Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
slappy

Lowryders In Aardappelveld

Recommended Posts

Ik heb het idee om volgend jaar een veldje lowryders te kweken in een aardappelveld. Aardappels worden niet zo hoog evenals de lowryders. De oogst van aardappels is later dan de lowryders (als je ze op tijd zet) dus dat lijkt me een leuk plan. Alleen weet ik niet of er allerlei troep op de aardappels wordt gespoten. Iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt denk ik niet

 

tenzij je een boer ken mat een aardapel veld

 

aardapels worden nog een paar x behandelt tijdens de groei en bloeivan de aardapelplant

 

dus zullen je dames ontdekt worden denk ik :rofl

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er erg mee oppassen.

Er is toch een bepaalde cyclus voor aardappelvelden? om de zoveel jaar wordt er 1 of 2 jaar geen aardappel op verbouwd oid.

dit heeft te maken met bepaalde stoffen/schimmels die dan weer eerst uit de bodem moeten verdwijnen.

nouja ik weet het niet precies, maar daar ergens hangt een bel en een klepel.

 

 

greet van weet

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt dus als een slecht plan. Hmm. Ik dacht effe geniaal te zijn op de vroege morgen. Nou dan verzinnen we wel weer iets anders. Mais kan natuurlijk altijd ook nog alleen groeit dat te snel voor lowryders ben ik bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowryders kan je net evengoed overal planten,ze vallen niet zo op en je kan ze 2x in het seizoen planten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat het nadeel is van lowryders, juist dat ze klein blijven. Als je ze gewoon ergens neerzet heb je dikke kans dat andere planten ze overwoekeren in no-time. Heb het ook gemerkt met een aantal normale wietjes die ik gezet had in het wild.

 

Zon aardappelveld staat in de volle zon en je hebt weinig last van onkruid zoals brandnetels. Maar ja he... hoe kan dat dan weer :rofl Ik denk dan dat het besproeit wordt met rotzooi.

 

Kan ze ook gewoon in mijn tuin doen maar wil ze juist in het wild gaan proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardappels worden inderdaad een paar keer in de groei bespoten met weet ik wat voor rotzooi :wOOt maar als ze in een verder stadium zijn gaat de boer er ook nog een keer doorheen om op vreemde/zieke planten te selecteren, zeker weten dat hij jou lowryders niet laat staan.. Daarbij komt nog dat de boer zodra er aardappelziekte (phytophthora) in het veld verschijnt al het blad doodspuit/klapt of er af brand.. Lijkt me heel naar als je bij je tuintje komt en het hele veld is net platgebrand :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen weet ik niet of er allerlei troep op de aardappels wordt gespoten. Iemand een idee?

 

Niet als je een veldje eko-aardappelen kan vinden. Ik vind het eigenlijk wel een strak plan! Ze zullen in een aardappelveld minder opvallen dan tussen de mais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resize%20of%20IMG_5123.JPG

 

Tussen de(helemaal gelijk ripper) mais ... :rofl

Denk dat het idee van een weiland wel geschikt is, je moet alleen het juiste weiland vinden..

En lowryder kan wel wat hebben dus ben beniwued!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik voel een experimentje borrelen. Komend jaar als mijn zaadkweek lukt (check mijn buitenverslag 2007 maar eens) ga ik eens wat dingen proberen. Houd het allemaal netje bij in het verslag dus gaat goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardappels worden ongeveer eens in de 10 dagen tegen een soort schimmel die zorgt dat de aardappel te vroeg afsterft.Bovendien ziet de boer meestal alles omdat bij het spuiten hoort.Beter is tussen de mais maar dan kun je het best een deal met de boer maken want anders kun je verwachten dat de koeien stoned worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo is er weer een klepel bij een bel gevonden.

mooi hoor, hoe zo'n forum werkt.

Lijkt me net weer zo'n stukje info. wat ergens in een sticky opgenomen mag worden.

elk jaar zullen er weer 1000 mensen rondlopen met deze vraag,

en een deel zal het antwoord niet vinden.

 

@dameblanche- hebben wij dan vorig jaar op de highlive niet een dampje gevult met jouw wiet?

impressive zoals jij bezig bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook vroege aardappelen en die zijn, van eigen bodem, midden juli al te verkrijgen. De boer zal je wel niet vertellen wat het voor een soort aardappel is, vroeg of laat. En spuiten doen ze ook en als het dan noch niet opvalt, gaan ze er wel aan kapot.

Bij mais spuiten, als de mais zo'n 30 cm hoog is ook een keer en dan gaat alles er aan, behalve de mais.

Doen ze met de trekkers met die hoge, smalle wielen en nadien, 5 dagen, is alle andere wat er stond, geel.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites
De oogst van aardappels is later dan de lowryders (als je ze op tijd zet)

Aangezien wiet (en andere planten) beginnen bloeien naargelang de lichtcyclus denk ik niet dat het planttijdstip van je Lowryder enige invloed kan hebben op het bloeimoment...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Xytras: Auto-flowering :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...