Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Roadster

Nieuwe Start --> Week 1

Recommended Posts

Heey mensen,

 

De "oude" planten gaan nu week 8. Dus gister nieuwe stekkies gehaald en in me voorgroei kast gezet :smoke

 

Op advies van Whazzup op TL :huh: 5 tletjes boven 15 plantjes, maar hoe dicht kan ik de tl's erop zetten en hoeveel kan ik er al meteen aanzetten? Gelijk alle 5 ? of langzaam opbouwen ?

 

Daarnaast ben ik ook benieuwd wat jullie van deze stekkies vinden ? Ik heb ze nu van een andere "boer", maar er zitten er een paar bij die ik er prachtig uit vindt zien, maar eentje is volgens mij al zo goed als dood (links voor) en eentje is zo klein dat ik bang ben dat het ook nix gaat worden :)

 

Genoeg gelult:

 

De foto's:

 

med_gallery_5793_1411_164079.jpg

 

 

med_gallery_5793_1411_280946.jpg

 

 

De kleinste :(

med_gallery_5793_1411_144992.jpg

 

 

Let op de voorste rij :specool

med_gallery_5793_1411_125322.jpg

 

 

Wat denken jullie ? Door gaan met deze ? Of weg donderen en andere halen/eisen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl's kun je er dichter op zetten dan jij nu doet (op de foto gezien dan), zou beginnen met een cm of 30 en

kijken hoe dat gaat, een normale 400 watter hang je ± 40cm van je plantjes.

 

Bij anderen hangen ze er maar een paar cm vandaan (zie bv miss_j's topic en die van rainman)

 

Hangen wel heer erg slap die stekken :) anders kijk je het nog een paar dagen

aan en kijken of ze nog rechtop komen.

 

Kan ook dat ze aan het strekken zijn omdat het licht er niet te dicht op hangt, zet

ze allemaal maar gewoon aan.

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik moet straks de boel nog een beetje gaan verhangen en zal dan me lampen er dichter op doen en alle 5 aan.. dan kijk ik het nog effe aan tot na het weekend :)

 

Reakties z'n meer dan welkom :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl's omlaag,anders worden je stekken nog langer en dunner.Paar cm boven je stekken is goed.Nog beter is om gewoon die tl eruit te gooien en een 4 of 600watter erin te hangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Het was 1st ook mijn bedoeling om onder een 600W te gaan voorgroeien (deed ik normaal ook). Maar nu doe ik het voorgroeien in een ander hok en werd er mij aangeraden om te voorgroeien onder TL's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ongeveer 2cm erboven hangen die dingen! Vind dat je sowieso een beetje laffe stekkies hebt, maar op deze manier zal er nog minder van komen. Van TL komt bijna geen warmte dus een klein stukje ertussen houden zodat ze er niet tegen aan zitten (al kan dat ook geen kwaad voor een paar uur).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffff,

erg magere stekjes.

 

Inderdaad tl er vlak boven hangen.(Dit moet je niet onder hps voorgroeien want dan gaat het niks worden)

 

Je laat ze toch nog ff onder tl staan toch? Dan kan het best nog wel goedkomen hoor :)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Thanks voor jullie reakties :(

 

Ze blijven idd ongeveer 2 weken onder TL staan, en de lampen hangen er nu 4 cm vanaf.

Luchtvochtigheidsapparaat is ook ingeschakeld, zal zo weer even gaan kijken hoe ze er voorstaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

humm... niet al te best start materiaal..

ik zou je tl er ook zo dicht mogelijk opzetten , en dan kijken of het nog wat word .

en als je stekken niet verbeteren snel nieuwe halen e die eronder zetten .

als het vanaf het begin al niet geweldig gaat kun je dat altijd trug zien in het eind resultaat (oogst)

 

dat zou jammer zijn

 

maar kan goed dat ze er weer helemaal bovenop komen

 

succes gewenst :)

 

Greetz da dende :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel veel succes toegewenst :)

 

Grtz Blowsterke :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt :( Er staan er een paar bij die zijn gewoon super :huh:

 

Ben zojuist terug komen van een andere shop, en net voor de ckerheid maar een setje nieuwe besteld :specool Kan ik aankomende woensdag ophalen :smoke

 

Toch wel makkelijk zoveel aanbod, nu nog hopen dat ik een keer tegen de juiste aanloop.. Zometeen nieuwe foto's van deze stekkies. en dan woensdag een vergelijkend waren onderzoek met de nieuwe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ze toch bekijken voor je ze in ontvangst neemt, en als het slechte stekken zijn zeg je dat hij ze lekker mag houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik al eerder aangaf heb ik deze bij een nieuwe boer gehaald in de omgeving, en van horen zeggen zou deze erg goed moeten zijn. NOT DUS :(

en idd zo DOM geweest om ze niet 1st effe te checken, maar dat doe je ook niet zo makkelijk als je in zo'n winkel staat met nog 5 man om je heen. Althans dat denk ik

 

Nu heb ik dus nieuwe besteld bij degene waar ik ze eigenlijk altijd heb gehaald, die heeft ook niet altijd erg goeie. Maar altijd nog beter dan deze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan ze toch gewoon checken voor je zekoopt, geen probleem lijkt mij

 

zulke stekjes zou ik ook echt nooit kopen zien er niet echt goed uit, normaal hebben stekjes ook vaak 1/3 afgeknipte balderen zodat zenietteveel vocht verliezen

 

dat ene stekje zou ik niet eens een stekje noemen,is meer een takje :s

 

wat een slechte boer is dat zeg, hij mag zn eigen wel schamen dat hij zelf dat soort dingen verkoopt

 

ik wens je succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehee dank je wel :smoke

 

Ik krijg woensdag de nieuwe stekkies, toch maar voor de ckerheid besteld (18 stuks) dus ik pak de beste van deze serie en de beste van de nieuwe serie en ga daar hoopvol mee aan de slag :specool

 

En dan over 1,5 maand weer de zoektoch naar de juiste :)

 

Toch wel grappig dat je eigenlijk alles perfect in orde kan hebben, maar dat het dan met toch 1 van de belangrijkste dingen fout kan gaan :( !

 

Tot op heden 3 overleden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe een paar nieuwe foto's..

 

Er zijn er een paar die slaan ERG goed aan :( Maar helaas niet zo goed als het moet:

 

med_gallery_5793_1411_238279.jpg

 

 

paar blaadjes krullen op :) Wat kan dit betekenen ?

med_gallery_5793_1411_928.jpg

 

 

med_gallery_5793_1411_129686.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...