Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Manubus

Manubus Kas- & Buitenkweek 2007

Recommended Posts

Daar heb je zomaar een punt mee gescoord.

Ik mag hopen dat anderen meelezen.

[ontopic]Mijn dames spelen buiten en ik ga dit soort geintjes hopelijk pas eind augustus uithalen. [/ontopic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

@suffie: waarom eind augustus pas?

 

heb ik het zo goed gedaan?

med_gallery_9837_1683_43778.jpg

 

med_gallery_9837_1683_421637.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah begint er op te lijken.. B)

 

Misschien is het beter om het haakje van het ijzertje bij de 5e internode van boven te bevestigen.. Of 3 internodes hoger dan waar het haakje nu zit.. Dan zal de tak meer krom buigen en zullen de zijuitlopers beter tot hun recht komen..

 

Mischien ook nog iets verder naar beneden, maar dat moet je zelf aanvoelen tot hoe ver dat kan.. Als het kan tot de zelfde hoogte als waar de topjes van de zijtakken zich bevinden..

 

Waarom buig je de plant naar de zijkant van de kas? je kan haar beter richting de uitgang (lengterichting van je kas) buigen omdat de nog flink breder zal worden.. Daarmee geef je de andere plant ook wat meer plek :innocent: (of zie ik het nou vanuit een verkeerde hoek?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@suffie: waarom eind augustus pas?

Ik wil ze eerst een maand laten groeien en kijken hoe ze er half/eind augustus bijstaan.

Het is lastig een paar dingen tegelijk te onderzoeken en ben eigenlijk best nieuwsgierig wat het vroegtijdig halveren van de dames voor effect gaat hebben. De eerste tekenen zijn positief maar daarmee heb ik zeker nog geen eindoordeel gevestigd. Buigen doe ik al jaren, op het eind meestal een wirwar van touwtjes en dan meestal uit noodzaak, kwestie van het zootje niet boven de erfafscheiding te laten gluren :innocent:

Zie ook "m`n verslag" uit 2006 (had ik nl niet echt).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips maar ik laat het zo nog even voor als het is, ik wil even kijken hoe snel ze zo groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet waarom de paarse steeltjes nog niet weg gaan nu ze in de volle grond staat :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer 2 maand geleden dat ik voor het laatst hier heb gepost maar niet getreurd er is niets verloren gegaan oid.

 

De 3 afghanen komen nu pas echt goed in hun bloei (laat :specool ?). Toppen komen eraan. Eigenlijk weet ik niet goed wat ik moet doen, ik heb geen idee wanneer ik moet oogsten (1e kweek) maar ik hoorde iets van 80% van de haartjes moeten bruin zijn... maar er zijn er nog 0 bruin als ik het goed zag maar dat zal vast nog wel komen. Wat een rotweer laatste dagen. maar volgens mij heb ik nog geen toprot ofzo.

 

 

fotos:

 

gallery_9837_1683_152966.jpg

 

 

 

gallery_9837_1683_184839.jpg

 

gallery_9837_1683_377473.jpg

 

Mazzel,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken nog maar zeker 7 a 8 weken als je die nog goed wilt afbloeien.. 't zal niet meevallen maar het scheelt natuurlijk wel dat ze in een kas staat.. probeer het iig goed te ventileren

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat nog zo lang!! sjonge vallen de bladeren dan al niet van de plant :specool maar ja.. moet maar.. kans op toprot is dan wel erg groot lijkt mij. 1 staat er trouwens buiten (de mooiste) en 2 in de kas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dat is nog een leuk struikje geworden, en ja, ik heb er in mijn kas ook een paar staan die nog minimaal 10 weken moeten.. Goed ventileren en er het beste van hopen :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paarse steeltjes komen veel voor dit jaar, dit omdat de nacht temperaturen best wel laag zijn en er dus een groot verschil is tussen dag en nacht temperaturen wat stress oplevert. Zou me er verder niet al teveel zorgen over maken je planten (struiken eigenlijk :specool) zijn redelijk groot dus die kunnen wel wat hebben.

 

Dat ze zo lang moeten staan heeft denk ik te maken met de waardeloze zomer van dit jaar, zou me trouwens in dit stadium nog niet veel zorgen maken over top rot aangezien er nog geen dikke buds aanzitten.

Als die er over een paar weken wel hangen probeer dan de lv in je kas zo laag mogelijk te krijgen (geen ramen/deuren open zetten) verder afwachten en hopen op beter weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als die er over een paar weken wel hangen probeer dan de lv in je kas zo laag mogelijk te krijgen (geen ramen/deuren open zetten) verder afwachten en hopen op beter weer.

 

Dan zal het juist vochtig worden/blijven.. plant verdampt ook heh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

al bijna 1.5 maand geleden van de laste post in dit topic.

 

De drie planten zijn inmiddels geoogst (alleen de grotere toppen), en met heel veel geluk kon alles bij een kameraad in de schuilkelder staan, zeer chille, koele plek, 100% donker, dikke muren en geen stankoverlast, wat wil je nog meer.

We zijn vergeten te kijken hoeveel gram we nou hebben maar we gaan het binnenkort wegen, maar ik post hier de foto dan kunnen jullie ff een schatting maken wat je denkt hoeveel het zou zijn.

i kheb egt geen flauwwww ideeeeeeee

 

med_gallery_9837_1683_332468.jpg

 

 

 

alles nog door de grinder en hoppatee

B):D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor B) Heb je nog foto's van je planten met toppen in je kas? Last van rot gehad?

 

Ik schat dat het iets tussen de 90 en 200 gram is..

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik nog wel volgens mij op men telefoon! zal ze morgen is uploaden.

 

zo zo dat is wel netjes voor de eerste keer vind ik zelf B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je topic niet gevolgd maar ziet er goed uit, zover ik kan zien dan. Weet niet in hoeveel tijd je het er doorheen wilt stoken maar zou het niet meteen grinden. Gewoon alleen voor wat je wilt gebruiken. De rest mooi donker en koel bewaren. Lees koelkast of vriezer

 

oh ja, je gewicht, vind het moeilijk te schatten want weet niet hoe erg het is aangedrukt. Volgens mij gaat er in zo'n liter weckpot zo'n 100 gram. maar zijn volgens mij geen liter potten B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je hebt gelijk nog lang niet alles is door de grinder maar moet het in de vriezer om het te bewaren!?!?

 

de grootste is een 1 Liter pot. en al die anderen bij elkaar zijn sowieso 1L. dus dat zou 200gr zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neejoh. gewoon lekker in die potten laten. Luchtdicht verpakt dus.. op kampertemp is prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 200 gram is dat het inderdaad niet erg nodig om het in te vriezen. Maar voor langdurig bewaren raad ik toch echt de koelkast of vriezer aan. Gewoon met pot en al erin, staat het meteen goed donker. Warmte en licht breekt thc af...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wiet van ruim een jaar terug nog steeds in weckpotten zitten en daar is nog steeds niks mee.

Donker en koel ( naast de aardappels?)

 

Zijn jullie niet bang dat als je het invriest de thc er vanzelf afvalt als je steeds iets uit de vriezer haalt.

Het vries in en schudden maar idee B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de koelkast in ieder geval niet, bij de vriezer zou dit kunnen gebeuren. Maar ik raad dan ook niet aan om steeds uit je vriezer een paar topjes te halen. Gewoon je voorraad in de vriezer (of zoals ik in de koelkast) en af en toe haal je er een deel uit voor gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...