Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Heel Droevig

Recommended Posts

Nieuw huisje, nieuw tuintje. Ik zag direct een plekje waar ik met veel plezier jaarlijks mijn plantjes dacht te zetten. Er lag nog wat bestrating maar die was zo weg, eronder lag een beetje grijszand en daar zag ik ook niet echt een probleem in. Gewoon zaak van het laagje afgraven en vervangen door beter, toen brak de horror los .. bleek de vorige eigenaar tot wel 30 cm diep prachtige zeeuwse kleigrond te hebben afgegraven om dat vervolgens tot de rand te vullen met reinzand :( het is een waar mussen paradijs en ik veronderstel dat de katten uit de buurt eens ze het gevonden hebben, het er ook best wel naar hun zin hebben maar voor mij is het gewoon pure horror. Daar gaat mij idee om het dit jaar eens allemaal heel basic te doen weer. :verrygood

 

Zo moest men treurnis delen en hier was niemand om mijn ei kwijt te raken dus ... ach 5 min later en een hele lekker rokertje verder ben ik mentaal al aan het graven en zie ik op het einde van de zomer toch weer hele leuk dames in de tuin staan. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak gebruik van potten ,

met eventueel een net eromheen voor de vogels,etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//edit onnodig quoten!

Ja dat was mijn volgende gedachte, om dit jaar dan maar eens in grote potten te werken en de afgewerkte aarde dan weer als basis te gebruiken voor op dat plekje in de tuin. Maar ken mezelf. Het is niet zo een grote plek, 3m² en dat 30cm diep, gaat allemaal de vuilnis op en er komt gewoon goeie grond in. Ik veronderstel om de prijs een beetje te drukken en omdat ik heel erg tevreden ben over deze grond hier dat ik gewoon uit de tuin grond ga verplaatsen en op die plekken mijn afgewerkte grond ga "storten" :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat je hele tuin weer uitgraven en vullen met aarde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, je kunt toch wel een aantal zakken goede growaarde in de gaten dumpen, met een ondergrondje van goeie zeeuwse klei, beetje er doorheen werken en je hebt een perfecte basis :verrygood

 

(meeste zon-uren in zeeland overigens :( )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep die grow aarde was mijn idee van lekker basic, gebruik normaal een paar zakken all-mix ofzo en spit hem onder de klei grond. Ben gelijk bij dichtsbijzijnde gs al wat grond gaan halen, er was alleen een schamele 100L batmix van plagron in huis en die hebben we dan maar al meegenomen. Ik hoop morgen nog ergens een 500L te vinden en dan is alle rotzooi weer opgeruimt.

 

Ik hoop dat de batmix wat is van plagron want ik heb hem nog nooit gebruikt, duur was ie al wel :-( misschien lag het aan de gs want ik zag bij leafman dat het bij hun al goedkoper had geweest zelfs met verzendkosten erbij. Nu ik toch al voorbij het basic stadium ben denk ik erom om ook buiten rhizotonic, cannazym en cannaboost bij te geven dit jaar of heeft dit absoluut geen zin buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er geen gewoonte van maken om hier te posten maar hier wil ik u toch voor waarschuwen!!

kijik maar uit met die shitmix van Plagron....had ik vorige run ook gekocht ....was dat een dikke mistake zeg....na ongeveer 2 a 3 weken had ik thrips godverdorie....

tja ik had het moeten weten....guano trekt beestjes aan....

ik heb ze nog GVD....!

dus ff behandelen met neem olie .....of mineralen olie zo noemen ze het hier in belgie.....om zeker te zijn he....

 

en had nog gedacht dat ze (plagron )beestjes vrij was....niet dus.....over de andere Plagron Mixen heb ik geen klagen

 

ohw en rijnzand zeg je...das toch goed....?dat kan toch ook gebruikt worden in je grondmix

graaf je tuin 4/5 af en meng de rest met gewoon zand dan moet je er minder perliet bijdoen.....

rijnzand wordt ook gebruikt om je grond te mixen en luchtiger te maken...en je roots makkelijker te laten groeien

 

mijn 2 €uroCent...

Edited by Core

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Core : das bullshit, hoe weet jij zo zeker dat het in je grondje zat? En niet van je hond afkwam? Of gewoon via je stekken? Plagron grond is prima, ik gebruik nu voor de 3e keer batmix, prima spul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is wel heel makkelijk gezegt core!

plagron is gewoon goed niks mis mee :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja natuurlijk jullie hebben gelijk....en ik niet.

ik weet niet wat er gebeurt in MIJN kamer ...jullie weten dat VEEL beter...

 

en het is geen BUllshit ...t'is GUANOshit....wou ik gewoon ff een mes waarschuwen op een gevaar dat bestaat...nee kraken jullie gewoon een mens z'n post af...door te zeggen dat dat niet waar is ...en precies of ik zou een hond bij m'n kindjes laten...wtf..

