Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

blauwezand

14x Mental Floss Onder 2x 400 Watt Cooltube & 64x Onder 6 X 600 Watt

Recommended Posts

mikeh,

 

Shantybabba's Super Silver Haze genetics( van umleitung)

 

tegen

 

Mental floss (van blauwezand en Tokkie)

 

 

Is dat niet net zoiets als hij(umleitung) op de brommer en wij(BZ & tokkie) in de mercedes? ;)

 

 

 

Blauwezand, we kill them all ;)

 

Tokkie :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitch! *slap*

 

Als er iets niet fout gegaan was hadden we een competittie kunnen houden!

 

MF in potten versus MF in aardebakken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blauwezand,

 

Beginnen met een lichte EC van 1.1 en geleidelijk opvoeren tot een EC van 1.8, daarna spoelen/flushen voor minstens een week.

 

Dat was wat ik bedoelde...

 

Groeten,

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrijdag 12 jan.

De nieuwe baby's zijn binnen. :no

Ze zien er niet goed uit. :whistling

Veel te droog. ;)

Sommigen verkeerd gesneden. :hug:

Al met al een slechte start :j

Eerst maar eens een voetenbadje gegeven met Roots.(helaas had ik nog geen wortelstimulator van Plagron binnen)

 

med_gallery_4719_1371_384096.jpg

 

 

De oude aarde opgewaardeerd met bio supermix van plagron(volle dosering) en halve dosering Bacto force

med_gallery_4719_1011_87256.jpg

med_gallery_4719_1371_217459.jpg

med_gallery_4719_1371_217459.jpg

 

De baby's nog wat sproeibeurtjes gegeven (alleen water) en daarna (zaterdag 13 jan.) in de kleine potjes gezet.

Ze staan nu op 18/6 onder 1 hps lamp(600 watt) die er 1 meter boven hangt

Temp tussen de 22 en de 28 graden.

LV 68-83 %

Dinsdag 16 januari

Tot mijn stomme verbazing komen bij sommigen de worteltjes al onder uit de pot ;)

Dat valt dan weer mee voor zulke matige stekken.

Gisteren ook nog de opgewaardeerde aarde ingewaterd en ik denk dat ze morgen overgepot kunnen worden naar de grote potten.

Hierbij nog een foto van de worteltjes na 4 dagen in het kleine potje

gallery_4719_1371_13444.jpg

 

 

gr.tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi tokkie ik had ergens een keer gelezen dat jij de aarde opwaardeerd zonder de aarde uit de potten te halen. Je haalde alleen de oude stek eruit of heb ik dit verkeerd. En hoe doe je dit opwaarderen dan?

Ik kom binnen kort ook aan de beurt met mijn nieuwe hok. Eerst haalde ik elke nieuwe ronde nieuwe aarde maar dat waren er ook maar 32.

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn stekken lopen helaas niet zo snel als die van tokkie, maar inderdaad bij de kleintjes

van mij die in voorgroei potjes zitten komen er inderdaad al wat worteltjes uit het potje.

 

Morgenavond gaan allebei de lampen aan en vanaf overmorgen gaan de lampen beetje voor beetje

naar beneden.

 

Eind van de week volgen er nieuwe foto's.

 

@ machaze zijn jou planten getopt, of is dit niet aan te raden.

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn 2 MF's zijn niet getopt omdat ik niet teveel wou voorgroeien.

 

Ik heb wel al foto's gezien van dat pheno verschillende malen getopt, met zeer goede resultaten, maar die waren weken voorgegroeid.

 

Als je wat langer zou groeien, dan is toppen misschien aangeraden omdat deze MF gigantische buds kunnen produceren. :no

 

Gr.

MacHaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi tokkie ik had ergens een keer gelezen dat jij de aarde opwaardeerd zonder de aarde uit de potten te halen. Je haalde alleen de oude stek eruit of heb ik dit verkeerd. En hoe doe je dit opwaarderen dan?

Ik kom binnen kort ook aan de beurt met mijn nieuwe hok. Eerst haalde ik elke nieuwe ronde nieuwe aarde maar dat waren er ook maar 32.

 

Gr J

 

 

jaimy,

Inderdaad, zo heb ik het eigenlijk altijd gedaan maar sinds kort haal ik wel alle aarde uit de pot.

Eerst liet ik de aarde altijd in de pot zitten omdat het bodemleven dan intact zou blijven.

