Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

Nieuwe Ronde!! Nieuwe Kansen!

Recommended Posts

@Spock

Welke luchtbevochtiger bedoel je? ik heb er namelijk 2 staan.. ben over beide tevreden hoor... Wel ga ik een vervelaar kopen omdat deze luchtbevochtigers een beetje onhandig vind qua grootte.

 

 

Priest

 

ik bedoel diegene die je rechts aan de wand hebt hangen,vroeg me af of hij het hok nog een beetje vochtig kreeg.leek me wel handig gelijk met een ventilator erin.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rataplan

 

Dank u, jij hebt geen zegen meer nodig van mij.

 

@Spock

Over die ventillator+luchtbevochtiger ben ik zeer tevreden... er zitten 3 standen op en brengt de luchtvochtigheid mooi omhoog. Wel moet je vaak bijvullen omdat er maar 4 liter per keer in kan, maarja je wil wat :whistling

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

GVD , ik heb nu al 2 dagen last van stroomstoringen. De stroom knalt er op een of andere manier elke keer uit!!! De planten heb dus een poosje in het donker gestaan.. Er is een nieuwe groep aangelegd om ervoor te zorgen dat er genoeg stroom is voor mijn hokkie!

 

Om het uur slaat de stroom overal in het huis eruit. Ik heb nu de bodumverwarming van het stroom gehaald omdat ik denk dat dit de boosdoener is.

Mocht dit zo zijn dan haal ik direct nieuwe verwarmingskabels..

 

Iemand suggesties om mij te helpen??

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo priest, ik heb die kabels ook binnen en in de beschrijving staat dat die kabel elkaar absoluut niet mogen raken/kruisen ivm oververhitting en/of kortsluiting, waarschijnlijk is dat het probleem bij je...

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He paffie

 

De draden zijn bij mij inderdaad gekruist en liggen soms over elkaar! Zou dit de oorzaak kunnen zijn dan denk je?

De stroom is nu niet weer uitgevallen.. Misschien toch maar een bak met zand maken dan denk ik....

 

Of nu gewoon nieuwe draden bestellen?

 

Waar heb jij ze besteld?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze van Vemakas, en volgens de beschrijving die er bij zit mogen de kabels elkaar absoluut niet raken...

 

Ik heb nog de oude grond staan uit de bakken, en denk dat ik eerst een laag grond neer gooi, waar ik de kabels in leg, daarop weer een laag grond en dan vijverfolie waar ik de potten op plaats..

 

Ik citeer uit de beschrijving:

De maximale afstand tussen de kabels is 20cm, De kabel mag niet gekruist liggen, noch mogen de lussen elkaar raken; overhitting en een defecte kabel zijn hiervan het gevolg.

Verder staat er ook;

Om er zeker van te zijn dat de warmte van de kabel gelijkmatig door het bed wordt verspreid moet de grond niet uitdrogen. Ook bestaat er grote kans dat de kabel gaat doorbranden als de grond te droog word en de kabel zijn warmte niet kwijt kan.

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik deze kabels nog weer opnieuw kunnen gebruiken nu of moet ik nieuwe halen?

Mijn kabel is te lang voor mijn hok dus ik houd dan sowieso een stuk kabel over... Ik ga denk ik toch maar een bak met metselzand ga maken en daar dan de kabels in leggen....

Zo leer je iedere keer weer wat....

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je geluk hebt gehad dat er geen brand is uitgebroken.

 

Als het tenminste is zoals Paf omschrijft.(oververhitting/doorbranden)

 

 

Engeltje op je schouder priest?

 

Voortaan wel ff beter lezen pik :whistling

 

suc6 Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tokkie

 

Ja een engeltje denk ik dan maar... moet toch maar weer wat vaker onze lieve heer aanbidden want dit is niks natuurlijk.

De stekken zien er ondanks dat ze een beetje stress gehad hebben nogsteeds erg mooi uit!

Binnekort weer foto's!

 

Laterz

 

Engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat nog eens te kijken en inderdaad...

