Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Maarten s

Hoe Houd Jij Hem Vers :)

Recommended Posts

Heeey...

 

Onder het moto KISS ( keep it stupid simple) is men vraag heel kort

 

Hoe houd ik men wiet het beste vers ?

( heb geen koelkast ter beschikking en men kelder is veel te vochtig )

 

Waarom vraag ik dit?

Nu moet ik effe weer in de coffeshop gaan halen (slechte eerste kweek) en ik doe er 300 km over op en terug naar de CS. waardoor ik dus altijd voor 20 of 25 gr koop nu na 2 dagen proef ik al een verschil :s ( me not like it) zeker als je weet wat zo 1 grammetje kost (8euro) .

 

Alle input is welkom al is de truc ze buiten onder een steen leggen.

 

 

Grtz M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vers houden: zorgen dat je zakje zoveel mogelijk dicht is (niet onnodig uitdrogen) en een stashbow (zodat je je wiet niet samendruk in je zak) voor de rest blijft wiet lang houdbaar (d8 een jaar)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een een paar maanden merk je al dat de sterkte afneemt

ik zou zeggen laat het niet té lang liggen.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is helemaal niet waar, sommige soorten worden er juist beter op!

Tijd geleden had ik nog wat gevonden van 2 jaar terug, nou dat gerookt maar we waren knetter man! :verrygood

Als je maar zorgt dat je het goed bewaard. ik heb ze per gram los verpakt in een gripzakje en dan alles in een grote gripzak en goed in het donker bewaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen dat alles goed droog is (ivm met schimmel en rot) en in een weckpot gooien en die in het donker bewaren. Af en toe even een kwartiertje laten luchten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aardappelschilletje of appel, sinaasappel.

Werkt ook bij shag dus misschien ook bij wiet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een aardappelschilletje of appel, sinaasappel.

Werkt ook bij shag dus misschien ook bij wiet?

hm geen slecht idee? kweni of et werkt, sinaasappelsmaak :specool ervaringen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad weet ik van de aardappelschil dat het je shag vers houdt, maar of dit ook bij wiet werkt? Ik betwijfel het. Toch maar eens proberen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mi643

shag is het lekkerst als het wat vochtig is. als je droge shag hebt kan je er een schil bij doen.. naar mijn idee zal dat niet lukken als je wiet voor een langere tijd gaat bewaren..zo'n schil gaat toch rotten.. koop,zoals al eerder gezegd,gewoon een paar wekpotten bij ikea en zet het op een donkere plek. als je zeker weet dat het goed droog is kan je ook strijkzakken gebruiken.

en als je shag langer wil bewaren kun je het ook invriezen..

 

met groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

met die schillen is het eigenlijk de bedoeling dat je ze maar een paar uur (mss. 6 max) bij je wiet legt. zo trekt het droge gras de vocht uit de verzadigde schil, maar heeft de laatste niet de tijd om te schimmelen en je stash te bederven. Ik weet niet of sinaasappel wel goed is, omdat die een relatief sterk/scherp aroma hebben, en een sterk citrisch aroma is niet aangenaam (vind ik toch) om te inhaleren.

ik denk dat citroenschillen nog het beste zullen zijn (ruik maar zelf ter vergelijking, het citroenschil-aroma is zoeter en subtieler, veel zachter ook)

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien iets doms maar zou een humidor niet werken? normaal bewaren ze hier sigaren in om een contstante luchtvochtigheid (65% ofzo) te houden en de lucht te verversen (de cederhouten binnekant werkt daarnaast ook tegen ongedierte heb ik gehoord)... daarnaast t staat ook wel chique zo'n kistje met je eigen wiet erin :innocent: :verrygood

 

Firenze_open.jpg

 

Spaanse cedar biedt de volgende voordelen ( botanische term "cedrela odorata”):

 

Bescherming tegen tabaks wormen - door de speciale geurige kwaliteit van de ceder

Hoge luchtvochtigheids absorptie capaciteit - dit zorgt ervoor dat een stabiel klimaat binnen humidor zal worden gehandhaafd en schimmel wordt verhinderd

Ondersteunt de sigaren in hun verouderings proces

Positief effect op de smaak van de sigaren

Share this post


Link to post
Share on other sites
misschien iets doms maar zou een humidor niet werken? normaal bewaren ze hier sigaren in om een contstante luchtvochtigheid (65% ofzo) te houden en de lucht te verversen (de cederhouten binnekant werkt daarnaast ook tegen ongedierte heb ik gehoord)... daarnaast t staat ook wel chique zo'n kistje met je eigen wiet erin ;) :smoke

 

Firenze_open.jpg

 

 

beetje oud en weer opgerakeld ;)

 

maar wat denken de geleerden? zou dit werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoeveel mag zo'n chique kistje gaan kosten? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook van die voedselpotjes waar je met zo´n pompje de lucht uit kan zuigen, dat lukt ook goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...