blowen maakt je soms lui en hieraan schrijf ik zelf de grootste boosdoener toe.

 

Hopelijk is niets ernstigs aan de hand.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

 

PS: is de mindering al merkbaar op de genoemde mentale aspecten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

Allereerst bedankt voor jullie reacties,

 

Op dit moment merk ik nog weinig verschil..

heb zelf ook in deze periode (3 jaar lang) niet echt weinig gebruikt...

Af en toe voel ik me wel vergeetachtiger, dan denk ik jezus wat zei hij nou, terwijl hij 10 min geleden iets gezegd heeft, en dan komt het later toch weer naar boven.

Ook voel ik me zelf stom, omdat ik gewoon af en toe niet uit mijn woorden kom (lees alles goed i.p.v. hoe maakt u het). Het lijkt erop alsof ik steeds de makkelijkere woorden kies en dan lichtjes stotter.

Ik ben daarintegen ook benieuwd wat de logopedist vrijdag gaat zeggen..

 

Ik houd jullie op de hoogte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook benieuwd naar wat jouw logopedist gaat zeggen....

 

maar de oplossing die ik hier voor je aandraag vast niet...

't zou me bijzonder verwonderen als hij/zij die kent...

 

ff uitleggen over weed....

 

heeft veel positieve eigenschappen (bij matig gebruik)

maar ook enkele negatieve (vooral bij overmatig gebruik)

 

weed vergiftigt een klein deel van de lever en het daarmee corresponderende deel van de hersenen...

dit leidt soms tot geheugenproblemen en de neiging tot stotteren...

 

er is een kruid dat deze vergiftiging kan neutraliseren...

 

het kruid heet Acorus Calamus oftewel kalmoes...

het is een rietachtige waterplant en men gebruikt er de wortel van...

je kunt kalmoes in de meeste kruidenwinkels aanschaffen....

 

je koopt het in gesneden vorm.... in kleine stukjes dus....

 

wanneer je die in een koffiemolen tot poeder maalt, kun je een tot twee mespuntjes van het poeder in een joint doen en mee oproken...

 

wanneer je een kleine hoeveelheid (ongeveer die welke je tussen duim en twee vingers vast kunt houden) van deze kleine stukjes in je mond neemt en er een tot twee minuutje op zuigt, met speeksel vermengt dus, en vervolgens doorslikt.... is wel wat bitter, maar dat went wel... dan komt de kalmoes snel in je bloedbaan en hersenen terecht, omdat de etherische stoffen door het mondslijmvlies worden opgenomen... en daarna de rest in je maag terechtkomt waardoor de stoffen ook in de lever kunnen komen...

 

je kunt er ook thee van zetten.... een afgestreken theelepel (een theelepel = 5ml) in een kwart liter water doen en dit een nacht laten staan.... de volgende ochtend opwarmen tot 50 graden en er gedurende de dag af en toe een slok van nemen.... het beste is een slok voor en een na de maaltijd...

 

kalmoes is een sterk kruid, dat begrijp je hopelijk uit de hoeveelheden die ik je hierboven aanraad.... neem er niet te veel van want dan ga je braken....

 

het reinigt het zenuwstelsel inclusief de hersenen

en ook de maag, darmen, lever en de pancreas (alvleesklier)

het staat bekend (in de Indiase en Tibetaanse natuurgeneeskunde)

om haar vermogen om de eloquentia (welsprekendheid) te verhogen.................... :)

 

enne

als je nog meer over kalmoes wilt weten

ga dan ff naar het item: Wiet uit de koffieshop gevaarlijk?

dat vind je op deze site onder Medicinaal Gebruik.............. :)

 

besides

weed staat erom bekend dat het praatgraag maakt.... :)

 

daaruit zou je kunnen concluderen

dat weed + kalmoes je een heel goed spreker kunnen maken

maar, zoals Godfried Boman's vader zei....

 

Een goed spreker word je pas, als je een goed luisteraar bent geweest.... :D

 

grtz en succes bij de logopedist.......... :innocent:

 

copyright Gerrit Ooiman.... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
weed vergiftigt een klein deel van de lever en het daarmee corresponderende deel van de hersenen...

dit leidt soms tot geheugenproblemen en de neiging tot stotteren...