 

ohw btw ik was sarcastisch ...moest u dat niet opgevallen zijn....t'is door zo'n gasten als u dat ik hier niet graag post...altijd gezeik!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga er geen gewoonte van maken om hier te posten maar hier wil ik u toch voor waarschuwen!!

kijik maar uit met die shitmix van Plagron....had ik vorige run ook gekocht ....was dat een dikke mistake zeg....na ongeveer 2 a 3 weken had ik thrips godverdorie....

tja ik had het moeten weten....guano trekt beestjes aan....

en had nog gedacht dat ze (plagron )beestjes vrij was....niet dus.....over de andere Plagron Mixen heb ik geen klagen

Wat een larie!Aarde trekt geen tripsen aan,noch voedingsstoffen,tripsen leggen eitjes in het bladgroen,in volwassen toestand zuigen ze de bladcellen leeg,dit insect is 100% afhankelijk van planten dus en niet van aarde!!!Tripsen overwinteren altijd verscholen in planten,en niet in aarde,dus zo maar aannemen dat guano en of aarde tripsen met zich meebrengt is volkomen belachelijk,zeker als je weet hoe alle potgrond op de markt gebracht wordt!Gepasteuriseerd en kiemvrij.Dit is de reden dan ook dat we zelf een bodemleven dienen te starten in onze gekochte aarde...

 

t'is door zo'n gasten als u dat ik hier niet graag post...altijd gezeik!

Verklaar dan ook geen onzin,weet waar over je spreekt... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ben blij met iedereen zijn input, juiste info is natuurlijk makkelijker maar de gedachte is inderdaad iemand helpen. de batmix is netjes onder de kleirgond gespit en er komt nog een all-mix over die daar nog eens wordt ondergespit. Heel veel dank gaat uit naar een paar helpende handen die toevallig net in de buurt waren en heel die kuub bouwzand netjes hebben verwijderd. :verrygood

 

Vroeg me toch nog af of het buiten zin had om rhizotonic, cannazym en cannaboost bij te geven ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding kan je wekenlijks tot 2 wekelijks buiten toedienen,ook bloeistimulator dus,enzymen zijn nutteloos,en indien het zaad betreft is rhizotonic ook overbodig,een pril stekje mag je dan weer wel rhizotonic geven,let alleen op de ph waarde,want rhizotonic laat je ph waarde enorm stijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Rataplan, enzymen zijn dus afgeschreven voor buiten. Ik hou ze wel in de kast :( Grond is ondertussen trouwens klaar. Het is een mengeling geworden van de bat-mix van plagron en nog wat all-mix van canna. Had de gs de light mix van plagron in huis gehad had dan was het die geweest maar die was er niet. Dit alles ondergespit en ik weet dat ik er de eerste weken geen omzien naar heb. Zal zeker letten op de ph bij de rhizo.

 

Zal het niet nalaten om de zomer mee in beeld te brengen hier op wietforum :verrygood Nog weekje ofzo en ik begin aan mijn buitenseizoen dus voorlopig is er nog niets om pics van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat een larie!Aarde trekt geen tripsen aan,noch voedingsstoffen,tripsen leggen eitjes in het bladgroen,in volwassen toestand zuigen ze de bladcellen leeg,dit insect is 100% afhankelijk van planten dus en niet van aarde!!!Tripsen overwinteren altijd verscholen in planten,en niet in aarde,dus zo maar aannemen dat guano en of aarde tripsen met zich meebrengt is volkomen belachelijk,zeker als je weet hoe alle potgrond op de markt gebracht wordt!Gepasteuriseerd en kiemvrij.Dit is de reden dan ook dat we zelf een bodemleven dienen te starten in onze gekochte aarde...

Verklaar dan ook geen onzin,weet waar over je spreekt... :nerd

 

100% afhankelijk van de plant zij je he....dank u voor de juist info rataplan...blijkbaar verkoop ik niet alleen larie :(

http://www.wietforum.nl/index.php?act=modu...i&img=31227

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dat plaatje goed bekijkt zie je dat eitjes niet in de bodem worden gelegd dus. Je had het er bovendien over dat guano beestjes aantrekt. Een zin verder beweer je dat het in de grond zit. Heb je ook gekeken hoe lang die cycli duren toevallig?? Zou betekenen dat de growshop zakken met krioelende trips zou hebben staan. Dus voor je je kennis van internet haalt, zoek dan even goed door...

thripscycle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja tmeeste klop wel....maar ik ben van 1 ding zeker ...er zaten beesten in die grond ....(en das geen larie!)misschien geen thrips zoals nu blijkt...ik denk dat ik de loupe er eens zal moeten bijhalen....ik was beestjesvrij tot onlangs dus heb er geen ervaring mee

nway ik wil deze thread ni hijacke .....ik trek m'n plan wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je ziet kunnen er heel snel beestjes groeien in je aarde. Binnen 10 - 15 dagen na het leggen van de eitjes kunnen daar al beestjes uitkomen, bij sommige soorten nog sneller. Ik geloof best dat er beestjes in je grond zaten maar de kans dat die er bij Plagron al ingekomen zijn is zeer klein tot verwaarloosbaar. Dus voor je een zeer gerespecteerde leverancier beschuldigt van beestjes in zijn aarde vind ik dat je met wat betere argumentering moet aankomen. Nu zijn het plots geen trips meer? Vliegjes wellicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffff moet dat na echt zo sarcastisch.... t'is omdat ge moderator ze zeker.... :(

en ik heb wel degelijk beestjes...weet gewoon nog niet welke das al

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was niet sarcastisch. Volgend mij heb ik je heel inhoudelijk beantwoord. Ik vroeg of je vliegjes had. En volgens mij was jij het die juist heel erg hard van stapel liep. Ik vind dat je, voor je dit soort zaken uit, wat beter beslagen ten ijs moet komen. En nu weer on-topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...