Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

anno

Klaar Om Te Spoelen?

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb hier 5 power plantjes staan en ze staan nu tegen de 7 weken in de bloei.

Het is mijn eerste kweek en ze hebben zo'n 3,5 weken in de groei gestaan omdat dit niet helemaal vlekkeloos ging (stekjes waren zaterdag in leeuwarden gekocht en zondag avond in Enschede in de grond gezet).

Ik wil ze een week van te voren gaan spoelen.

Ik had gelezen dat het dan goed was als je ze die week geen water meer gaf zodat de plant gaat stressen en THC aan gaat maken. Klopt dit ook? want het lijkt mij dat zon plantje dat niet een week goed volhoud of heb ik het verkeerd gelezen en moet je ze alleen geen voeding meer geven of heel weinig water of...??

 

De planten zouden ongeveer 8 weken moeten bloeien dus zouden ze nu bijna gespoeld moeten worden.

Volgens mij zijn ze er alleen nog niet klaar voor en wil heel graag hier jullie mening over!!

Ik heb een paar nieuwe foto's in mijn gallerij gezet.

Let me know.. :showoff:

 

In mijn kast is de luchtvochtigheid ook te hoog (75% meestal). Ik heb geprobeerd met rijst op de grond dit terug te brengen maar dit is nauwelijks gelukt, iemand anders nog tips??

klopt het dat de plantjes ook wat mossig/aarde-achtig ruiken? in ieder geval niet naar gedroogde wiet? Ik vind het namelijk niet helemaal lekker ruiken en denk dat het wel klopt maar toch..

 

gallery_8746_1105_234383.jpg

 

gallery_8746_1105_440193.jpg

 

gallery_8746_1105_257150.jpg

Edited by anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo anno,

 

Nieuw zie ik..

Als je je nou eerst eens voorstelt in "wie is wie" en daarna leest hoe je foto`s plaatst. (zie link onderin)

 

Als je op aarde groeit is het niet nodig om te spoelen maar gewoon alleen water geven (liefst van onder) zonder voeding. (of bedoel je dat met spoelen ?)

En minimaal 8 weken bloeien.

 

Je lv is echt te hoog ! Pak dat eerst maar aan !

Kan je harder afzuigen ?

 

 

Plaats je foto`s eerst aub bij je vraag zoals iedereen dat doet dan vliegen de reacties om je oren...

 

http://www.wietforum.nl/Je-Eigen-Gallery-M...ten-t17379.html

 

http://www.wietforum.nl/de-bloeifase-voor-...ners-t5611.html

 

http://www.wietforum.nl/Zoeken-Zoeken-En-N...ken-t16998.html

 

Groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie bud dit man! Over spoelen weet ik niks, dus daar moeten anderen je bij helpen. Heb je wel eens van toprot gehoord? Zo nee, dan zou ik daar even op zoeken, moet jij eens kijken hoe snel je ervoor zorgt dat eerst je lv omlaag is :showoff:

 

gallery_8746_1105_440193.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties !

 

toprot heb ik volgens mij niet, ik kijk elke dag wel een tijd naar mijn plantjes..

Afzuiging kan niet harder, ik had er eerst een ventilator ingezet met iemand, alleen het bevestigen wou niet goed. De fan is er daardoor afgevallen met de kast dicht :showoff: :P

Schade was 2 kleine topjes afgebroken en een paar takjes geknakt. De geknakte doen het allemaal nog wel prima. Ik blaas met die grote wel nog een 10 minuutjes per dag door de kast heen.

Zien er geen andere truucjes om de lv wat lager te krijgen?? Zou ik bv de lv lager kunnen krijgen door zon zakje siliconen, die bv bij schoenen zitten, in de kast kunnen leggen?

 

ik heb ze nu trouwens wat minder voeding gegeven want ze hebben wat te veel gekregen. Ik koop nog een ec-meter als ik geld binnen heb maja student he...

Edited by anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mogen nog wel effe staan hoor.

Voor de rest ziet het er wel leuk uit.

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang nog ongeveer dan tot het moment dat we gaan spoelen??

 

Weet iemand wat truucjes om de LV naar beneden te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen water geven kan je vanaf nu al doen of beetje afbouwen.

 

Waar haal je je verse lucht vandaan ?

