Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miltank

Antidetectie Folie

Recommended Posts

Ik ben nog steeds niet bekomen van de plotselinge einde van mijn mooie lab wat mede veroorzaakt was door de fouten van de brandweer.(lees nieuwsberichten)

Voorlopig zit er geen nieuwe project meer voor me in, mijn neef durft het niet meer aan in zijn huis en een andere locatie kan ik zo 123 niet bedenken.

hoe dan ook blijft dit een mooie hobby, ook al kan ik em (voorlopig) niet beoefenen.

bij de zoektocht naar mogelijke verbeteringen van de laatste lab kwam er een vraag op:

overal hier op de forum lees ik dat alle labs die AD folie gebruiken dit rechtstreeks op de wand hebben bevestigd, alleen kwam ik een stukje info op het net tegen waaruit blijkt dat deze methode fout is.

quote :

C3 Anti Detection Foil reduces thermal emmisivity. It works much like sunglasses. Each layer of C3 properly applied will reduce thermal emmisivity of a given area. C3 must be applied to a wooden lath frame. The frame would be attached to a wall or ceiling. The wooden lath frame creates an air gap. The C3 would be adhered to the lath with no air gaps between the peices of C3 film or the C3 and the lath itself. The lath frame would be adhered to a wall, using a silicon bead between the lath frame and the wall. This creates an air tight gap between the C3 film and the wall. C3 cannot be applied directly to a wall with no air gap present. If applied incorrectly, it does not work. C3 supplies this film to goverments around the world. Surfaces radiate energy as measured by the ratio of the radiant flux per unit area to that of the radiated value by a black body at the same temperature. Example: Black Body = 1.00 Red rough brick = 0.93 C3 ADF film = 0.055 One roll is 3.75 feet wide by 300 feet long

Ergens anders kwam ik een soortgelijke info ook tegen alleen kan niet meer vinden waar.

Logisch gezien kan het dus wel kloppen aangezien de warmte wat aanslaat op de folie doorgegeven wordt aan de wanden van het hok. Door een gesloten luchtlaag ertussen te zetten creeer je een barriere, ook door de houten latten met siliconen te plakken creeer je een barriere (aangezien siliconen niet warmte geleidend is?).

Hoe denken jullie hier over?

 

Wel is het zo dat we in dit geval praten over C3 folie. Er zijn meerdere antidetectie folie soorten op de markt. Zelf heb ik gehoord dat C3 folie wel de beste AD-folie is(wat in nederland verkrijgbaar is).

Ik zag de site van polyshield

Hun folie blijkt wel direct op de wanden te kunnen. Alleen weer jammer dat deze niet in NL te krijgen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook van antidetectie folie. Heb 2 lagen. Eerste laag aan de buitenkant vastgemaakt aan houte laten en aan de binnenkant nog eens een laag. De frames overlappen elkaar dus geen ruimte tussen de frames. Ook antidetectie tape wordt gebruikt ter afwerking.

 

Als ik mijn hand voor het hok hou voel ik geen warmte dus het werkt goed schijnbaar :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heb je het wel goed gedaan, alleen dat je geen warmte voelt betekent niet dat er geen infrarood straling is.

ik kan trouwens niet helemaal uitmaken wat je bedoeld met de frames overlappen elkaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het spul nog nooit in de praktijk gezien (wel in de GS...)

 

Ik heb er eerlijk gezegd ook mijn twijfels over. Kan me haast niet voorstellen dat een paar dunne laagjes van wat dan ook alle verschillende, meetbare straling kunnen verbergen.

Dan had Sadam Hoessein wel een paar tentjes gebouwd waar hij zijn dure raketten onder had kunnen zetten....

 

Maar nogmaals, ik lul ook maar wat, want ik heb het nog nooit gezien, noch gemeten.

 

Volgens mij kun je bij sommige GS's eenzelfde apparaat huren als de polite gebruikt. Dan zou je het kunnen testen.

 

Sommige dieven schijnen zo'n apparaat ook te gebruiken om 's nachts op verlaten industrie-terreinen op zoke te gaan naar plantages.

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien heb je het wel goed gedaan, alleen dat je geen warmte voelt betekent niet dat er geen infrarood straling is.

ik kan trouwens niet helemaal uitmaken wat je bedoeld met de frames overlappen elkaar...

 

dat je een flap over ieder frame laat om de volgende frame te overlappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat je een flap over ieder frame laat om de volgende frame te overlappen.