Na héél veel lezen en informeren bij zéér deskundige mensen heb ik van hun begrepen dat als je de aarde uit de potten haalt het bodemleven OOK intact blijft maar doordat ik nu vóórdat ik ga knippen de aarde eerst wat verder uitdroog het bodemleven alleen wat langzamer werkt maar zeker niet wordt afgebroken.

Bacterien en vooral enzymen werken langzamer bij een lagere temp. en lagere vochtigheid. maar gaan zeker niet kapot.

Een voorwaarde is wel dat je de aarde niet al teveel laat afkoelen.

 

Dan komt het voordeel (van het uit de potten halen) om de hoek kijken.

Je kunt op deze manier de aarde natuurlijk véél beter mengen tot een "homogene substantie"

Vooral het mengen is bij het opwaarderen héél belangrijk.

Als je bijv. de plagron bio supermix gebruikt heb je bij niet goed mengen een zéér grote kans op verbrande stekken.

Ik heb ook nog Bacto force gebruikt en dat zijn korrels die je ook niet op een hoopje in aarde wilt hebben

maar juist door de hele aarde heen.

 

Is het duidelijk zo?

 

gr Tokkie

 

Ohja, vergeet er nog bij te zetten dat het bodemleven héél snel weer optimaal is zodra je de potten weer hebt ingewatert en de temp. weer wat hebt opgeschroefd :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja is wel redelijk duidelijk. Maar waar gooi je de grond uit de potten dan om het te vermengen? En het lijkt me logisch dat je niet alle potten te gelijk doet maar telkens een paar. ( of doe je 1 voor 1 ).

 

Gooi je ook nieuwe aarde erbij en laat je de oude wortels zitten tijdens het mengen?

 

En gelijk maar even snel deze vraag ook even tussen door: Als je dan de aarde weer opgewaardeerd heb kan je dan ook pas weer naar 3 weken bij voeden?

Of moet je gelijk al groeivoeding meegeven en als je in de bloei gaat ook gelijk bloeivoeding?

 

GrJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaimy,

 

ik doe het per 10 potten in een grote speciekuip.

Ik trek eerst, net als ik altijd al deed, de oude stam met wortel en al eruit(zie foto boven).

Daar schud ik alle aarde uit en meng het vervolgens met de bio mix en de bacto force.

Ik heb deze keer express geen nieuwe aarde toegevoegd aan de oude maar heb in een aantal potten helemaal nieuwe aarde gedaan.

Dit als een soort test voor mijzelf om te kijken of mijn oude aarde wel hetzelfde opbrengt als de nieuwe. :no

 

Ik ga nu (net als bij de plagrontest) gelijk beginnen met groeivoeding.

 

Vroeger begon ik inderdaad pas na 3 weken met (bloei)voeding en bij opgewaardeerde aarde direct.

 

Op advies van plagron begin ik nu gelijk met groeivoeding en dat is mij bij de test goed bevallen.

 

Zodra ik de eerste bloeiverschijnselen zie (10-14 dagen) schakel ik over op bloeivoeding.

 

Alles weer duidelijk? ;)

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Blauwezand EN Tokkie,

 

Leuk soortje hebben jullie daar staan :no

 

Zal interessant zijn om een keer een dubbel verslag te lezen, is eens wat anders.

 

Succes met jullie dames en ga jullie iig volgen om het een beetje met mijn SuperSilverHaasjes

te vergelijken.

 

UmLeiTung

 

 

 

 

BTW laat mij maar op mn Puchje rijden, val ik ook niet zo op ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja begint nu goed te komen :no Maar als je die potten in de specikuip doet haal je dan wel de eerste 10 cm van boven weg om dit weg te gooien of gaat nu gewoon alles in de kuip en mengen maar met die handel?

Dus als ik het wel goed begrijp gaan er dus wel wat oude wortels mee met het mengen want je kan volgens mij niet alles eruit vissen.

Ik heb nog wel wat vragen maar dat komt later wel anders kom je niet toe aan je verslag ;)

 

Gr J

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee B Z Und T dus BZT

 

leuk zo'n dubbele tegelijke kweek

 

leuk om het verschil te gaan zien

 

kunnen jullie nog ff op sommen wat jullie gebruiken als appertatuur en voeding

 

om de verschrillen duidelijk kenbaar te maken .