 

Referenties aub. Ik geloof er geen snars van.

 

Dit is trouwens gewoon een typisch negatief effect van cannabis, niks om je geweldig druk om te maken, stop of cut back en je zal zien dat je er minder last van ondervind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik merk ook dat mijn korte termijn geheugen wel eens wat achteruit gaat lopen.. Niet dagelijks gebruiken en met mate. Het heeft zeker invloed. Wat betreft kalmoes: Allemaal aan de hooghoudt Kalmoes Berenburg! Die friezen zijn zo gek nog niet... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoeft het ook niet te geloven.... blowaap...

 

weten is beter dan geloven....

 

is 1 bron genoeg?

 

Ayurveda, de leer der zelfgenezing... pagina 138 en 139...

auteur Dr Vasant Lad... ISBN 90 6378 235 7

 

meer bronnen?

Bestudeer dan zelf de Ayurvedische literatuur....

 

Besides Blowmonkey...

 

Ayurveda is door de World Health Organisation

erkend als officiele medische wetenschap, naast de reguliere... :blink:

 

Grtzzz

 

@ whazzup

 

kalmoes neutraliseert ook de vergiftigende werking van bepaalde alcoholen....

 

inderdaad.... die Friezen zijn zo gek nog niet.... ik ben er ook een van.... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

whazzup is een halfbloedje. Andere helft is haags.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hoeft het ook niet te geloven.... blowaap...

 

weten is beter dan geloven....

 

is 1 bron genoeg?

 

Niet als het van die lariekoek is, nee, laat maar zitten. Ik heb liever wat links van pubmed of sciendirect, daar staan tenminste wetenschappelijk onderbouwde vindingen, niets van die onzin die jij hier loopt te verkondigen.

 

Wiet vergiftigd de lever, wat een hoop gelul.. Sorry hoor, maar je moet niet alles geloven wat je leest in zo'n derde rangs boek. Kom aub met ECHT bewijs. Je zal niks vinden btw, want niets wat in cannabis zit "vergiftigd" de lever..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ritger:

 

Allereerst bedankt voor uw antwoord, echter heb ik nog een aantal vragen:

 

1) is het kruid ook online te verkrijgen, aangezien ik hier in de buurt geen kruidenier heb zitten

2) hoevaak moet/mag je dit gebruiken?

3) binnen hoelang zal het product moeten aanslaan?

4) is de werking van dit product tijdelijk of vast

5) zijn er nog bijwerking bekend?

6) heb jij al ervaring met mensen die ook woordvindingsproblemen hadden en die er zo vanaf zijn gekomen

 

Voor alle overige mensen, tot nu toe is ritger de enige die met een oplossing is gekomen. Dit is zeer interresant voor mensen die hier ook last van hebben.

 

Voor ik dit ga proberen, zou ik graag antwoord willen op bovenstaande vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup

 

nice..... haags en halfbloed.... pleased to meet you.... :innocent:

 

 

@ Blowmonkey

 

Argumenten graag.... en geen subjectieve teksten aub.... lariekoek, onzin, gelul, derderangs..... wat je zegt, geachte blowmonkey.... DAT BEN JE ZELF....

 

last van een slecht humeur wellicht.....?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor alle overige mensen, tot nu toe is ritger de enige die met een oplossing is gekomen. Dit is zeer interresant voor mensen die hier ook last van hebben.

 

Dat is omdat ritger maar wat loopt te lullen en er geen zak waar van is. De enige oplossing is dat je moet stoppen of minderen. Misschien wat nootropics aanschaffen als je daar heil in ziet, maar dat zal absoluut geen wondermiddel zijn.

 

Ritger, ga aub eens wat meer lezen over cannabis en het effect daarvan op de cognitieve functies, then get back to me.. Het is een compleet normaal fenomeen en heeft helemaal niks met vergiftiging van de lever te maken, meer met het feit dat dit enkele van de functies zijn van endogene cannabinoiden, namelijk het promoten van selectief korte termijn amnesie. Cannabis vergiftigd de lever niet, laat mij publicaties in medische journals zien die het tegendeel bewijzen, kan je dit niet, case closed.

