Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jan bloemen man

Tijdschakelaar Kapot

Recommended Posts

mijn lampen branden snachts op 18uur en heb ze naar 12 uur gezet en wat bleek?

dat mijn tijdschakelaar kapot is dus nu staat hij nog steeds aan.

wat kan ik nu het beste doen om mijn bloemetjes zo weinig mogelijk strezzz te geven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon op 12 uur zetten zoals je van plan was.

 

Komt er alleen op neer dat ze wat langer licht hebben gehad achter elkaar toch?

 

Maarre ......tijdschakelaar kapot??

 

Geen relais?

 

Dan zal je problemen blijven houden want daar zijn de "normale"(huis/tuin/keuken dingen) tijdschakelaars

niet goed genoeg voor.

 

Beter ff en relais(kastje) kopen.

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin growshop ....

 

das nou net het probleem met al die zogenaamde supertimers...

 

Als er geen RELAIS in zit niet nooit kopen allemaal troep troep

 

wanneer dringt het is door !!

 

:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee die bestaan niet dus al die onzin dat die timers goed tegen 3600 watt continue aankunnen is allemaal BULLSHIT.

 

Die timers van 30 euro die liggen bij de bouwmarkten voor 5 ...

 

ALLEMAAL troep !!

 

Zelf bouwen en goed naar Whazzup luisteren.

 

Dat is de enige oplossing.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo goed :specool

 

bij de growshop waar ik mn schakelaar haalde zeiden ze dat dit de beste was en dat je er ook een 600watt lamp makkelijk kon aansluiten :s

 

mja ik ging sowieso kijken voor een relais en ik ben morgen toch op de highlife beurs dus ff kijken of ze daar wat hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

een timer met een relais erin is bijvoorbeeld de relaix 30 . deze is te koop bij growshop alien. voor het luttele bedrag van 16 euro ofzoiets

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister nou maar naar esmie, en gebruik gewoon een relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij is getest met 2 * 600 watt voor langere tijd en hij heeft deze test doorstaan. maar dat geeft nog geen garantie dat hij het gaat doen. verkleint alleen de kans dat hij stuk gaat :specool

 

als je niet teveel uit wil geven kan je hiervoor wel kiezen, maar als je genoeg geld hebt zal ik hier niet op besparen.

 

ik heb zelf ook alleen een tijdschakelklok en tot nog toe zonder problemen (had hiervoor wel 2 slechte tijdschakelaars, waren binnen 1 week allebei kapot ) dus het is een gok. maar je hebt natuurlijk ook slechte relais, net zoals je slechte tijdschakelaars hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat heb je liever, je huis dat afbrand.. of die paar euro extra uitgeven voor een degelijk relais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je wel een degelijke relais hebben. ik denk ook niet dat je huis zal afbranden wanneer je een slechte timer hebt. kom op zeg, het enige wat er gebeurt is dat een contactje dicht blijft staan omdat deze door te hete temperatuur even vastlast. die dingen zijn niet van hout gemaakt, maar van plastic welke moeilijk brand (meestal dan :specool ).

 

maar een relais geeft normaliter meer veiligheid, daarmee ben ik het eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik ik al eerder aangaf ben ik idd ook welop zoek naar een relais of schakelkastje :)

 

maar het was gewoon intresse omdat ik deze nou heb

 

ik hoef er trouwens maar een lamp van 250watt en een afzuiger van 65watt op aan te sluiten :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoekt en gij zult vinden d-magic.

 

Slechte contacten, vonken en warm worden van contacten kan overigens wel degelijk tot oververhitting leiden. Als je ziet wat voor relais we gebruiken om 2 lampjes te schakelen snap je heel goed dat die klokken (zelfs met relais) niet zoveel kunnen zijn. Maak er maar eens eentje open...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En maak maar fotos van de binnen kant ...

 

Het is namelijk die timer van 30 euro die ook voor 5 wordt verkocht.

 

Maak die timer maar open, een goed relais kost ?

 

Een tijdklok kost ?

 

Ik heb nog nooit een nieuwe tijdklok gekocht, alleen maar meer nieuwe relais erbij ...

 

:specool

 

Denk nou niet dat je in de auto industrie ver komt zonder het gebruik van een relais.

De zwarte schroeiplekken op het asfalt vertellen mij genoeg, 90 % van de autobrandjes komt direct van prutserij met de elektra.

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u dank u voor de goede uitleg :)

 

ik zal vandaag ff kijken of ze op de highlife iets hebben en anders krijg je wel een PM whazzup :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_7329_1290_99896.jpg

 

 

zie hier :)

 

mss dat ik over een tijdje 2 lampen nodig heb :specool

maar heb ik hier ook echt een relais bij nodig? als de schakelaar 4*600watt aankan dan moet hij ook wel 315watt aankunnen toch??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi weten we dit ook weer ... Max 4x600watt = dat 8 amp ?

 

Dit is dus gewoon oplichterij, er zit namelijk geen relais in !

 

Er zit een tijdklok in met een bepaalde schakelcapaciteit. 16 (8) A ... !! nou wat betekent dat dan ?

 

Tsja daar word ik echt droevig van al die geile geldwolven met hun kloteprodukten.

 

Je kan er zelf alsnog een vet relais inzetten en dan pas kan je schakelen naar meer capaciteit.

 

Ik bouw ieder tijdklokje met een relais op een prutsbordje.

 

Ziet er niet zo mooi uit nee maar het schakelt wel veilig met overcapaciiteit, dan brommen ze minder en natuurlijk op rubbers.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ik breng hem ook terug donderdag want de tijdklok doet het niet eens :s, ik bestel er wel 1 bij alien, daar zag ik 1 staan een relaiskast voor €79 ipv 105 :S

 

stelletje afzetters

 

deze:

 

Relaiskast 4 x 600w met timer

 

deze beter denk je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik vrees dat al die relais kasten met dezelfde lullige timers werken ...

 

Het zijn eigenlijk meer veredelde stekkerblokken met een dikke timer.

 

Want deze timer is wel beter dan de standaard timer.

 

Maar voor het ABC verhaal begint het met een relais.

 

Dus prijs zegt niet veel, een relais kost 20 euro en een timer 3 ofzo .....

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol ik dacht dat de naam relais kast gegeven werd aan een kast met een relais, mja blijkbaar niet dus, en ik zeg nog tegen eikel van de GS ik wil een schakelkast voor het relais omdat dit veiliger is :s

 

 

fuck zeg wat een stelletje geldwolven grrrrrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum.. er zit hier wél een relais in hoor! Dat ding op de bodem is een relais. Kijk maar naar de dikte van de kabels en hoe er geschakeld wordt. Die kabeltjes van dat klokje schakelen echt geen 4 x 600 aan, die relais kabels echter wel. Dit is goed hoor. Ken het relais natuurlijk niet maar ga er van uit dat dat wel goed zit.

 

bij alien is dat overigens dezelfde klok volgens mij. Iets anders, quote van alien:

 

* Electronica en Profesioneel

 

We maken graag een schakelbord op aanvraag voor je. Laat ons weten welke eisen je stelt en wat het schakelbord moet aankunnen.

 

Je betaalt enkel voor de prijs van de gebruikte materialen en niet voor de werktijd. Dus waarom zou je het zelf doen? Doe het veilig.

 

Laat het ons weten en we maken het graag voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...