 

 

(toch gelukt he,die foto`s..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval moet je de hele dag ventileren en niet af en toe, dat zal al veel schelen met de lv. Je kunt beter zuigen dan blazen, heb je helemaal geen filter of zo? Dat moet aardig ruiken bij je dan!

 

Je haartjes zijn al aardig bruin te worden, ik zou nog een paar dagen wachten en dan inderdaad, zoals rich zegt, alleen maar een week afgezuurd water geven. Dat is wat anders dan spoelen overigens, bij hydro spoel je de laatste week. Bij aarde geef je alleen de laatste week geen voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okeej prima, bedankt !

 

zou ik eventueel morgen eind van de middag kunnen gaan spoelen of is na het weekend beter?

Ik ga namelijk tot zondagavond weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je op aarde groeit is het niet nodig om te spoelen maar gewoon alleen water geven (liefst van onder) zonder voeding. (of bedoel je dat met spoelen ?)
Alleen water geven kan je vanaf nu al doen of beetje afbouwen.
ik zou nog een paar dagen wachten en dan inderdaad, zoals rich zegt, alleen maar een week afgezuurd water geven. Dat is wat anders dan spoelen overigens, bij hydro spoel je de laatste week. Bij aarde geef je alleen de laatste week geen voeding.

 

Wil je het nou NOG een keer horen ?

 

Wacht maar tot na het weekend.

En laten we het aub geen spoelen meer noemen want dat is het niet...

 

Prettig weekend & groeten,richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vroeg het alleen nog een keer omdat whazzup een paar dagen wachten zei, dat komt dus neer op zaterdag en dat zit er precies tussen in.

Ook zou ik graag willen dat ze voor de vakantie klaar zijn want dan ga ik naar mijn ouders, maar dat wordt hem niet dus..

heb de kachel ook ff aangezet (was hier in de woonkamer 15 graden) en hoop dat de lv in de kast wat lager wordt.

 

En Whazzup over de geur, ik en mijn huisgenoot vinden het 100% meevallen. Ze staan in de woonkamer daar ruik je het als je binnenkomt maar je went er heel snel aan. In de portiek ruik je niets. Ook als we de nieuwe Ambi-pure gebruiken ruik je alleen dat nog maar, stuk goedkoper dan een filter!

Edited by anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel eens van pakkans gehoord ?

Als je ze in de huis kamer ruikt ruik je ze door het hele huis en dus ook op straat .

 

Ze mogen nog wel een week of twee staan , als je nog niet gepakt bent dan .

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

we ruiken ut in de portiek niet en in de gang nauwelijks. Buiten ruik je het zeker weten niet. We wonen ook op de bovenste verdieping. Maar heb jij wel eens gekweekt zonder koolstoffilter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dat lijkt me ook erg onverstandig. Je ventileert ook niet, dat scheelt wel met de geur maar toch...

 

Die ventilator moet echt aan hoor, al was het maar voor de frisse lucht van je plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heb jij wel eens gekweekt zonder koolstoffilter?

============================================================

 

:showoff: maar ik ga het niet proberen ook ;)

 

Stank maakt méér kapot dan je lief is :P

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoelen op aarde doe je alleen als de ec aan het einde van de kweek te hoog is en je de grond toch wil hergebruiken dit doe je dus niet met de planten erin .gewoon doorgaan en van de opbrengs wel een filter en afzuigbox kopen voor de volgende ronde dan daalt de lv meteen ,groetjes en succes ze zien er wel goed uit hoor :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

naja zoals ik zeg, ik heb geen last van die stank hoor..

Een afzuiger hebben we wel maar zoals ik zei de deur was te slap om hem aan te bevestegen dus daar moet nog ff een manier voor bedacht worden..

Edited by anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag blij zijn dat je mede bewoners je nog niet aangegeven hebben!!

Als je in een huurhuis woont kunnen ze je al uit je huis zetten als je in het bezit bent van cannabis planten,

Zie je huurcontract!!

 

Suc6 met je filterloze kweekjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom reageert iedereen zo op het feit dat ik geen filter heb?

Ik zeg toch, je ruikt het buiten de woonkamer niet dus hoe zouden de buren het dan kunnen ruiken?