 

En ja, ik krijg last van een slecht humeur wanneer ik zulke onwaarheden verkondigd zie worden.. icon8.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ondervind geen enkel probleem in mijn gebruikte vocabulaire. Maar daarentegen probeer ik ook bewust met mate cannabis te consumeren. Teveel is immers nooit goed, alleen is het soms zoeken naar de persoonlijke maat.

 

(...)

 

Wel moet ik toegeven dat het gebruik van cannabis niet altijd even stimulerend werkt. Of beter gezegd, blowen maakt je soms lui en hieraan schrijf ik zelf de grootste boosdoener toe.

Ik heb precies hetzelfde. Merk geen negatieve mentale effecten, behalve dat ik weet dat ik meer zou kunnen presteren/ondernemen dan ik nu doe. De bekende lamlendigheid. Das voor mij dan ook een goede reden om het een beetje matig te houden (vindt mijn vriendin ook leuk..)

 

Verder ben ik het met Blowmonkey eens. Een boekje over ayurvedische genezing is geen bron. Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ayurveda als reguliere geneeskunde erkend wordt, maar ik ben erg benieuwd. Er bestaan vrijwel geen gedegen wetenschappelijk onderzoeken/clinical trials over ayurveda. Het enige wat de WHO erkent is dat de 'geneesmiddelen' voldoen aan de eisen van de WHO op het gebied van samenstelling en gevaarlijke stoffen etc. De indiasche regering wil erg graag ayurveda erkennen, maar dat gaat helaas niet omdat het onzin is. Het werkt niet maar het helpt wel, weet je wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De enige oplossing is dat je moet stoppen of minderen. Misschien wat nootropics aanschaffen als je daar heil in ziet, maar dat zal absoluut geen wondermiddel zijn.

 

http://www.wietforum.nl/style_images/ausie...icons/icon8.gif[/img]

 

 

Zeker is stoppen het beste..... maar heb ik beweert dat dit niet zo is...?

 

 

Enkele kenmerken van nootropil of piracetam uit het farmacotherapeutisch kompas:

 

Contra-indicaties

Ernstige nierinsufficiëntie (creatinineklaring < 20 ml/min.). Hersenbloeding of CVA in de anamnese. Maag/darmbloedingen. Ulcus pepticum. Hemorragische diathese of stollingsstoornissen. Overgevoeligheid voor pyrrolidonderivaten.

 

Zwangerschap/Lactatie

Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Er zijn tot dusver geen aanwijzingen voor schadelijkheid bij dierproeven.

 

Het is onbekend in welke mate piracetam in de moedermelk overgaat. Tijdens gebruik geen borstvoeding geven.

 

Bijwerkingen

Vaak (1-10%): gewichtstoename, nervositeit, hyperkinesie. Soms (0,1-1%): slaperigheid, depressie, asthenie. Verder is gemeld: slapeloosheid, agitatie, angst, verwardheidhallucinatie, ataxie, evenwichtsstoornis, verslechtering van epilepsie, hoofdpijn, duizeligheid, maag-darmstoornissen zoals misselijkheid en braken, overgevoeligheidsreacties, angio-oedeem, huiduitslag, jeuk. Na i.v. toediening is gemeld tromboflebitis, koorts, hypotensie en pijn.

 

Interacties

Voorzichtigheid is geboden bij gelijktijdig gebruik van antistollingsmiddelen.

 

Waarschuwingen en voorzorgen

Voorzichtigheid is geboden bij nierfunctiestoornissen, operatieve en tandheelkundige ingrepen

 

 

Maar je zei al dat dit geen wondermiddelen zijn......

 

Quote:

Het is een compleet normaal fenomeen en heeft helemaal niks met vergiftiging van de lever te maken, meer met het feit dat dit enkele van de functies zijn van endogene cannabinoiden, namelijk het promoten van selectief korte termijn amnesie.

 

 

Dit zijn mooie woorden.... maar ze verklaren niet.... slechts het fenomeen wordt ermee beschreven....

 

Overigens heb ik in Wiet uit koffieshop gevaarlijk? (Medicinaal gebruik) al geschreven dat cannabis evenzeer de lever ontgiftigt, als dat het een klein deel van de lever vergiftigt.... die vergiftiging (alles is gift, es gibt nur die dose) is de oorzaak van de door jou beschreven fenomenen....

