Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietplanter

Opstelling In En Afzuiging Met Airsock

Recommended Posts

Hoi, ik moet morgen alles ophangen in mijn hokkie omdat de stekken er aan komen :(

Ik heb dus een hok van 5 meter lang op 1,5 meter breed op 1,30 hoog.

Ik wil hier in een afzuigsysteem met 2 koolstoffilters plaatsen (= beter aangezien de lengte van mijn hok)

maar ik ga dus ook een inblaas torin plaatsen bovenaan met een airsock die loopt over ganns mijn ruimte.

Nu is het best dat je zo'n ding in het midden plaatst zodat alle lucht mooi verspreid over je plantjes naar beneden komt. Maar.... het beste is volgens mij ook dat mijn 2 koolstoffilters ook ergens in het midden opgehangen worden maar dan wordt de meeste lucht van mijn airsock direct terug afgezogen via mijn filters die er boven zouden hangen...

 

Heb hier 3 mogelijkheden in mijn gedachten. welke optie zou ik nemen?

 

optie 1:

gallery_8429_1349_7642.jpg

 

 

optie 2:

gallery_8429_1349_6688.jpg

 

optie 3:

gallery_8429_1349_7277.jpg

 

graag dus wat vlugge reactie want ik begin morgen al te bouwen :specool :whistling :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die inblaas, ga je die boven in het hok plaatsen ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor bovenaan.

 

Normaal is de inblaas onderaan maar koude lucht heeft de eigenschap om te dalen net zoals warme lucht stijgt... en met zo'n airsock wordt die koude lucht beter verdeeld waardoor het meer de kans krijgt om gelijkmatig te zakken.

 

Beste lijkt me optie 1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien dat het handig is als je alles goed van te voren regeld.

Niet je stekkies besteld als je nog geen eens weet hoe je alles gaat in richten :whistling

 

Maareee esmee, wat vind jij er nou van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Ik gebruik de airsock ook.

 

Mijn opstelling is dat mijn filter aan de linkerkant in mijn hok hangt

 

evenwijdig daarnaast hangt een latje met mijn lampen.

 

precies daarnaast (midden van het hok) hangt mijn airsock

 

en precies weer daarnaast hangt wederom een latje met mijn andere lampen.

 

Ik heb dus 4 evenwijdige hangen.

filter

lampen

airsock

lampen

 

Airsock hangt bovenin, luchtcirculatie is perfect.

Heb met een rooktablet getest.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mischien dat het handig is als je alles goed van te voren regeld.

Niet je stekkies besteld als je nog geen eens weet hoe je alles gaat in richten :specool

 

Maareee esmee, wat vind jij er nou van ?

 

Nou ik vind het volgende wel heel erg van toepassing op de wietplanter die haast heeft

 

Mischien dat het handig is als je alles goed van te voren regeld.

Niet je stekkies besteld als je nog geen eens weet hoe je alles gaat in richten

 

wajwhahwhahhwa

 

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach leert tie weer van, we hebben allemaal wel eens iets minder slims gedaan.

 

En doen we nog steeds :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe jaja, 'k zou het ook wel wat chiller willen aanpakken maar de stekkenboer moet ze kwijt en is ook wel te begrijpen. en haast en spoed is zelden goed, das wel feit.

 

Vandaag naar Alien geweest achter nog wat materiaal dat ik vorig week had vergeten mee te nemen.... wij terug van de shop richting sluis tegen gehouden door flikken... controle inzake verdovende middelen :tu

"Hallo, vanwaar komen jullie en wat hebben jullie mee?"

"wij met zo'n postautootje vol met aarde, slabs, afzuigslangen en vijverfolie heel op 't gemak verteld dat we aarde mee hadden van ijzendijk :specool

 

die flik zo:" jah zet je maar keer aan de kant en doe maar keer dien auto open", wij dien auto zo open. ziet die die vijverfolie liggen en zegt ie:" aah ga je een vijver aanleggen misschien. wij zo jaja, we gaan een tuintje heraanleggen. dan hebben ze ons nog keer lekker betast en we mochten door. wel grappig dat ie ook zo'n gazetje van softsecret gezien had met zo'n dikke top op :whistling

 

Heb nu toch wel wat schrik gekregen voor de toekomst als ik eens achter nieuwe koolstoffilters enzo moet en ze me dan tegen houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoeld Tweede Algemene Waterpassing ? :whistling

het is een maat waar ze in belgie het zeeniveau meten

in nederland hebben we Normaal Amsterdams Peil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooh nog iets: welke is de lange kant van de lichtversprijding en welke de korte?

Kweste van mijn lampen juist te zetten... tis dus een adjust a wing op de breedste stand met een spreader.

 

gallery_8429_1349_4546.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste wietplanter,

 

Als je echt wilt weten wat een spread allemaal kan moet je even op hun website gaan kijken ?

 

Daar kun je waarschijnlijk ook mooie plaatjes zien met lumens gegevens en cirkeltjes ?

 

Daar staan maten bij ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo wietplanter

 

Het eerste tekeningetje wat je hebt gemaakt klopt maar die 1,50 in de lengte is 1,35 heb zaterdag ook een adjust wings gekocht en dacht toen ook 1,50 maar bij high five waar ze worden geimporteert zijden ze 1,35 en dat stond ook in hun nieuwe reclame folder.

 

groetjes Tim

 

Ben zeer benieuwd naar het resultaat met de adjust wings.

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn, heb net een hokkie gebouwd op die 1,5. nu ja veel kans dat ik er in de loop van de toekomst nog een lampje bij zet. er is toch nog plaatsje vrij in mijn schakelkast :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...