 

ah ok, maar dat doe je zowiezo altijd hoop ik. ook met bv zw-folie enz. Dat is niet de enige reden waarom je moet overlappen, dat doe je ook om het luchtdicht te krijgen anders kan het gebeuren dat je vals lucht trekt, maar dat heeft niks te maken met wat er in de stukje tekst wordt gesuggereerd. Bedoeling is dat je een lucht barriere creeerd tussen AD folie en wanden. Als je goed leest staat dat er en niet waar jij op duidt.

 

Ik heb het spul nog nooit in de praktijk gezien (wel in de GS...)

 

Ik heb er eerlijk gezegd ook mijn twijfels over. Kan me haast niet voorstellen dat een paar dunne laagjes van wat dan ook alle verschillende, meetbare straling kunnen verbergen.

Dan had Sadam Hoessein wel een paar tentjes gebouwd waar hij zijn dure raketten onder had kunnen zetten....

 

Maar nogmaals, ik lul ook maar wat, want ik heb het nog nooit gezien, noch gemeten.

 

Volgens mij kun je bij sommige GS's eenzelfde apparaat huren als de polite gebruikt. Dan zou je het kunnen testen.

 

Sommige dieven schijnen zo'n apparaat ook te gebruiken om 's nachts op verlaten industrie-terreinen op zoke te gaan naar plantages.

 

Ik denk wel dat het werkt alleen wel als je het goed toepast zoals dat vermeld staat in de engelse tekst.

Het gaat ook niet om de dikte van de laag folie(althans dat is niet de hoofdzaak), maar om de eigenschappen van de folie. Onderaan de tekst staat aangegeven wat de infrarood penetratie is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok even voor de duidelijkheid antidetectiefolie werkt niet

het is een fabeltje.

commerce tout coure

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok even voor de duidelijkheid antidetectiefolie werkt niet

het is een fabeltje.

commerce tout coure

 

Ik geloof ook niet in dit wondermiddel, maar zoals ik al zei: Ik heb het nooit gemeten. Dus bewijs heb ik niet.

 

Het is eigenlijk jammer dat er geen consumentenbond voor kwekers/liefhebbers is.

Die zouden een hoop indianenverhalen uit de wereld kunnen helpen.

Nu krijg je alleen maar info van fabrikanten.

En die bladen die de persberichten van de fabrikanten klakkeloos overpennen.

 

"20 % meer opbrengst met deze lamp..."

 

"Voeg CO2 toe aan je voedingswater..."

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok even voor de duidelijkheid antidetectiefolie werkt niet

het is een fabeltje.

commerce tout coure

 

vertel mij eens waaruit blijkt dat dat een fabeltje is.

heb je bewijs? of is het maar giswerk of vooroordeel of van horen zeggen oftewel gerucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel ik was vandaag in de growschop en vroeg inlichtingen ivm

antidetectie folie.

ik kreeg als antwoord dat dit niet werkte.

Vandaar,lijkt me ook logisch(veel te dun)

je moet zo van die hele dikke platen nemen die gebruikt worden onder daken

deze zijn al meteen afgewerkt .

Dit werkt wel.Maar zijn zo ongeveer 20 cm dik!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wel ik was vandaag in de growschop en vroeg inlichtingen ivm

antidetectie folie.

ik kreeg als antwoord dat dit niet werkte.

Vandaar,lijkt me ook logisch(veel te dun)

je moet zo van die hele dikke platen nemen die gebruikt worden onder daken

deze zijn al meteen afgewerkt .

Dit werkt wel.Maar zijn zo ongeveer 20 cm dik!!!

 

hmmm wel grappig om te horen, want ik heb de metingen gezien en je ziet echt geen 'hotspots' er doorheen. Wel is dit in het open lucht gedaan, dus zonder wand ertegen dus het kan best zijn dat als je een wand ertegen hebt liggen dat de warmte(of infraroodstraling) alsnog geleid naar de wanden toe dus zichtbaar blijft. Dat is ook heel de reden van mijn topic hier. Dat het werkt ben ik wel van overtuigd maar de vraag was of het nog werkt als je het rechtstreeks op de wanden plakt.

Vergeet ook niet dat er verschillende AD-folie bestaan. Ik heb het hier over C3 folie, dus het kan best zijn dat er andere AD-folie bestaan die niet(?) werken. Ik heb vernomen dat de folie waar draad doorheen verwerkt is niet goed werkt, maar ja, dat ik ook maar van horen zeggen dus dat kan ik ook niet claimen.

