Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
defQon Soldier

Hoe In De Aarde Te Drukken??

Recommended Posts

Goedenmiddag allemaal.

 

Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe kan ik de stekken het best in de aarde drukken?

Ze zitten bij mij in een klein glaswol startblokje.

Kan ik ze er het best gewoon met startblok en al in drukken en dan de bovenkant van het startblokje gelijk met de aarde houden.

Of moet ik het startblokje er voorzichtig afhalen, uitkijken dat ik de wortels niet beschadig, en netjes in de aarde zetten?

 

Please fast comment, ben met de laatste handelingen bezig voordat de lampen aan gaan :whistling

 

Alvast bedankt!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon met steenwol blokje erbij, en gewoon gelijk met de aarde inderdaad, of ietsje bedekt.

Link naar je verslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks, dan deed ik t dus toch goed.

Bouwverslag staat in de bouwdoos (pagina 2 op dit moment)

Kweekverslag ga ik vandaag of morgen aan beginnen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

met steenwol plug en al de grond in, diep genoeg zodat het blokje er niet boven uit steekt. Als er nog plastic omheen zit moet je dit eraf halen.

Na het poten niet op het stekblokje zelf water geven, liefst eromheen anders krijg je luie wortels

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ thomas... ook bedankt, folie er zojuist afgeknipt.

 

Klein vraagje wat betreft de luchtvochtigheid.... ik ben niet in bezit van een mistmaker o.i.d. en wil proberen de luchtvochtigheid hoog te houden door bakjes water / natte handdoeken.

Vraagje wat betreft het bakje water.... kan ik ier kokend water in doen vanuit een waterkoker?

Of is deze damp te heet voor de dames en kan ik er beter gewoon lauw water in doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen kokend water aub. ik zou ze benevelen en dan plastic zakjes er overheen. maar haal gewoon een mistmaker, €20,- op marktplaats.. geen gezeik, iedereen rijk he..

 

 

groet'n :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook bij vernevelaars heb je types die op verdamping werken en dus hete stoom geven. Da's erg temperatuur verhogend. Een paar bakjes met warm water kan geen kwaad. Gewoon water neerzetten is overigens prima, want dat water koel toch binnen de kortste keren af. Tip voor handdoeken: donkere verdampen meer dan lichte doordat ze meer warmte absorberen onder het licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein vraagje.... heb net de handdoeken natgemaakt en in het hok gelegd (het zijn donkere handdoeken wazzuup, vrouwtje was wel was minder blij :whistling )

 

Mijn vraag is alleen, ik maak ze net nat in een emmer, en nou gaat dat water in die emmer een beetje schuimen van t wasmiddel wat er nog in die handdoeken zit. Maakt dit niet uit? Ik bedoel, is die damp dan niet slecht voor de plantjes.... ik weet niet, is misschien stom zoals ik denk......maar denk, laat ik t voor de zekerheid even vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo , m het gedoe met vernevelen kunje 3weken voor het oogsten reeds kloontjes in kleine potjes van 10 x 10 in een kist onder tl-licht zetten --24 uur--

 

Je hoeft dan niet bang zijn dat bij je start er te weinig wortel is zodat je je l.v. omhoog moet brengen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

He DB,

 

Ik was dit ook van plan te gaan doen.... van een klein kastje van de Ikea® ofzo een voorgroei hokje te maken en in de schuur neer te zetten. Vraag is alleen; gaat dit ruiken en moet ik hier een afzuigertje op gaan zetten? Ik wou het namelijk in een schuur zetten, maar dat is een appartementencomplex.

Moet dus 100% zker weten dat ik het alleen in een stopcontactje hoef te steken en gaan.......

 

Maar dit is zorg voor later,.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de vorige tekst is wat weg,maar je hebt het wel begrepen.

3 weken voor de oogst in voorgroeikist. Deze ruiken niet alleen bloeiende planten.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...