Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sanderweedy

Hoe Warmer Hoe Meer Thc?

Recommended Posts

ey

 

oke eerst ff:

ik heb eerst gezocht in de growquide en daarna gezocht. :verrygood

 

hier de vraag:

ik heb net op een site gelezen gekomen via google dat een wietplant meer thc aanmaakt wanneer het in een warmer klimaat voorkomt. dus als hoe warmer het klimaat hoe meer thc.

 

is dit ook zo want lijkt mij niet egt.

 

volgens mij word het puur door de genen bepaald. :innocent:

 

sanderweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is volgens mij ook niet waar nee.

 

Het wordt inderdaad o.a. door de genen bepaald, maar nog meer door de andere omstandigheden waar de plant mee te maken krijgt, zoals het licht en de voeding e.d.

 

En in de warmere landen kom je juist vaak veel minder potente wiet tegen.

 

Veel zit hem in de veredeling van het zaad, vandaar dat "nederwiet" zo sterk is :innocent: godzijdank :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smaak en kleur en structuur zo ook de hoeveelheid THC is genetisch vast gelegd,, maar hoeveel ze van haar maximale genen gebruik kan maken ligt toch echt wel aan de kweker of natuurlijke omstandigheden.

De plant maakt thc aan om haar zaaddragende bloemen ook te beschermen tegen alle extreme ellende uit de natuur, wind, hitte, vocht,uitdroging etc,etc

 

Ze kan witter door terror technieken toe te passen zoals bijv. het splijten van de stam waardoor de sapstroom onderbroken wordt en ze dus meer thc aanmaakt omzich tegen uitdroging te beschermen..

 

simpelweg je hok opwarmen is geen stimulans voor de plant om meer thc aan te maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
dokkie: ''Ze kan witter door terror technieken toe te passen zoals bijv. het splijten van de stam waardoor de sapstroom onderbroken wordt en ze dus meer thc aanmaakt omzich tegen uitdroging te beschermen..''

 

suggereer je hiermee dat ik betere wiet krijg als ik één dag voor het oogsten de stam knak?

 

of bedoel je dat daarom ook, onderste boven, aan de plant gedroogt wordt?

 

hay5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik er mee wil zeggen dat dit goed is en of uberhaupt werkt..

maar zo zijn er inderdaad wel meer manieren , 1 dag voor de oogst,, is dat niet wat te kort.. je kan ze al wat eerder knakke toch?

 

Zelf hou ik me niet zo bezig met dat knakke, me wietjes zijn altijd wit zat.. :verrygood

 

Dat laatste snap ik niet, en bedoel ik ook vast niet..plant onderste boven drogen heeft niets te maken met de sapstroom of THC, is alleen handig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wat misverstanden uit de weg ruimen.

De wietplant heeft maar 1 doel(vrouw) bevrucht te worden!

De hars-THC-dient om stuifmeel aan te laten kleven.

Blijft die bevruchting uit dan is het 1ste antwoord meer THC maar dat houdt een x op.

Nu kun je een aanslag op het leven plegen dat is de plant beschadigen-reactie plant die nakomelingen wil hebben nog meer hars/thc produceren in haar wanhoop.

 

Dit doen de hormonen in de plant en het hele sisteem is op voortplanten/overleven gericht.

 

Daarom heeft een bevruchte plant ook minder thc omdat het grote doel is bereikt.

 

Zaden betekend overleven.

 

Zo ook moet je het bloeien zien.Als de dagen korter worden dan betekend gevaar,winter,sterven dus reactie bloei om te overleven.

 

Zo kun je bijna alles in de plant herleiden tot overleven=voortplanten---Zelfs het producren van b.v. vrouwelijk zaad is daartoe te herleiden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

bevruchtig vind pas plaats als een stuifmeelkorrel diep in de stamper samensmelt met de zaadknop,

De hars is verspreid over de gehele bloem en wat blad..

en omdat je in de natuur niets moet uitsluiten neem ik gewoon aan dat de thc of de hars

een beschermende rol speelt.. na de bevruchting valt de thc der ook niet af ofzow,, en zal dat laagje hars dus een issolerende werking hebben.

In de wereld van indoor kweken Sensimila ,,, zaadloos...

Wordt ze dus inderdaad niet bevrucht en maakt tot de laatste dag THC aan..

Hoeveel thc ze zal produceren en hoe dik en massief je bloemen worden.. ligt niet alleen aan de soort plant die je kiest maar ook aan het klimaat in de kast of haar omgeving,temperatuur fluctuatie, de manieren van kweken, etc..

 

anyway,,, als je ze gewoon lekker opkweekt worden ze wit zat..

