Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SativaBelieva

Coughs & Kushes

Recommended Posts

Alweer voor kerst 2006 ben ik bij Sannie inkopen wezen doen... BAC bleek aardig prijzig... maar door mijn zeer positieve ervaringen met Sannie's products wil ik graag zijn assortiment proberen... om tot enige conclusies te kunnen komen zal ik in deze kweek geen andere producten gebruiken... ook geen Guano waar vele bio kwekers verzot op zijn...

 

Wat betreft voeding ben ik niet erg merkentrouw... voorheen gebruikte ik vaak de bio bloei van Canna als basis... en BAC ruikt een beetje hetzelfde, maar toch wat zoeter...

 

Voedingskomponenten:

- BAC bio groei- en bloeivoeding en bloeibooster

- BAC final solution

- Sannie's MyCor en BacTo

 

Stekken:

- 5x Kyle Kushman's Strawberry Cough

 

Medium:

- 5x 50 liter kuipen met All-Mix

 

Licht:

- 2x 600 Watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens de groei bleven 2 Strawberry Coughs wat achter... en ik heb wat nieuwe stekjes gekregen... nog een Cough-kruising (T Cough) en 2 Kush-soortjes (B Kush en P Kush)... dus heb ik van elke nieuwe soort een stekje bij de achterblijvende S Coughs gezet om de gaten op te vullen...

 

Van Sannie heb ik geleerd de aarde te hergebruiken... de nieuwe planten zouden hier sneller op aanslaan... doch er is 1 S Cough die veel sneller groeit dan de andere... en die stond als enige in nieuwe aarde!!!

 

De eerste week groei geef ik vaak nog geen voeding... mijn filosofie is om eerst de wortels flink te laten groeien... doch, door minder voeding in het gebruikte medium zijn die 4 S Coughs op achterstand geraakt...

 

Inmiddels zit ik in de eerste week bloei... en heb ik de voedingsconcentratie opgeschroeft naar 2ml groei per liter water... de S Coughs zijn geSCROGD... de nieuw geplaatste stekjes niet... zij hebben slechts ruimte voor 1 hoofdtop... deze zullen weinig gewicht in de schaal brengen, maar zij gaan mee voor een smaaktest... uiteindelijk wil ik maar van enkele soorten een moeder houden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere soortjes, veel succes deze ronde.. ik kijk uit naar de fotos :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee S B

 

hier gaan we eens lekker voor zitten .

 

mooie test , gaan we zekers volgen

 

doe je best :verrygood

 

en by the way lekkere soortjes heb je genomen

 

De Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tof dat je verslagje gaat doen :verrygood

 

Als je een goede kweek hebt gehad op je aarde is een volgende ronde op dezelfde aarde meestal geen probleem als de ph en de hoeveelheid kalk(buffer) en bodemleven maar in orde zijn.Een juist werkend bodemleven zal een geringe aanspraak maken op je kalk,dus kunnen er meerdre kweekjes op gedraaid worden.Hoe dit in te vullen is bij jou kun alleen jij zeggen :P

 

Maar wat een zalige soortjes heb je weer staan :jump: dat gaat weer een gezellige rooktest opleveren :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ben ik voor foto's afhankelijk van anderen... mijzelf gaat het hier vooral over ervaringen uitwisselen... en over het bodemleven heb ik nog veel te leren...

 

1 pot heeft dus nieuwe aarde... en bij de andere 4 heb ik de onderste helft onberoerd gelaten en de bovenste helft vervangen met nieuwe allmix... hoe meng je de kalk door de grond als je de oude wortels met schimmelstelsel intakt wilt laten?

 

Qua voedingstest ben ik al totaal overtuigd van Sannies Products... en BAC voeding is wat mij betreft geslaagd als ik gelijke opbrengst of meer scoor... en vooral of de smaak en potentie nog verbeterd...

 

Ondertussen verander ik van filosofie van light feeder naar heavy... ik probeer nu zo snel mogelijk naar de max aangegeven dosering toe te werken... net zo met licht... vanaf stek niet te lang onder TL's... snel in 10 liter potten en voorgroei onder 2x 200 watt PL's... tempo maken :verrygood elke maand oogsten :P

 

Strawberry Cough is voor mij een super plant en dus zeer geschikt voor deze test... maar ik kon het niet laten er toch wat anders tussen te zetten... nu ik deze soortjes toch in handen heb... en leuk dat jullie net zo benieuwd zijn als ik... helemaal omdat ik nog niet verteld heb welke precies... grappig is wel dat ik om heel wat anders gevraagd had... maar die zijn zo geheim dat ik daar niet eens over mag praten... in ieder geval heb ik geen Pink Kush... jammer genoeg... en ook geen Burmese Kush... jullie mogen raden: wat dan wel?

