Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blauwezand

14x Mental Floss Onder 2x 400 Watt Cooltube & 64x Onder 6 X 600 Watt

Recommended Posts

hee jonges,

 

 

ziet er lekker uit bij jullie beide! ;)

 

ik had nog ff een persoonlijk vraagje aan tokkie: aan het begin van dit topic las ik dat je een voor een deel van de planten nieuwe grond gebruikt, en voor een ander deel 100% gebruikte grond met biomix. jij weet inmiddels dat ik enorm aan het twijfelen ben over het al dan niet opwaarderen; daarom de vraag: zie je verschil tussen de opgewaardeerde en verse grond? toevallig al eens een monster van beide genomen om te vergelijken?

 

ik vind het nl. wel een heel prettig idee om alleen maar een zakje biomix naar binnen te sjouwen ipv. 150 liter aarde in en 150 liter uit. ;)

 

 

lat0rx :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je er over begint, was het namelijk al bijna vergeten. ;)

 

Heb net ff gekeken en zie absoluut GEEN verschil tussen de planten met de nieuwe en de opgewaardeerde aarde.

Moet er wel bij zeggen dat ik natuurlijk nog een week of 4 te gaan heb he.

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het nl. wel een heel prettig idee om alleen maar een zakje biomix naar binnen te sjouwen ipv. 150 liter aarde in en 150 liter uit. ;)

lat0rx :D

 

;) :) Schei uit man, je praat over 2 zakkies grond, ik zou gewoon nieuwe aarde nemen, opwaarderen kan ook GOED fout gaan, en is handig bij 1500 liter aarde zoals ik had staan, maar voor 2 zakjes moet je niet moeilijk gaan doen....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

I agree.. en voor 't geld hoef je het ook niet te laten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ paffie:

 

ik zie niet meer zo in hoe opwaarderen GOED fout kan gaan. we hebben het over een zak waar ales voorgemixt in zit; die schep je er doorheen in een bepaalde verhouding en klaar (als ik tokkie mag geloven, en ik denk dat ik 'm daar wel in vertrouw). bovendien, als het risico zo groot is dat het fout gaat, zou ik me er met een grote hoeveelheid grond al helemáál niet aan wagen; ervan uitgaande dat we allemaal puur kweken voor eigen gebruik ;) is het risico voor iemand die zeer zwaar verslaafd is en daarom 6 lampen heeft hangen om in zijn behoefte van 30 gram wiet per dag te voorzien :) een stuk groter dan voor mij, aangezien ik maar 5 gram per dag nodig heb... ;) :D

 

voor mij is vooral het gezien worden met 3 50 liter zakken aarde terwijl ik geen tuin heb gewoon niet zoon prettige gedachte, én: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

 

 

groeten, sjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zat fout doen aan opwaarderen, geloof me...

 

Ten eerste weet je niet wat jou aarde mist op het moment dat je gaat opwaarderen, je kan dus makkelijk overbemesten, en daar ga je dan weer jonge stekken op zetten...

 

Ten 2e zal je de boel heeeel goed moeten mengen ivm hotspots, hier kan je plant echt een goeie opdonder van krijgen en aangezien je er maar 5 heb, is dat meteen 20 % van je opbrengst ;)

 

Ten 3e, neem 70 ltr zakken (dan zijn het er maar 2) en frommel ze in een boodschappentas en leg er een zak chips over heen, niemand die ziet dat jij met aarde naar boven gaat...

 

Ten 4e, neem desnoods 1 zak en meng die met je oude aarde, wat schimmels en bacto en je draaitook goed door...

 

Ik wil alleen maar zeggen dat er al heel veel mensen de fout in zijn gegaan door op te waarderen, en voor hetgeen wat jij nodig heb zou het de moeite niet waard zijn...

 

succes

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ke thx, goed idee van die boodschappentassen, ik doe normaal alles met vuilniszakken...

 

ik twijfel er gewoon nogal over, maar mss. koop ik ook wel gewoon verse lightmix.. twijfel, twijfel...

 

 

hoi! sjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tok het ziet er allemaal goed uit ;) .

 

Maar had nog een vraag over dat van onderen water geven.

 

Als je die 64 water geeft en je zit op een liter per keer geef je dan 65 a 70 liter of geef je ze meer? En hoeveel meer?

 

En die verhouding die je meer geeft bij een liter zal dan ook bij een 1/2 liter zijn of niet want ik neem aan dat je ze de tweede week als je ze van onderen water gaat geven niet de volle liter geeft?

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn ze de 40e dag bloei ingegaan, het beginnen nu wel flossen te lijken

ipv flosjes ;) .

 

Ze beginnen nu wel heel aan te komen en de toppen of eentje na lopen lekker dicht,

ook de zijtakken hebben lekker toppen en tot nu toe nog weinig flufjes gezien, helaas

is het niet meer zo makkelijk om achter in het hok te kijken op flufies en deze eventueel

weg te halen.

 

Met nog een week of 4 te gaan heb ik er wel vertrouwen in dat het lekkere dikke

toppen gaan worden we zijn dus net iets over de helft, ook ben ik pas de halve

dosis aan BUD-XL en pk 13-14 meegegeven.