 

med_gallery_5563_1506_565582.jpg

 

 

Zo kunnen ze hun warmte niet kwijt. Weggooien maar. Ik heb gebruiksaanwijzingen gelezen waar alleen een dikke laag zand voldoende was, het hoefde niet perse nat te zijn, maar wellicht verschilt dat per kabel, en zeker wat betreft vermogen. Een hoog vermogen kabel zal meer moeite hebben om al zijn warmte kwijt te kunnen. Neem dus een zo laag mogelijk vermogen wat nog voor je werkt en lengte op maat. Een dimmer ervoor helpt mee: dat verlaagt de warmteafgifte en maakt het verwarmen gelijkmatiger zonder al te grote pieken. Dat soort dingen leer je als met terraria bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup

 

Ik moet dus gewoon nieuw draad bestellen en die erin leggen? Dan ga ik alvast bedenken hoe ik die bak ga maken voor het zand, want ik wil nu wel met bodumverwarming werken!!

 

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij weer een up-date!

 

De planten groeien lekker door ondanks een beetje stress door de stroom!

Ik ga ze denk ik vandaag toppen en hang het net lager, want wil deze ronde goed gaan scroggen.

De warmtekabels wil ik gaan bestellen maar zit even te kijken waar ik het best deze kan halen, dit omdat mijn hok niet een hele grote oppervlakte heeft en ik niet weer met draad over wil zitten.

 

Foto's:

med_gallery_5563_1506_2289662.jpg

 

med_gallery_5563_1506_2136659.jpg

 

med_gallery_5563_1506_8896.jpg

 

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het net inmiddels lager gehangen, en heb de planten getopt. Kunnen ze nog een weekiebijkomen en dan de bloei erin :specool

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amen ganjamens!!

Zijn leuke prijzen daar en ziet er goed uit :specool

Ik ga even contact met ze opnemen, en dan zo snel mogelijk al die shit erin leggen...

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn planten zijn een beetje lichtgroen, ik vraag me af wat ik nu het best kan doen.

Morgen of overmorgen komen de foto's van de planten, maar geef tot nu toe nog geen voeding.

Zou daardoor de wat lichtgroene bladeren komen?

Ik ben bang dat als ik voeding ga geven dat ik ze overvoed. Ook guano heb ik besteld en wil hiermee gaan beginnen.. ze staan nu net iets van een dag of 4 in de bloei en heb nu 1 keer een hele lage dosis voeding gegeven.

 

Iemand een idee?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij weer een up-date.

 

De planten groeien lekker door, doordat ik met de andere warmtekabels problemen heb gehad ga ik vandaag een bak met metselzand vullen en daar de potten op zetten.

 

De planten hebben een mooie kleur nu gelukkig en geef een klein beetje voeding

 

1 ml guano

1 ml bloom

1 ml grow

 

Die guano ruikt echt naar niks, lijkt net water :verrygood

 

Hierbij de foto's :

 

med_gallery_5563_1506_379482.jpg

 

med_gallery_5563_1506_1938484.jpg

 

med_gallery_5563_1506_1722970.jpg

 

med_gallery_5563_1506_965991.jpg

 

 

Zoals de kenner zal zien heb ik 2 netten hangen nu.. ze groeien er lekker doorheen en ga ze dan ook op het eerste netje vastbinden. Hierdoor zullen hopelijk de onderste takken omhoog komen.

 

Hoor graag commentaar.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi groen kleurtje.. maar hoelang staan ze nu al in de bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Psies Tomas, als ze nu al in de bloei staan gaan ze dat tweede net niet halen. Of in ieder geval niet genoeg om ze daar op te binden. Lekker op het eerste net leggen, zeg ik :verrygood

 

Zien er verder wel lekker uit, Priest. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

28 feb stonden ze een dag of 4 in de bloei, dus dan zullen ze nog een week of 2 groeien denk ik zo.

Tja dan zal er idd niet al te veel op het bovenste net komen te liggen denk ik.

 

Gooi het onderste net ietsjes omhoog en laat de bovenste weg, dan kon je hem nog wel eens mooi gevuld krijgen met nog en week of 2 groeien.

 

Maar ziet er al mooi uit :verrygood

 

Waarom nog geen top-max? zou de guano op 0.5ml zetten en er dan 0.5ml top-max bij doen, en dan samen geleidelijk opbouwen.

 

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel suc6 met deze kweek :verrygood ik ben benieuwd hoe het gaat :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spock

Ik heb vandaag ook top-max toegevoegd. Ze groeien echt keihard door nog :wacko:

 

@bas22

Tnx :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zoals spock al vermeld heeft,het is belangrijk om de topmax en de guano samen te gaan opbouwen,succes :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel ml zou ik nu al kunnen gaan geven denk je dan?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...