Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jan bloemen man

Tijdschakelaar Kapot

Recommended Posts

Thanks Whazzup ;)

 

Ik dacht al dat ik gek geworden was maar zit toch duidelijk een (redelijk goed) relais in.

 

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben bang dat hij nu alles en iedereen bij zn gs in elkaar heeft getimmerd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er zit een tijdklok in met een bepaalde schakelcapaciteit. 16 (8) A ... !! nou wat betekent dat dan ?

Dat betekent dat het relais een ohmse last (AC1)van 16A kan schakelen en een licht inductieve last (AC2) van 8A. Zal voor lampen uitkomen op maximaal 4A (AC15a - druklampen) dus 1 600W lamp. Maar in ieder geval ruim voldoende om één relais te schakelen voor 4 lampen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh dus er zit wel een relais in maar niet genoeg voor 4*600watt, maar wel genoeg voor 1 lamp van 250watt en een afzuiger 65watt?? ;) dit doet me goed om te horen, ik d8 dat ik al vet genaaid was en wou donderdag alweer trug gaan naar die GS :)

 

hmmzz wat ben ik toch blij dat hier mensen zitten die wel ontzettend veel verstand hebben van dit soort dingen :D

 

geweldig zo'n forum ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe je leest niet goed stoney ;) er zit een relais is dat waarschijnlijk echt wel 4 x 600 watt kan schakelen. Dus zat vermogen.

 

Alleen die klok al kan een lamp schakelen, alleen wordt ie daar niet voor gebruikt. Het relais wordt gebruikt om te schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed. Dat kastje heeft dus een relais om aan alle onzekerheid een eind te maken ;)

 

Kosten om zelf te maken:

 

De klok: 17,50

Het relais: als je een goeie koopt 30-50, een wat eenvoudiger 20

De wcd's: 12 (excl. die rode CEE, die heb je niet nodig - is de kachelaansluiting heb ik me laten vertellen)

Het kastje: 10-20 euro

 

Dus totaal al pak hem beet 60-80 eruo aan materialen zonder wartels en kabels... conclusie: Mits het relais een beetje goed is een prima koop voor pak hem beet € 79 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol mja ben wel een beetje genaaid dus, mja de gs hier verkoopt alles veel te duur als ik 15mins rij ben ik bij een andere gs en die is al een stukl goedkoper :s

 

maar zoals ik al vaker heb aan gegeven ben ik echt een super noob met electro :sdus beter 1 kopen denk ik dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet helemaal hoor. Je hebt er eentje gekocht met kachelaansluiting. Ik vergeleek de prijs even met het kastje wat je aangaf op Alien, dat is alleen lampaansluitingen voor 79 euro.

 

Als je kijkt naar dat witte blokje achterin (het relais) de 6 aansluitingen aan de linkerkant:

 

2 in het midden - Daar komt de stroom op binnen. Wordt afgetakt voor de voeding van de klok

2 links - Daar wordt de stroom naar geschakeld als de klok aan is (naar de blauwe stopcontacten) - NO contact

2 rechts - Daar gaat de stroom naar toe als het relais in rust is (de klok uitschakelt) - de kachelaansluiting - NC contact

 

De twee rechtse draadjes komen van de klok af om de spoel van het relais te bedienen (aan te laten trekken als de klok aan gaat). That's it!

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

net als wat ik gister al zei, ben ik echt blij dat dit soort fora bestaan ;)

 

thanks allemaal voor jullie tips en reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...