 

Na 1 week bloei heb ik de Strawberries opnieuw moeten buigen om de nieuwe soorten een kansje te gunnen... nu is T Cough bijna op gelijke hoogte... de Cough papa is een Haze-achtige... de P Kush volgt... en de B Kush ligt duidelijk op achterstand...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Helaas ben ik voor foto's afhankelijk van anderen... mijzelf gaat het hier vooral over ervaringen uitwisselen... en over het bodemleven heb ik nog veel te leren...

 

1 pot heeft dus nieuwe aarde... en bij de andere 4 heb ik de onderste helft onberoerd gelaten en de bovenste helft vervangen met nieuwe allmix... hoe meng je de kalk door de grond als je de oude wortels met schimmelstelsel intakt wilt laten?

 

toevallig vroeg ik mij dit ook af, en rataplan kwam met het volgende.. overigens gaat dit over aardebakken, of dit in potten net zo werkt weet ik niet zeker.. http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=238372

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Ondertussen verander ik van filosofie van light feeder naar heavy...

 

Kan je uitleggen waarom?

 

Verder klinkt het allemaal erg interessant en zal ik hier regelmatig langs wippen ;)

 

Grtz Miss_J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie komt snel een paar pica's schieten sativa ;)

 

Zie je snel

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kan je uitleggen waarom?

 

Tempo!... bij langzame voorgroei onder TL heeft de plant een langere overgangsfase naar snelle bloei onder HP... en houd een ielere structuur... dit net zo met voeding... en mijn herziene filosofie ga ik nu testen met BAC... tot de max!

 

1e 10 dagen bloei: 20ml groei voeding... de topjes beginnen dus ik ga starten met bloei voeding toe te voegen... 10ml erbij...

 

@Sannie: altijd welkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet ik de onderzoeksdoelstelling aanpassen... naar een focus op de SC in de nieuwe aarde... dit wordt een record opbrengst... de andere 4 SC's in gebruikte aarde blijven duidelijk achter... de nieuwe soortjes zullen naar verwachting slechts iets van 15 gram in de schaal leggen... dus die doen alleen mee voor mijn eigen selectie... alleen de allerbeste houd ik een stekje van voor een volgende ronde...

 

Dan hoort hier ook een 2e test op te volgen... namelijk mijn aankomende recordoogst met SC in nieuwe aarde verbreken met gebruikte aarde...

 

Maar bij nieuwe of gebruikte aarde... ik meen dat mychorriza een doorslaggevende succesfactor is... bij nieuwe aarde zonder mychorriza blijft CannaSutra achter op andere soorten op gebruikte aarde met mychorriza... en lijkt gevoeliger voor ongedierte als varenrouwmuggen en luisachtigen!

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=20186&st=15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedingschema... tot de max!

 

Groei: 20 ml groeivoeding

 

Bloei:

dag 1-10: 20 ml groeivoeding

dag 11-20: 20 ml groei + 20 ml bloei

dag 21: 30 ml bloei + 10 ml booster

 

Vanaf nu elke week meer booster toevoegen... tot de laatste 10 dagen, dan alleen water en langzaam uitdrogen...

 

Wat me opvalt aan de aangegeven NPK's is het hoge aandeel P in BAC voeding... daardoor hoef ik geen extra melasses toe te voegen... dit deed ik altijd met Vitrasol van BioNova... deze natuurlijke P combineerde ik graag met Guano thee... super smakelijke bio PK booster... nu gaat deze ronde ook zonder Guano... op Sannie's advies :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor: P Kush; en achter: Straberry Cough

 

gallery_7203_424_59556.jpg

 

 

 

 

T Cough:

 

gallery_7203_424_59556.jpg

 

 

 

 

B Kush?:

 

gallery_7203_424_48076.jpg

 

 

 

 

Links voor: T Cough; Rechts voor: B Kush; en achter: Strawberry Cough

 

gallery_7203_424_9798.jpg

 

 

 

Links voor: Strawberry Cough... de extra grote... op nieuwe aarde... tussen 2 lampen

 

gallery_7203_424_13434.jpg

 

 

Thanks Sannie voor de gruwel pics en dito rookwaar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalige rookwaar :)

Prachtige soortjes

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu zit ik op 30ml bloeivoeding en 20ml bloeibooster... ze slikken die suiker K's lekker weg... ze ruiken al zoals Strawberry Cough hoort te ruiken... licht haze en fris... nu al wellicht iets zoeter... volgende week gaan ze naar 30 bloei en 30 booster... het aangegeven maximum op beide flessen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...