Als je een filter hebt, blijft de geur in de kast hangen omdat het nergens anders heen kan, dan is het logisch dat het heel sterk ruikt of niet? Als je het goed neutraliseert en goed geleidelijk afvoert dan is er niets aan de hand. Wij wonen ook op de bovenste verdieping dus dat klein btje lucht dat naar buiten gaat, stijgt omhoog. Ook weet ik zeker dat als deze lucht naar beneden zou gaan (als het dus kouder zou zijn) dat niet blowers het niet eens herkennen. Maar jullie weten dat, want jullie hebben het geprobeerd toch??

 

Maar kunnen we niet meer ontopic gaan? Ik weet namelijk nu een ding om de lv omlaag te krijgen, maar daar heb ik op het moment niet zoveel aan omdat als ik die hoofd-fan weer ga ophangen valt er allemaal gruis op de planten.

Edited by anno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen reageert zo fel, omdat je verkeerd bezig bent en je een fout uit de top 3 aan het maken bent,

het kweken zonder filter, je zou niet de eerste zijn die door stank overlast gepakt wordt. kun je nog

voor de kerstdagen opzoek naar een nieuwe woning.

 

Daarnaast zeg je zelf jij went er aan, maar voor anderen went die lucht nooit, ook niet blowers

kennen inmiddels de lucht van wiet wel hoor.

 

We bedoelen het dus niet slecht maar willen je voor fouten behouden.

 

Voorkomen is beter als genezen.

 

Succes

 

Blauwezand

Share this post


Link to post
Share on other sites

En omdat jij strond eigenwijs bent en het beter weet , kan ik je maar 1 tip geven en een geheim prijs geven , in de laatste week met een planten spuit je planten zeiknat maken ,heb je minder last van stank en spoelen gaat dan nog sneller en hoeft dan alleen de laatste week.

 

Succes, Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik zal er om denken met mijn huisgenoot bij de volgende kweek.

Alleen alle mensen die bij mij in de woonkamer zijn geweest (minstens 20) vonden de geur wel meevallen en verwachten zeker weten niet dat de buren het zouden ruiken, ik vind dit gewoon vreemd.

Ik heb de planten niet in de woonkamer staan, maar in een inbouw kast die aan de woonkamer sluit dus misschien ligt het daaraan?

Buble iig bedankt voor de tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En omdat jij strond eigenwijs bent en het beter weet , kan ik je maar 1 tip geven en een geheim prijs geven , in de laatste week met een planten spuit je planten zeiknat maken ,heb je minder last van stank en spoelen gaat dan nog sneller en hoeft dan alleen de laatste week.

 

Succes, Buble

 

Dit moet je dus ABSOLUUT niet doen ivm toprot,anno !

 

En dit soort "geintjes" stel ik iig niet op prijs,Buble :showoff:

 

Blijf maar foto`s/temps/lv enz plaatsen,anno.

 

En ga er liefst nu op uit om een afzuiger en filter te halen.

Je kan evt ook een post in de te koop gevraagd/aangeboden sectie plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij wacht je er gewoon op dat iemand je aangeeft

je zal ecth neit de eerste zijn en zeker niet de laatste die gepakt wordt door nalitgheid 2 straten verder op hier is laatst een man gepakt omdat hij zijn filter neit vervangen had woonde zelfs vrijstaand laat staan met buren je rook het in heel de straat dus kom niet met die verhaaltjes van je ruikt het niet. JE RUIKT HET WEL DEGELIJK ALLEEN HET WENT!!!!!!!!!! maar als jij voor die paaar tientjes die een filter kost je huis uit wilt veel plezier met de kerst........ Ik weet wel ik zou geen ogg meer dicht doen en al gelijk angst zweet hebben als de bel ging als ik jou was dit is gewoon afwacthen totdat je verraden wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheeh jonges jonges

 

ik heb ook gekweekt zonder filter dus kweken zonder filter kan wel

 

er hingen 10 600 waters en een mooie softbox 5000 M3 zonder filter

 

was alleen in een zee container op een stuk vrijstaand land zonder directe buren heheehe :showoff:

 

deze cofiguratie waar mee draait is gedoemt te mislukken he

 

is een kwestie van tijd .

 

dus niet zo eigenwijs zijn , wij de gebruikers van het forum hebben het beste met je voor

 

maak kunnen er niet tegen dat mensen eigenwijs zijn .

 

Dus de vriendelijke Luchtvervrisings groenten

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...