 

De EC zit nu op 2.05.

 

update:

 

 

med_gallery_6264_1360_945885.jpg

 

med_gallery_6264_1360_222208.jpg

med_gallery_6264_1360_457855.jpg

med_gallery_6264_1360_592716.jpg

med_gallery_6264_1360_550920.jpg

med_gallery_6264_1360_1283793.jpg

med_gallery_6264_1360_372879.jpg

 

med_gallery_6264_1360_378773.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toch goed uit... Dat gaan aardige knuppels worden hoor.. ;)

 

grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
ke thx, goed idee van die boodschappentassen, ik doe normaal alles met vuilniszakken...

 

ik twijfel er gewoon nogal over, maar mss. koop ik ook wel gewoon verse lightmix.. twijfel, twijfel...

hoi! sjon :)

 

 

Ik was ff vergeten dat het maar om zo weinig aarde ging glazenwasser en ben het in dit geval helemaal eens met Paffie dat je in jouw geval beter niet kan gaan opwaarderen.

 

Die paar zakjes zijn altijd wel onopgemerkt naar binnen te smokkelen :D

 

Nieuw geeft natuurlijk altijd meer zekerheid dan opgewaardeerd.

 

suc6 Tok

 

Gaat goed man BZ. toppie!

 

En tok, waar blijven jouw foto's? ;)

 

 

Heyyyy vakantieman ;)

 

Net terug en nu alweer aan het zeuren :P

 

Ik vind 1 x per week foto's méér dan genoeg hoor :P

 

En zoals ik al schreef, BZ en ik gaan aardig gelijk op. ;)

 

Maar ok, ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk weer wat pica's te plaatsen.

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik wil gewoon hoe groot de toppen echt zijn, nu zien we alleen maar een paar wazige vlekken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij weer wat foto's

 

Dag 38 bloei dus nog ruim 3 weken voor de boeg.

 

De eerste bruine haartjes toch al gesignaleerd ;)

 

ec nog steeds op 1.85 en ph 5.9

 

Voeding: Green sensation en Terra bloom

 

med_gallery_4719_1371_268967.jpg

 

med_gallery_4719_1371_14448.jpg

 

med_gallery_4719_1371_650276.jpg

 

med_gallery_4719_1371_234002.jpg

 

med_gallery_4719_1371_417566.jpg

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit Tok... ;)

 

Ik hoop dat het lukt binnen 3 weken, heb al vanaf het begin het idee dat het langer zal duren ivm die sativa trekken...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekka lekka!! ;)

Succes tok ;)

 

-grz- Kid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn lekker bijgetrokken tok,

 

Bij mij zijn nog geen bruine haartjes te zien, gelukkig maar want ze mogen nog

wel wat aanspekken.

 

Hoe hoog zit jij nu met de ec, ik op 2.1

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

He tokkie had nog een vraag gesteld maar denk dat je eroverheen gelezen hebt. Zou je zo vriendelijk willen zijn om daar als nog antwoordt op te geven.

 

Alvast bedankt Gr j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silver,thanks :verrygood

 

Het is voor mij best moeilijk om te zeggen of er veel of weinig sativa in zit omdat ik eigenlijk een PP kweker ben en dus niet echt vergelijkingsmateriaal heb.

Veel of weinig laat ik liever aan de experts over om dat te bepalen maar ik hou je op de hoogte.

 

Paf,

 

Ik hoop inderdaad dat ze binnen 9 weken (nu dus nog 3) klaar zijn anders is het de eerste en de laatste keer geweest.

Tijd= geld he :wacko:

 

heyy "the kid"

Bedankt weer he :specool

 

blauwezand,

 

Wéér teveel gez....en? ;)

volgens mij staat de ec erbij hoor(1.85)

Ik ga niet hoger omdat mijn gevoel(en de gele puntjes) zegt(zeggen) dat ik op het max. zit.

 

 

Jaimy,

 

sorry,

Toen ik je vraag las begreep ik niet goed wat je bedoelde en dacht ik dat komt morgen wel. Helemaal vergeten dus.

 

Maar,ik zal ff uitleggen hoe ik water/voeding geef.

Ik begin meestal 7-10 dagen nadat ik ze overgepot heb in grote potten met het van onderaf water geven.

Er zit niet zo héél verschil in de hoeveelheid water per keer maar vooral de tussenpozen worden aanzienlijk korter.

Eigenlijk is het een combinatie.

 

Ik start bij deze 65 plantjes met zo'n 50 liter. Dat is in deze bak zo'n 2 cm water/voeding.

In het begin hoef ik dan pas na zo'n 3 dagen weer opnieuw water te geven.

 

Na een week of 3-4 moet ik dan ipv van om de 3 dagen om de dag water geven.

Dat voer ik dan langzaam op van 50 liter in het begin(om de 3 dagen) tot zo'n 80 liter (3 cm) maximaal

om de dag.

 

Is dit een (goed) antwoord op je vraag?

 

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...