Er staat nu nog 1 NewBerrytje in me kassie ,, ze moest er eigenlijk al 1,5 week terug af..maar ik laat haar staan,, kijken hoever ze doorbloeid,, blad is nog redelijk, en ze maakt nog steeds THC aan..Ze zal wel veel stoner zijn dan de rest..

Soms zit er zo'n gestrest toppie in de plant, u know, zo'n zielig takkie, met een heel klein toppie,, bijna geen wiet, ook niet ontwikkeld maareuh superrrrr wit..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Functie van de harsen is iig geen stuifmeel vangen; daar zijn de pistils voor, er zijn verschillende theorien, maar we kunnen geen uitsluitsel geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepal? Overdag snikheet , des nachts ijskoud?? :verrygood

Een van de vele theorieën is de bescherming van de plant d.m.v. de harsen!!! Klinkt mij het meest plausibel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit ook geen (iig heel weinig ,niet goed zichtbaar)THC op de pistils..

dscf3455qy3.jpg

op foto's van wazzup zie ik wel wat cristallen ofzwat op de pistils zitten,, is dat dan ook THC,, offeuh een ander cannbioiedeachtig iets..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sanderweedy, THC productie is zoals hierboven al gezegd enorm afhankelijk van het milieu waar ie in opgroeit, dit onafhaneklijk van de genetische rugzak dat ie mee krijgt. Dus ook de temperatuur. Om nu te kunnen stellen dat hoe hoger de temperatuur hoe hoger de THC opbrengst wordt dat is niet zonder meer waar, ook al zit er kern van waarheid in. Alle omstandigheden moeten zich dan ook aanpassen aan de hogere temperaturen. Als je bv. co2 gaat toevoegen moet je temperatuur mee stijgen maar hier zijn er zat experten neem ik aan die je dat tot in de puntjes zouden moeten kunnen uitleggen. :innocent: want ook de voedingsopname wordt anders en je zult in een hokje dan toch echt aan al je dames hun noodzaak moeten voldoen.

 

@riesje

 

In landen als nepal waar zulke temperatuur schommelingen bestaan overleefd wiet echt wel maar om daar van een optimale THC opbrengst te spreken is heel scheef getrokken. Ze maken niet voor niets voornamelijk hash in zulke landen. :wOOt

 

@hay5

 

knakken en splitsen heeft inderdaad wel invloed op de THC productie, zoals DB het zo netjes heeft weggeschreven het is zuiver overleven. Net zoals ze droog zetten voor een tijdje en spoelen voor je oogst positieve invloed op zowel je gewicht als de THC produktie kan hebben <--- lees vooral het woordje KAN :whistling

 

heb zelf een heel leuke ervaring met knakken en splitsen, eerst heeft de dochter geholpen met een bal net onder de hoofdtoppen, 3 takken volledig geknakt en later hielp mijn zoontje met een badmintonracket door op ongeveer een 15 cm boven de grond de hoofdstengel compleet te splijten. Die plant had ik voor mezelf dan ook helemaal afgeschreven en heb er dan in eerste instantie helemaal niets aangedaan. Na een week ofzo kreeg ik medelijden en heb er een touw omheen geknoopt, ook omdat ie blijkbaar toch niet dood ging. Nu dat plantje is uitgegroeid tot de volste en tja tuurlijk breedste plant in mijn tuintje en had boven all twijfel ook de beste opbrengst zowel in kwalliteit als in kwantiteit. Thx kids :verrygood

 

"edit" voor die lelijke typos .... naar schryuffouten zoek ik niet, dat laat ik aan andere over die zch daar toch voor geroepen voelen ;)

Edited by Dr.LivingStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist , dr Livingstoned en wat hebben we nodig voor hash???? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Juist , dr Livingstoned en wat hebben we nodig voor hash???? :verrygood

 

Heeeeeel veeeeeeel wietplanten en die hoeven echt niet zo THC rijk te zijn als dat je hier in NL te pakken kan krijgen om toch super lekker hash te krijgen hoor. Plaats hebben ze daar namelijk meer dan genoeg. De paar velden die ik al gezien heb die 100% voor hash opbrengst waren staan gewoon ontzettend veel planten m² kweek methode is daar heel anders dan dat je hier gebruikt onder lampen of in je tuintje. Gaat hun niet om de hoeveelheid in totaal maar om de oogstbare thc soorten die zich op de plant bevinden als ze zich er al druk om maken. Nu niet dat er niet meer redens zijn om voor een hash te gaan ipv gewoon de wiet, makkelijker te smokelen enz. maar de kwalliteit van de verkregen wiet heeft er echt veel mee te maken.

 

Is ook de reden dat Nederhash zoveel sterker is. Zelfs het afval dat hier gebruikt wordt is niet in verhouding tot de planten die ze in bv. nepal gebruiken

 

Sry, dit is eigenlijk volledig off-topic vermoed ik

Edited by Dr.LivingStoned

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...