Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

The Afghany Warrior

Hard Concrete Buds ..... Alarm !! Sos !!

Recommended Posts

niet wegknippen taw!

 

een wijze les eruit leren, kijken hoe je het kan oplossen, zodat je er de volgende keer direct een antwoord op hebt!!!!

 

 

dim sum!

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee in 1 cement kuip zit een Blumatje .... die overigens na diepgaande gesprekken niet diep genoeg zit.

 

Dus die moet dieper en eerst ga ik proberen de kuipjes via bladvoeding calcium 1 ml per liter op te krikken ...

 

Ik kan helaas maar 1 ding tegelijk doen anders weet ik niet wat wat heeft gedaan.

 

1ste shotje is er net over gegaan.

 

Wordt vervolgd.

 

Groetjes

 

The Afghany Warrior

 

Meet dat grondje eens TAW, want het lijkt me toch echt een calcium probleem, ten gevolge van een PH blokade....

 

grt Paffie

 

Grondje is nieuw uit de zak.

Alle meters zijn geijkt en ok ...

Water temp is ok

Bodem temp is ok

 

Ik denk PH blokkade door overbewatering ....

 

:smoke

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

fuck dat ziet er niet lekker uit..

 

die in die potten hebben er ook last van, zijn die dan ook overbewaterd? Of toch dat virus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die zijn zeker van slag, ik zie een tomaat :smoke

 

Al enig idee wat er in godsnaam aan de hand is, dit ziet er triest uit zeg :D

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las laatst een stukje waar duidelijk in werd dat die korrels je PH omhoog gooien, kan het niet zo zijn dat het vocht wat losgelaten word door de korrels een te hoge PH meesturen waardoor alles blokkeert??? (heb je de korrels goed gespoeld voor gebruik????)

 

Batmix heeft een hoge EC, als je PH inderdaad TE hoog zou zijn geworden, kan het ook juist een te veel aan P en K's zijn omdat juist deze stoffen wel opgenomen gaan worden....

 

Ik lul ook maar wat, misschien stof om over te denken, er moet in elk geval een logische verklaring voor te vinden zijn....

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn god, TAW!

Wat ziet dat triest uit! :smoke

Ik hoop dat jij er heel gauw een oplossing vor heb.

Groetjes Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is geen echte TAW oplossing vind ik.

 

Dit riekt naar "symptoom bestrijding" :smoke

 

Niks voor jou :D

 

FF beter je best doen TAW. Daar kunnen wij ook nog wat van leren :smoke

 

gr. Tokkie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er niet goed uit TAW.Heb eens een soortgelijk probleem gehad .Mijn bladpunten begonnen te verkleuren en dacht aan overvoeding toen het verergerde.Dus doorspoelen dacht ik.Met als gevolg dat het probleem alleen maar erger werd.Toen het al te laat was bleek het toch een voedselopname probleem te zijn.Had de grond gemengd met organische mest die ineens en te laat vrijkwam!!De dames zijn er niet meer bovenopgekomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn cement kuipjes die 2 x 1 m2 in beslag nemen.

 

Ik kan de huur hier niet van betalen en ik kies eieren voor mijn geld ..

 

RAUSCH UND SCHNELL !!!

 

:smoke

 

Kijk het is net Monsterboard ... er is ALTIJD een BETERE plant die meer opbrengt dus snel naar je klonenhokkie en GO GO GO ....

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch per see willen weten wat er aan de hand was in de grond . kun je nog wat van die grond opsturen voor analyse ? of is alles al weggeflikkert.

 

Nog wat vragen : waarom hydrokorrles onderin ?? Zijn die goed in staat water op te zuigen en snel te verdelen ? Heb ze zelf nooit gebruikt dus weet er weinig van , behalve dan dat het zorgt voor lucht langs onderen in je potten (met gatjes in de bodem)

 

Is het wel zo'n goed idee geweest om je drain slang in de hydrokorrels te leggen ? geven die korrels het water wel genoeg door aan de aarde?

 

Wat gaf je tensio dan aan ? te droog zeker ,of niet?

7 van de 10 keer is er simpelweg iets mis met de waterhuishouding .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat komt mij bekend voor......

bladeren die geel worden met bruin en opkrullen.

ze zien er exact uit als een paar bladeren die ik heb....bij mij blijkt het de dosering pk met voeding te zijn (te veel).

 

maar dat zou bij jou wel goed zitten toch ?

 

grz manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou toch per see willen weten wat er aan de hand was in de grond . kun je nog wat van die grond opsturen voor analyse ? of is alles al weggeflikkert.

