Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bambo

Santa Maria Binnen Op Mapito

Recommended Posts

Weten jullie nog?

 

gallery_732_621_53532.jpg

 

 

Half juli heb ik dit partijtje gestekt van de reuzen Santa's buiten. Voor de geinteresseerden is de levensloop van deze dames beschreven in de navolgende topic.

 

Santa Maria buiten op Hydro

 

Aangezien er net een binnenkweek liep moesten de kleintjes dik 5 weken onder TL vertoeven op kleine potjes. Na het oogsten was het tijd om de Mapito te verversen. Ik had er 4 keer mee gedaan.

 

De onderstaande foto's geven een inzicht hoe mijn bak is opgebouwd.

 

gallery_732_621_7347.jpg

 

gallery_732_621_6504.jpg

 

Onderin ligt een laag kleikorrels dat dient ter drainage van het geheel. De bak zelf is voorzien van een afvoer. Het bewateringssysteem is van eigen makelij en volgens het feed to waste systeem. De voedingston kan 170 liter water bevatten en een dompelpomp met timer zorgt ervoor dat de planten op gezette tijden van het benodigde vocht worden voorzien. Ik werk 5 planten in de breedte en afhankelijk van het soortje meer of minder in de lengte.

 

De ruimte is voorzien van een 2 kuups afzuiger en een 3/4 kuups geforceerde invoer. De lucht trek ik van binnen.

 

Het geheel staat onder 3 lampjes van 600W te bakken.

 

Morgen zal ik wat foto's maken, de plantjes staan inmiddels 25 dagen in de bloei. Zodra het licht uit is zal ik proberen wat mooie foto's te schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd hoe ze er nu, na 5 weken groei uitzien.. zullen flinke jongens zijn onderhand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomas, dat valt wel mee hoor, kwestie van goed snoeien. De bedoeling is eigenlijk dat er normale 60 cm plantjes komen te staan, die dus van onder tot boven worden belicht. En dat is aardig gelukt hoor.

Zeker bij planten die dermate lang onder een TL hebben gestaan is het zaak om ze goed in toom te houden. Anders zit je met bossige planten van een dikke meter opgescheept waar je scheel van wordt bij het knippen.

Je wiet blijft nou eenmaal mooier bij korte planten die goed belicht zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste foto's van dag 25 bloei. De planten zijn zo'n kleine 60 cm gebleven. Veel groei zit er nu niet meer in. En nu maar opzwellen. Ze moeten gemiddeld een 56 dagen. De laatste keer dat ik met de geliefde Santa werk.

 

gallery_732_706_63352.jpg

 

gallery_732_706_48900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verslag bambo :blink: en dat word een lekker rookertje :ph34r:

ik ben benieuwt naar de volgende foto´s :kill:

 

gr mi laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow bambo te gek verslag man,dat hadden we nou net nodig :blink: nog een hydro-kweek :kill:

Ze zien er goed uit.

 

Go for it :ph34r:

 

greetz sanne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 35, in de afgelopen 10 dagen zijn de planten lekker aan het budden geslagen.

De groei is eruit en de planten zijn gemiddeld een 60cm met 1 uitschieter van 70cm.

Valt me reuze mee.

Alles verloopt verder naar wens alleen de continue hoge luchtvochtigheid baart me lichtelijk zorgen.

 

De voeding schroef ik nu met 0.1 op en maak een kleine verschuiving in de voedingsbalans.

Genoeg geschreven, tijd voor foto's.

 

gallery_732_706_12499.jpg

 

gallery_732_706_37538.jpg

 

gallery_732_706_108524.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig veldje Bambo :verrygood

 

Zie ik wat geelachtig blad verschijnen?of is dat de lichtval?

Gebruik je bloeivoeding en/of pk13-14 waardoor je stikstof dosering erg laag wordt?.....dit was het eerste wat me binnen schoot dat ik je planten zag staan.Als het blad goed op kleur blijft kan de fotosynthese langer doorgaan en zullen je toppen ook blijven zwellen :)

 

Wat een kaarsen :no

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend veldje bambo :verrygood

 

Ik zat zo eens naar je planten te kijken, voed jij tot aan net niet verbranden? Keek naar de puntjes van je bladeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pk13-14
Wil je niet van die vieze woorden gebruiken, ga je mond spoelen Sannie! :verrygood

 

Nee hoor, ik gebruik gewoon een klassieke A & B bloei voeding waar ik wat fosfaat/kali achtige zaakjes met beleid aan toevoeg. Alleen stuur ik heel laag aan. Dat geringe gele heb je goed gezien, Sannie. Het lichte verschijnsel zit met name direct onder de lamp.

In een van de eerdere kweken had ik dit gecorrigeerd, maar dat had ongewenste neven effecten. Het beste is om dit zo te laten, ik ken het verdere verloop van deze plant.

En bedankt voor de overige leuke reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zie ik wat geelachtig blad verschijnen?of is dat de lichtval?

Gebruik je bloeivoeding en/of pk13-14 waardoor je stikstof dosering erg laag wordt?.....dit was het eerste wat me binnen schoot dat ik je planten zag staan.Als het blad goed op kleur blijft kan de fotosynthese langer doorgaan en zullen je toppen ook blijven zwellen :no

 

greetz sannie

 

ten eerste..je hebt mooie planten staan bambo :verrygood :)

dat ziet er uit alsof ze straks knappen van t gewicht :no

 

ik gebruik alga-bloei van plagron en daar zit 'N 1.5% P 13% K 14%' in

dus eigelijk geef ik de hele ciclus pk1314 en voorde rest greensensation.

kan ik nou gele bladeren verwachten over een tijdje??

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13+14 wordt normaal als extra bij je groeivoeding gegeven tijdens de bloei. Krijg je in jouw geval, met al een vrij hoge PK waarde, PK 26+28 in totaal :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik gebruik alga-bloei van plagron en daar zit 'N 1.5% P 13% K 14%' in

dus eigelijk geef ik de hele ciclus pk1314 en voorde rest greensensation.

kan ik nou gele bladeren verwachten over een tijdje??

 

@Pitt: Aan wie stel je nu de vraag? Ik ben geen helderziende. Ik gebruik zelf dat spul niet, dus geen idee. Ik zou het proberen in de Indoor Vragen rubriek, in plaats van mijn topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bambo

ja je heb gelijk....beetje of topic :verrygood

het was tersprake dus vandaar....

 

begint al lekker te zwellen daaro

mooi he dikke witte toppen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt mooi fotoverslag, leuk dat je ook fotos en uitleg over je bakkie gaf.

 

prachtige planten m8, om jaloers op te worden...

 

deze blijf ik volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 42, we zijn weer 1 week verder. De toppen zijn weer verder verdikt, maar het mooiste moet nog komen.

Wat me wel opvalt is dat de wiet al van zwaarte gaat hangen. Dat belooft wat.....

Alles gaat verder goed, ik heb er weinig omkijken naar. Kwestie van 1 keer per week het vat vullen en af en toe op de tuin een blik werpen op ongedierte.

Tijd voor foto's van dag 42.

 

gallery_732_706_39912.jpg

 

gallery_732_706_123772.jpg

 

 

gallery_732_706_49715.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

me mond valt open.

geweldige planten en als het zo door gaat hebbie een goeie oogst. :smoke

 

 

G!rly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...