Vergeet neit dat ze niet voor niets zeggen in dat engelse stukje tekst dat je een luchtbarriare ertussen moet hebben anders werkt het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antidetectie folie werkt wel degelijk het doet natuurlijk niet alles tegenhouden dat is onmogelijk maar het reduceerd wel degelijk de uitstoot van warmte punten, het wordt ook bij NASA gebruikt wel een duurdere uitvoering maar oke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het idee is dat er geen metingen DOORHEEN verricht kunnen worden. Als je het als wand van je kweekruimte gebruikt dan warmen je lampen het folie op en is het folie zelf zichtbaar. Vandaar dat de ideale manier stilstaande lucht nodig is. Stilstaande lucht isoleert uitstekend.

 

Volgens mij is de essentie dat de folie zelf niet warm mag worden. Of je dat bewerkstelligt door de muur met folie te koelen met airco of dat je dit doet door een gedeelte stilstaande lucht er tussen te hebben, dat is aan jou.

 

Over die lucht die warme lucht en opti; je kunt wel een opti hebben maar die heeft ook nog een overdruk afzuiger. Als je die direct naar buiten gooit dan is ook dat nog zichtbaar. Minder dan wanneer je zonder opti werkt maar nog steeds zichtbaar. Zo ook het afvalwater als dat via de afvoer gaat. Dat kan natuurlijk ook een verwarmingsbuis lijken maar als je s'nachts draait met de verwarming uit en dat is de enige buis die warm is dan kan dat ook vraagtekens oproepen. Zo is er altijd wel wat.

 

Het idee is dat er geen metingen DOORHEEN verricht kunnen worden. Als je het als wand van je kweekruimte gebruikt dan warmen je lampen het folie op en is het folie zelf zichtbaar. Vandaar dat de ideale manier stilstaande lucht nodig is. Stilstaande lucht isoleert uitstekend.

 

Volgens mij is de essentie dat de folie zelf niet warm mag worden. Of je dat bewerkstelligt door de muur met folie te koelen met airco of dat je dit doet door een gedeelte stilstaande lucht er tussen te hebben, dat is aan jou.

 

Over die lucht die warme lucht en opti; je kunt wel een opti hebben maar die heeft ook nog een overdruk afzuiger. Als je die direct naar buiten gooit dan is ook dat nog zichtbaar. Minder dan wanneer je zonder opti werkt maar nog steeds zichtbaar. Zo ook het afvalwater als dat via de afvoer gaat. Dat kan natuurlijk ook een verwarmingsbuis lijken maar als je s'nachts draait met de verwarming uit en dat is de enige buis die warm is dan kan dat ook vraagtekens oproepen. Zo is er altijd wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een warmtebeeld camera kijkt niet door dikke geïsoleerde spouwmuren heen en ontdekt dus ook geen punt-warmtebronnen binnenshuis.

 

De warmte van de lampen wordt door middel van straling, convectie en geleiding afgegeven aan de omgeving.

 

De camera registreert wel dat bijvoorbeeld een muur of een raam van je kweekruimte warmer is dan de rest van je woning en registreert ook warme afgevoerde lucht.

 

Anti detectiefolie van 2mm dik zal dat niet voorkomen. Waarom zou er dan dakisolatie worden gebruikt van 12 cm, terwijl een laagje folie van 2mm een zelfde of nog een beter isolerend vermogen heeft?

 

De enige oplossing is een goed geïsoleerd hok in een kamer te bouwen en zorgen dat de warmte van je hok niet in de kamer terechtkomt waar dit hok staat en de warme lucht uit je hok op een natuurlijke manier af te voeren.

 

Een dak doorvoer (die ook wordt gebruikt voor een cv-ketel of een gasgeiser) of een schoorsteen lijken daartoe het meest geschikt: als door een dak doorvoer wat warme lucht wordt afgevoerd, kijkt niemand van op. Ook midden in de nacht niet, want de ketel kan wel aanslaan om het water in de boiler op temperatuur te houden.

De meest domme oplossing is om wat dakbeschot weg te halen en uit te blazen onder de dakpannen: bij de eerste sneeuwbui of vorst krijg je onverklaarbare dooiplekken op je dak. En dat valt behoorlijk op.

 

Overigens isoleert stilstaande lucht enigszins, maar zeker niet uitstekend.

 

Een laag steenwol van 5 cm isoleert zeven keer efficiënter dan 5 cm stilstaande lucht.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites
79 maanden geleden....... :lol:

 

Ik snapte je opmerking niet maar ik zie het nu pas.. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dit topic bij mij naar boven kwam! Het was niet mijn bedoeling om hem omhoog te 'bumpen'. Ik zie nu pas dat het een oud topic is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...