 

En of ik iets over weed als medicijn weet, kun je zelf controleren door mijn website http://www.weedabc.nl te gaan bezoeken.....

 

Zeker weten dat ook jij daar iets van op kunt steken.... al zul je het er niet gauw mee eens zijn, denk ik...

 

We hebben gewoon elk een andere invalshoek Blowmonkey.... de welke jij voorstaat heb ik ook bestudeerd... maar vond daarin geen oplossingen zoals die welke in de Ayurveda en de Tibetaanse geneeskunde kunnen worden gevonden....

 

En als jij die oplossingen gelul etcetera vindt.... moet je daar, zo vind ik, argumenten bij aanvoeren...

 

Het zou me overigens plezieren als je, net als ik, respect toont voor andermans geneeswijzen...

 

 

@ peeweetje

 

Het is laat en ik moet morgen weer vroeg op....

hoop je morgenavond antwoord te kunnen geven op al je vragen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje respect voor andermans geneeswijzen? Ik vind het nogal kwalijk dat jij hier dingen loopt te verkondigen die op geen enkele wijze wetenschappelijk onderbouwd zijn, en je ziet al dat mensen hier er in gaan geloven, omdat je het zo stellig brengt.

 

kijk voor wat tegengas ook eens even hier: http://www.skepsis.nl/ayurveda.html

 

Je geeft mensen hoop terwijl je geen referenties kan geven naar gedegen publicaties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk , met iets meer respect naar elkaar toe ,

 

wordt dit nog een leuke informatieve discussie !!!!

 

 

 

 

love to you all !!

 

and ,

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
ritger:

 

Allereerst bedankt voor uw antwoord, echter heb ik nog een aantal vragen:

 

1) is het kruid ook online te verkrijgen, aangezien ik hier in de buurt geen kruidenier heb zitten

2) hoevaak moet/mag je dit gebruiken?

3) binnen hoelang zal het product moeten aanslaan?

4) is de werking van dit product tijdelijk of vast

5) zijn er nog bijwerking bekend?

6) heb jij al ervaring met mensen die ook woordvindingsproblemen hadden en die er zo vanaf zijn gekomen

 

Voor alle overige mensen, tot nu toe is ritger de enige die met een oplossing is gekomen. Dit is zeer interresant voor mensen die hier ook last van hebben.

 

Voor ik dit ga proberen, zou ik graag antwoord willen op bovenstaande vragen.

 

1) Het kruid is on-line te verkrijgen; via google intikken: kruiden + kopen + on-line… de eerste en enige site die kalmoes aanbiedt, vraagt voor 50 gram 1,50 fleuri, hoe hoog de verzendkosten zijn weet ik niet…. En de kwaliteit (kruiden verouderen en zijn meestal maar een jaar houdbaar) kan ik ook niet beoordelen…. Je kunt ook intikken kalmoes + kopen + on-line… dan krijg je de adressen van enkele smartshops die via ebay werken….. hun prijs is hoog….6,50 treuro’s voor 100 gram… en ze verkopen het alleen maar in poedervorm…. En de kwaliteit van gemalen poederkalmoes loopt snel terug….

Overigens vind je op enkele van die sites wel meer informatie over kalmoes en hier en daar ook de waarschuwing om het kruid niet samen met Yohimbe of met MAO of remmers te gebruiken…. Over dit laatste schrijf ik hieronder een wat uitgebreidere waarschuwing.

Koop de kalmoes dus in een kruidenwinkel. (kruideniers hebben we toch niet meer in Nederland…? en als ze er zijn, hebben ze geen kalmoes in huis). In bijna elke grote stad in Nederland vind je er wel een of meer kruidenwinkels…. En als jezelf niet kunt gaan, kun je iemand anders vragen om voor je het te doen…

 

2) Je mag/moet geen enkel medicijn of geneeskruidenmiddel langer gebruiken dan nodig is om het resultaat te bereiken dat je wenst…. Gebruik kalmoes niet langer dan 14 dagen tot drie weken als je het elke dag (in de vorm van thee of puur via de mond) gebruikt…. Als je het oraal via de zuigmethode inneemt, is driemaal daags een half uur na de maaltijd meestal wel voldoende... Bij hetgebruik van thee heb ik de dosering en het aantal keren van gebruik al aangegeven...