 

ben echt benieuwt Boy's

 

doe jullie ding :no

 

de vriendelijke echte aanwinst voor het forum groente toegewenst aan Jullie toppertjuhh's

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry,

 

Aan mijn kant:

 

- 2x 400 watt cooltubes;

- Allmix van de GS

- 14 x 11 liter potjes (bewater van bovenaf)

- 325m3 buisafzuiger

- afmeting 1.30b 0.70d 2.20H

- Voeding etc: Wortel Stimulator I H&G/ A+B voeding H&G/ Multienzym H&G/ Bud-XL H&G

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja begint nu goed te komen :P Maar als je die potten in de specikuip doet haal je dan wel de eerste 10 cm van boven weg om dit weg te gooien of gaat nu gewoon alles in de kuip en mengen maar met die handel?

Dus als ik het wel goed begrijp gaan er dus wel wat oude wortels mee met het mengen want je kan volgens mij niet alles eruit vissen.

Ik heb nog wel wat vragen maar dat komt later wel anders kom je niet toe aan je verslag :)

 

Gr J

 

 

Jaimy,

 

Heel goed :no

Was ik vergeten op te schrijven. ;) :hug:

Die bovenste 7-10 cm zit vol met afvalstoffen en die gooi je dus gewoon weg.

U vraagt en wij draaien :)

 

Harry,

Lui kreng dat je er bent. Dat had je ook ff op kunnen zoeken met bij de Plagrontest :P

 

6 x 600 watt

Grotendeels opgewaardeerde Plagron lightmix,deels nieuwe aarde van H & G (had ff niks anders liggen)

Ook Roots(H&G) als wortelstimulator gebruikt omdat de WS van Plagron nog niet binnen was.

Vanaf morgen alles weer van Plagron. ;)

 

Vandaag alles overgepot naar grote potten.

10 x 7.5 liter

20 x 10 liter

35 x 11 liter

------

65 totaal (+ nog 1 reserve in een 10 liter pot)

 

Ik denk tot zondag/maandag op 18/6 en dan gaan we knallen :whistling

 

Moet zeggen dat de stekken (op een paar na) aardig zijn bijgekomen.

Wel veel hoogteverschil.Varieert van 7 cm tot 20 cm :j

 

temp.zit tussen de 22 en 28 graden

LV ongeveer 65 %

 

 

groeten Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook van 7 cm hoor BZ.

 

Vrees dat het een veldje gaat worden met veel hoogteverschil ;)

Gelukkig kan ik hier per lamp de hoogte veranderen :whistling

 

Zet ik gewoon de grote bij elkaar.

 

En dat is nou een groot voordeel van in potten werken i.p.v. in een grote aardebak :no

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een update met foto's

 

De stekken beginnen nu lekker aan de slaan, ik heb er wel twee vervangen voor

anderen die ik nog in voorgroei potjes had staan, eigenlijk bedoeld voor een kennis

maar nu dus door mij geleend :no .

 

De wortels van de verwijderde stekken waren niet ok ;), ben dus blij dat ik die vervangen heb.

Ik heb er nu nog drie als reserve staan, tevens een reserve weggegooid die er niet uitzag

(zie de foto's).

Ik ga er mogelijk nog een reserve gebruiken er blijft er nl nog een wat achter op de rest.

 

Gisteren is ook de 2e lamp aangegaan vanaf morgen gaan ze zakken.

Ik ben van plan ze, zoals machaze aangegeven heeft 9 dagen te groeien.

 

De aarde lijkt natter dan deze is, het bovenste laagje is alleen nat dit komt door de

bevochtiger.

 

Sorry voor de slechte foto's van tokkie, maar ik ga binnenkort even bij tokkie langs om

goede foto's te maken (hij is er alleen zelf nog niet van op de hoogte :whistling ).

 

Fotos van voor dat het licht aan ging:

 

med_gallery_6264_1360_954785.jpg

med_gallery_6264_1360_976685.jpg

 

med_gallery_6264_1360_1124132.jpg

 

med_gallery_6264_1360_733951.jpg

 

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter slechte foto's dan slechte stekken ;)

 

 

Die eerste foto is van een stek die verkeerd gesneden is.

Heb ik helaas ook :no

Ook die vreemde blaadjes komen mij bekend voor.Lijkt wel verbrand.

 

Al met al slaan ze redelijk goed aan.

Morgen gaan er 2 lampen bij aan en gaan ze ook zo'n 20 cm naar beneden.

 

Dus jij gaat maandag over naar 12/12?

Mmmm, ik misschien.

 

suc6 Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend zo'n race ;)

 

Na het oogsten zeker gezellig een avondje elkaars wietje vergelijken :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...