 

Nog wat vragen : waarom hydrokorrles onderin ?? Zijn die goed in staat water op te zuigen en snel te verdelen ? Heb ze zelf nooit gebruikt dus weet er weinig van , behalve dan dat het zorgt voor lucht langs onderen in je potten (met gatjes in de bodem)

 

Is het wel zo'n goed idee geweest om je drain slang in de hydrokorrels te leggen ? geven die korrels het water wel genoeg door aan de aarde?

 

Wat gaf je tensio dan aan ? te droog zeker ,of niet?

7 van de 10 keer is er simpelweg iets mis met de waterhuishouding .

 

 

Hoi Atmo,

 

OK ik zal een sample grond opsturen ook voor mijzelf de laatste oogst miste ik zomaar een kiloootjes en dat zijn flinke kosten posten waar ik achteraf uiteraard niet vrolijk van wordt.

 

De planten staan nu nog in de kuipjes en het zijn er totaal 12.

De Tensio is van slag ( denk ik ) want die gaf inderdaad eerst te nat aan omdat:

 

De meter niet diep genoeg zit en er geen afwatering mogelijk was.

Daarom heb ik ze eerst afgewatert, toen l;aten uitdrogen de tensio geeft nu 380 aan.

Het afwateren is dmv een gaatje in de bodem tot stand gekomen.

 

Ja 380 ...

Ze krijgen iedere dag bladvoeding omdat ze geen bladeren meer hebben !! hehe.

 

Of het verstandig is om :

 

De hydrokorrels zo te gebruiken en op die manier weet ik niet.

De PH van de korrels neem ik ook voor zoete koek en dat zou ook wel is een probleem kunnen zijn.

 

Ik moet eerlijk toegeven jongens en meiden dat de volle bakken en de vierkante potten totaal andere ritmes hebben dan de oude ronde potten.

 

Overigens ligt het in de Kuip precies hetzelfde ...

 

En de Kuip is exploding !!

 

:smoke

 

:D

 

Hoe dan ook van de zelfgemengde gerecyclde allmix moeten ook smaples worden onderzocht want i kzet de grond niet in voor ik zeker weet wat de waardes zijn.

 

Dus we komen erop terug. ...

 

@ Manual,

 

Kan zijn dat we hetzelfde hebben ...

 

Roest is een opname probleem van een voedingstof.

 

TAW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat de ph van die korrels een probleem is , de korrls zijn immers voedingsloos en hebben daardoor ook weinig effect op de ph.

 

380 op je tensio is erg droog ja , hij zou eigenlijk op 80 moeten staan ongeveer .

 

Bij een systeem met zo'n drainage buis ,wat ik een mooi idee vind in een kuip lijkt mij voorbemeste cocosgrond in plaats van hydrokorrels een stuk betrouwbaarder. Er bestaan eigenlijk geen mediums die beter water kunnen opzuigen en verdelen zonder te verstikken ,dan cocos .

 

ff iets anders : Zit er in je All-mix trouwens ook kleigrond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk,nadat ik dit topic heb doorgenomen stelde ik al onmiddenlijk enkele zaken vast,in het verleden zei ik al dat je enkel kan drainagebuis leggen op de bodem,en hier dan onmiddenlijk de aarde gemengd met perliet als eerste fijne laag er over te strooien,wanneer je eest korrels gaat leggen,dan creeer je een kletsnatte bodem van korrels,al het voedingswater dat je dan gaat toedienen loopt eerst volledig onderaan weg,bij de volgende waterbeurten gaat het drainwater dat reeds al gaat bederven zich mengen met het nieuwe voedingswater,nadien gaat je aarde dit bedorven water gaan opzuigen met onvoorspelbare ph en ec waarden,daar de bodem zeiknat blijft,en je maar blijft gieten ga je week na week je probleem verergeren!!!Jouw probleem zit volledig in een ph blokkade,het is de combinatie van een zeiknatte onderlaag met bedorven water dat je zo in de problemen bracht!

Dus eerst drainageslang op de bodem,dan een luchtige laag aarde door er perliet,cocos,of een combinatie van beiden met of zonder hydrokorrels aan toe te voegen,dan aanvullen met je gebruikelijke aarde,dat is alles... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig eens met rataplan, wat sneu voor je trouwens :D , na je topic te hebben gelezen was ik tot de zelfde conclusie gekomen,

maar waarom de 2 uiteinde van je drainage slang boven de grond, zo doe ik het, 1 uiteinde afdichten, slang in een spiraal op de bodem kleven, t ander eind boven, en zoals ik je vertelde in je BHOvan, vervolgens mijn mengeling grondje vermengd met klei, hydrokorrels en veel kokos ( goed uit elkaar geplukt), verder 5 plantjes in 1 kuip drinken niet zoveel dan 5 plantjes in 11L potten op schoteltjes (verdamping)

jammer TWA, maar kiep die kuipen leeg en neem een nieuwe start, sterkte maar vooral veel succes :smoke

 

grtz :D

ganjajan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...