 

3) Je zult binnen enkele dagen tot een week de eerste resultaten bemerken, dat kan per individu verschillen.

 

4) Tja….. hangt er onder meer vanaf of je weed blijft gebruiken….. kun je beter maar een tijdje helemaal mee stoppen….

 

5) Bij te hoge dosis ga je overgeven…. En men zegt ( en heeft dit bewezen via dierproeven) dat mensen er bij hoge doseringen carcinomen van kunnen krijgen….. maar tja…. Mensen zijn niet gelijk aan de dieren die bij die proeven werden gebruikt… en die hoge doseringen krijg je niet naar binnen, want je geeft al eerder over…

 

6) Ja, onder andere bij mijzelf…. Maar daarnaast nog bij een vijftiental mensen… daar wil ik kort over zijn… ik werkte jaren in een koffieshop... vandaar…

 

7) En nu de waarschuwingen!

 

Kalmoes moet je niet gebruiken bij bloedingen, ook niet bij neusbloedingen of bloedende aambeien.

en ook Niet samen met MAO-remmers gebruiken! en Niet combineren met passiebloem, Sint-Janskruid of met yohimbe! Als je een van deze laatste kruiden hebt gebruikt, moet je minstens twee maar liever nog drie weken wachten voordat je kalmoes kunt gaan gebruiken.

 

MAO remmers

Mono-amino-oxidase heropnameremmers is de volledige naam.

 

In Nederland worden mao-remmers niet vaak voorgeschreven, maar de volgende twee worden nog gebruikt:

· Aurorix®, stofnaam moclobemide, een mao-A remmer van de fabrikant: Roche Nederland BV, 150 mg tabletten.

· Eldepryl®, stofnaam selegiline, een Mao-B remmer van de fabrikant Viatris BV, 5 mg tabletten.

 

Daarnaast schrijven artsen in andere EU landen en heel soms ook in Nederland nog twee Mao-remmers voor:

· Parnate®, stofnaam tranylcypromine.

· Nardil®, stofnaam fenelzine.

 

· Deze vier medicijnen mag je nooit combineren met het gebruik van kalmoes of van producten waarin kalmoes is verwerkt!

· Wanneer je met het gebruik van deze medicijnen bent gestopt, dien je nog minstens vier weken te wachten, voordat je kalmoes of een kalmoesproduct kunt gaan gebruiken!

 

8) Ik hoop (en verwacht ook wel) dat de logopedist je ademoefeningen gaat voorschrijven… die zullen je zeker baten…. Zowel voor de woordvindingsproblemen als voor het stotteren…

 

Veel suc6 in het terugvinden van de controle over je geheugens…

 

PS

 

Vat dit advies niet op als het advies van een kruidengenezer aan zijn patient.... jij bent mijn patient niet, want om dit te kunnen zijn, moet ik je beslist in levende lijve hebben gezien en gesproken...

 

maar suc6 anyway...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ritger:

 

Super bedankt voor uw antwoord, ik ga dit de komende tijd proberen samen met eventuele oefeningen van de logopedist!!

Echt hartstikke bedankt voor je antwoord!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt heel aannemelijk hoor :innocent:

Helaas ken ik niemand die hier ervaring mee heeft, dus ik heb geen (voor)oordeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kalmoeskruid (Acorus calamus L.) bevat het ----EDIT----verwekkende isoasarone, een stof die bij uitstek de twaalfvingerige darm aantast. Het is een eeuwenoud middel tegen maag- en darmklachten. Bovendien wekt het de eetlust op. Het bevat ook aristolochiazuur, dat zowel ----EDIT----verwekkend is als mutageen (het veroorzaakt genetische mutaties in cellen). In Duitsland, waar men de kruidengeneeskunde over het algemeen toch goedgezind is, mogen preparaten die dit zuur bevatten niet meer worden toegepast (Röder 1982, p.2090).

 

:blink:

 

 

edit: op de plek waar ---EDIT--- staat hoort eigenlijk een nare ziekte te staan, maar dat mag blijkbaar niet op dit forum. Het begint met een k en eindigt op anker :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...