Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BIO-Flores

Paddenstoelen Tussen Mijn Planten!!!

Recommended Posts

Ik kom zojuist tot de conlusie dat ik een aantal paddestoelen heb groeien rond 1 van me planten. Me planten staan in een highlander kweekkast en ik heb dit nog nooit meegemaakt.

 

Is dit een slecht teken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotoooooooo :specool

En opeten die handel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is dat er zo een die je op schaduwrijke grasveldjes ziet. Sporen zaten waarschijnlijk in de potgrond. Net zoals er allerlei verschillende zaailingen omhoog komen uit de potgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weghalen die paddestoel en doorgaan. Gebruik wat bacto van Sannie voor een betere grond. Je kan de juiste bacterien, schimmels en sporenelementen in de aarde helemaal bijsturen. Alles is in potjes te koop voor een ideaal grondje. Ga maar eens kijken bij de producten op de sites van the growshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Tokkie dat vochtige klimaat vinden paddestoelen inderdaad heerlijk, maar de sporen van de paddestoel moeten al in de grond hebben gezeten en worden door het vocht alleen geactiveerd, m.a.w. ze gaan hierdoor groeien, maar ze ontstaan hier niet door. Dus ff wat aan je aarde doen is best goed om te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens wijfiie ;) :specool

 

Gelukkig was dit vorig jaar bij mij dus ik heb allang weer nieuw grondje :huh:

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahah grappig jah !! maar ik zou die inktzwammen maar ff lekker NIET opeten !! daar ga je erg bad van ....

 

 

ze hebben op zeker te nat gestaan .. als je een wietplant goed watergeeft (niet teveel en te vaak dus) dan zal er nooit geen paddo omhoog komen .. en de grond die je gebruikt is waarschijnlijk ook veel te compact eigenlijk ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb recent wormen uitgezet, gewoon gezocht op een grasveldje.

 

Zou het met hen zijn meegekomen?

 

Je zou denken dat door de wormen me aarde juist niet compact is inmiddels. En ik gebruik ook een tensiometer en die is haast niet onder de 80 mBar geweest.

 

En me aarde is trouwens een all-mix van de GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je zegt het al, allmix, zit van alles in. Af en toe vind je zelfs stukjes plastic en nog veel meer niet thuis te brengen stukjes in aarde. Volgens mij doen paddestoelen het juist goed bij hoge luchtvochtigheid en een redelijk hoge temperatuur (~25 °C). Je kastje heeft dus perfecte klimaat. Trek hem eruit en go on, don't worry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht altijd dat paddestoelen alleen op een verzuurde grond voorkwamen? ;)

 

Kan me vergissen....

 

Maar ben ook geen paddo-ist. :specool

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...